Skocz do zawartości
konrad

Silnik FSI a paliwo.

Rekomendowane odpowiedzi

No u mnie podobnie. Lekki klekot, ale bardziej bym to określił, jako cykanie. ;) Silnik BWA. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie cyka, nie wiem co wy chcecie od tego ? :)

MNie akurat się to podoba :)

Chociaż u mnie jest ciszej, niż na filmiku, ale gościu chyba w garażu nagrywał, więc efekt się pogłębił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój to BPY ale aż tak głośno chyba nie klepie, nie miałem czasu nagrać filmiku ale na pewno to zrobię w najbliższych dniach i postaram się wstawić.Ale jak dla mnie to dziwnie chodzą nie po to sprzedałem diesla żeby znowu słyszeć podobny klank.Muszę się dowiedzieć co za część jest za to odpowiedzialna,a przy okazji wymiana rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie BLR i też nie aż tak głośno jak na filmiku, ale dźwięk podobny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki chłopaki za wypowiedz (bez urazy) ale dla mnie ten odgłoś to poezja nie to co disel a wiec cieszmy się z tego co mamy i tyle

Dla porównania po słuchajcie sobie naszego przy 5 tys a klekota przecie jemu za chwile tłoki wyjdą bokiem.Wiem bo nie jednego klekota miałem u siebie, bo wiekszość zmodowanych u mnie to disle

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no Wojtek pewko, że tak, benzyniaki nasze ładnie chrapią jak się je kręci i jedzie, nie ma to tamto!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak go przybutować to dźwięk jest super. Taki gardłowy. :) Poza tym, jak warunki na to pozwalają, to lubię jeździć z otwartą szybą. Ostre przyspieszanie np. w tunelu, czy wzdłuż barierki... Dźwięk poezja. :) U mnie jeszcze wzmocniony cichym metalicznym dźwiękiem turbiny i jak się dobrze wsłuchać to cichym westchnięciem przy zmianie biegu. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam paska 2.0 FSI 150 KM już parę lat.. w kraju gdzie mieszkam obecnie (Irlandia) nie sposób uświadczyć stacji z benzyną 98. wszystkie stacje jakie widziałem mają tylko 95.. śmiało więc mogę powiedzieć że gdyby paliwo 95 miało w jakikolwiek sposób szkodzić silnikowi FSI to u mnie po sześciu latach coś by już się stało... a tu nic :) silnik leciuchno klika, nadal zrywny, gumy potrafi nieźle przypalić (jak wyłączę ESP ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam paska 2.0 FSI 150 KM już parę lat.. w kraju gdzie mieszkam obecnie (Irlandia) nie sposób uświadczyć stacji z benzyną 98. wszystkie stacje jakie widziałem mają tylko 95.. śmiało więc mogę powiedzieć że gdyby paliwo 95 miało w jakikolwiek sposób szkodzić silnikowi FSI to u mnie po sześciu latach coś by już się stało... a tu nic :) silnik leciuchno klika, nadal zrywny, gumy potrafi nieźle przypalić (jak wyłączę ESP ;))

 

nawiązując do twojej wypowiedzi kolego chciałoby się powiedzieć, że gdyby paliwo 95 mialo te 95 oktanow wszędzie, to napewno by naszym silnikom nie szkodziło..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też jeżdże na 95..... i nie narzekam....

tankuje na jednej sieci stacji, nie na "niewiadomojakich"...

próbowałem czasami też i 98 i zero różnicy...

zresztą gdzieś już pisałem, że na firmowej wlepce na klapce wlewu ma wyrażnie napisane "95".. i tak było od nowości zakupu w salonie (znam poprzedniego właściciela i miałem okazje już wcześniej to zauważyć), a poprzedni właściciel lał zgodnie z wlepką...

Edytowane przez Rysieeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam Paska z 2006 2.0 fsi i słabo sobie radzi z 95Pb klekocze jak diesel przy przyspieszaniu obecnie od kilku tankowań leję 98 i jest ciszej

choć nie idealnie i zastanawiam się czy może sterownik silnika coś miesza z zapłonem tylko jak to sprawdzić macie może jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na klapce od wlewu jest napisane min PB95, więc taką leje, nie wiem dlaczego wszyscy piszą, że ma być PB98 :hym

 

mwkolarz: ja bym sprawdził na twoim miejscu czujnik spalania sutkowego

Edytowane przez lopezpb
na m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę na Vervie 98 a co pół roku ze 2 miesiące na Shell V-Power Nitro+ Racing 100 :)

Nie wiem czy jest lepiej ale wtedy moje samopoczucie znacznie się poprawia :D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam paska - 2007 B6 z silnikiem 1,6 FSI - silnik klekocze strasznie przy zapalaniu. Potem jak się rozgrzeje jest lepiej. Paliwo leję 95" - może powinienem zmienić na 97" - co o tym sądzicie?

A może łańcuch rozrządu jest za to odpowiedzialny?

A może ten typ tak ma ?

Proszę o porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik spalania miałem wymieniany rok temu ale wtedy wyskoczył błąd jeżdżę również Jettą 2.0 fsi manual leję 95 i jest ok a Passat ( tiptronic ) coś nie daje rady na 95 więc wszystko zależy chyba od konkretnego modelu - kiedyś Polonezy jedne rdzewiały a drugie nie ! zastanawiam się nad podmianką sterownika silnika tylko jeszcze nie wiem jak się za to zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik spalania miałem wymieniany rok temu ale wtedy wyskoczył błąd

 

Z tego co gdzieś wyczytałem to czasami błąd widać tylko po podłączeniu komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poranny klekot w 1.6 fsi jedni go maja inni beda mieć i tak naprawde to nie wiem od czego wymienilem rozrzad nastepnie zawor przelewowy wraz z filtrem i dalej klepie.Samo klepanie pojawia sie sporadycznie,czasami z rana albo jak mu sie zachce ? Chyba trza sie przyzwyczaić.?

Edytowane przez daro44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leje tylko i wyłącznie 98 Verve raz ojciec jak zabrał mi auto zalał do niego 95 od razu po przesiadce powiedziałem mu, że czuje że auto słabsze jest. Może nie była to drastyczna różnica ale czuć było jak auto się zbierało.

Od tamtej pory zbiornik nie widział 95 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo klepanie pojawia sie sporadycznie,czasami z rana albo jak mu sie zachce �� Chyba trza sie przyzwyczaić.��

 

 

poranne klepanie to wynik uszkodzonego tzw. wariatora vel nastawnika rozrządu.. i niezależnie pojawia się ono rano na zimnym silniku czy po chwilowym wyłączeniu i załączeniu silnika po dłuższej jeździe.

do wymiany wariator - nie szklanki, nie gęstszy olej i inne cuda.

największe doświadczenie z wariatorami mają właściciele mk4, bora czy audi A2 w których montowano pierwsze silniki FSI. był to motor 1.6 FSI 110KM o oznaczeniu BAD. wariator z salonu do golfa IV (zamienników nie ma) a używka może być gorsza od tej którą posiadamy to koszt ok 2k. zakup podobno uspokaja objawy na ok 80k km.

dopóki klekot nie występuje przy każdym odpalaniu można sprawę odpuścić, ale jak juz non toper to należało by go wymienić.

Podobne rozwiązanie w wariatorami występuje w Alfie Romeo.. tam podobno mają jeszcze krótszą żywotność.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja leje tylko i wyłącznie 98 Verve raz ojciec jak zabrał mi auto zalał do niego 95 od razu po przesiadce powiedziałem mu, że czuje że auto słabsze jest. Może nie była to drastyczna różnica ale czuć było jak auto się zbierało.

Od tamtej pory zbiornik nie widział 95

 

do silników TSI oraz FSI należy lać tylko i wyłącznie 98.. 95 to min jakie powinno przyjąć to auto a wiadomo jak jest z paliwem na naszych stacjach. Lejąc 95 jesteśmy narażeni na zwiększenie nagaru na wtryskach (bagatela jeden wtrysk do mk4 to 800PLN) oraz doprowadzającym do szału podszarpywaniem auta na światłach na biegu jałowym. jeżdżąc na 98 auto na pewno jest mocniejsze i niwelujemy spalanie stukowe jakie zachodzi w silniku. poza tym jeżdżąc na 98 auto spala ok 1l/100km mniej niż PB95.

na marginesie obserwując swojego Passka oraz MK4 auta najlepiej zachowują się na paliwe 98 z BP.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja leje tylko i wyłącznie 98 Verve raz ojciec jak zabrał mi auto zalał do niego 95 od razu po przesiadce powiedziałem mu, że czuje że auto słabsze jest. Może nie była to drastyczna różnica ale czuć było jak auto się zbierało.

Od tamtej pory zbiornik nie widział 95

 

do silników TSI oraz FSI należy lać tylko i wyłącznie 98.. 95 to min jakie powinno przyjąć to auto a wiadomo jak jest z paliwem na naszych stacjach. Lejąc 95 jesteśmy narażeni na zwiększenie nagaru na wtryskach (bagatela jeden wtrysk do mk4 to 800PLN) oraz doprowadzającym do szału podszarpywaniem auta na światłach na biegu jałowym. jeżdżąc na 98 auto na pewno jest mocniejsze i niwelujemy spalanie stukowe jakie zachodzi w silniku. poza tym jeżdżąc na 98 auto spala ok 1l/100km mniej niż PB95.

na marginesie obserwując swojego Passka oraz MK4 auta najlepiej zachowują się na paliwe 98 z BP.

 

U mnie na klapce od wlewu jest napisane min PB95

 

na wlepce napisane jest "Minimum 95" a z tym jest u nas bardzo różnie..

ja sie przejechałem na spółce córce Orlenu (tej z logiem na zielonym tle) i mialem do czyszczenia doloty, komory spalania oraz dolewać musiałem do 98 specjalne dodatki likwidujące nagar na wtryskach oraz wode w zbiorniku.. do tego auto szarpało na biegu jałowym a w wydechu pojawiły się znaczne ilości wody.

 

cale szczęście serwis zrobił całą usługę zrpbił na gwarancji

Edytowane przez bastek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bastek-83 to mnie pocieszyleś? czym grozi jazda z uszkodzonym wariatorem, przestawieniem rozrzadu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności