romanrub Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2009 Kupiłem dzisiaj rurę odmy wychodzącą z bloku silnika w okolicy filtra oleju (nowa w serwisie VW):Dczy mozna ja wymienić samemy czy lepiej oddać autko do mechaniora:637: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2009 Ja wymieniałem własnoręcznie. Zajęło mi to około 35 minut. Nie wiem jak w Twoim przypadku, u mnie odma była razem z odcinkiem dolotu - grubą rurą. Musiałem dokupić jedną obejmę metalową, bo seryjna podczas rozbierania ulega zniszczeniu. W serwisie wymiana kosztuje ok. 90 PLN. Zwróć uwagę żeby dokładnie wyczyścić uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2009 Też właśnie kupiłem tą rurkę tylko jak patrze na dojście do imbusów przy bloku to mi się odechciewa grzebać. Jeden ibus jest dokładnie za wężem idącym od filtra oleju. Musiałeś go demontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #4 Napisano 10 Listopada 2009 Mam trochę inny silnik, ale rzeczywiście trzeba trochę powyginać nadgarstki - stąd te 35 minut, gdyby nie ta gimnastyka pewnie wyrobiłbym się szybciej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gatess Zgłoś #5 Napisano 11 Listopada 2009 (edytowane) Wymiana jest dośc pracochłonna, ale nie warto moim zdaniem kierowac sie na warsztat, wystarcza zdolności manualne , narzedzia i checi. Umnie trwało to troche długo bo robiłem sam - jak sie zabierzesz przygotuj - imbus + przedłuzka +grzechotka - mała latarka albo dobry halogen - swiatlo sie cholernie przyda bo dolna śruba jest pod rura olej. ktora najlepiej odgiąc dokrecajac srube -montując nie dawałem zadnych silikonow itd oring sam wystarcza - zacisk rury od odmy wywalilem , załozylem zwykla opaske Najszybciiej wymienisz wkrecajac sruby imbusem z przedłuzka bez grzechotki tak zeby złapały gwint a pozniej dopiero dokrec z wyczuciem sruby grzechotka. Aha nic nie trzeba wykręcac zeby dotrzec do mocowania weza odmy. Pozdr. Jak coś to pisz Edytowane 16 Listopada 2009 przez gatess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romanrub Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2009 Właśnie wymieniałem w sobotę rurę zajęło mi to godzinke, nie dawałem też silikonów bo skoro jest oring to musi wystarczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2009 Podłącze się do tematu choć trochę z innej beczki. Czy to prawda że jeśli odma jest zapchana to silnik będzie brał olej, i jak się do odmy dobrać w moim silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacaman Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2009 jak w temacie nie trzeba montować odmy wystarczy kupić w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym rurek odmy z nowego modelu paska ona jest bez tej banki i wszytko na wymiar pasuje należny pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu miejsca gdzie przykręcasz rurkę do silnika i nowym oringu rozkręcenie to nie problem odpowiedni sprzęt i idzie aż miło pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #9 Napisano 19 Sierpnia 2013 Panowie pomóżcie, musiałem wymienić właśnie tę rurę z odmy do silnika, Oraz pęknięta za trójnikiem rurę od chłodzenia, wymieniłem. Podkreślam że przy wymianie musiałem wyjąć filtr paliwa z tego uchwytu, ale nic nie odłączałem. Wszystko wymienione, złożone, ale pojawił się problem z odpalaniem auta. Kręci, kręci i strasznie ciężko odpala, jak ponaciskam pedał gazu to trochę szybciej załapie ale nie znacznie. Ktoś wie w czym może tkwić problem, auto póki co stoi i czeka ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2013 koledzy wie może ktoś gdzie jest odma w AZM za pomoc z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2013 Z tyłu silnika między rurą dolotową a pokrywą zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2014 witam. wymieniajac czujnik plynu chlodzacego w moim afn, pekla mi rurka ktora wchodzi przy samym bloku ,jakies odlamki chyba poszly do srodka reszte udalo mi sie wyciagnac, przewod przy samym bloku jest bardzo kruchy . moglby mi ktos powiedziec jak jest zakonczone wejscie tego przowodu do bloku i czy jest jakis oring i czy da sie dokupic taki przewod ?czy mozna jezdzic do czasu jej wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2014 witam. wymieniajac czujnik plynu chlodzacego w moim afn, pekla mi rurka ktora wchodzi przy samym bloku ,jakies odlamki chyba poszly do srodka reszte udalo mi sie wyciagnac, przewod przy samym bloku jest bardzo kruchy . moglby mi ktos powiedziec jak jest zakonczone wejscie tego przowodu do bloku i czy jest jakis oring i czy da sie dokupic taki przewod ?czy mozna jezdzic do czasu jej wymiany? To jak wymieniałeś czujnik to pękła ci odma czy króciec w którym umieszczony jest czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2014 z czujnikiem jest wszystko ok. pekl przewod (kruciec ) przy samym wejsciu do bloku. u mnie ten przewod jest z separatorem (taka biala banka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2014 z czujnikiem jest wszystko ok. pekl przewod (kruciec ) przy samym wejsciu do bloku. u mnie ten przewod jest z separatorem (taka biala banka) Ok. A więc możesz wymienić ten przewód na wersje bez bańki. A więc rura na całej długości, koszt takiej odmy około 30zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2014 jakis kawalek plastiku chyyba wpadl mi do srodka reszta udalo mi sie wyciagnac. czy nic sie nie stanie jak przejade z kilkanascie kilometrow , w tej chwili przowod ten dotyka lekko do bloku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #17 Napisano 27 Września 2014 jakis kawalek plastiku chyyba wpadl mi do srodka reszta udalo mi sie wyciagnac. czy nic sie nie stanie jak przejade z kilkanascie kilometrow , w tej chwili przowod ten dotyka lekko do bloku Jak coś wpadło to trudno, silnika nie rozbierzesz. Najlepiej zdemontować to całkowicie żeby nic więcej się nie dostało z tej rury. Od biedy można jechać tak tylko że na silnik będzie chlapać olejem, może nie w dużej ilości ale zasyfi. Jedz do sklepu i kup odmę, powinna być dostępna od ręki. Zamontuj takie coś http://allegro.pl/odma-vw-passat-b5-golf-polo-caddy-1-9-tdi-sdi-nowa-i4573879143.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #18 Napisano 27 Września 2014 dzieki ci bardzo za rade. nie sadzilem ze przewod przy samym bloku moze byc az taki kruchy. dzieki za link , odkrecenie imbusow przy bloku zajmie troche czasu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #19 Napisano 27 Września 2014 U mnie też kiedyś pękł jak lekko ruszyłem. Kupiłem odrazu nowy najtańszy za 28zł (tylko taki był od reki) i o dziwo trzyma dobrze i można nim bez problemu ruszać w razie potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2014 :kciuki:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach