mielke Zgłoś #21 Napisano 2 Marca 2010 jeśli nie ma dobrej opinii to sam sobie odpowiedziałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #22 Napisano 2 Marca 2010 Witam.Ja tez mam problem z braniem oleju w passacie 1.8T.jezdze na castrolu 10W40.duzo poczytałem na forum o tym oleju,nie ma zbyt dobrej opini.czy to moze miec zwiazek z braniem oleju? a jakieś dodatkowe objawy? dymi na zimno? pod obciążeniem? czy olej pojawia się w płynie chłodniczym? czy po zdjęciu rury z turbo olej pojawia się w dolocie? Bez takich informacji to wróżenie z fusów raczej jest... Pytanie też jak często wymieniasz ten olej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo Zgłoś #23 Napisano 2 Marca 2010 No tak.ale czy zmina oleju np.na mobil cos pomoze? ---------- Post added at 21:07 ---------- Previous post was at 21:05 ---------- nie zauwazylem dymienia.w płynie tez nie ma oleju.na turbne nie patrzyłem.sprawdze to. ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:07 ---------- od wymiany jest z 10 tys.takze musze wymienic.spróbuje zalac go mobilem polsyntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #24 Napisano 2 Marca 2010 od wymiany jest z 10 tys.takze musze wymienic.spróbuje zalac go mobilem polsyntetyk. nie zalewaj turbo "jakimś" półsyntetykiem, tylko tym, który spełnia normy. Oleje pół i syntetyczne z reguły nie nadają się do turbin, bo nie są w stanie znieść przeciążeń termicznych podczas przepłukiwania turbiny, gdzie olej w jednej chwili musi z temperatury 90-100 stopni przejść przez grzałkę 180-200 stopni... 3x pomyśl zanim zrobisz coś, czego później będziesz żałował. I nie sugeruj się wpisami na forum, w których ktoś nieposiadający 1.8T sugeruje zmianę na pół- lub o zgrozo - syntetyk - w celu "uszczelnienia silnika". W końcu producent kiedyś dobrze pomyślał, że do tego silnika ma być syntetyk spełniający normy VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo Zgłoś #25 Napisano 2 Marca 2010 a jaki olej proponujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #26 Napisano 2 Marca 2010 (edytowane) a jaki olej proponujesz? to jest decyzja, którą sam musisz podjąć. Jaki olej do 1.8T [vw] Jaki olej do 1.8T [forum Golfa] Jaki olej do 1.8Turbo [Racingforum] (szczególnie polecam lekturę tego tematu jak masz zacięcie sportowe ). Ja się wypowiadałem kilka postów wyżej odnośnie mojego typu, ale jestem mało miarodajny opiniotwórczy, bo olej zmieniam co 5kkm a i obciążenia ciut inne w silniku... Edytowane 2 Marca 2010 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo Zgłoś #27 Napisano 2 Marca 2010 jezdze teraz na polsyntetyku.czy zmiana na syntetyk nie bedzie miało złego wpływu na silnik? ---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:40 ---------- dzieki za porady.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2010 czy zmiana na syntetyk nie bedzie miało złego wpływu na silnik? a jakiego złego wpływu oczekujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #29 Napisano 2 Marca 2010 Ja natomiast smigam na Castrolu Magnatec 10W40 przez wszystkich odradzanym i nie mam co do niego zastrzezen.Silnik zrobil na nim okolo 40 tys km oczywiscie wymieniany co 10tys km i nic sie nie dzieje-obym nie wykrakala czegos zlego. Aha po sprowadzeniu auta z niemiec okolo 3 lat temu byla karteczka od wymiany oleju i niemiec takze na tym oleju smigal wiec chyba nie jest taki zly jak go opisuja. Pzdr Magda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #30 Napisano 3 Marca 2010 magda84, wymieniaj sumiennie co 10kkm lub co roku i nic się nie będzie złego działo. A jak tylko pojawi się kontrolka (odpukać) niskiego ciśnienia oleju, to wiadomo, że trzeba będzie zdjąć miskę olejową, odetkać (lub wymienić) ssak oleju, przepłukać silnik i zmienić olej na jakiś taki, którego użytkownicy nie mają podobnych przygód... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #31 Napisano 3 Marca 2010 Przeplukanie silnika polega na spuszczeniu starego ,wlaniu innego,przejechanie kilkaset kilometrow i jeszcze raz wymiana razem z filtrem oleju,dobrze kombinuje czy inaczej to sie robi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 3 Marca 2010 no prawie tak jak napisałaś z tym że wystarczy jak Rozgrzany silnik pochodzi trochę na innym oleju z jakieś 15min i wymiana na taki który chcesz wlać chyba ze przechodzisz z półsyntetycznego na pełen syntetyk to spuszczasz stary wymieniasz filtr i wlewasz nowy to z autopsji znajomych mechaników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #33 Napisano 3 Marca 2010 ...tutaj jest instrukcja płukania przy użyciu engine motul clean. Profilaktycznie raz na 100 000 można chyba coś takiego sobie zafundować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #34 Napisano 3 Marca 2010 ...tutaj jest instrukcja płukania przy użyciu engine motul clean. Profilaktycznie raz na 100 000 można chyba coś takiego sobie zafundować to tak jak napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #35 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) A co powiecie na odpowiednik Valvoline'a? Valvoline engine flush http://www.valvoline.pl/index_dodatki.html# http://www.valvoline.pl/EngineFlush_index.html Pozdrawiam Edytowane 11 Marca 2010 przez Buszmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalo Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2010 Może uszczelka od napinacza łańcucha rozrządu? Mój pasek od wymiany do wymiany brał tak ok. 0,5 - do 0,75 l oleju, aż nagle zaświeciła się kontrolka od oleju. Okazało się, że to własnie uszczelka od napinacza łańcucha rozrządu mi puszczała olej. Wymieniłem uszczelką i problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach