Skocz do zawartości
Karrewagen

Schemat układu wydechowego passat b5 1.9TDI AFN kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, potrzebuje schemat i wymiary całego wydechu w b5 1.9tdi afn kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat:

f31b855cc9fde007.jpg

76be9048788715f6.jpg

 

Jeżeli chodzi o wymiary to chcesz długość całego układu wydechowego i średnicę rur?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, każdy wymiar się przyda, mam możliwość zrobienia tanio całego wydechu przelotowego po cenie materiału, to zaczynam się szykować do tego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fi wydechu cos ok 51mm

ale w PD130 już jest większa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm nie znam sie na tym za bardzo...karrewagen moglbys napisac co dokladnie bedziesz robic??i co dadza takie modyfikacje??czy zmienia sie przy tym dzwiek na jakis bardziej "sportowy" czy cos innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy zmienia sie przy tym dzwiek

o tak zmieni się :D:D:D:D na przyjemniejszy dla ucha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serio??nie znam sie na tym wogle dlatego zadaje takie pytania;p a moze jakis film po takiej przerobce zeby uslyszec to...??i co jeszcze daje taka modyfikacja??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passatem może jeszcze rok pojeżdżę więc zmian typu większe turbo program fmic itp nie będzie. po prostu za grosze mogę zrobić taki wydech to co mi szkodzi, a przy sprzedaży założę normalny a ten sprzedam bo na pewno komuś się przyda. tylko zima sie zbliza:) i chyba dopiero po zimie będę coś w tym kierunku robił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wywal kata, ostatni tlumik i zamiast niego rura o srednicy 5mm wiekszej niz reszta ukladu. bedzie cicho, a jak depniesz pojawi sie bum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego a tak robiłeś ?? jak tak to jak wyszło jak pracuje silnik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka będzie różnica jak wywale środkowy a zostawie końcowy? Bo środkowy to przelot a końcowy to komorowy-tak słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaka będzie różnica jak wywale środkowy a zostawie końcowy?

Ostatnio słyszałem octavie 110km właśnie z wyciętym środkowym i na wolnych obrotach minimalnie głośniej pracuje ale po dodaniu gazu jest miły dla ucha i nie głośny pomruk i słychać bardziej świst turbiny.

Czy wycięcie wpłynęło na na moc nie wiem bo gościa nie znam ale szczerze wątpię;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaaano chcesz mieć bass to zakładaj stożek :)

 

Jak nie masz stożka - po prostu zdejmij obudowę filtra powietrza i przejedź się trochę (żeby przepływomierza nie zawalić kurzem, dlatego po deszczu na przykład możesz). Do tego uzyskasz efekt a'la Blow Off, no i turbinkę będzie fajniej słychać - taki ssssssssssyk. Jednak przy schodzeniu z obrotów (najgorzej w przedziale 2.5-3tyś obr) jak dla mnie to ten bass jest aż za duży, auto buczy jak dla mnie troszkę za mocno. Ale - najlepiej samemu sprawdzić i ocenić co i jak. Stożek majątkiem nie jest (np. za 60zł jest Simota), byle mu zimny dolot zrobić i będzie oki.

A co do padania przepływomierzy na stożku (bo o tym każdy mówi) jakoś tego nie widać - a wręcz przeciwnie. Stożek lepiej filtruje niż seryjny papierowy filtr (po ok. 1tyś km po papierowym w misce po przemyciu benzyna robiła się brudna, a na simocie po 2tyś km benzynka jest czyściutka).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki bas?Dawno temu wyrosłem ze stożków,basów i tłumików końcowych ala wiadro,pytam jaka będzie różnica pomiędzy wycięciem środkowego a końcowego tłumika bo przechodze na 2,5 cala ale nie całkowity przelot,+DP-3 cale,ma być cicho na wolnych i od 2500 może być głośniej-oto mi chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co tu jest wycięte?końcowy czy środkowy?mniej więcej oto mi chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kat i stożek. Tak więc nie wiem czy wycinanie tłumików jest konieczne, by zmieniać dźwięk silnika, a teoretycznie zawsze dla środowiska przyjaźniejszy będziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejście na 2,5 cala i wyciecie jednego z tłumików = luzny wydech ale nie przelot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejście na 2,5 cala i wyciecie jednego z tłumików

no ok przejdziesz na 2,5 a potem co?

zwężenie do seryjnej tylnej puszki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności