janek 4882 Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2009 Proszę o pomoc!!! W VW T2 mam silnik z passata 1.9D,pojawił się problem z pompą wody.Założyłem już trzecią,a ona nie ''bije'' wody tak jak trzeba,mianowicie woda krąży tylko od zbiorniczka przez pompe do bloku na nagrzewnicę(tzw.mały obieg) i z powrotem.Woda nie idzie do chłodnicy,dlaczego?Pompa jest nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rejab Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2009 myśle, że termostat wysiadł i nie otwiera na chłodnice ---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:28 ---------- termostat można sprawdzić samemu, trzeba go wymontować, zmierzyć wysokość przed podgrzaniem, zawiesić w naczyniu, przy tem. ok 85 st. C powinien się otwierać wymiar powinien się zmienić o ok 7 mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek 4882 Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2009 termostat wywaliłem,teraz nowy problem non stopa ze zbiorniczka wali para,jak jest za dużo wody to ją wyrzuca aż do poziomu właściwego a potem znowu para bucha,w korku zrobiłem malutką dziurkę żeby ulatywało ale taka dziurka fi 2mm to za mało.Zresztą jak silnik pracuje bez korka wali para jak cholera.Nie wiem jakieś podciśnienie czy głowica walnęła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #4 Napisano 13 Października 2009 A czy jak go odpalisz, jak jest jeszcze zimny, czy bombluje Ci do zbiorniczka? I chwile później jak się nagrzeje? Może być to problem korka, który nie puszcza nadcisnienia. Oczywiście może to być też głowica, ale wtedy widać mętny płyn i wyraźne bąblowanie w zbiorniczku. Na ogół też podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku, przy dodawaniu gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek 4882 Zgłoś #5 Napisano 13 Października 2009 Nawet jak kręcę rozrusznikiem to bąbluje obojętnie czy zimny czy ciepły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #6 Napisano 14 Października 2009 woda krąży tylko od zbiorniczka przez pompe do bloku na nagrzewnicę(tzw.mały obieg) i z powrotem.Woda nie idzie do chłodnicy,dlaczego? A czy w T2 nie było czasami tak, że silnik był z tyłu a chłodnica z przodu autka ? Bo z tego co sobie przypominam była to w nich częsta przypadłość i wynikała z zapowietrzonego dużego obiegu (na chłodnicę). Ten układ bardzo łatwo zapowietrzyć i bardzo trudno odpowietrzyć właśnie ze względu na dużą odległość między silnikiem i chłodnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek 4882 Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2009 Zgadza się, w T2 silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu.W chłodnicy u góry z przodu odkręciłem śrubeczkę i tamtędy lałem wodę,pompa jest bardzo obciążona gdyż zbiorniczek jest niżej od chłodnicy,mimo to do niedawna było dobrze.Najgorsze jest ciśnienie,a właściwie para,która wali z węża powrotnego z głowicy(jak go wyciągne ze zbiorniczka).Po prostu lecą a właściwie żygają krople wody, inaczej za dużo wylatuje pary a za mało wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) Te bombelki mogą być spowodowane dwiema rzeczami, albo uszczelka głowicy, albo układ się jeszcze odpowietrza. Ostatnio gadałem z facetem który też ma T2 i mówi że poprzedni właściciel jego T2 też miał problemy z układem chłodzenia. Zaprowadził swojego vw do mechanika który sie lubuje w tym modelu.I okazało się że w układzie jest kilka miejesc w których należy odpowietrzyć bo inaczej będą problemy. Odpowietrz dobrze uklad, jeśli to nie pomoże no to pewnie wina leży po stronie uszczeliki. edit: acha przypomniało mi się, że mówił że przy dobrze odpowietrzonym układzie powinno wejści bodajrze 15 litrów płynu Edytowane 14 Października 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2009 Tak jak koledzy piszą- odpowietrz dobrze układ, a po drugie sprawdź ciśnienie w cylindrach. Oczywiście zanim wziąłbyś się za głowicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach