b0ss Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 Ma ktoś jakąś rozpiske uszczelniaczy do przekladni kierowniczej? lekko cieknie mi maglownica i chce samemu zmienic w niej uszczelniacze, nie che mi sie placić na allegro 130 zł za kilka uszczelniaczy. Znajac ich rozmiary mozna je kupic za 1/3 ceny tylko potrzebne sa rozmiary... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 Witam Mam rozebraną przekładnię typu XTR więc jutro wieczorem porobię zdjęcia i pospisuję numery z uszczelniaczy. Z tego co pamietam to tylko uszczelniacz wałka jest jakis typowy ... reszta to wysokociśnieniowe usczelniacze do hydrauliki, więc nie wiem czy tak łatwo będzie je dostać pozdrawiam herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2009 mi dokładnie chodzi o jakies 3 lub 5 uszczelniaczy, jeden ten co jest przy krzyzaku ( to chyba ten typowy) i reszte tych co sa na tym wałku tam jest chyba ze 4 uszczelniacze. Tych na listwie nie bede wymieniał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2009 Znajac ich rozmiary mozna je kupic za 1/3 ceny tylko potrzebne sa rozmiary... Nie tak łatwo, kiedyś szukałem tych na listwę i nigdzie takich rozmiarów nie było. A te 4 na rozdzielaczu to tylko allegro (ok 120zł) lub oryginał (ok 550zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2009 z tego co sie orientuje to tam sa 4 oringi mniejsze o przekroju w krztałcie koła i dwa wieksze o przekroju w krztałcie kwadratu. Wydaje mi sie ze te 2 mniejsze (okrągłe) raczej beda ogolnie dostepne gorzej tylko z tymi kwadratowymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2009 z tego co sie orientuje to tam sa 4 oringi mniejsze o przekroju w krztałcie koła i dwa wieksze o przekroju w krztałcie kwadratu 4 kwadratowe na rozdzielacz, 1 kwadratowy i 1 gumowy na tłok i jakies gumowe zwykłe (jeśli chodzi o xtr usa), nie wiem jak w zf. Można kombinować z tych gumowych ale to druciarstwo. Polecam kupić przynajmniej te z allegro, wymienić cały komplet i mieć spokój na kilka lat, i wspomaganie ładniej chodzi.. Druga opcja to wymienić tylko ten na wałku (typowy) a rozdzielacza nie ruszać, bo i po co, skoro tylko lekko cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2009 cholera, samej wymiany tych uszczelniaczy to przyslowiowe "5 min" najgorsze jest to ze mnustwo czasu zajmuje wyjecie maglownicy a puzniej geometria zawieszenia zbierznosc itp gdyby nie to to mozna by bylo pokombinowac z wymiana tych typowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2009 Przekładni kierowniczych było wiele montowanych. Spisz sobie numery ze swojej przekładni i postaraj się dowiedzieć gdzie jest jakis sklep, który takimi uszczelniaczami handluje i ma spory wybór. Później czeka Cie haratanina, musisz wymontować przekładnię, rozebrać ją i wtedy bedziesz wiedział co kupic. Inaczej to kupujesz w ciemno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2009 w przekładni USA jest cztery kwadratowe mam właśnie rozebraną ( uszkodzona ) nie wiem czy takie coś się dostanie bardzo nietypowe . mam zrobione fotki ale nie mam neta łącze siadło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2009 Witam Miałem chwilkę więc porobiłem fotki uszczelniaczy. uszczelniacz rozdzielacza G-19MG-69 CR http://img294.imageshack.us/img294/1396/pb250174x.jpg http://img682.imageshack.us/img682/3919/pb250176h.jpg http://img294.imageshack.us/img294/4241/pb250177.jpg uszczelniacz listwy G-22-MG-6 CR http://img504.imageshack.us/img504/7677/pb250181.jpg http://img229.imageshack.us/img229/4617/pb250182.jpg uszczelniacz listwy G-23-MG-5 CR http://img682.imageshack.us/img682/4633/pb25017d.jpg http://img16.imageshack.us/img16/9651/pb25017f.jpg reszta czyli o-ring , 4 uszczelki rodzielacza o przekroju kwadratowym oraz jednej uszczelniacz listwy ( rowniez o przekroju kwadratowym) nie mają numerów. http://img16.imageshack.us/img16/5866/pb250178a.jpg http://img109.imageshack.us/img109/3813/pb250183c.jpg http://img294.imageshack.us/img294/9220/pb250184d.jpg http://img109.imageshack.us/img109/3819/pb250185e.jpg Jezeli komuś cieknie z listwy to radze najpierw rozebrac maglownicę a potem kupować uszczelniacze .... ponieważ np w moim przypadku sprawcą wycieku nie był walnięty uszczelniacz a dość spory wrzer na stalowej listwie zębatej. pozdrawiam herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2009 herflik-00 sluchaj a w rozdzielaczu sa prawdopodobnie jeszcze uszczelniacze w srodku, tylko tego nie jestem pewien. Mianowicie od strony frezowanej tam gdzie nakladasz krzyzaka jest na powierzchni bocznej taka mala przetyczka ktora blokuje rozdzielacz ztakim malym walkiem ktory jest w srodku jak wybijesz go to mozna bedzie jeszcze wyjac ten waleczek nie sprawialo by Ci to problemu zebys to sprawdzil bo ja musze maglownice specjalnie wyciagac na taka okolicznosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) Witam Nie ma sprawy, ale wyniki "sekcji zwłok"rozdzielacza dopiero jutro po powrocie z roboty. pozdrawiam herflik-00 PS Znalazłęm takie cos http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&ie=UTF-8&sl=ru&tl=pl&u=http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php%3Fshowtopic%3D78453&prev=_t&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhje6qpzXFJhxwa4vIenTgt3J12ApA wydaje się ze tam jest tylko jeden o-ring ... ale i tak rozbiorę ten rozdzielacz i zdam jutro relację Edytowane 25 Listopada 2009 przez herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2009 (edytowane) Hej, Bardzo pomocne uwagi. Powiedzcie proszę czy trudno rozebrać magla żeby niczego nie pogubić i złożyć później może jakis schemacik albo poglądowe foto co z czym jeść. Przekładnia ZF pociekła mi od strony listwy zębatej, włożyłem drugą używkę więc wypadałoby zregenerować starą. Kupię zestaw naprawczy i postaram się wymienić całość. Edit: Do znawców tematu: czy na tym foto są wszystkie potrzebne uszczelnienia? http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=101&artnr=1516151819&pic=0&lang_id=PL Edit: Dostałem odpowiedź od gościa z alledrogo co wchodzi w skład zestawu naprawczego: "Zestaw sklada sie z nastepujacych simmeringów: 22 x 31 x 6,5 - 2szt 19 x 28 x 5/6 - 1szt 24 x 33 x 5 - 1szt 5ciu teflonów oraz oringów" Pozdrawiam Andrzej Edytowane 29 Listopada 2009 przez Diabeł_ Dodano rozmiary uszczelnień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2009 Jeżeli znasz sie odrobine na mechanice mysle ze nie bedziesz mial zadnego problemu z tym. Jak masz juz maglownice na stole to najpierw odkrecasz taka nakretke z dolu maglownicy(tu mozesz miec problem bo tam jest na taki nietypowy klucz z 4 wypustkami). Puzniej tam w srodku masz nakretke odkrecasz ja, nastepnie od strony frezu zdejmujesz uszczelniacz i seger albo odwrotnie bo nie pamietam wyjmujesz caly rozdzielacz. Bastepnie zabierasz sie za listwe tam to juz dokladnie nie wiem bo sam nie rozbieralem ale kolega hefrik bedzie to wiedzial. Najprawdopodobniej tez tak samo jak w przypadku rozdzielacza zdejmujesz segery i wyciagasz uszczelniacze i cala listwe. Aaa i moze jak listwa nie bedzie chciala wychodzic to trzeba bedzie odkrecic nakretke z tylu maglownicy na taki jakby "duuzy imbus" ok 30mm albo i wiecej i tam w srodku jest takie siodelko z sprezynka ktore naciska na maglownice i usuwa w jakims stopniu luzy no i jak wszystko masz juz rozebrane to zmieniasz uszczelniacze i reszte skladasz w odwrotnej kolejnosci i przy dociskaniu tego siodelka uwazaj zeby nie za mocno jego dokrecic bo kierownica bedzie ciezko chodzic i jezeli malej predkosci puscisz kierownice lekko skrecona to juz ona zostanie w tej samej pozycji- nie wyprostuje sie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach