Skocz do zawartości
Gość rad83

Hamulce - dziwny problem !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rad83

Witam,

Przedwczoraj zawiozlem samochod na przeglad hamulcow.Panowie (tylko tym sie zajmuja) wymienili tarcze i klocki z przodu ,przesmarowali przod i tyl (bebny) , wymienili plyn hamulcowy (podczas odpowietrzania pekl przewod stalowy tylnych hamulcow(podobno przerdzewialy wiec takze wymienili ) .Podobno bardzo sie napracowali bo tloczki nie chcialy odbijac ?? (poodpinali abs, pompe itp) i stwierdzili ze przyczyna nieodbijania tloczkow a co za tym idzie zacisku ?? sa zuzyte łoża (niewiem w koncu czy tloczki czy zacisk nie odbijaja - musze jednak dodac ze przed wymiana nie bylo tego problemu). Wsiadlem ruszylem i nie stwierdzilem roznicy w polozeniu pedalu. Dotaczalem sie do skrzyzowania na delikatnie wcisnietym hamulcu (tak wlasciwie to pedal wcisniety a hamulce jeszcze nie hamowaly) i gdy wcisnalem pedal mocniej zeby zatrzymac sie, pedal wszedl mi do podlogi i ledwo sie zatrzymalem!!!! Wrocilem do warsztatu, gosc przejechal sie paskiem tak ze hamulce smierdzialy i stwierdzil ze wszystko ok. Wkoncu udalo mi sie pokazac mu ze przy ostrym hamowaniu jest wszystko ok ale przy dotaczaniu sie lub przy zwyklym trzymaniu nogi (podczas postoju przy wlaczonym silniku) na pedale i ciaglym powolnym wciskaniu pedalu glebiej , w koncu dotykam podlogi. Akurat na warsztacie stal pasek benzyniak gosc siadl do niego i pokazal mi ze w tym tez tak jest i to poprostu ich urok!!!

Wiem ze to nie jest ich urok bo przedtem cos takiego u mnie nie wystepowalo i tak samo u brejdaka (1,8 benzyna) taki problem nie wystepuje.Co moze byc przyczyna ?? Zle odpowietrzony tyl? moze jakis zawor albo pompa po wymianie plynu sie zasyfila i przepuszcza przy malym sprezu w ukladzie??

Jeszcze jedna opserwacja: gdy doprowadze do tego ze pedal mam prawie w podlodze i wcisne go zeby jeszcze udalo sie zablokowac kola wowczas prawe kolo przednie sie blokuje na jakas sekunde i dopiero potem zalacza sie ABS , a gdy normalnie ostro hamuje to ABS dziala od razu i rownomiernie. Pomocy!!!! Wydalem 600 zl i mam gorsze hamulce niz przedtem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu też bym się ostro wq...ł. Tacy fachowcy u nas w kraju. Jeżeli pedał wchodzi w podłogę to albo padła pompa, albo gdzieś ucieka płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rad83

jutro bede wszystko sprawdzal: zaczne od sprawdzenia czy abs dziala na wszystkie kola , a potem pokolei bede sprawdzal zawory od absu i jego pompy (moze po wymianie plynu jakis syf wszedl pod zawor wylotowy i przepuszcza plyn z powrotem do zbiorniczka)

Znalazlem jeszcze takie zdanie: VW Golf/Passat/Scirocco Teves IV ABS pump failing due to open circuit solenoid and leaking fluid - tak wiec jutro wszystko posprawdzam i dam znac co i jak. Oczywiscie czekam na Wasze popowiedzi

 

Tak wyglada moja pompa i dziala ona z absem Teves Mark IV ktorego opis dzialania jest na stronie : http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.html

614300.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

moim zdaniem jest źle odpowietrzony układ chamulcowy,może tumany nie umieja odpowietrzać ABS-u.Spróbuj odpwietrzyć jeszcze raz.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rad83

Bylem dzisiaj na diagnostyce hamowania kół.Okazuje sie ze przod i tyl rowno i w miare dobrze hamuja, aczkolwiek przy testowaniu tylu abs sie nie wlaczyl- wydaje sie ze faktycznie cos jest zle odpowietrzone.

Jak porzadnie to odpowietrzyc ?? Czy jest jakis specjalny sposob na to ??Czytalem na forum, ale opis jest do ukladu z absem i akumulatorem cisnienia(u mnie jest tylko pompa absu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro

Jak porzadnie to odpowietrzyc ?? Czy jest jakis specjalny sposob na to ??Czytalem na forum, ale opis jest do ukladu z absem i akumulatorem cisnienia(u mnie jest tylko pompa absu).

 

 

Każdy samochód z abs-em ma akumulator ciśnienia (twój też).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors
gosc przejechal sie paskiem tak ze hamulce smierdzialy i stwierdzil ze wszystko ok.

To się nazywa fachowe podejscie do sprawy :rotfl: . Ciekaw tylko jestem czy pan mechanik powiedział Ci, i czy sam wiedział, że po wymianie tarcz nie należy mocno hamować przez pierwszych 500km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój szanowny przedmówca ma rację. Niedawno też wymieniałem tarcze i klocki (przód i tył). Po operacji przed każdym skrzyżowaniem miałem dawkę emocji. Zatrzymam się przed czy po. 500 km to może zbyt dużo ale oszczędzaj wymienione części aż poczujesz że pedał reaguje na nacis jak przed wymianą. I nie hamuj gwałtownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnosnie klocków nie chcialem zaczynac nowego

 

zmienialem klocki ale jak to bywa nie pierwsze auto ktore taka operacje przezyło wiec szybko i sprawnie

klocki trw jestem z nich bardzo zadowolony ale własnie czytam ksiazke sam naprawiam samochod i tam pisze ze przy tarczach 288 przy wymianie klocków ma znaczenie w ktora strone jest klocek wewnetrzny (ze w odpowiednim kierunku sie go zaklada) ja nie zwrocilem uwagi na to przy montazu ale nie bylo zadnych strzalek tak mi sie wydaje

co myslicie? rozbierac to i sprawdzic? Hamulce teraz sa super (wczesniej byl klocek delphi i tak srednio)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak do tematu miałem to samo wiec wymieniłem pompę oczywiście nowa została założona nie radze używanych zakładać, różnica około 40zł ale masz pewność ze zahamujesz he.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa seryjne w Passku B4 1996, 1.8 benzyna z tylu?

:zeco

Z przodu wiadomo tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę?? Sprawa dotyczy siły hamowania paska b4 1.9td. Pytanie zadaję dlatego, iż dziwi mnie duża rozbieżność między przodem a tyłem (hamulce seria). Na przeglądzie znajomemu wyszło coś takiego: przód po 10kN (chyba takie są jednostki) - wyskoczył z rolek, tył ciut powyżej 5 kN. Ręczny bodajże też 10kN i auto wyskoczyło z rolek. I właśnie mnie zastanawia czy to jest ok, czy coś jednak jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mcgregor88, to normalne, że tył hamuje słabiej niż przód. W czasie hamowania znaczna cześć ciężaru samochodu opiera się na przednich kołach i one muszą mocniej hamować. Tył musi hamować słabiej by nie dopuścić do zablokowania koł tylnych. Jeżeli na przeglądzie wyszło, że siły hamowania są w normie to jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to normalne, że tył hamuje słabiej niż przód

Tak, o tym to ja wiem, tylko nie sądziłem, że jest taka rozbieżność między przodem a tyłem...Diagnosta powiedział to samo, ale wiadomo, diagnosta też tylko człowiek i są różni, podobnie jak mechanicy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności