Skocz do zawartości
marcin-biały

Wyrzuca płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie!

w moim przypadku tez nie bylo typowych objawowo uszczelki, brak spalin w ukladzie chlodzenia, nie kopcil, itp itd a jednak byla to uszczelka... ustalo bulgotanie na podszybiu i nie gubi juz plynu. pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłęm rozrząd kompletny, termostat i chłodnice bo była pęknięta i przez to się grzał silnik. Objechałem około 1500 km i nie było żadnych problemów chociaż zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego trochę a tu pisk i się obniżył. Aż tu pewnego popołudnia po ponad dniu postoju samochodu na parkingu odpalam passata a tu komunikat na komputerze STOP. Zdenerwowałem się ale za niecałe pół minuty komunikat zniknął i tego dnia się już nie pojawił. Następnego dnia rano sprawdziłem poziom płynu i był bardzo niski, odpalam samochód i komunikat STOP i kontrolka od układu chłodzenia ale jade 1 km po płyn chłodniczy żeby nie zalewać woda dojeżdżam otwieram maskę a tu poziom płynu na poziomie minimum. Czego to może być wina? Mechanik mówił przed wymianą rozrządu i chłodnicy, że na 90% to nie uszczelka pod głowicą. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik mówił przed wymianą rozrządu i chłodnicy, że na 90% to nie uszczelka pod głowicą.
Jeśli wyciekł ci gdzieś na łączeniach, to nie problem, ale jeśli wywaliło np. przez korek zbiornika, to na 99% uszczelka pod głowicą lub sam korek, ale to mało prawdopodobne. Możesz wymienić korek na próbę, możesz zrobić test na obecność spalin w ukł. chłodzenia, ale ja uważam, że jest mało miarodajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn wywalało mi przez chłodnice wcześniej bo była popękana. Chyba zaryzykuje wymianę uszczelki pod głowicą tylko chciałbym mieć pewność że objawy ustaną a nie, że okaże się że to nie to :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić szczelność głowicy - test płaszcza wodnego i główki. Jeden z kanalików może być przytkany. U mnie skończyło się na wymianie głowicy niestety ale już mam to za sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba dopadło mnie to samo. Sprawa jest dziwna bo nie mam problemów z ogrzewaniem i temperatura nie wzrasta. Jednak mam twardy górny wąż przy dłuższych dystansach około 100 km i większych obrotach. Jak jeżdzę spokojnie to dolewam około 0,5 litra. Ewidentnie widać wzrost cisnienia w układzie przy odkręcaniu korka. Korek wymieniłem na nowy. Waham sie ale chyba to jednak coś z głowicą lub uszczelką. Dziwi mnie tylko brak obezności spalin. I brak innych typowych objawów. Jednak moze rzeczywiście uszkodzenie jest na tyle małe, że ujawnia się przy wyższych obciążeniach.

 

Temat chyba skończy się warsztatem bo zima się zbliża:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Greg, miałem tak samo. Brak spalin, twarde węże, wymieniony korek. Powód = uszczelka głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Realne koszty takiej naprawy w widełkach to ile? Żebym nie przepłacił. Słyszałem kwote 1500 zł:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogę, bo nie pamiętam. Oprócz części (uszczelki, uszczelniacze zaworowe i inne) i szlifowania głowicy wszystko robiłem sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi mechanik powiedział za wymiane i wszystko około 500-600 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja już jestem po wymianie uszczelki.

Była mocno przedmuchana na 2-gim i 4-tym garze.

Teraz silnik pracuje delikatnie ciszej i bardziej kulturalnie.

 

Koszty wyglądają następująco:

-Zrobienie głowicy 500zł (sprawdzenie na szczelnośc, planowanie, wymiana prowadnic i uszczelniaczy, docieranie zaworów)

-Uszczelki i rozrząd 500zł (u. pod głowicę, kolektory, uszczelniacz wałka rozrzadu, rolki INA, pasek GATES.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie był korek, nowy został źle dobrany i było to samo, trzeba było sprawdzić z instrukcją dokładnie przy jakim ciśnieniu powinien się otwierać i dopiero ponowna wymiana pomogła zanim na to wpadłem 3x łatałem chłodnicę bo się rozszczelniała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem, że korki są tylko w jednym typie (ciśnieniu) do Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja myślałem, że korki są tylko w jednym typie (ciśnieniu) do Passata.

 

Może ktoś to potwierdzić? Są jakieś różnice w korkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

actina czy problem usunales?

mi uciekalo powoli ok pol litra na 350km przy ostrzejszej jezdzie

teraz zaczyna uciekac litrami

tj autostrada 170km/h ucieka ponad 3 litry

ucieszylem sie ze bedzie widac teraz gdzie cieknie.

na kanale widac wyciek. mokry od spodu az do baku:O

ale w komorze silnika nie widac skad cieknie, ewentualnie zbiorniczek

 

zima idzie

wczesnej nie uciekal w miescie teraz ucieka. jezdzac po Warszawie przy 100km zwialo ok 0,5 l

wczoraj z racji grozby mrozu wylalem wode.

termostat sie otworzyl przy ok 90stopni wiec ok

 

jest piana w zrbiorniczku wyrownawczym

wlalem kiedys plynny uszczelniacz.

dzisiaj wlewam koncentrat zeby cokolwiek bylo na czas dojazdu do mechanika.

nowy korek czeka na poczcie i bedzie w sobote.

 

na korku od oleju brak sladow

na bagnecie nic

 

to glowica czy nie?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to glowica czy nie?
Wybierz się na sprawdzenie, na zawartość spalin w płynie, jeśli wyjdzie pozytywnie to uszczelka/głowica do zrobienia. Węże twarde czy miękkie jak się silnik nagrzeje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miekkie.

dzisiaj mam pusto w ukladzie chlodzenia.

wlewam tak tylko zeby kawalek przejechac tj. litr koncentratu prestone i z 3 litry wody zeby wytrzymalo te mrozy do -5

a na trase w przyszlym tygodniu doleje plynu do pelna i tma odstawie do mechanika. bedzie nowy korek mam nadzieje ze to on bo kurcze za duzo wody jak na uszczelke a brak sladow:( juz pol roku sie z tym mecze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój temat skończył się uszczelką, przy okazji zrobiłem remont:) 2,5 tysia mniej ale nie bierze już oleju:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej. cieknie mi z pompy wody i niestety trzeba wymienic :( chcialem zapytac czy mozna ja sobie wymienic ot tak czy trzeba bedzie podlaczac sie pozniej pod komputer??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić i po sprawie. Nie pamiętam czy trzeba rozrząd rozbierać, bo jeśli tak, to warto po złożeniu sprawdzić kąt wtrysku. Oczywiście rozrząd składamy na przyrządy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności