Skocz do zawartości
darek0808

prośba o analize 1,9tdi avf 2002r. przebieg 180000

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób je porządnie według instrukcji z forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski leją idealnie. Ale synchronizacja rozrządu mogłaby być dużoooo lepsza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki!

poczytałem troche i juz wiem jak to ustawic z tym ze niektore osoby piszą ze ustawienie na 0 nie zawsze poprawia prace silnika - jak to jest naprawde???

 

jesli mozesz napisz jeszcze jak tam turbinka???

 

---------- Post added at 19:52 ---------- Previous post was at 19:31 ----------

 

mam jescze pytanie jak sprawdzic swiece zarowe?

 

ponizej raport błędów - nie ma w nim błedów swiec, a rano jak jest zimno silnik szarpie przez kilka sekund i dymi na niebiesko

 

 

 

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GQ

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1524

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E380327 VWZ7Z0A4810596

1 Fault Found:

18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring

P1855 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0008

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-10 - - - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 847 E

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07

Coding: 21115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ2E380327 VWZ7Z0A4810596

2 Faults Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05314

2 Faults Found:

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

Address 37 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 919 887 A

Component: Navigation BNO 0106

Coding: 00000

Shop #: WSC 43010

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 6Y Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00258

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 035 152 G

Component: Radio BNO 0106

Coding: 05405

Shop #: WSC 43010

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury do sprawdzenia(kable,złączki) jak wszystko ok to do wymiany

Edytowane przez pvd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za pomoc

najpierw wymieniłem termostat i okazało sie ze silnik trzyma temperature 90 stopni celsjusza:) teraz pytanie czy wymienac czujnik temperatury skoro na desce rozdzielczej tez pokazuje 90 stopni, a po wykasoaniu błedu czujnika nie pojawia sie on ponownie?

rozrząd ustawiłem na 0 ale nie widzę jakies zmiany w sposobie i kulturze pracy silnika - byc moze zobacze na spalaniu:)

 

Proszę jeszcze o analize pracy turbinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na blacie bedzie ci pokazywac temp 90 stopni nawet jak spadnie do 80, tak samo jak chwilowo wzrosnie do 100 stopni to Ci nie pokaże. Temp sprawdz vagiem jezeli bedzie mniejsza od 87 to wtedy tez termostat.

 

A turbinka chodzi nieźle, ale czasami przegoń go troszkę to się trochę odkurzy.

Edytowane przez pvd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie termostat wymieniałem, czujki nie wymieniałem

sprawdzałem na Vagu - 90 stopni - w poprzednim poście zapomniałem dodać

 

skasowałem błędy czujnika i teraz niby jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

niestety turbo w moim passacie przestało działać prawidłowo. Zaczęło się od tego, że pewnego ranka w chorwacji turbo przestało się załączać. Zrobiłem tak okolo 100km i zacząłem szukać przyczyny w przytartych wężykach. Okazało się że wężyki są OK ale rurka fi 4mm prowadząca do zaworu n75 jest przetarta. Po zaklejeniu rurki turbo zastartowało 1 raz, po czym znów przestało działać. Generalnie wygląda to tak, że rano jak zapale samochód po pierwszym mocnym wciśnięcu gazu trubo startuje od około 2000 obrotów, a po 2 i 3 wciśnieciu pedału gazu turbo wstaje gdzieś przy obrotach około3000-6500 po czym jak się samochód nagrzeje to przestaje się załączać.

 

 

Nie uprawiam PSJ i turbo po drodze na chorwację zostało kilka razy bardzo dobrze przeczyszczone:D

 

Dodam jeszcze, że sprawdziłem sztangę i wg mnie działa prawidłowo - tzn. wysuwa się około 1,2-1,7 cm (po podpięciu wężyka bezpośrednio do układu podciśnienia) i nie zacina się.

 

Czasem jak turbo się załączy (zdarza sie czasami że turbo wstaje nawet przy wysokiej temperaturze - z reguły jest to 3000-3500 obrotów) następuje odcięcie przez komputer (ale nie zawsze). Niestety po ponownym odpaleniu turbo nie wstaje ponownie.

 

Poniżej wklejam logi i daję dodatkowo błąd silnika:

 

Bardzo proszę o analizę i jakieś sugestie co do przyczyn usterki.

 

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL

Controller: 038 906 019 GQ

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1524

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E380327 VWZ7Z0A4810596

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

 

Dynamiczne:

 

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95647.html

Grupy: 004,008,010,004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95648.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95649.html

 

Statyczne 04

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95652.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95653.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95654.html

 

Statyczne 08

 

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95655.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95656.html

Grupy: 014,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95657.html

 

 

pozdrawiam

d

 

 

AKTUALNY PRZEBIEG 250000km

Edytowane przez darek0808

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć 011 BS, ale obstawiam N75 lub czujnik ciśnienia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to wygląda na zimnym silniku (obserwowałem sztange przy logowaniu i wysuwała sie góra - dół około 1,5 cm)

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95726.html

 

jeśli trzeba koniecznie to dzisi wieczorem zrobie na cieplym (tempratura 73 stopnie bo chyba mam termostat walnięty)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany na pewno, nie śledzę na bieżąco postów dot. analizy logów, ale dla pewności zrób statyczny 010 i 011, wtedy będzie jasne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania masz uwalony, w logu 011BS niewiarygodne ciśnienia i cały czas na stałym poziomie. Na początek sprawdź wtyczkę od tego czujnika i kabelki przy niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poczatek logi

Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/darek0808_95764.html

 

Sprawdziłem wtyczkę czujnika i wszystko jest OK

 

Po przemyciu tego czujnika benzyną ekstrakcyjną raz włączyła się turbina a później standard:(

 

Jesteście pewni że to ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że gdzies kabloteka po drodze. Bez podstawienia nie dowiesz się. Może znajdziesz kogoś od kogo na chwilę pożyczysz czujnik. Wymiana banalnie prosta a sam czujnik masz jak na dłoni po zdjęciu plastikowej górnej osłony silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable raczej OK

 

jechałem teraz pare km i po przeczyszczeniu tego czujnika jest tak jakby lepiej, tzn. turbo raz załączyło się tak jak dawniej od niskich obrotów i równo ciągnęło do samego końca....

kolejne wciśnięia gazu i znów to samo....

 

rozumiem, że logi wskazują 100% na uszkodzenie tego czujnika lub jego wiązki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Osobiście stawiam na czujnik, ale kupujesz na własne ryzyko. Identyczna sytuacja jak u Ciebie, zobacz i porównaj sobie logi 011BS.-http://forum.vw-passat.pl/threads/108509-Brak-mocy-tryb-awaryjny-B5-FL-1-9-TDI

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) spoko jakby coś to będę Cię szukał i poproszę o zwrot kasy:)

 

to jest forum a nie serwis:))

 

---------- Dodano o 21:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:32 ----------

 

moje odczucia to również ten czujnik - tak jak psiałem po przeczyszczeniu dwa razy turbo wstało normalnie a to coś znaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności