Falk Zgłoś #41 Napisano 4 Grudnia 2012 Witam Mam skrzynie Tiptronica od 5 lat,poczatki były straszne,ale po tym czasie wiem duzo na temat temat,tez miałem problemy i to duzeeeee,i tak koledzy piszą,jedni zalecali wymiane przekładni kinetycznej(sprzęgła),po kosztach mozna dostac na allegro,dalej poduchy 4 sztuki,ok wymieniłem,a auto dalej szarpało.a biegi masakra jak by mi ktos w tył walił az strach było je zmieniac,a powodem bylo BRAK OLEJU,okazalo sie ze u mnie brakowało około 4 litrów,wiec koledzy idąc po kosztach,wpierw olej i filtr,poduchy,pozniej reszta. Co do sprzegła to raczej byłby efekt "slizgania" i to przy szybszych obrotach,mimo ze krążą plotki o słabych sprzęgłach w automatach to moje "zyje"do dziś,i faktycznie jesli nie ma cisnienia w tej całej szkrzynce z zaworami wewnatrz automatu to bedzie lipa jak to np.ktos opisał ze z garazu nie mógł wyjechac i moze to być zwiazane z brakiem oleju,w tych automatach wystarczy brak tylko 200ml.oleju i moze juz zle działac. I panowie nie wyssalem tego z palca a juz tym bardziej od naszych polskich fachowców......bedąc na wakacjach w niemczech szwgier ktory pracuje w serwisie VW 19 lat powiedział mi coo nieco na temat mojej EYF. Pozdrawiam i życzemu kazdemu powodzenia w jezdzie automatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen133 Zgłoś #42 Napisano 30 Czerwca 2013 Witam koledzy. Jestem nowy na forum. Niedawno kupiłem Passata B5 FL 1.9 TDI 131 KM w automacie. Problem mój polega na tym, że co jakiś czas, częściej już na ciepłym silniku skrzynia szarpie mi przy zmianie biegu z N na R, z N na D i szczególnie mocno przy zmianie z D na R. Po ruszeniu auto przeciaga biegi. Dodatkowo w tym momencie na wyświetlaczu na którym pojawia sie aktywny bieg zaznaczone są wszystkie biegi i nie widać kiedy je zmieniam. Po zgaszeniu auta i zostawieniu go na jakiś czas(godzine-dwie) problem ustaje. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #43 Napisano 30 Czerwca 2013 Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Jak najszybciej do fachowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greniek Zgłoś #44 Napisano 30 Czerwca 2013 Mam podobny problem przy poniżej 2000 obrotów i 80-90 km/h tak jakby stuka, odwiedziłem diagnostę okazało się, że konwerter jest do wymiany. Pojawia się takie pytanie czy ktoś z Was może polecić jakiegoś fachowca z Białegostoku (lub najbliższych okolic), nie chciałem już zakładać nowego tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #45 Napisano 30 Czerwca 2013 cześć odczuwam drgania tylko między 110 a 120km/ h. wlazłem pod auto, oglądam poduszki- w jednej widać że między uchwytami jest kawałek gumy, a przy drugiej lewej uchwyt dotyka uchwyt, jakby poduszka zmiażdżona. wnioskuje, że lewa do wymiany, powiedzcie mi prosze czy ta będzie ok dla AFN 97 rok http://allegro.pl/lemforder-poduszka-skrzyni-audi-a4-a6-vw-passat-b5-i3301960215.html ? czy poduszki zmienia się parami, czy można jedną stronę? taka robota tylko dla warsztatu czy w ogrodzie z podnośnikami można próbować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greniek Zgłoś #46 Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Witam koledzy. Jestem nowy na forum. Niedawno kupiłem Passata B5 FL 1.9 TDI 131 KM w automacie. Problem mój polega na tym, że co jakiś czas, częściej już na ciepłym silniku skrzynia szarpie mi przy zmianie biegu z N na R, z N na D i szczególnie mocno przy zmianie z D na R. Po ruszeniu auto przeciaga biegi. Dodatkowo w tym momencie na wyświetlaczu na którym pojawia sie aktywny bieg zaznaczone są wszystkie biegi i nie widać kiedy je zmieniam. Po zgaszeniu auta i zostawieniu go na jakiś czas(godzine-dwie) problem ustaje. Prosze o pomoc. Miałem bardzo podobnie, tyle, że u mnie dodatkowo samochód dostawał tarki i nie miał mocy na wstecznym pod większą górkę niestety skończyło się dość kosztownie, ale lepiej idź jak najszybciej do fachowca.Otóż pęknięty kosz, co za tym idzie opiłki szły w konwerter=do regeneracji, wymiana tarczek, uszczelek etc. Podsumowując wyniosło mnie to 3500 zł. Być może u Ciebie grzeje się olej i jego wymiana pomoże. Ale licz się z tym, że koszty mogą być duże - przy automacie każda naprawa jest kosztowna. Edytowane 14 Lipca 2013 przez greniek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek 190382 Zgłoś #47 Napisano 14 Lutego 2021 Witam posiadam Forda s max z automatem AWF21. Pojawił się od niedawna problem ze skrzynią. Podczas zmiany biegu z 3 na 4 występują drgania,wibracje które odczuwalne są w całym aucie. Ustępują po dodaniu gazy lub po popuszczeniu gazu. Najbardziej odczuwalne są przy stałej prędkości około 60 km/h . Co może być przyczyną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach