Gość rad83 Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2006 Witam, Przedwczoraj zawiozlem samochod na przeglad hamulcow.Panowie (tylko tym sie zajmuja) wymienili tarcze i klocki z przodu ,przesmarowali przod i tyl (bebny) , wymienili plyn hamulcowy (podczas odpowietrzania pekl przewod stalowy tylnych hamulcow(podobno przerdzewialy wiec takze wymienili ) .Podobno bardzo sie napracowali bo tloczki nie chcialy odbijac ?? (poodpinali abs, pompe itp) i stwierdzili ze przyczyna nieodbijania tloczkow a co za tym idzie zacisku ?? sa zuzyte łoża (niewiem w koncu czy tloczki czy zacisk nie odbijaja - musze jednak dodac ze przed wymiana nie bylo tego problemu). Wsiadlem ruszylem i nie stwierdzilem roznicy w polozeniu pedalu. Dotaczalem sie do skrzyzowania na delikatnie wcisnietym hamulcu (tak wlasciwie to pedal wcisniety a hamulce jeszcze nie hamowaly) i gdy wcisnalem pedal mocniej zeby zatrzymac sie, pedal wszedl mi do podlogi i ledwo sie zatrzymalem!!!! Wrocilem do warsztatu, gosc przejechal sie paskiem tak ze hamulce smierdzialy i stwierdzil ze wszystko ok. Wkoncu udalo mi sie pokazac mu ze przy ostrym hamowaniu jest wszystko ok ale przy dotaczaniu sie lub przy zwyklym trzymaniu nogi (podczas postoju przy wlaczonym silniku) na pedale i ciaglym powolnym wciskaniu pedalu glebiej , w koncu dotykam podlogi. Akurat na warsztacie stal pasek benzyniak gosc siadl do niego i pokazal mi ze w tym tez tak jest i to poprostu ich urok!!! Wiem ze to nie jest ich urok bo przedtem cos takiego u mnie nie wystepowalo i tak samo u brejdaka (1,8 benzyna) taki problem nie wystepuje.Co moze byc przyczyna ?? Zle odpowietrzony tyl? moze jakis zawor albo pompa po wymianie plynu sie zasyfila i przepuszcza przy malym sprezu w ukladzie?? Jeszcze jedna opserwacja: gdy doprowadze do tego ze pedal mam prawie w podlodze i wcisne go zeby jeszcze udalo sie zablokowac kola wowczas prawe kolo przednie sie blokuje na jakas sekunde i dopiero potem zalacza sie ABS , a gdy normalnie ostro hamuje to ABS dziala od razu i rownomiernie. Pomocy!!!! Wydalem 600 zl i mam gorsze hamulce niz przedtem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2006 Na Twoim miejscu też bym się ostro wq...ł. Tacy fachowcy u nas w kraju. Jeżeli pedał wchodzi w podłogę to albo padła pompa, albo gdzieś ucieka płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rad83 Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2006 jutro bede wszystko sprawdzal: zaczne od sprawdzenia czy abs dziala na wszystkie kola , a potem pokolei bede sprawdzal zawory od absu i jego pompy (moze po wymianie plynu jakis syf wszedl pod zawor wylotowy i przepuszcza plyn z powrotem do zbiorniczka) Znalazlem jeszcze takie zdanie: VW Golf/Passat/Scirocco Teves IV ABS pump failing due to open circuit solenoid and leaking fluid - tak wiec jutro wszystko posprawdzam i dam znac co i jak. Oczywiscie czekam na Wasze popowiedzi Tak wyglada moja pompa i dziala ona z absem Teves Mark IV ktorego opis dzialania jest na stronie : http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #4 Napisano 30 Września 2006 moim zdaniem jest źle odpowietrzony układ chamulcowy,może tumany nie umieja odpowietrzać ABS-u.Spróbuj odpwietrzyć jeszcze raz. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rad83 Zgłoś #5 Napisano 30 Września 2006 Bylem dzisiaj na diagnostyce hamowania kół.Okazuje sie ze przod i tyl rowno i w miare dobrze hamuja, aczkolwiek przy testowaniu tylu abs sie nie wlaczyl- wydaje sie ze faktycznie cos jest zle odpowietrzone. Jak porzadnie to odpowietrzyc ?? Czy jest jakis specjalny sposob na to ??Czytalem na forum, ale opis jest do ukladu z absem i akumulatorem cisnienia(u mnie jest tylko pompa absu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maro Zgłoś #6 Napisano 30 Września 2006 Jak porzadnie to odpowietrzyc ?? Czy jest jakis specjalny sposob na to ??Czytalem na forum, ale opis jest do ukladu z absem i akumulatorem cisnienia(u mnie jest tylko pompa absu). Każdy samochód z abs-em ma akumulator ciśnienia (twój też). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors Zgłoś #7 Napisano 30 Września 2006 gosc przejechal sie paskiem tak ze hamulce smierdzialy i stwierdzil ze wszystko ok. To się nazywa fachowe podejscie do sprawy . Ciekaw tylko jestem czy pan mechanik powiedział Ci, i czy sam wiedział, że po wymianie tarcz nie należy mocno hamować przez pierwszych 500km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #8 Napisano 30 Września 2006 Mój szanowny przedmówca ma rację. Niedawno też wymieniałem tarcze i klocki (przód i tył). Po operacji przed każdym skrzyżowaniem miałem dawkę emocji. Zatrzymam się przed czy po. 500 km to może zbyt dużo ale oszczędzaj wymienione części aż poczujesz że pedał reaguje na nacis jak przed wymianą. I nie hamuj gwałtownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #9 Napisano 12 Grudnia 2008 a ja mam pytanie odnosnie klocków nie chcialem zaczynac nowego zmienialem klocki ale jak to bywa nie pierwsze auto ktore taka operacje przezyło wiec szybko i sprawnie klocki trw jestem z nich bardzo zadowolony ale własnie czytam ksiazke sam naprawiam samochod i tam pisze ze przy tarczach 288 przy wymianie klocków ma znaczenie w ktora strone jest klocek wewnetrzny (ze w odpowiednim kierunku sie go zaklada) ja nie zwrocilem uwagi na to przy montazu ale nie bylo zadnych strzalek tak mi sie wydaje co myslicie? rozbierac to i sprawdzic? Hamulce teraz sa super (wczesniej byl klocek delphi i tak srednio) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #10 Napisano 14 Grudnia 2008 tak do tematu miałem to samo wiec wymieniłem pompę oczywiście nowa została założona nie radze używanych zakładać, różnica około 40zł ale masz pewność ze zahamujesz he.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinekpl Zgłoś #11 Napisano 17 Października 2010 sa seryjne w Passku B4 1996, 1.8 benzyna z tylu? Z przodu wiadomo tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #12 Napisano 17 Października 2010 To ja się podepnę?? Sprawa dotyczy siły hamowania paska b4 1.9td. Pytanie zadaję dlatego, iż dziwi mnie duża rozbieżność między przodem a tyłem (hamulce seria). Na przeglądzie znajomemu wyszło coś takiego: przód po 10kN (chyba takie są jednostki) - wyskoczył z rolek, tył ciut powyżej 5 kN. Ręczny bodajże też 10kN i auto wyskoczyło z rolek. I właśnie mnie zastanawia czy to jest ok, czy coś jednak jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 17 Października 2010 sa seryjne w Passku B4 1996, 1.8 benzyna z tylu? Z przodu wiadomo tarcze Z tyłu wiadomo bębny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #14 Napisano 18 Października 2010 mcgregor88, to normalne, że tył hamuje słabiej niż przód. W czasie hamowania znaczna cześć ciężaru samochodu opiera się na przednich kołach i one muszą mocniej hamować. Tył musi hamować słabiej by nie dopuścić do zablokowania koł tylnych. Jeżeli na przeglądzie wyszło, że siły hamowania są w normie to jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #15 Napisano 18 Października 2010 to normalne, że tył hamuje słabiej niż przód Tak, o tym to ja wiem, tylko nie sądziłem, że jest taka rozbieżność między przodem a tyłem...Diagnosta powiedział to samo, ale wiadomo, diagnosta też tylko człowiek i są różni, podobnie jak mechanicy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach