Skocz do zawartości

konrad

  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O konrad

  • Urodziny 09.02.1963

Informacje osobiste

  • Imię
    Konrad
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 FSI 150KM
  • Rok produkcji
    2006

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Swoją drogą, z dwutlenku węgla CO2 i wody H2O da się złożyć dowolne węglowodory przy udziale energii dostarczonej z zewnątrz (na przykład energii atomowej). Można powiedzieć że benzyna może być idealnym akumulatorem energii. Jednak przez wzgląd na interesy państwa które nas doi akcyzą oraz przez wzgląd na interesy mocarstw posiadających złoża ropy naftowej jakiś jeszcze czas musimy pojeździć na produktach pochodnych zwłok paproci i jurajskich gadów :-)
  2. Witam wszystkich puszkarzy. Zakładając ten wątek chciałem uzyskać pewne rzetelne i praktyczne informacje. Gdy okazało się że ich nie otrzymam, obiecałem że podzielę się swoimi doświadczeniami gdy tylko doświadczę tych doświadczeń. W związku z ostatnimi postami w tym wątku zamieszczam swoje obserwacje wcześniej niż zamierzałem. W skrócie: 1. Na paliwie 98 auto jeździ jak Pan przykazał. Tutaj uwaga jest taka, że żadne "vervy" czy v-power nic nie wnoszą. 2. Na paliwie 95 auto pali mniej niż na 98 (o litr na sto) jeśli nie żądam od silnika dużej mocy. Jeżeli jadę w trasie z większymi prędkościami (powyżej 120km/h) lub żądam od auta dynamiki kręcąc je w wyższe niż 3500 rpm obroty to ekonomiczniejsza zaczyna być noPb 98. Nie dostrzegam żadnych różnic w kulturze pracy silnika przy zasilaniu 98 vs 95. 3. Nalałem też bak v-power racing po jakieś 5.4 za litr. Na trasie z Piaseczna do Wołomina (po korkach, koło godziny 23) uzyskałem średnią 5.7/100 czyli o kolejny litr na sto mniej niż na noPb 95 w identycznych warunkach. Wnioski: 1. Jedziesz autostradą albo lubisz kręcić obroty - lej noPb 98. 2. Jeździsz spokojnie i nie ścigasz się do świateł które wyglądają jakby świeciły na czerwono - lej noPb 95. 3. Chcesz wycisnąć więcej koni z puszki Pandory bez względu na cenę - lej do baku v-power racing. Doświadczenia kolegi którego silnik doznał czkawki po podaniu noPb 95 są mi całkowicie nieznane i jak wynika z tekstów wyżej, są zasługą raczej wody w paliwie niż jego liczby oktanowej. Tutaj mała dygresja odniesiona do autora jednego z wcześniejszych wiadomości: na "luk-oil" tankują benzynę z orlenu, identyczną jak stacjach firmowych. A czy obsługa stacji doleje wody czy nie to już osobna bajka, całkiem chyba niezależna od nazwy firmowej stacji benzynowej. Z pastorskim pozdrowieniem konrad
  3. Rojasek, Co do zawstydzania kogokolwiek, to szukam tylko pomysłu w jaki sposób wykreować w Polsce pewną kulturę jazdy w korkach. Ja tam bym wolał wstawić se jedynkę i toczyć się na jałowych słuchając radia. Ale w takim przypadku nie dość że jakieś przeładowane testosteronem egzemplarze wciskają mi się przed zderzak ( to bym ścierpiał, najwyżej wrócę do domu o JEDNĄ MINUTĘ później), ale jeszcze ci z tyłu trąbią, bo wolą ruszać i hamować, ruszać i hamować, ruszać i hamować... :-)
  4. Trochę się pogubiłem z tymi szerokościami opon w kwestii "sprintu" spod świateł. Wychodzi to znacznie poza temat założonego wątku, ale jeśli Admini nie wykasują to oświećcie mnie ciemnego :-) W moim mniemaniu, im węższa opona tym mniejszy moment bezwładności kół (przy tej samej średnicy rzecz jasna). Więc i przyśpieszenie na węższych powinno być większe, podobnie jak i skuteczniejsze hamowanie. Przyczepność związana z tarciem chyba się tu redukuje przez większy jednostkowy nacisk na cm2 powierzchni. Co innego na zakrętach przy dużej szybkości, gdzie jak już wspomniano opony o niższym profilu mniej się odkształcają. Spojlery (znaczy te skrzydła z tyłu))) na osobowych autach traktuję jako żart. Ale już zmniejszenie prześwitu czy przez użycie niżej schodzących zderzaków (też spojlerów?) czy przez obniżenie zawieszenia powinno zmniejszyć opory powietrza przy większych prędkościach i w konsekwencji zwiększyć Vmax czy też zmniejszyć zużycie paliwa. ...Ja tam jednak wolę wyższą opcję pozwalającą spokojnie wjechać na krawężnik Na koniec przypomnę jeszcze pytanie o te związki siarki w benzynie co to ich brak niby zwiększa osiągi silników benzynowych z wtryskiem, i już się raczej zamknę ---------- Post added at 21:14 ---------- Previous post was at 21:07 ---------- I jeszcze drobiazg, też poza tematem... Co typowy użytkownik takiego B6 robi z przednimi chlapaczami ocierającymi o asfalt na każdym większym dołku? Obcina je czy przyzwyczaja się do tego zjawiska? Już miałem nóż w ręku, ale chyba pomału się przyzwyczajam
  5. No ale Ty masz silnik turbodoładowany, nota bene powszechnie chwalony :-) Ja jednak szukam zwierzeń właścicieli takich FSI wolnossących... A co do opon, czy jak niektórzy piszą "kapci", to są tylko dwie przesłanki żeby używać szerszych, podobnie jak spojlerów: 1. wygląd 2. zachowanie pojazdu przy prędkościach ponad 200km/h (w tym przypadku opon, a przeciwnie niż przy spojlerach - na łukach)))) Zwyczajnie, szersza a niższa opona mniej się na łukach odkształca od siły odśrodkowej. O ile mi wiadomo na polskich drogach maksymalna dozwolona prędkość to 130 km/h przy czym mój licznik pokazuje wtedy 140 Jeszcze nie korzystałem z ESP, albo korzystałem tak dyskretnie że nic o tym nie wiem Jak spadnie pierwszy prawdziwy śnieg to może założę nowy wątek na ten temat.
  6. Tomku, Wiem że do tego silnika producent zaleca 98, ale też ten sam producent pozwala na 95 tłumacząc że coś tam będzie gorzej. Moje pytanie było w temacie: "czy ktoś zaobserwował że coś tam jest gorzej jak nalać 95?" I oczywiste pytanie: jak jest z paliwami typu Vpower w silnikach o tak dużym stopniu sprężania i na uwarstwionej mieszance.. no i gdzie ucieka ta siarka jak dolewają uszlachetniaczy do zupy.... ---------- Post added at 00:51 ---------- Previous post was at 00:45 ---------- Dziękuję Andi, to są wymowne wyniki. Ale jak to się przekłada na stacje benzynowe w Polsce i na serwowane na nich paliwo? Ma ktoś jakieś wnioski praktyczne? ---------- Post added at 01:04 ---------- Previous post was at 00:51 ---------- A i co do trakcji się trochę nie zgadzam. Jeżdżę wolno i trąbią na mnie, to fakt, ale węższe opony znacznie mniej noszą na koleinach mimo że to tylko 10 mm szerokości na 200mm. Na suchej, czteropasmowej drodze pozwalam sobie na więcej i wtedy raczej nikt nie wyprzedza, i dalej nie czuję dyskomfortu węższych opon. Przeciwnie wręcz.
  7. Kilka dni temu założyłem wątek w temacie jak wyżej, ale Administrator „Duży” wyrzucił go do śmietnika argumentując że ten temat „był już wielokrotnie poruszany” i że „wątek założony nie w tym dziale”. Co do działu się nie sprzeczam bo jestem tu nowy, ale w kwestii wielokrotnego poruszania tego tematu jakoś się nie zgadzam bo linki podane przez „A. Dużego” do tych „wielokrotnych” wątków są od rzeczy i poruszają kwestie paliwa dla: Diesli. Nieco starszych silników benzynowych o wtrysku benzyny do kolektora dolotowego (pośrednim). Turbodoładowanych silników TFSI które, jak mi się WYDAJE, nie pracują już wcale na mieszance uwarstwionej i mają niższy stopień sprężania w cylindrach. Zatem, spróbuję jeszcze raz poprosić Szanownych Forumowiczów, przy zgodzie Szanownych Administratorów, o podzielenie się wiedzą i doświadczeniami w następujących tematach: Pytanie 1: Jak to jest ze spalaniem benzyny noPb 95 w wolnossących silnikach FSI VW? Zauważył ktoś jakieś zmiany (moc, spalanie, kultura pracy) w odniesieniu do noPb 98? A jakich zmian można oczekiwać po zastosowaniu paliw klasy „premium” np. Vpower czy Ultimate? Ponoć silniki FSI mogą jeździć i na 95 i na 98 dzięki mechanizmowi auto adaptacji. Pytanie 2: Ja wiem że i 95 i 98 powstają z tego samego paliwa a różnią się ilością (może i jakością) dodanych do tego paliwa uszlachetniaczy. Podobnie jest, jak się zdaje, i z tymi paliwami typu Vpower, Verva, Ultimate, i to mnie nie dziwi. Jednak, jak wyczytałem w manualu mojego autka producent zaleca do tego silnika stosowanie paliw o obniżonej zawartości związków siarki, a dodając coś do paliwa trudno chyba coś innego z niego (niby te związki siarki z paliwa) usunąć. Jest tu jakiś (petro)chemik który potrafi rozwikłać te sprawy na płaszczyźnie marketingowo – chemicznej? Przejechałem tym autem dopiero 3 tys. kilometrów i jedyna zmiana jaką zauważyłem to spadek spalania o prawie litr na sto (ponad 10%) przy zmianie letnich opon 215/55R16 na zimowe 205/55R16 na tych samych felgach. Dziwne to, bo teoretycznie (nie uwzględniając mniejszego momentu bezwładności lżejszych, mniejszych opon i nieco mniejszego tarcia) powinna być zmiana w drugą stronę - auto na kołach o mniejszej średnicy „myśli” że przejechało więcej km niż faktycznie przejechało... a zmniejszenie momentu bezwładności i tarcia też jakby powinno się zawierać w granicach 2% tylko że w druga stronę... więc wynik powinien być z grubsza na zero. Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję że Szanowni Administratorzy nie wyrzucą znowu moich wypocin do kosza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności