Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ja też tak miałem- błędów zero, wentylator nie chodził, do tego stopnia, że ciśnienie wywaliło czynnik

sprawdź wentylator na krótko- będziesz pewny co masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza błąd nr 12? Wywala mi go na kanale 19 na przemian z 11 (czyli temperatura płynu chlodzącego), oczywiście odcinając kompresor od zasilania (wyraźnie "klika" przekaźnik).

Zazwyczaj dzieje się tak przy przegazowaniu na wolnych obrotach oraz na 1szym i 2gim biegu przy przyspieszaniu. Prawdopodobnie dzięki temu mam opiłki na filtrze w przewodzie klimy i czeka mnie wymiana sprężarki. Nie chce jednak tego zrobić bez wcześniejszej diagnozy i ustalenia czemu sprężarkę "coś" wyłącza.

Ostatnio, po poruszaniu czujnikiem od zbiorniczka, na kanale 19 wyskakuje mi już tylko 12.

Samochód sprawdzany w trakcie jazdy pod względem aktualnego ciśnienia w układzie klimatyzacji a także z "monitoringiem" tego co się dzieje w komputerze. Wszędzie czysto, zero błędów zarówno w komputerze "pokladowym" jak i w klimatroniku.

Ktoś spotkał się z czymś takim?

 

Dodatkowo:

- filtr klimy (przy zaworze) wymieniony na nowy,

- klima świeżo nabita (jak pisałem wyżej ciśnienia są ok,

- wentylator działa jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zauważyłem, że gdy ustawie nawiew na nogi, co jakiś czas "bucha" powietrze, jakby wentylator sam przyspieszał. Rozumiem, że to któryś z błędów powoduje, chyba 25b. Narazie skasowałem wszystko i zrobiłem nastawy początkowe. Dam znać za ok tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że gdy ustawie nawiew na nogi, co jakiś czas "bucha" powietrze, jakby wentylator sam przyspieszał.

Zmieniają się nastawy klapek i kierunek przepływu powietrza. To normalne :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozruszam trochę te klapkę ew prysne wtyczkę jakimś środkiem do potencjometrów

 

Trocę przeszkadza to "buchanie"

dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniają się nastawy klapek i kierunek przepływu powietrza. To normalne

__________________

W zaleznosci od predkosci jazdy to pracuje klapa od obiegu wewnetrznego i to ona powoduje to buchanie powietrza. Czesto jak jade kolo 80km/h to potrafi tak pare razy pod rzad sie przestawiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mój problem jest związany z nierównomiernym nadmuchem przedniej szyby. Objawia się mocniejszym nadmuchem na prawą stronę, natomiast na lewą (kierowcy) słabiej.

Zgodnie z info z forum zrobiłem diagnostykę climatronica. Wyskoczyły mi następujące błędy: 25b, 4f7, 4f8, 4fa, 538.

Część z nich rozszyfrowałem:

4F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany)

4FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany)

25b siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania

538 błąd can

4F8 tego nie odnalazlem

Generalnie clima działa jak należy we szystkich kierunkach, z wyjątkiem słabszego nadmuchu na lewą stronę szyby.

Czy ktoś podpowiedziałby mi co to może być za przyczyna? Czy od razu iść w kierunku tych klap nawiewu powietrza?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

mój problem jest związany z nierównomiernym nadmuchem przedniej szyby. Objawia się mocniejszym nadmuchem na prawą stronę, natomiast na lewą (kierowcy) słabiej.

Moim zdaniem ten typ tak ma. Mam drugiego passka B5FL i w obydwu tak samo. W celu wzmocnienia sily nadmuchu wlaczam obieg zamkniety.

Poza tym uzupelnij profil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widać kiepsko szukałeś, to jeden z "najpopularniejszych" błędów

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/54-Kody-klimatronic?p=1443328&viewfull=1#post1443328

 

Rzeczywiście kiepsko, bo to porzednia strona, dzięki za linka

 

 

Moim zdaniem ten typ tak ma. Mam drugiego passka B5FL i w obydwu tak samo. W celu wzmocnienia sily nadmuchu wlaczam obieg zamkniety.

Poza tym uzupelnij profil.

 

A ja myślę, że jednak nie. To mój drugi passat, i tamten nie miał tej przypadłości. W tym obecnym, kiedyś pięknie dmuchało na szybę, a teraz jest jak pisałem wcześniej. Jest to trochę uciążliwe, jak się człowiek rano śpieszy.

Może spróbuję jeszcze z VAGiem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Mam następujący problem. Od dłuższego czasu podczas jazdy cały wyświetlacz klimatronika miga. Działo się to na początku sporadycznie, teraz już b. często. Nie jest to po uruchomieniu silnika, tylko właściwie podczas jazdy - czy to na krótkim odcinku, czy na dłuższej trasie. Podpiąłem paska pod vaga, lecz nie pokazało żadnych błędów. Zauważyłem ponadto, że przekłamuje mi temperaturę zewnętrzną na klimatroniku. Jeśli wahania temperatury nie są zbyt wysokie, tzn. stoi cały czas na podwórku, to podaje właściwą temperaturę, ale jak wjadę do garażu, to temperatura na wyświetlaczu stoi w miejscu, tzn. wjeżdżając było na zewnątrz np. +1 stopni, w garażu jest + 15, a temperatura się nie zmienia na wyświetlaczu i pokazuje cały czas +1. Dopiero jak postoi ze 3 godziny w garażu, to po odpaleniu pokazuje właściwą temperaturę. Wcześniej termometr pokazywał błyskawicznie jak temperatura się zmieniała - wystarczyło kilkanaście sekund i od zera dochodził do +15 stopni jakie są w garażu. Pomyślałem, że padł czujnik temperatury zewnętrznej. Dziś go wymieniłem i nadal lipa. Cały czas jest tak samo i wyświetlacz dalej mruga właściwie cały czas. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie mogę się doszukać nigdzie, a mam następującą sytuację w passacie b5 1.9 AFN 1997r:

 

Od jakiegoś czasu po uruchomieniu zapłonu climatronic uruchamia się na funkcji auto czyli klima zaczyna pracować.

Wcześniej zawsze po uruchomieniu zapłonu climatronic uruchamiał się w funkcji na której ostatnio pracował.

 

Strasznie denerwujący jest fakt ze za każdym odpaleniem zapłonu muszę klimę wyłączać lub przestawić na econ.

Da sie to jakoś modyfikować??

 

z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zrobiłem przed chwilą test i wyskoczył mi kod błędu 25b. Co oznacza i jak go naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie jak włączyć tryb diagnostyczny w climatroniku w B4 gdzie zamiast przycisku OFF jest ECON?

Nie działają żadne z kombinacji od B5.Panel.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ktoś wie jak włączyć tryb diagnostyczny w climatroniku w B4 gdzie zamiast przycisku OFF jest ECON?

Nie działają żadne z kombinacji od B5.

Po 1sze nie ten dzial.

Po drugie, to moze nie ma tej opcji w modelu B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ktoś wie jak włączyć tryb diagnostyczny w climatroniku w B4 gdzie zamiast przycisku OFF jest ECON?

Nie działają żadne z kombinacji od B5.

spróbuj tego:

 

starsza wersja sterownika climatronik' date=' tzn przyciski są w dwóch rzędach, to diagnostykę wykonuje się w następujący sposób naciśnij OFF I TEMP + na około 2 sekundy i zaczną ci się wyświetlać kody usterek następny kod uzyskujemy naciskając temp

+ jak będzie kod 0000 to koniec usterek potem naciśnij ponownie OFF I TEMP + na 2 sek w celu skasowania [/quote']

pozdr

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Wrzuciłem zdjęcie bo ja mam panel climatronika coś pomiędzy B4 i B5. Dwa rzędy przycisków, ale nie ma OFF, tylko jest ECON.

Kody błędów odczytuje się normalnie. Szukam i nie mogę znaleźć trybu diagnostycznego aby podejrzeć parametry.

 

Wyrzuciło mi dwa błędy: 021A i 030B, czyli napięcie referencyjne i czujnik temperatury zewnętrznej.

A problem jest taki, że zawsze leci ciepłe powietrze, nawet jak się ustawi na LO i nawiew jest ciągle na nogi.

Wychodzi na to że dwie klapy nie chodzą i nie mam jak tego sprawdzić bez rozbierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześc, tak szukam i szukam i nie umiem znalesc, mam takie dwa błedy

729 który niby oznacza wyłacznik ciśnieniowy klimy f129 ale to nie wazne bo mam sprezarke odłaczoną do czasy wyczyszczenia obiegu po starej sprezarce jak sie posypała tak więc to spoko ale co to jest 1273 silnik dmuchawy v2 czasem wogole nie wieje jak go pukne to zaskoczy, czy to brak pradu jakis czy moze szczotki sie zapiekają ? aktualnie go wyciągnałem i czyszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie do posiadaczy klimatronica,ponieważ jak włacze zapłon temp.zewnetrzna pokazuje mi-51 stopni i po chwili wskakuje na rzeczywistą natomiast druga ustawiona w srodku jest od razu normalna taka jaka zostawiłem.Czy tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności