Skocz do zawartości
marcin-biały

Wyrzuca płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

własnie wydaje mi sie ze jak cieply silnik to tak sie dzieje bo chyba raz na zimnym sprawdzalem i ten lejek suchy byl ale dla pewnosci sprawdze jeszcze jutro :)

 

Rano odkręć korek,zapal samochód i jak płyn sie będzie burzył to na 100 uszczelka.Jeżeli by to była ona to po zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić czy na bloku nie ma wżerów.Uszczelki z reguły bez przyczyny nie idą.U mnie tak było.Zasmarował te dziury klejem i trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale praktycznie 99,9999999991% przypadków to wina głowicy / uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rano odkręć korek,zapal samochód i jak płyn sie będzie burzył to na 100 uszczelka.Jeżeli by to była ona to po zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić czy na bloku nie ma wżerów.Uszczelki z reguły bez przyczyny nie idą.U mnie tak było.Zasmarował te dziury klejem i trzyma.

 

 

kolego zrobilem tak jak mowisz i woda przy odpalonym aucie spokojna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam takie same objawy: ubytek G12, bulgotanie ,temp max 90 C, diagnoza mechanika to uszczelka pod głowicą.

Chciałem tylko zapytać czy 2200 jak mi wyliczył mechanik to nie za duża kwota? Mówi że za planowanie głowicy min 700 PLN a z tego co czytam na forum inni płacą 100-200 złotych. Na czym może polegać taka różnica w cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

2800 to ja placilem za regeneracje turbiny, planowanie glowicy, uszczelke pod glowica, uszczelke pokrywy zaworow, gumki na zworach i wymiane wszystkich plynow i filtrow. Cos za duzo chce, bo u mnie sama regenerka turbawki kosztowala 800 zl. Znajdz innego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ja mam takie same objawy: ubytek G12, bulgotanie ,temp max 90 C, diagnoza mechanika to uszczelka pod głowicą.

Chciałem tylko zapytać czy 2200 jak mi wyliczył mechanik to nie za duża kwota? Mówi że za planowanie głowicy min 700 PLN a z tego co czytam na forum inni płacą 100-200 złotych. Na czym może polegać taka różnica w cenie?

Chyba Ciebie naciaga, ja płaciłem przy 1.9 110 AFN komplet chyba ok.1100-1300. A planowanie za ta kase to kilka razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że liczy jakieś extra sprawdzenie szczelności głowicy, ale to chyba i tak za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech wyliczy na papierze.Ja wymienialem przy Pb. rozrzad i cos mi dużo było więc mówie na papierek i skurczybyk policzył wymiane chłodnic 40zl kiedy i tak do rozrzadu musi wyjmować. Jak sie zgodzi na ta cene to po robocie jeszcze może troche dorzucić bo tak przeważnie robią.Mało który odejmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może znacie jakiegoś solidnego mechanika w okolicy Lubonia, Poznania który za taką usługę policzy mniej niż 2200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prubóje cie naciągnąc ze szok. ja wymienialem uszczelke pod glowica plus rozrzad plus planowanie glowicy i wymiana wszystkich uszczelek i zmiescilem sie w 800. fakt ze wymienialem sam. no i jeszcze olej i filtry. ale 2200 to juz przeginka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam już listę od mechanika. Oto szczegóły:

-uszcz pod głowice 220PLN

-uszcz pompo wtryski ok 180PLN za 4

- uszcz kolektora wydechowego 53PLN

-uszcz kolektora ssącego 16PLN

-uszcz pompy paliwa 35PLN

-śruby 120PLN

-płyn G12(oryginalny) 60 PLN

-olej 4L 160 PLN

-filtr oleju 20PLN

- jeszcze jakieś 3 części za ok 40PLN

-robota 600PLN

Plus to co najgorsze czyli głowica. Mechanik mówi że to nie jest tylko planowanie i sprawdzenie szczelności ale cała regeneracja głowicy z wymianą (ewentualną) podzespołów które się w niej znajdują. Tak jak pisałem wcześniej to koszt min 600-700PLN może być więcej.

Czy wszystkie te części trzeba wymienić przy tego typu naprawie czy coś jest zbędne???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego robiłem w piątek uszczelkę i zapłaciłem 1230zł a koszta wyglądały tak:

 

regeneracja głowicy z planowaniem i sprawdzeniem szczelności 390zł

śruby głowicy 100zł

uszczelka głowicy 170zł

uszczelka kolektora wydechowego 40zł

uszczelka kolektora ssącego 15zł

płyn chłodniczy 15zł

robocizna 500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę temat. Otóż mój brat ma passata 3bg z 2003 roku z silnikiem awx i gdy wracał wczoraj ze szkoły coś jakby szarpnęło samochodem nie wiem o co dokładnie mu chodzi ale tak mówił. Ale do rzeczy gdy wsiadłem z nim do auta na krótką przejażdżkę żeby zobaczyc czy to dziwne szrpniecie się powtorzy nagle temperatura silnika skoczyła do około 100oC. Pierwsza diagnoza pewnie termostat. Ale dziwne jest to żeby po przejechaniu ok.40 km(droga ze szkoły) w 30 stopniowym upale termostat się nie otworzyl. Pojechaliśmy do mechanika ktory zdiagnozował vagiem bład czujnika temp, ale gdy tylko zacząl odkrecac korek od zbiorniczka wyrównawczego to zaczelo wywalac wode jakby się zagotował. Wywalilśmy termostat i założyliśmy nowy, przejażdżka około 20km i znowu to samo temp ponad 100oC i wywala wode(oczywiście nie całą, wodę zaczyna wyganiać gdy korek nie jest jeszcze do końca odkręcony) Dodam że gdy nie odkrecamy korka wszystko jest ok poza wysoką temp. Nawet po całkowitym zdjęciu termostatu brat mowil ze złapał mu ok. 90oC. Co moze być przyczyną?Gdyby to byla uszczelka o ile się nie myle to chyba bulgotałoby nawet na nierozgrzanym silniku. Prosze o odpowiedzi i dzieki z góry wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź twardość węży układu chłodzenia. Jeśli puchną to na moją wiedzę uszczelka pod głowicą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość micky

Zmartwie Cie ale to będzie uszczelka pod głowicą. Mi sie działy takie rzeczy zimą, i wtedy gdy wzrastało ciśnienie w układzie chłodzenia to traciłem ogrzewanie w aucie. Tworzyl się taki bąbel gazu wypychał płyn z nagrzewnicy. Słychać też było dźwięk przelewającej się wody w układzie. Głośno i wyraźnie słychać to z kabiny w okolicy podszybia. Jakby małe kamyczki przepływając razem z wodą wydawały taki dźwięk. To też objaw wydmuchanej uszczelki.

 

Sprawdź więc gdy skoczy temperatura:

- twardość węży

- poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

- po sprawdzeniu odkręć nakrętkę zbiorniczka ( ja sprawdzałem co się dzieje jak tylko wskazówka zaczynała mi się przechylać na milimetr powyżej 90 stopni na zegarach)

 

Jeśli:

- węże od układu chłodzenia będą twarde

- poziom płynu przed odkręceniem będzie niższy od normalnego, a po odkreceniu korka podniesie się tak, że część płynu przeleje się górą zbiorniczka,

to na pewno będzie to wydmuchana uszczelka pod głowicą.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jeszcze lepszy przypadek. A więc gdy poziom jest na Mini to jest dobrze, ale gdy doleje płynu na Max to wywali go przelewem do poziomu Mini i spokuj co może być tego przyczyną że musze mieć minimalny poziom. Brak objawów uszczelki głowicy czyli twarde węże, kamyczki, brak białego dymu po nocnym postoju itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo. W zimie nie dogrzewał do 90 stopni i wywalił płyn do min w zbiorniczku i od tamtego czasu jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy

mam pytanie w pasku s dwa wentylatory i czy one majś chodzic bez przerwy razem ?? :noniebardzo

bo u mnie chodzi chyba ciągle jeden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy

mam pytanie w pasku s dwa wentylatory i czy one majś chodzic bez przerwy razem ?? :noniebardzo

bo u mnie chodzi chyba ciągle jeden

 

Wentylator przymocowany do silnika kręci się zawsze jak pracuje silnik z tym że na zimny silniku powinien dać się swobodnie zatrzymać palcem a na cipłym silniku lepiej nie próbować zatrzymywać. Drugi zamontowany jest na chłodnicy i jest od klimy i pracuje gdy załączona jest klima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, nie znalazłem takiego tematu wpisując do wyszukiwarki (wymiana+plynu+chlodniczego) wiec piszę :)

 

Mam kilka pytań

 

1) w jaki sposób wymienia się płyn chłodniczy? jest jakiś korek spustowy pod autem czy gdzies w chłodnicy? trzeba coś rozbierać itp?

2) dowiedziałem się że ma to być płyn G12 różowy, jakiej marki może być?

3) ile go wchodzi dokładnie chcąc wymienić całość?

4) ZASADNICZE PYTANIE dzis pojawił mi się rano komunikat, że mam mało płynu więc podjechałem na stacje kupiłem litr NIEBIESKIEGO petrygo orlen i dolałem troszkę. Podobno to źle! ale czy fatalnie? :) :) dolalem troche, wczesniej było różowiutki ładny stan z minimalnym poziomem (oznaczenie MIN na zbiorniczku i wlasnie komunikat sie zapalil na chwile) dlatego dolalem. Podsumowując do różowego dolałem troche neibieskiego, auto jezdzi bardzo dobrze. Jest sens wymieniać wszystko? :)

 

dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności