Skocz do zawartości
Gość pawel84

Klekotanie w silniku benzynowym

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jkeca
mam pytanko takie malutkie do jkeca. Gdzie szukac tego kabelka co ma byc podlaczony do tego hydraulicznego napinacza. Toma byc z drugiej strony silnika niz pasek czy poprostu gdzies za paskiem, ale i tak z przodu silnika? jakis malutki opisik jesli moge prosic. Pozdrawiam

 

Jest on umieszczony z tyłu silnika zaraz przed przegrodą czołową. W silniku ADR występuje przestawiacz faz rozrządu, nie wiem jak w innych typach silników. A jeżeli chodzi o spalanie to mi pali ok 10-11 litrów w jeździe mieszanej, tzn wiecej miasta niż trasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel84

na moje chlopskie oko wszystko jest popodlaczane. Jeszcze zobacze co mi pokaze komputer. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde mi tez to scierwo cyka, tyle tylko ze nie caly czas. Raz jest cichutko i cacy a raz cyka jak cholera. Tez mam olej syntetyczny a przejechane prawie 250000km :kwasny: I z tym przyspieszeniem tez juz nie wiem, bo czasem niby czuje te 150 koni ale jak mam problem z odpaleniem marnego Sprintera CDI czy Polo to mnie ku****a bierze :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel84

hello Chlopaki i Dziwuchy:)

Dawno Tu nie zagladalem i az mi normalnie glupio.

Moze napisze co to bylo z tym moim autkiem.

komputer nic nie wykazal, wymienione zostaly popychacze (niepotrzebnie polecialo 800zl) no i okazalo sie ze to wlasnie ten nastawnik faz rozrzadu napinajacy i ustawiajacy lancuszek ktory to lancuszek synchronizuje fazy rozrzadu. zawolali 1600 a ze nie usmiechalo to mi sie to kupilem uzyke za 70zl (i dobrze bo mechanik stwierdzil ze ten silnik to juz tylko dojezdzic do grobu i ewentualnie wymienic z autem lub sam silnik hihi) pomoglo ale czasem dalej slychac grzechotniecie male. licznik byl najprawdopodobniej krecony, albo jakies swinstwo plywalo w oleju, albo jedno i drugie. No i po namysle plan dalszego postepowania wyglada nastepujaco:

1 Zgodnie z zalecieniami dojezdze silnik do grobu.

2 W zaleznosci o dostepnej gotowki wymienie sam silnik lub caly samochod.

3 bede zyl dugo i szczesliwie czego i wam wszystkim zycze.

pozdrawiam Pawel

PS jesli was znudzily te moje wypociny to sorki ale mam wogole jakis humor do zartow wiec .... sorki tak czy siak :) :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arek221

pomocy bote stuki tesz mam olej mam mobila 10w 40w :vw::|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, po przeczytaniu tego watku i nie tylko nie do konca wiem jakie jest to klekotanie, a zatem nagralem film pracy mojego silnika bo tez ostatnio zauwazylem ze zaczal dziwnie pracowac tzn chodzi o ten klekot, przyspieszenie jest ok tylko pojawil sie ten dzwiek, prosze o ocene czy to jest ten napinacz hydrauliczny łańcucha rozdrządu czy cos innego a moze silnik ma tak pracowac? dzwiek dochodzi z tego miejsca gdzie poruszam kamera

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może ja coś napisze,jak kupiłem auto to też miałem takie cykanie,myślałem ze to popychacze,albo łańcuch od wałków w głowicy, a sie okazało że miałem tak zużyty rozrzad (pasek i napinacz) że przez to silnik tak klekotał,po wymianie silnik chodzi cichutko,mechanik stwierdził że na pasek miał nalatane koło 100 tys. bo nawet nie było widać jakiej jest firmy i był mocno rozciągnięty i popękany :),napinacz po odkręceniu się rozleciał ,a oczywiscie sprzedający auto powiedział mi ze wymieniał wszystko 25 tys.km temu....

Edytowane przez coffin80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrzad mialem wymieniany 2 miesiace temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lotr

witam.to może i ja napiszę o moich problemach (: silnik w moim pasku to 1.8T AEB 150KM przebieg 176000, po wymianie rorządu , olej castrol magnatec 10 w 40 , wymieniony hydrauliczny napinacz łańcuszka wałków, jednym słowem full service , a samochód dalej jeżdzi nie tak jak trzeba(: niekiedy zbiera się ok , a niekiedy ciągnę go do 5k/obr i idzie jak muł - wydaje się jakby szedł bez turbo , jak się dobrze rozgrzeje to stuka silnik - chyba popychacze i jeszcze ma dziurę w gazie przy ruszaniu. czy ktoś może wie o co mu chodzi ??? czy jest prawdopodobne że przez stukające popychacze auto nie ma mocy i skąd ta dziura w gazie przy ruszaniu ?

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem u siebie też klekotanie i wymieniłem łańcuszek na nowy (stary był rozciągnięty 5 mm względem nowego) i napinacz hydrauliczny z auta o przebiegu ok 100 tkm zalałem olej castrol 15w40 i jest ok auto m a 230 tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łańcuszka z napinaczem to konieczność a czasami tylko on jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lotr

Sam napinacz wystarczył , silniczek pracuje cicho i przyjemnie.

Tylko niekiedy mu mocy brak i ta dziura w gazie przy ruszaniu - ale to chyba nie ma nic wspólnego z łańcuszkiem :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość disaster3

Witam,

 

sorry ze sie podepne pod temat, ale powiedzcie mi czy jesli producent faktycznie w B5FL w silniku 1.8T zaleca wymiane rozrzadu przy 180 kkm to jest to naprawde mozliwe? Mozliwe ze kupie samochod z przebieg 105000 wlasnie z tym silnikiem i ksiazka jedno a niektorzy co innego ze juz przy 100 tys zmieniaja. Jak to w koncu jest? Wiem ze nie zaszkodzi zmienic ale czy to jest koniecznie?

 

Dzieki za odp.

 

Pozdr.,

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest - ale mało kto decyduje się na jazdę do prawie 200 tkm przebiegu. Ja na twoim miejscu bym wymienił i zapomniał o zmartwieniu - czy nie pęknie czasem przy 140 tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego powiem tak ja po wymianie rorządu zaczeło coś szumieć z pompowtryskami disel a przed wymiana tego nie było słyszeć a słyszalne jest tylko na wolnych obrotach powyżej 1500 tego sie nie słyszy powiem tak coś spierniczyłem przy ustawieniu wałka zapewne mechanik coś spierniczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW tematu.

W przypadku auta mojej mamy, tj. golfa 4 1.4, klekotanie wystąpiło przy ok 50kkm. Kiedyś znajomy spytał się mnie czy to nie diesel :D

Klekotanie występuje najczęściej na zimnym silniku i przy niskich obrotach...teraz golfik ma przejechane 160kkm i dalej to samo a serwisie mówią że nie wiadomo co jest a silnik działa wręcz idealnie i bez zarzutów...sprawdzany dla wszelkiego spokoju na hamowni...

Zalewany pełnym syntetykiem, zawsze mobilem...i nic złego się nie dzieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mi tez sie pojawiło to klekotanie w silniku,a jezdze na full syntetyku mobil one 5w50 - jeden mechanik mi powiedział ze jak zaleje poł syntetykiem to klekot powinien na jakis rok dać mi spokój,czy jest cos w tym prawdy ??powiem ze kupiłem go 2 miechy temu, nie było tego słychac ,wyszło 2 tyg, temu, co idzie z tym,nie wiem jak to sie stało ale jak sprawdzałem olej 1 miesiąc temu lub 1,5 to było w połowie bagnetu,dzis spojzałem a tu bagnet suchutki,czy moze brak oleju to spowodowało, kontrolka sie nie swieciła a ni nic, jak dolałem olej to weszło koło 0,8 litra i jest zwnou w połowie, klekot pojawia sie tylko na zimnym silniku i to do 1500 obr/min.

 

przejechane 190 tys, na tym oleju,rozrząd wymieniany według papierów jakies 30 tys temu.

 

 

Czy zmiana oleju z fulla syntetyka da poł syntetyka da cos???

Edytowane przez pawelstaszow
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam taki sam problem co nie którzy. Raz na jakiś czas zaczyna mi silnik klekotać, rano przygazuje dochodzi olej i jest w porządku a czasami jak jest rozgrzany to zaklekocze. co to może być?? Zalany mam olej castrol 5w40 wymieniony rozrząd kompletny również z napinaczem i łańcuszkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smok pompy oleju może być zapchany. Normalnym stanem jest że na rozgrzanym silniku spada ciśnienie oleju, dodatkowo zapchany smok powoduje mały przepływ oleju i spadek wydajności pompy, mogą wtedy klepać popychacze zaworów i napinacz łańcucha słabo napina łańcuch rozrządu. Smok zapycha się czymś w rodzaju nagaru, czarnym twardym osadem. Ale to wszystko teoria;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności