misiek07 Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2009 Koleżanki, koledzy czy spotkaliście się z czymś podobnym i jak ten problem usunąć. Zaraz po przekręceniu stacyjki, jeszcze przed odpaleniem silnika, zresztą po odpaleniu i podczas całej jazdy dzieje się tak samo, z okolic miejsca gdzie jest umiejscowiony panel climatronica dochodzi taki wkurzający odgłos zgrzytania, jakby coś kręciło się w jedną i w drugą stronę i przy okazji wykonywało taki zgrzypiący odgłos. Nie miałem pewności czy to radio (kasetowiec ale z podłączoną w bagażniku zmieniarką cd) czy clima. Wyłączyłem radio, wyłączyłem climatronic i dalej to samo. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma pomysł co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2009 Ale nawet jak dałeś klimę na OFF, to też było to słychać? W takim razie wentylator dmuchawy sprawdź. Wyciagasz filtr kabinowy i tam pewnie w łopatkach wentylatora masz jakis syf - liscie czy coś w tym stylu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #3 Napisano 19 Października 2009 Dokładnie, dałem clime na OFF, radio na off, przekręcam stacyjkę, kontrolki się zaświecają, nie zapalam jeszcze silnika, i zaczyna się zgrzytanie. Sprawdze filtr kabinowy, nie zaszkodzi, ale ten dźwięk słychać tak jakby to było coś zaraz za panelem climatronic, coś bardzo blisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2009 Czekaj czekaj - zapędziłem sie - jak masz na OFF to wentylator przecież nie pracuje. W takim razie to chyba zgrzyta ci któryś sliniczek od klapki sterujacej nawiewem. No ale to też wtedy skąd by prąd brał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2009 no właśnie wydawałoby się, że skoro clima na off, praktycznie nic nie jest włączone, to skąd te zgrzyty czegoś pracującego, oczywiście stacyjka przekręcona, wtedy już dochodzi prąd pomyślałem jeszcze żeby zrobić test cliamtronica i zobacze co wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2009 pomyślałem jeszcze żeby zrobić test cliamtronica Myślałem, że to juz robiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2009 hmm a nie jest to bardziej dzwiek takiego przelewania sie wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2009 Teraz jak napisałeś o przelewającej się wodzie, to sobie przypomniałem, że też coś takiego słyszałem, ale nie cały czas, to praktycznie nie jest zauważalne. Ale to chyba jest normalne przy climie? Natomiast tez dźwięk o który mi chodzi, tak go przynajmniej słychać, dobiega zza panelu, z okolic panelu climatronica. To jest takie zgrzytanie, jakby coś kręciło się w jedną stronę, zatrzymywało nagle i wykonywało ruch w drugą, takie scratch'owanie. Nie wiem do końca jak to jest zbudowane ale tak sobie myślę. Na panelu climatronica są takie dwa małe wloty powietrza, może za tymi wlotami jest coś co może wydawać taki dźwięk, w ogóle czy wiecie co tam się znajduje? zrobie w wolnej chwili autotest climatronica i dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2009 (edytowane) No i odgłos "przelewania wody" trafił i na mnie. Tematów na ten temat jest kilka - polecam poczytać. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41856&highlight=przelewanie+wody lub http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5069&highlight=przelewanie+wody itp. Część użytkowników ( sporo "gości" stawia orzeczenie na uszczelkę pod głowicą ( czego nikomu nie życzę ) - oj sporo ludzi już ją wymieniało. A inna część to opcja z niepoprawnie / niedostatecznie odpowietrzonym układem chłodzenia ( odgłos na 99% z nagrzewnicy - chyba jeden z wyższych punktów obiegu) Co jest u mnie - jeszcze nie wiem, ale na pewno nie mam ubytku płynu chłodniczego, nie posiadam masła na korku, węże nie są twarde przy nagrzanym silniku, w zbiorniczku wyrównawczym nie posiadam osadu / bąbelkowania itp.. i bulgotanie obserwuje u mnie tylko przy temp poniżej 4 stopni C i tylko przez jakiś czas. Gdy jest powyżej 5 C nic takiego nie mam. Po nocy nie mam utrzymującego się ciśnienia w zbiorniczku. Także łudzę się że to niepoprawnie odpowietrzony układ. Edytowane 20 Października 2009 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #10 Napisano 20 Października 2009 W moim przypadku to jest zupełnie inna kwestia i odgłos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #11 Napisano 20 Października 2009 Witam, mam bardzo podobny problem, odgłos delikatny, ledwo słyszalny. chyba nie słychać przy włączonym silniku. Pojawił się odkąd wyciągałem klimatronika, żeby dostać się do gammy (nie miałem wyjmaków)... Nie wiem co to chyba rozkręce jeszcze raz panel w wolnej chwili, klimatronik wywala: 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #12 Napisano 20 Października 2009 zrobiłem test climatronica i odszukałem opisy błędów 25b - siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania 4F8 - błąd siłownika klapy centralnej Ale nie znalazłem jeszcze o co tak naprawdę z tymi błędami chodzi i co z tym zrobić, czy w ogóle trzeba coś z tym robić. Pewnie da się z tym żyć, wprawdzie pasacika mam od niedawna (2 msc) ale jak trzeba chłodzi, jak trzeba to grzeje i nawet jak trzeba to wieje Jeszcze kwestia. Czy powyższe błędy mogą wiązać się z tymi wspominanymi zgrzytami. Co się znajduje za tymi dwoma małymi wlotami powietrza na panelu clmatronica? Już nawet pomyślałem aby tam psiknąć delikatnie WD40, ale na razie się powstrzymuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 20 Października 2009 zrobiłem test climatronica i odszukałem opisy błędów25b - siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania 4F8 - błąd siłownika klapy centralnej Ale nie znalazłem jeszcze o co tak naprawdę z tymi błędami chodzi i co z tym zrobić, czy w ogóle trzeba coś z tym robić. Pewnie da się z tym żyć, Czy powyższe błędy mogą wiązać się z tymi wspominanymi zgrzytami. O to, że siłowniczki a raczej silniczki tych klapek się zacinają. Ale w sumie - masz rację - można z tym żyć. Ale to zapewne też jest przyczyna zgrzytów. Może cięgło gdzieś zahacza na przykład.Lub też sam silniczek wydaje agonalne dźwięki. Co się znajduje za tymi dwoma małymi wlotami powietrza na panelu clmatronica? Po lewej stronie masz wewnatrz czujnik temperatury wewnętrznej a po prawej nie ma nic. Jak masz odwrotnie, tzn, ze kupiłeś "kanapkę" czyli angola Już nawet pomyślałem aby tam psiknąć delikatnie WD40, ale na razie się powstrzymuje. Gdzie chiałeś psiknać? W te kratki na panelu klimy? Lepiej już sobie na wycieraczki popryskaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #14 Napisano 20 Października 2009 Po lewej stronie masz wewnatrz czujnik temperatury wewnętrznej a po prawej nie ma nic. Jak masz odwrotnie, tzn, ze kupiłeś "kanapkę" czyli angola pasacik jest od naszych zachodnich sąsiadów, a powiedz mi tam gdzie jest czujnik temp wew czy znajduje się coś na kształt małego wentylatorka który zasysa powietrze do tego czujnika? a z tym wd40 to pomysł pojawił się na szczeście tylko na sekunde, tak na marginesie kiedyś spotkałem elektryka, grzebał przy moim starym aucie, który wszędzie pryskał wd40 i twierdził, że to jest dobry środek na wszystko, mam nadzieje, że tego nie pił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 20 Października 2009 tam gdzie jest czujnik temp wew czy znajduje się coś na kształt małego wentylatorka który zasysa powietrze do tego czujnika? Tak. Możesz to oczyścic odkurzaczem na przykład lub cienkim drucikiem zebrać ten kurz - delikatnie oczywiście. A WD-40 jest dobre - ale nie na wszystko - bez przesady. Niech ten mechanik sobie w ucho tym pryśnie, skoro miód to też usuwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #16 Napisano 20 Października 2009 dzięki za info, mam wrażenie, że te zgrzyty dochodzą właśnie z tego miejsca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
art Zgłoś #17 Napisano 21 Października 2009 w moim pasku tez słyszę podobny dźwięk ,zawsze myślałem ,że to praca lasera gdy szuka płyty(takie świergotanie) ale radio off, climatronic off i nadal słychać! wszystko sprawnie działa ,więc pozostaje chyba z tym jeździć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek07 Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2009 Dokładnie to jest coś takiego, jak laser szuka płyty, ale w sytuacji gdy np. płytka jest porysowana i nie chce uruchomić cd, takie scratch'owanie. Przynajmniej wiem, że mój przypadek nie jest odosobniony. pewnie, że da się z tym żyć ale jest to wkurzające. Wcześniej czy później dojdę do tego to dam Wam znać. Chyba, że jednak ktoś wcześniej będzie wiedział konkretnie o co biega. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Witam Mam taki problem - przy obrotach 1800-2000 na 1 i 2 biegu podczas przyspieszania słychać cichy szum, jakby delikatne grzechotanie. Ciężko je zlokalizować, ale generalnie dochodzi jakby spod klimatronika, generalnie gdzieś spod deski, ze środka, lub lekko z prawej strony. Na pozostałych biegach szum nie występuje. Występuje za to także na biegu jałowym, gdy podniosę obroty do tych 1800-2000. Co ciekawe delikatnie głośniej jest słyszalny przy skręcie w prawo. Na początku zakładałem, że skrzynia, bądź sprzęgło, ale dźwięk ten dobiega zarówno przy jeździe na biegu, jak i jeździe ze wciśniętym sprzęgłem oraz również na luzie - zarówno przy wciśniętym sprzęgle jak i przy puszczonym. Dodam, że skrzynia biegów działa idealnie, nie występują też żadne objawy wskazujące na kończący się dwumas. Co może powodować taki dźwięk? Przed chwilą właśnie dokłądnie się przysłuchałem i dźwięk ten wydobwya się z centralnych kratek nawiewu - tych nad klimatronikiem. Dlaczego zatem tylko na 2 piewszych biegach i przy obrotach 1800-2000? Edytowane 5 Stycznia 2014 przez herbu Przeniesiony reg 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobro88 Zgłoś #20 Napisano 17 Czerwca 2015 Herbu, mam podobne objawy. Udało Ci się zdiagnozować usterkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach