VALDI Zgłoś #1 Napisano 25 Października 2009 Witajcie, Zauważyłem dziś taki mankament ... Wsiadam do auta (nie zamykam drzwi - swiatlo na suficie pali się) "przekręcam kluczyk", uruchamia się silnik ... włączam światła ... i teraz kręcę kierownicą w lewo - prawo ... i w chwilach kręcenia przygasa światło (przygasa światło na suficie, leciutko podświetlenie deski, oraz światła zewnętrzne ...) Czy możecie mi powiedziec czy to jest normalne? czy u Was tak samo to działa? jeżeli to tylko u mnie - co może byc "znowu" do wymiany ... Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syjan1212 Zgłoś #2 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) sądzę że jest to normalne przy kręceniu jest zużywana energia na wspomaganie kierownicy i dlatego światła przygasają mam tak w peugeocie 307 zauważyłem niedawno w pasacie nie zwróciłem na to uwagi ale tylko jak auto stoi w miejscu w czasie jazdy nie powinno być czegoś takiego Edytowane 25 Października 2009 przez syjan1212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2009 dzieki za odp. a mozesz w wolnej chwili zerknac u siebie jak to wyglada? dzis sprawdzalem u kolegi w innym aucie (MB) - i w czasie postoju nie wystepuje u niego taka magia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2009 jak zaraz po rozruchu to moze byc normalne, bo aku pewnei konczy juz swoj zywot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vallentino Zgłoś #5 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) Witaj Podejrzewam że to jest sprawa alternatora, sprawdz czy pasek jest dobrze naciągnięty na alternatorze. Miałem tak w Vectrze C. Powodem może też być duża wilgotność powietrza, auto stoi na dworze i wilgoć dostaje sie do okablowania, elektroniki i kostek. Rozgrzej motor, zgaś i ponownie zobacz czy tak sie dzieje. Edytowane 25 Października 2009 przez vallentino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #6 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) kurcze tylko jest problem ... bo po przejechaniu 100km ... zatrzymaniu auta ... dzieje sie to samo. myslisz ze aku kaput? czy alternator? a moge sam podciagnac ten pasek? (trzeba byc specjalista?) do mechaniki to ja mam dwie lewe rece z gory dzieki za jakies podpowiedzi ... nawet nie wiem jak mocno on ma byc naciagniety. Edytowane 25 Października 2009 przez VALDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vallentino Zgłoś #7 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) Jaki masz aku bezobsługowy? jezeli tak to bedzie się tam świecić dioda sygnalizujaca koniec żywota. Jak pali na dotyk (bez krecenia) po rozgrzaniu świec to aku jest sprawny. Obstawiałbym alternator lub wilgoć. No raczej jak masz swojego mechanika to on ci to zrobi (naciągnie pasek) za niewielkie pieniążki Edytowane 25 Października 2009 przez vallentino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2009 No to mnie teraz zastrzeliles z tym aku. nie mam pojecia jaki to jest ... wiem ze jest wiekszy niz powinien - bo pokrywa nie pasuje ... Dzis juz nie chce mi sie otwierac maski i szukac diody (nawet nie wiem czy owa jest) jutro ogarne i zobacze ... Co do odpalania - to wszystko ok. Swiece gasna - pyk i pali normalnie ... czyli co albo alternator albo pasek ... ? tylko takie pytanie: ten pasek jest w stanie sam sie poluzowac/wyciagnac to jest normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vallentino Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) Ciężko mi tobie odpowiedzieć... To tak jak opona ma swoje właściwości w lato a inna w zimę, a taki gumowy pasek niezmieniasz z oponami pracuje w różnych temperaturach itp poszukaj w google przygasanie swiateł Edytowane 25 Października 2009 przez vallentino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #10 Napisano 25 Października 2009 Paska sie nienaciaga bo jest tam automatyczny napinacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2009 Paska sie nienaciaga bo jest tam automatyczny napinacz. No chyba że jest już tak wysłużony że napinacz nie daje rady naciągnąc, wtedy tylko wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polson Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2009 Mi tez lekko przygasa, no i tak samo mam w audi... Ale jak juz rozgrzeje silnik to wszystko ok. Wydaje mi sie ze to normalne. No i mam niesamowicie duza wilgotnosc pow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skrzynek Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2009 Moim zdaniem przygasanie świateł nie jest normalne, bo u mnie czegoś takiego nie ma. Mozna się do tego przyzwyczaić i jakiś czas jeździć, ale powinno byś normalnie. Abyś zweryfikował czy niedomaga akumulator, czy alternator ewentualnie regulator napięcia to pożycz lub kup sobie jakiś niedrogi miernik (voltomierz). Akumulator przed rozruchem powinien podawać ok. 12,5 V. Ponoć jak podaje mniej niż 12,4 V to już źle. Ja jestem właśnie po wymianie akumulatora i u mnie pokazywał 11,9 V i na zimno ciężko mu już było zakręcić. Jeżeli tutaj wszystko gra, to odpal silnik, uruchom i zaśmieć co się da i sprawdź też na akumulatorze powinno być pomiędzy 13,5 a 14,5 V. Jak bedzie poniżej to już będziesz bliżej prawdy bo to albo alternator, albo coś nie tak z regulatorem napięcia. A jak będzie OK, to już nie wiem, moze gdzieś masz przebicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2009 Moim zdaniem przygasanie świateł nie jest normalne, bo u mnie czegoś takiego nie ma. Mozna się do tego przyzwyczaić i jakiś czas jeździć, ale powinno byś normalnie. Tak, tylko zauważ jedną rzecz. Nasze B5 mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Napędzane pompą poprzez silnik. B6 mają elektryczne - napędzane elektrycznym silnikiem, który żre prąd podczas skręcania. I stąd uwagi kolegów o prądzie. A skoro masz większy aku niż być powinien - sprawdź jego pojemność, bo jak jest za duża, to alternator nie wydaja na jego ładowanie w czasie jazdy (szczególnie na wolnych obrotach) i na obsługę urządzeń i stąd to przygasanie. Rada? Wstaw aku taki, jaki powinien być. A i jeszcze dodaj gazu tak do 2500 obr na luzie i pokręć kierą - też przygasa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skrzynek Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2009 Charakterek, wszystko się zgadza co do różnic między B6 a B5, ale i tak uważam że to nie jest normalne żeby światło przygasało. Nie sądzę żeby Niemiaszki wypuściły taką furę jak B6 w której dzieje się coś takiego. Doczytałem teraz i faktycznie możesz mieć rację co do akumulatora, jeżeli jest za duży, to Tobie VALDI pozostaje pożyczyć od kogoś na podmianę, albo podjechać do elektryka żeby podpiął Ci na moment taki jaki powinien być i wówczas sprawdź jak i co. Może nie policzy Ci za dużo za zawracanie du...y :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2009 Wedlug konfiguratora na stronie varty jak i boscha max 77 AH pasuja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2009 Jak tylko troszkę przygasa to nie ma co panikować, wspomaganie jest elektryczne i zanim alternator zrównoważy spadek napięcia to tak się dzieje. To samo można zaobserwować jak włączamy np. ogrzewanie szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2009 Witajcie, Jak przygazuje na luzie - do 2000 / 2500 i krece kierownica to jest ok ... dziwne - czyli wychodziloby na to ze wszystko gra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShOcK Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2009 Nie wychodzi że jest za duży akumulator a za słaby alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach