Awariall Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2009 Idzie zimna przymierzam się do zakupu łańcuchów i zastanawiam sie jak to jest z napedem na 4 kola :638: czy potrzebuje 2 kpl.? zakładac je na tył czy na przód :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2009 IMHO to dwa komplety i na wszystkie koła, ale ekspertem nie jestem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2009 A ja myślałem że przy 4x4 łańcuchy są zbędne No chyba że górskie drogi, to co innego. Ale jestem laikiem w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas63 Zgłoś #4 Napisano 13 Października 2009 niwdew ma racje - 2 komplety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #5 Napisano 13 Października 2009 2 komplety powinny być i możesz spycharki z rowów wyciągać. Moja rada jeżeli nie jeździsz dużo w trudnym terenie to nie kupuj perpetum mobile tylko najtańsze łańcuchy z Tesco i mjiej zawszy przy sobie, mi nie raz w dostawczym d... uratowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #6 Napisano 13 Października 2009 generalnie DOBRE 4WD (subaru ) nie potrzebuje lancuchow, jak sie na zimowkach toczy, mam potwierdzone info, ze kierowcow subaru policja austriacka nie karze mandatami, jak po gorach jezdza bez lancuchow, mimo nakazu a ze 4wd by VW to z deka oszukane, bo tylna os sie dolacza i nigdy nie ma szans, by dostala 100% mocy, dodatkowo niesymetryczny uklad napedowy - 2 komplety lancuchow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #7 Napisano 13 Października 2009 a widzisz mylisz się w B5 jest TorSen czyli stały napęd na 4 koła. W reszcie passatów b4, b6 haldex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #8 Napisano 13 Października 2009 w b5 oprocz torsena tez byly haldexy ale mniejsza z tym. lancuchy walisz na przod i styka. i nie kupuj najtanszych bo bedziesz je sciagal godzine jak ja rok temu. mialem takie z tesco i tak sie zakleszczyly na kolach ze ponad godzine je sciagalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2009 w jakich silnikach byly haldexy?? pierwsze slysze lancuchy kupie na 4 kola bo kilka razy w mc jestem na drogach na ktore policja nie wpuszcza bez lancuchow Slaweeek pytales o teren, dzis glowna droga wyglada tak :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chmielu80 Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2009 w jakich silnikach byly haldexy?? Wszystkie Golfy, Bory to wiadomo Haldex. W Passatach B5 2,8 był i Haldex i Torsen (tu zależnie czy silnik wzdłużnie czy poprzecznie), natomiast w W8 tylko Torsen i to jeden z fajniejszych napędów 4x4 jakie VW zrobiło, ponieważ ma automatyczną blokadę mostu bodajże do 40 km/h Sorka za O.T. A powracając do tematu to ja jednak przy takim napędzie założył bym łańcuchy na wszystkie koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas63 Zgłoś #11 Napisano 14 Października 2009 w jakich silnikach byly haldexy?? pierwsze slyszelancuchy kupie na 4 kola bo kilka razy w mc jestem na drogach na ktore policja nie wpuszcza bez lancuchow Slaweeek pytales o teren, dzis glowna droga wyglada tak :-) Widzę, że na alercie masz zdjęcie http://www.alert24.pl/alert24/51,84880,7142423.html?i=29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #12 Napisano 14 Października 2009 nie wiem tylko po co 4 lancuchy.no chyba ze ktos ma kasy za duzo. znajomy jezdzi passatem 4motion i zaklada zawsze 2 io bylismy w takich sniegach tym autem ze szkoda gadac i nie bylo zadnego problemu z wyjazdem ze śniegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2009 W Passatach B5 2,8 był i Haldex i Torsen (tu zależnie czy silnik wzdłużnie czy poprzecznie), Nie wiem gdzie widziałeś b5 z silnikiem poprzecznie ułożonym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) O modelach Passata z Haldexem już było, odbiegacie od tematu. Nie spotkałem jeszcze drogi o nachyleniu którego Passek 4motion by nie pokonał. Może mało w życiu widziałem. Wiem ze na krisalpach HP2 jechał w śniegu sięgającym do lamp. Proponuję pojeździć bez łańcuchów i sprawdzić jak się sprawuje. Jeżeli chcesz jeździć na łańcuchach to raczej 4 sztuki. Edytuję ponieważ się myliłem. W samochodach z napędem Syncro/4motion łańcuchy można zakładać TYLKO na przednie koła. Edytowane 30 Października 2009 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #15 Napisano 15 Października 2009 dzieki webi dokladnie mi o to chodzilo czy nie uszkodze niczego zakladając jeden komplet a nie czy sobie poradzi btw. dzis passacik na letnich oponach swietnie sobie radzil w sniegu szok... gorzej z hamowaniem 1700kg robi swoje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #16 Napisano 15 Października 2009 ja uzywam michelin kosztuja duzo ale sa kozackie, same sie zakladaja wystarczy najechac i same sie naciagaja. a co do uzywania 2 sztuk przy napedzie na 4 koła typu torsen to brednie ze cos sie zepsuje i tak 60% albo i wiecej mocy jest podane na przod, przy haldexie to moze sie cos zepsuc ale przy torsenie nie ma co. ale robta co chceta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #17 Napisano 15 Października 2009 sprawdzcie w intrukcji, bo cos kiedys w instrukcji od audika wyczytalem, ze jesli dysponuje sie jedna para zakladac ja na tylna os, ale glowy nie dam, jednak na bank bedzie to w instukcji pasia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #18 Napisano 15 Października 2009 (edytowane) Może i brednie, tylko zastanawiam się skąd zalecenia producenta co do rozmiaru opon na przedniej i tylnej osi. i tak 60% albo i więcej mocy jest podane na przod możesz podać źródło tych informacji, bo jak dla mnie to są brednie. Taki podział realizuje torsen 3 gen w RS4 (źródło Wiki). W Passacie B5 torsen rozkłada moment 50/50 a w przypadku braku przyczepności od 25:75 do 75:25. Czyli 75 % momentu przenosi do na os o lepszej przyczepności czyli na tę z łańcuchami. Generalnie ta dywagacja dla mnie to tak jakby ktoś mający szpere na osce zakładał jeden łańcuch. Przecież pojedzie. Edytowane 30 Października 2009 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #19 Napisano 15 Października 2009 z potwierdzonych zrodel, do 67% na oś mającą lepszą przyczepnośc. pozatym co masz przegrzac nie kumam. a powiedz mi gdzie w cywilnym aucie jest szpera na oś, chyba tylko w terenowych włączana ale w takich autach łańcuchy zbędne, w autach do driftu też jest ale to chyba zimą w góry nikt sie nie wybiera takim autem. ten napęd jest tak skonstruowany że nic nie ma prawa sie przegrzac zimą jadąc po śniegu i tak nigdy obydwie osie nie mają takiej samej przyczepności wiec wg ciebie caly czas jest przegrzany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #20 Napisano 16 Października 2009 (edytowane) Nie ma sensu prowadzić jałowej dyskusji o szczegółach technicznych. Co do szpery, to było porównanie i nie jest stosowana tylko w terenówkach i autach do driftu. Edytowane 30 Października 2009 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach