scenna Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2009 Witam,niedawno kupiłem samochód. Podczas jazdy usłyszałem jakieś dziwne odgłosy (bulgotanie), po zaglądnięciu pod maskę zauważyłem niski poziom płynu chłodzącego, uzupełniłem go, ale to nic nie pomogło. Po przejechaniu 1000 km, po wymianie oleju i filtrów, płynu znowu ubyło i cały czas słyszę te same odgłosy (bulgotanie:confused:).Nie zauważyłem żadnych wycieków.Czy ktoś orientuje się co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2009 Powodów może być wiele, na uszczelce głowicy kończąc. Musisz ustalić jaka droga ten płyn ubywa, sprawdź czy przypadkiem nie nagrzewnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2009 Sprawdź korek spustowy płynu w chłodnicy,jeśli nic się nie wydziela(poci)to chyba poszła uszczelka pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2009 Jak masz wilgoć w samochodzie to nagrzewnicą ucieka do wewnątrz, (mokre dywaniki z przodu), ale skoro słyszysz bulgotanie i pewnie przy przyśpieszaniu szczególnie to obstawiam uszczelke pod głowicą, sam przerabiałem ten temat. Po jeździe węże idące do zbiorniczka z płynem są twarde?? Jak odkręcisz korek zbiorniczka po jeździe to idą bąbelki i poziom płynu się trochę podnosi?? Masz czarny nalot wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego?? I ostatnie, czy pod zbiorniczkiem na ścianie grodziowej nie masz osadu z płynu ze zbiorniczka który wywala przez zawór. Jeżeli na niektóre pytania odpowiedź brzmi tak, to niestety ale musisz zainwestować w auto około 800 zł, jeżeli nie był robiony rozrząd to wymień odrazu, koszt drugie 800 zł Pozdrawiam i nie życze żeby była to uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scenna Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2009 Dzięki za podpowiedzi,jutro pozaglądam na wężyki i resztę bo właśnie jestem przed wyminą rozrządu ,mam nadzieję że to nie jest uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2009 Jak odkręcisz korek zbiorniczka po jeździe to idą bąbelki i poziom płynu się trochę podnosi?? To nie znaczy,że jest uszczelka pod głowicą uszkodzona ...Ja mam silnik po remoncie (wszystko jest w porządku) i po jeździe węże z cieczą chłodzącą są u mnie twarde .Płyn tez się podnosi po odkręceniu korka.W układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie i dlatego węże są twardsze,ale nie twarde jak kamień . A przyczyn ubytku może być wiele(sam to kiedyś przerabiałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2009 To nie znaczy,że jest uszczelka pod głowicą uszkodzona ...Ja mam silnik po remoncie (wszystko jest w porządku) i po jeździe węże z cieczą chłodzącą są u mnie twarde .Płyn tez się podnosi po odkręceniu korka.W układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie i dlatego węże są twardsze,ale nie twarde jak kamień . Zgadzam się. Samo ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym nie oznacza przedmuchów na uszczelce.. jakby wierzyć temu forum to najlepiej od razu uszczelkę połowa by musiała robić To samo z bulgotaniem w nagrzewnicy.. lekkie bulgotanie czasami to normalna rzecz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scenna Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2009 Zapomniałem dodać że mam na całym silniku mam biały osad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Behrom Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2009 Kolego po pierwsze to takie bulgotanie też mam i płyn mi nie ucieka mam cały czas płyn na max to jest norma przynajmniej u mnie jak odpala się samochód i dodaje gazu później już nie. A po drugie jak płyn niknie to zobacz na rozgrzanym silniku pod samochodem czy nie leci delikatnie albo wsadź rękę za silnik z tyły czy nie masz wilgotno bo tam jest taki plastikowy króciec ( trójnik ) i czasami tam leci ja tak przynajmniej miałem. A bulgotanie to chyba norma przynajmniej u mnie na zimnym silniku ale to tak nie za długo jak odpalę dodam gazu to tak jak by pod szybą .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2009 Zapomniałem dodać że mam na całym silniku mam biały osad. Wiesz już co masz zrobić.. gdzieś ten płyn wycieka, Jeśli ten osad masz z prawej strony, to może sam zbiornik jest gdzieś pęknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2009 Cytat:Napisał Slaweeek Jak odkręcisz korek zbiorniczka po jeździe to idą bąbelki i poziom płynu się trochę podnosi?? To nie znaczy,że jest uszczelka pod głowicą uszkodzona ... Wyjąłeś to z kontekstu, podałem tam kilka objawów, ja przez 3 miesiące kombinowałem, co to może być, aż w końcu na 100 km mi zjadło 1,5 litra płynu i zapadła decyzja o uszczelce. Scenna, możesz jeszcze zrobić u kogoś test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. ---------- Post added at 22:46 ---------- Previous post was at 22:45 ---------- Kolego po pierwsze to takie bulgotanie też mam i płyn mi nie ucieka mam cały czas płyn na max to jest norma przynajmniej u mnie jak odpala się samochód i dodaje gazu później już nie A korek kolega ma sprawny, czasami sprzedający uszkadzają korek, żeby ciśnienie sobie na bieżąco schodziło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #12 Napisano 26 Listopada 2009 możesz jeszcze zrobić u kogoś test na zawartość spalin w układzie chłodzenia W zimę trudno zagotować płyn w TDI.. a do tego testu musi być gorący płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2009 zasami sprzedający uszkadzają korek, żeby ciśnienie sobie na bieżąco schodziło... Układ musi być szczelni,aby poprawnie funkcjonował obieg cieczy.W korku jest zaworek który się otwiera przy pewnym ciśnieniu ,aby nie rozsadziło układ w razie wzrostu ciśnienie w układzie . Wyjąłeś to z kontekstu, podałem tam kilka objawów, ja przez 3 miesiące kombinowałem, co to może być, aż w końcu na 100 km mi zjadło 1,5 litra płynu i zapadła decyzja o uszczelce Zgadza się,ale to było zdanie jakby miało coś wprost znaczyć.Sam szukałem 2 miesiące powodu ubytku płynu po remoncie.Czytając takie wypowiedzi jak napisałeś (bez urazy,bo to też jest skutek uszkodzonej uszczelki pod głowicą) byłem załamany.Okazało się,że na króćcu w chłodniczce oleju osadził się kamień ,nalot (zwał jak zwał) i wąż dobrze nie przylegał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol_126 Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2009 u mnie koledzy latem zawsze ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, teraz nie mam z tym problemu, ale martwi mnie to bulgotanie, które słychać w aucie jak płyn przelewa się, zwłaszcza na zimnym silniku po dodaniu gazu. co to może być??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2009 Nie widziałem ani nie słyszałem tego przypadku,ale może macie zapowietrzone chłodniczki wewnętrzne ?? Odpowietrznik jest na jednym z węży chłodniczki na środku przy grodzi silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2009 Zgadza się,ale to było zdanie jakby miało coś wprost znaczyć.Sam szukałem 2 miesiące powodu ubytku płynu po remoncie.Czytając takie wypowiedzi jak napisałeś (bez urazy,bo to też jest skutek uszkodzonej uszczelki pod głowicą) byłem załamany.Okazało się,że na króćcu w chłodniczce oleju osadził się kamień ,nalot (zwał jak zwał) i wąż dobrze nie przylegał. Czyli ja się z bulgotaniem uporałem, Ty się uporałeś to możemy na browara pójść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shaggy08 Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2009 witam panowie widzę, że temat bulgotania i ubywającego płynu ze zbiorniczka nie jest wam obcy.. ja z bulgotaniem borykam się od lutego kiedy to kupiłem VW i tak sobie z tym jeździłem bo oprócz dźwięku bulgotania nie było żadnych innych objawów, do czasu... podjeżdżam sobie dzisiaj pod domek i tu nagle odzywa się brzęczyk i pojawia się "mrugająca czerwona kontrolka ... . wyłączyłem silnik otwieram maskę i szukam, węże twarde zbiorniczek pusty dookoła wszystko suche ?! odkręciłem zbiorniczek woda wróciła do poziomu MIN, szukam dalej co może być nie tak i oglądam wszystko dalej dokładnie i.. no właśnie osad kolo chłodnicy.. poczytałem troszkę tematów na ten temat i stwierdzam, że jest osad w zbiorniczku oraz dziwna maź na spodzie korka od oleju czy to wszystko wskazuje juz na uszczelke czy jest nadzieja ze problem tkwi w czymś innym. prosze o jakies podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2009 czy to wszystko wskazuje juz na uszczelke czy jest nadzieja ze problem tkwi w czymś innym. prosze o jakies podpowiedzi No znów mnie ktoś zbeszta że strasze, ale to raczej uszczelka pod głowicą i to już dobrze dmuchnięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shaggy08 Zgłoś #19 Napisano 26 Listopada 2009 ok a jakie są jeszcze możliwe drogi zdiagnozowania usterki? jeżeli uszczelka to jaki +/- koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2009 Uszczelka około 850/900 do 1200 zależy gdzie i jak, ja zrobiłem za 850 na czysto na nowych śrubach złożona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach