Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam milosnikow vw !!

czytalem troche ale jeszcze nikt chyba nie mial takiego przypadku jak ja z klimatronikiem.....

mianowicie mam 2 passaty jesden 2004 drugi 2004 oba 2,8 v6 30v..... i oba maja ta sama (zalete)

 

czy to jadac czy stojac wlaczam ogrzewanie na maxa.....leci 3-4 sekundy dosc gorace a za chwile totalna lipa....zaraz po tych 3-4 sekundach leci coraz chlodniejsze powietrze.

wylaczam-czekam z 20 sekund i znow wlanczam i znow sytuacja sie powtorza....gorace a po chwili znow zimne...

wlanczam klime i chodzi bez zarzutu.....wrecz jak to w passacie-mrozi

 

zrobilem dzis diagnostyke klimatroniki i wyskoczyly mi co prawda kody ale nie mam pojecia czy wierzyc czy nie poniewaz oby dwa auta kupilem w zeszlym tygodniu i wszystko chodzilo..... i klima i cieplutko...i wszystkie klapy sie przestawiaja jak nalezy(tak mi sie wydaje-zadnych problemow.a tu w ciagu 2 dni taka lipa.

moze nie umiem obslugiwac climatronika ???

nic nie stuka w klapach kierunkowych-czy to na postoju czy jadac-czy jak cokolwiek wlaczone jest przez klimatronika.

 

jeszcze jedna prozba-czy moze ktos podeslac linka z tymi kodami bo nie moge sie dopatrzec na forum.

 

jak macie jakies rady to poprosze....bo do mechanika bym zaprowadzil ale tu gdzie jestem za naprawe vw dosc sporo kasuja.....

 

dzieki i pozdrawiam !!!!

Edytowane przez Mzajac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie .....tera lepszy problem...

Mianowicie wszystkie kody skasowane....a ciepło dalej nie leci...

Pomóżcie wiedza na te dziwne zjawisko.

Ps.temperatura utrzymuje sie jak powinna,wiatrakami sie nie wlancza,nawet jak mu troche dam po gazie wiec termostat chyba wporzadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co oznacza błąd FFF 00, było to wcześniej poruszane, jednak zostało bez odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość apokalipsmen

witam .posiadam passata z roku 1999 110km problem jest taki otoz na klimatroniku caly czas wyswietla mi sie tem minusowa nawet do -35 a bylem dzis na warsztacie i naladowalem klime i nic dmucha tylko jakim delikatnym cieplem. czytalem teraz o tych kodach zrobilem to i wyskoczylo 444 02 czyli chyba ok ale tez zauwazylem ze po zmianie z ekon na auto nic sie nie dzieje a pamietam ze jak sie to przelaczalo to czulem ze cos sie wlacza . hm pytanie jest takie czy to ze mam tak niska temp na panelu ma cos wspolnego ze klima nie dziala. prosze o pomoc dziekuje i pozdrawam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Po diagnozie climatronica wyskoczył błąd 4f7 czyli silniczek v68. Z tego co zrozumialem to jeśli jest on niesprawny ustawia sie tylko w skrajnych pozycjach?Problemem u mnie jest to ze clima mi chlodzi okolo minuty a potem daje ciepłym powietrzem. Gdy ja na chwile wylacze to potem znowu okolo minuty i ciepłe itd. Czy moze byc to spowodowane tym silniczkem? Czynnik jest i uklad szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pytanie dla wyjadaczy.

Czy jeżeli włączam nawiew na szybę to czy w tym momencie powinien ruszać wentylator od klimy ?? Bo u mnie słychać obciążenie na silniku jak przy włączonej klimie. Pogubiłem się.

Podpowie ktoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli włączasz nawiew na szybę to załącza się tzw. manualna klima i strumień skierowany na przednią szybę. W miejscu gdzie zwykle wyświetla się napis auto/econ nie ma nic. Jeżeli chcesz aby był nawiew na szybę bez climy to trzeba nacisnąć jeszcze Econ. Wtedy będzie napis econ oraz ikonka informująca o nawiewie na przednia szybę.

Mam nadzieję że wyraziłem się jasno:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli włączasz nawiew na szybę to załącza się tzw. manualna klima i strumień skierowany na przednią szybę. W miejscu gdzie zwykle wyświetla się napis auto/econ nie ma nic. Jeżeli chcesz aby był nawiew na szybę bez climy to trzeba nacisnąć jeszcze Econ. Wtedy będzie napis econ oraz ikonka informująca o nawiewie na przednia szybę.

Mam nadzieję że wyraziłem się jasno:)

Bardzo jasno. Zobaczę jak to działa. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem z klimą i ogrzewaniem wymieniłem chłodnice wody i nie mam teraz ogrzewania podejrzewam że mam zablokowane klapki, bo jak robiłem diagnostykę klimy to wyszły mi trzy błędy, a mianowicie 1 - 4F7 2- 4FA 3- 25b pierwsze dwa znam ale ten 3 to nigdzie nie znalazłem i nie wiem co jest. pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy wpisać w pole "Przeszukaj to forum" , a tematów co niemiara.

Specjalnie dla Ciebie :

http://forum.vw-passat.pl/threads/10...l=1#post113489

http://forum.vw-passat.pl/threads/74...=1#post1398375

 

dzięki "tomnik" ::vw: ten pierwszy link czytałem tego drugiego nie jeszcze dzięki za wstawke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To mój pierwszy post, mam nadzieję, że rozwieję czyjeś wątpliwości. Po zakupie klima nie chłodziła, ale załączał się kompresor, nie było błędów (a napewno nie wyświetlał wszystkich segmentów mrugając po włączeniu zapłonu). Nie robiłem wtedy samodiagnostyki climatronica.

 

Po wymianie rozrządu pojawiły się 2 błędy: 4f7 i 318. Kompresor się nie włączał, a dodatkowo po włączeniu zapłonu wyświetlacz climatronica migał wyświetlając wszyskie segmenty. Po samodiagnostyce wyświetlił błędy, o których napisałem.

 

Po nabiciu klimy zniknęły 2 błędy (nawet nie trzeba było ich kasować).

 

Wniosek: Powodem błędów były zerowy/niski stan czynnika chłodzącego i wypięta wtyczka czujnika wysokiego ciśnienia (mechanik prawdopodobnie zapomniał podłączyć czujnik po założeniu zderzaka po wymianie rozrządu).

 

Takie wnioski

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dominikddz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrewee

Witam, przy włączeniu klimatronika wyświetla się taki kod: 8880E 880E BO. Co to może oznaczać? Po napełnieniu klimatyzacji przestała działać po jednym dniu. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry posiadam passata b5 fl z 2001 roku, jakis czas temu wysiadł mi panel klimatronica ( zgasł i już się nie "podniósł") kupiłem drugi i niestety od wersji angielskiej (czytałem o przekładaniu pinów w kostkach silników i potencjometrów). Po diagnozie ( obieg wewnętrzny + ECON) wyszło mi na chwile obecną:

25b tu doszukałem się że to dot. V85,

31d

4f7 tu V68

4f8 tu jakiś błąd siłownika klapy centralnej

4fA tu V71

538

513

Po kasacji (ECON) nie znikają, czyli błędy nadal są.

Pytanie czy dlatego te błędy występują gdyż mam angielski panel klimatronica? Czy muszę przepinać te w/w kabelki w kostkach? Czy to spowoduje kasację błędów? Czy może lepiej podpiąć się VAGiem? (muszę poszukać magika, ale chcę się upewnić). Panel nie działa mi w tej chwili jak należy.

Stary panel funkcjonował wyśmienicie, póki jak wspominałem nie zgasł całkowicie.

 

Dodam może jeszcze iż w drugiej diagnozie („...By wejść do trybu serwisowego należy równocześnie nacisnąć [ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -]. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do trybu normalnego...”) wyskoczyły dane:

 

 

00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie 59

01 45 st. C

02 Średni index naświetlenia słonecznego 15

03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2 0

04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku -4,2 st. C

05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku -2,0 st. C

06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego 44,0 st. C

07 Temperatura nawiewu obszar nóg 47,0 st. C

08 Temperatura nawiewu środek 41,4st. C

09 0

10 2

11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno 255

12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek 235

13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty 255

14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=naw na przednią szybę,255=naw na nogi 255

15 Czas pracy silnika od uruchomienia 0

16 Prędkość w km/h 0

17 -50

18 0

19 Przyczyna wył. kompresora klim, 0=brak, 5=zbyt nis. obroty, 6=ECON, 7=OFF 8

20 0

21 ? Zaczyna się od 0 0

22 -77

23 41,7st. C

24 85 st. C

25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło 41

26 38

27 Ustawienie V68 w pozycji zimno 218

31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza 25

33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza 230

34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę. 38

36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi 218

37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut 255

39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych ---

 

Pogrubione to moje odczytane wyniki, dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

 

 

ps. mam problem z czujnikiem temp. zewnętrznej, co widać po powyższym, ale z tym sobie poradzę ( tak mi się wydaje) to element rezystancyjny więc zapewne gdzieś jest słaby styk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie),

 

czy któryś potrafi rozgryźć co się dzieje z moją klimą? Problem polega na tym że tempertura powietrza na wylocie środkowym (wg. wskazań CLIMATRONIC) podczas jazdy np. ze stałą prędkością 80 km/h stabilizuje się na ok. 13 stopni, po zatrzymaniu samochodu kiedy samochód chodzi na wolnych obrotach temperatura spada i stabilizuje się na ok. 10 stopni. Całość na ustawieniu LOW i bez zmiany innych parametrów (dmuchawy, nastawień temperatury, nasłonecznienia, wylotów). Autodiagnoza wskazuje jedyny błąd 4f6, ale dmuchawa chodzi poprawnie i nie zmienia prędkości. Przecież zmiana temperatury jeśli już następuje to powinna być zgoła odwrotna, czyli podczas postoju powinna rosnąć a nie spadać? Przepłukałem z zewnątrz myjką ciśnieniową chłodnicę klimatyzacji - bez zmian, dalej jadąc chłodzi mniej niż na postoju. Ten absurd występuje również mierząc temepraturę na wylocie na nogi. O co kaman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam mały problem i pytanko.

W passacie są dwa wyświetlacze temperatury zewnętrznej na kokpicie oraz wewnętrznej na klimatroniku. Czy to możliwe że są takie same? Po diagnostyce czyta mi takie bledy 4F7 4F8 4FA 53D. Pierwsze trzy to silniczki a ten trzeci? Po skasowaniu błędów i ponownym teście zostaja tylko silniczki. Wracając do temperatury wewnetrzej która znajduję sie w panelu z tego co wyczytałem. Czy da się wymienić tylko ten czujnik temperatury? Czy trzeba cały panel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie V68 się zawiesza. Muszę wejść w tryb odczytania błedów, skasowac go i wtedy climatronic zaczyna chłodzić na jak szalony. Przeczyszcze potencjometr jak wróce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na klimatroniku nie wyświetla Ci temp. wewnętrznej a temperaturę zadaną na jaką klimatyzacja ma schłodzić lub ogrzać np. 21 stopni i temperaturę zewnętrzną. Jeżeli masz full FIS to na wyświetlaczu będziesz też miał temp. zewnętrzną.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prawej jest jaka temperatura ma dmuchać a po lewej temperaturA kabiny czytałem w książce. Przepraszam masz racje a te kratki w panelu do czego są?

Edytowane przez H4cker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb
Po prawej jest jaka temperatura ma dmuchać a po lewej temperaturA kabiny czytałem w książce. Przepraszam masz racje a te kratki w panelu do czego są?

 

tam ponoć są czujniki co mierzą temperaturę w kabinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności