Skocz do zawartości
Gość kozi291

Cieknąca pompa wtryskowa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kozi291

Witam, cieknie mi pompa wtryskowa ale nie wiem z kąd - proszę o jakieś sugestie z doświadczeń które najczęściej oringi lub uszczelki padają w tych pompach. I czy mozna ją naprawić bez demontazu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysusz i umyj i bedziesz wiedział gdzie cieknie i sie okaze czy bez demontarzu sie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich podepnę się do tematu rozciekła mi się pompa prawdopodobnie z zaworu magnetycznego (dół pompy od strony tłokorozdzielacza )chyba jest to zawór początku wtrysku jest jeszcze możliwośc ze leje tłokorozdzielacz na oringu ale będę badał później i pytanie czy gdyby się okazało że to zawór magnetyczny to czt mogę go po prostu wykręcić wymienic te 2 oringi (tak pokazuje mi etka )i czy jak wykręce ten zawór to mi się nic nie wysypie :D dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja juz sie niestety nauczyłem ze pompy lepiej samemu nie dotykac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm wiesz niby sam uszczelke pod nastawnikiem zmienialem i bylo ok poza tym mam druga pompe i na niej bym sprobowal nie chce tylko by mnie cos zaskoczylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod N109 nie ma nic. NOrmalnie odkręcasz 2 śrubki i ciężko dość on wychodzi, zmieniasz oringi i wkładasz.

 

Ale pocieszę Cię tym, że spod niego mało kiedy cieknie. Mi się wydawało w moim, że też on puszcza a okazał się rozdzielacz.

 

U ojca przy wymianie uszczelniacza rozdzielacza pękł mi jakimś cudem tłoczek, ale robiłem to na aucie więc lepiej do rozdzielacza ją wymontować. Swoją oddałem do zakładu i żałuję bo teraz nie umiem dojśc do ładu z dawką i falowaniem obrotów ( nie spisali parametrów nastawnika przed rozebraniem i jest lipa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najczesciej ciekna uszczelki nastawnika, gorna i dolna, oraz puszcza oring z sekcji wysokiego cisnienia,

 

sa ludzie ktorz robia oring na aucie, ale ja osobiscie sciagam pompe na stol, za duzo mozna zepsuc jak sie cos wysypie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi jutro dokładnie sprwadze ale mam nieodparte wrażenie że ten wyciek jest właśnie spod N109 kapie jak krew z zarżniętej świni ale dla pewności wstawie lustro z tyłu pompy -----oby to było to bo jak ostatnio zmieniałem uszczelke pod nastawnikiem to przez jakieś 3 miech była pustynia a teraz sie dopiero narobiło nie iwem może zmiana temperatur ze zbyt niskiej na wysokai na odwrót popatrze jutro a na razie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za podpowiedzi jutro dokładnie sprwadze ale mam nieodparte wrażenie że ten wyciek jest właśnie spod N109 kapie jak krew z zarżniętej świni ale dla pewności wstawie lustro z tyłu pompy -----oby to było to bo jak ostatnio zmieniałem uszczelke pod nastawnikiem to przez jakieś 3 miech była pustynia a teraz sie dopiero narobiło nie iwem może zmiana temperatur ze zbyt niskiej na wysokai na odwrót popatrze jutro a na razie dzięki

 

może być, właśnie wczoraj wymieniałem N109, najlepiej odpal silnik i polej pompę gorącą wodą, ładnie odtłuścisz i zaraz wyjdzie ci skąd leci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja się całkiem nieźle trzymała i nagle puściła w ciągu 2 dni kiedy nastało ocieplenie. A objaw pierwszy to zapowietrzenie, a potem mokra pompa na pracującym silniku. Uszczelniłem całą ale teraz mnie czeka rozbieranie nastawnika i czyszczenie bo pojawiło się po uszczelnieniu falowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic komplet uszczelek zamówiony koszt 49 zeta (bosch) wymienie najpierw oringi pod 109 jak nie pomoże no to ................forum golfa i tłokorozdzielacz . acha mam jak wspominałem drugą pompe młodszą teoretycznie oryginał nie paliła na "dyg".Jak jeszcze nie miałem vaga i nie mogłem sprawdzić dałem do mechaniora i powiedział że jest uszkodzona mechanicznie, ale nie chce mi sie w to wierzyć bo oto były objawy ,.

trzeba było długo "kręcić rozrusznikiem " jaKIEŚ 8 SEK . BY zapalił nie ważne czy był zimny czy ciepły

jak już zapalił choddził przepięknie zero problemów cicha praca brak oznak uszkodzenia lub zanieczyszczenia nastawnika (szarpanie ,falowanie )

ja nie znając sie od razu wymieniułem pompe i stara leży w garażu ------- może jest dobra a mechanik po prostu nie sprawdził właśnie n109 co wy o tym myślicie jest sens próbować ) jak by na to nie patrzeć trzeba pasek rozrz. zrywać

Edytowane przez kopytko1
pisownia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem juz po grzebologii i nic nie dało pompy nie wyciągałem wymieniłem 2 ori na n 109 i dalej leje jak lało . będę zmuszony chyba dać do pompiarza .

ps. kurde jak wy to robicie bez ściągania pompy w pasku nie dość że tam łapa tylna od pompy to jeszcze mnóstwo suwenirów pompe od rozrządu musiałem popuszczać na śrubach zeby dało sie wogóle jedną śrubkę od zaw.magnet. odkręcić potem ust . kąta itd itp . chyba następnym razem pompe zrzucę- mniej zachodu ręce "nie krwawią " i lepsze dojście do wszystkiego . polecał będę właśnie tę metode.

ps2 . nawet lanie ciepłą wodą i dmuchanie nie pomogło bo tam kurde nasr...ne wszystkiego .

 

zrobiłem trochę zdięć co po kolei śćiągałęm jak będę miał czs i ktoś oczywiście będzie chetny to wrzuce na forum . pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh nie dałem do pompiarza bo krzyknął 450 zyli więc sam się podjąłem rozebrałem cały osprzęt i jak na youtube " tdi poumpseal"

zrobiłem .

Udało się operacja zakończyła się sukcesem nie kapie z pompy już ale podczas rozbierania natknąłem się na ogromny szlam w rurze od turbo no i po przygazowaniu na 3500 giętka gumowa rura mało co nabrzmiewa pewnie turbo i kolektor dolotowy do czyszczenia ..... ........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności