Piotrek1983 Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2009 Witam, moja usterka wygląda następująco.. nie działa wentylator powietrza, po rozkręceniu schowka dostałem sie do wentylatora, wszystko jest w nim w porządku, sprawdziłęm 3 sterowniki klimatyzacji i bez zmian, wentylator załancza się po uderzeniu w deskę rozdzielczą, i przy ostrym chamowaniu, miał ktoś może podobną usterkę??? :638::638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #2 Napisano 24 Października 2009 Rozbież wyczyść,przesmaruj ewentualnie załóż nowe szczotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buger Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2010 Witam Mam mały problem. Dzisiaj rano jak wsiadłem do Paska i przekręciłem stacyjkę zaczął migać cały wyświetlacz od klimatronika. Po paru sekundach wrócił do normalnego stanu ale wentylator nie dmuchał. Było słychać wszystkie siłowniki od nawiewu ale powietrze nie leciało. Przeprowadziłem diagnostykę i wszystko się poruszał zgodnie z testem oprócz samego wentylatora. Sprawdziłem błędy i wyskoczył mi błąd 4F9 (jak sprawdziłem na forum jest to problem ze szczotkami). Wszystko byłoby ok gdyby nie to że jak włączam ogrzewanie postojowe (webasto) to klimatronik działa prawidłowo i nie pojawia się żaden problem. Wentylator normalnie dmucha. Proszę o pomoc co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysterx Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Miałem coś podobnego! Mimo tego, że wentylator pracuje to niemalże na 100% problem jednak leży w szczotkach. Albo są już zużyte, albo jak u mnie zawiesiły się z brudu. Czasami przerwa w działaniu była bardzo krótka, czasami 2-3 minuty. Wykonaj autodiagnostykę klimatroniku! Jeśli zostanie wykryta przerwa w obwodzie szczotki – komutator silnika chociażby na chwile, pokaże się 4F9 . Szczotko trzymacze przeczyściłem ( po odlutowaniu szczotek) i teraz hula jak ta lala klima z powrotem. Tak więc ściągaj wentylator i do czyszczenia lub wymiany szczotek. :fajny Dla zainteresowanych! Szczotki miałem 8x8mm. Nie montować zwykłych z grafitu (takich ala z odkurzacza, bo z tego to tyko jedno wielkie zwarcie może być, a i bardzo szybko się zużyją! Edytowane 16 Marca 2010 przez mysterx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buger Zgłoś #5 Napisano 17 Marca 2010 No niestety po wyczyszczeniu szczotek i komutatora niewiele się zmieniło. Poprawa jest taka że przestał wyskakiwać błąd o zużytych szczotkach natomiast wentylator jak nie działa tak nie działa. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysterx Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Pytanie: - w kostce w wentylatorze ile masz przewodów 4 czy 5? - czy sprawdzałeś napięcie na grubych przewodach (brązowy i czarno/niebieskim) – musi być 12V (bezpiecznik S225 30A). - czy podczas auto kontroli wentylator również nie pracuje ([ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -] - oczywiście sekwencja mi się pomyliła) ? - czy masz połączenie między wtyczką brązową w klimatroniku (T16b) przewody czarno/biały i zielono/czarny a wtyczką w wentylatorze (te same kolory)? :fajny Edytowane 18 Marca 2010 przez mysterx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2010 a ja proponuje przekaźnik sprawdzić, tylko nie wiem który(nie znam numeru), kolega teraz w audi a6 tak miał, raz działał, a częściej nie działał, okazało się że nadpalił się przekaźnik w środku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysterx Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2010 Chciał bym tylko wspomnieć, że chodzi o klimatronik, a nie o standardową wentylację! Tak więc przekaźnik???! :fajny Są, ale od elektrosprzęgła kompresora i do sterowania biegami wentylatora V7 chłodzącego parownik (na chłodnicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buger Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2010 mysterx - dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę okablowanie i napięcia. Autokontrolę włączam poprzez przytrzymanie przycisków "obieg zamknięty" i "econ" oraz włączenie zapłonu. Wtedy wentylator nie reaguje, wszystkie siłowniki się ruszają ale wentylator stoi. Wentylator pracuje właściwie (tzn. z różnymi prędkościami) tylko podczas włączonego ogrzewania postojowego, wtedy na klimatronicu w miejscu temp. zew. wyświetla się "HE". Jeszcze jedna dziwna sprawa się wydarzyła. Od momentu jak wentylator nie działa, auto przestało reagować na pilota (oryginalnego w scyzoryku) z większej odległości. Trzeba wręcz stać przy samym samochodzie żeby go otworzyć. Sprawdzałem też na drugim kluczu i dokładnie to samo. Włożyłem baterię z innego pilota od drugiego VW gdzie działa bez zarzutu i nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2010 mysterx - dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę okablowanie i napięcia. Autokontrolę włączam poprzez przytrzymanie przycisków "obieg zamknięty" i "econ" oraz włączenie zapłonu. Wtedy wentylator nie reaguje, wszystkie siłowniki się ruszają ale wentylator stoi. Wentylator pracuje właściwie (tzn. z różnymi prędkościami) tylko podczas włączonego ogrzewania postojowego, wtedy na klimatronicu w miejscu temp. zew. wyświetla się "HE". Jeszcze jedna dziwna sprawa się wydarzyła. Od momentu jak wentylator nie działa, auto przestało reagować na pilota (oryginalnego w scyzoryku) z większej odległości. Trzeba wręcz stać przy samym samochodzie żeby go otworzyć. Sprawdzałem też na drugim kluczu i dokładnie to samo. Włożyłem baterię z innego pilota od drugiego VW gdzie działa bez zarzutu i nic. jedno z drugim raczej nie ma nic wspólnego wentylator to jedno a alarm to drugie zwykły zbieg okoliczności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buger Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2010 No właśnie też tak podejrzewam że to raczej związane z nadejściem wiosny i żebym się za bardzo nie cieszył to mój Pasek mi trochę podokucza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buger Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2010 Pytanie:- w kostce w wentylatorze ile masz przewodów 4 czy 5? - czy sprawdzałeś napięcie na grubych przewodach (brązowy i czarno/niebieskim) – musi być 12V (bezpiecznik S225 30A). - czy podczas auto kontroli wentylator również nie pracuje ([ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -] - oczywiście sekwencja mi się pomyliła) ? - czy masz połączenie między wtyczką brązową w klimatroniku (T16b) przewody czarno/biały i zielono/czarny a wtyczką w wentylatorze (te same kolory)? Sprawdziłem wszystko o czym pisałeś. - w kostce mam 5 przewodów - napięcia są ok, tzn 12V, bezpiecznik też ok - wentylator nie działa podczas autokontroli - przewody które mi podałeś mają przejście od klimatronika do wentylatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcinuch Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2010 Panowie miałem identyczny problem. Wczoraj wieczorem chciałem wyjechać na miasto i tuż po przekreceniu zapłonu mnie zdziwko chwyciło bo wyświetlacz od climatronica oszalał...poczekałem, przeszło mu... Ujechałem ok 1km i szyby mi zaparowały ..okazało sie że wentylator nie działa(ten w srodku) Po powrocie do domu przeanalizowałem wszystkie wiadomości z tego forumi nadal nic. Wyskakiwał błąd 4f9,kasowałem go, przekręcałem stacyjke i znowu to samo, a wentylator nadal nie działał. Było słychać jak wszystko inne działa tzn jak zmieniałem opcje nawiewu wszystko było słychać, że jest sprawne. Z nalazłem test diagnostyczny... Tylko że u mnie nie wyświetliło sie żadne DIAG ;/ A wduszajac trzy wymagane przyciski nic sie nie pojawiało. Natomiast, gdy wdusiłem ECON i CZERWONY KWADRACIK Nawyswietlaczu pojawiła sie tylko temp pow i temp ogrzew. Wyszedłem z tej opcji poszedłem szukać dalej.. Natknąłem sie na podobny przypadek w internecie...opisane było to samo za przyczyną przetartego kabla od wentylatora klimy... Zajrzałem do siebie i zobaczyłem wiszący kabelek dotykający paska klinowego od klimy. Kabel był przetarty. Zaizolowałem i sprawdzałem dalej. Nadal nic. Nadal błąd na wyswietlaczu ktory sobie mrugał z dobre 20 sekund. Dobrałem sie do bezpieczników Nie mam rozpiski niestety co od czego, ale znalazłem przyczynę tj przepalony bezpiecznik Na próbę wpiąłem inny. Przekręciłem zapłon i znowu to samo ;/ Ale pojawił sie już drugi błąd 4fn i nie pamiętam 6b6 chyba Skasowałewm oba i gra i buczy:) Wszystko działa jak działało Dzięki za pomoc wszystkim Zalogowałem sie dziś ale korzystałem z forum już od pewnego czasu. Nie jestem mechanikiem a z "wami" wymieniłem rozrząd, przeguby. klocki i teraz klime Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyziowaty Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2010 Witam czy koś wie jaki wymiar mają szczotki do wentylatora klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bystry Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2010 Kochani jak sie dostac do wentylatora,czy jest to duzy problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #16 Napisano 23 Czerwca 2011 Wentylator nadmuchu przestał działać,tzn raz działa raz nie działa. Autodiagnoza pokazała błąd 4F9. Wentylator wyjąłem wyczyściłem szczotki i komutator,który już jest bardzo zużyty i po zamontowaniu działało tydzień i ten sam problem się pojawił. W związku z tym pytanie,jak włożę sam silnik z dmuchawy od wersji bez klimatronika, to czy będzie działało. Prawdopodobnie silniki nie różnią się,wychodzą tylko 2 przewody,różnią się tylko wtyczką na obudowie całości , są 2 piny lub 6 pinów(wersja z klimatronikiem). Pytam się ponieważ wentylatory z wersji bez klimatronika są tańsze i przełożyłbym tylko włąśnie ten silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meniek87 Zgłoś #17 Napisano 31 Października 2011 Witam mam ten sam problem wyświetlacz na klimatroniku wariuje. Czasami się wiatraczek załącza a czasami nie, na wolnych biegach głośno buczy. Jak się nie załącza to wyciągam przeciwpyłkowy ruszam delikatnie wiatraczek i zaczyna działać. Jak myślicie to szczotki się kończą czy silniczek pada? czy może jeszcze coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #18 Napisano 31 Października 2011 zrob test klimatronica i Ci pokaze co jest nie tak ale raczej szczotki sie koncza, przerabialem to u siebie i teaz czasami dzialal czasami nie po czym w ogole nie chcial sie juz wlanczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meniek87 Zgłoś #19 Napisano 31 Października 2011 A jak się robi ten test? Bo ja kompletnym laikiem jestem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #20 Napisano 31 Października 2011 tu jest wszystko wystarczy poszukac http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/1046-Klimatyzacja-climatronic?highlight=test+klimatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach