Skocz do zawartości
levy.s

b3 (2e) pytanie do znawców silnika, nie mogę dać sobie z nim rady :/

Rekomendowane odpowiedzi

Golf gti miał ke-motronica i tam sondy mogło nie być ale nie w silniku 2E a o nim tu mowa i nie zbaczajmy z tematu na temat p...... motronica

 

i wklejone z forum

 

Na pierwszy ogień - resetowanie (i adaptacja) komputera:

 

Czynności wykonujemy na nagrzanym silniku.

1. Zdejmujemy przewód z czujnika temperatury płynu chłodzącego na plastikowym króćcu przykręconym do głowicy, z którego idzie wąż do górnego króćca chłodnicy. W 2E czujnik jest jeden, 4-ro przewodowy, więc nie da się pomylić.

2. "gazujemy" kilka razy powyżej 3500rpm (niektóre źródła podają 3000rpm, ale lepiej ciut więcej niż za mało) - komputer przejdzie w tryb awaryjny kasując aktualne swoje nastawy z pamięci i będzie działał tylko w oparciu o mapę wtrysku i nastawy zaprogramowane fabrycznie jako domyślne.

3. Wyłączamy silnik, zakładamy przewód na czujnik i czekamy, aż silnik ostygnie.

 

Jeśli auto ma gaz, poniższe czynności wykonujemy koniecznie na benzynie, instalację przełączając w tryb pracy na benzynie, żeby nam się czasem automatycznie nie przestawiła na gaz, bo cała adaptacja pójdzie się $%&*#%.

 

4. Zimny silnik odpalamy i pozwalamy mu się zagrzać. Mogą występować "zachwiania" w pracy silnika w miarę rozgrzewania się.

5. Po nagrzaniu się silnika (osiągnął 90°C lub zadziałał wentylator wyruszamy trochę pojeździć. Dynamicznie, jak najwięcej przyspieszeń i hamowań silnikiem, jazda z różnymi prędkościami. Niech się komputer adaptuje. Na początku mogą występować "dziury" w mocy, zamulenie, itp, ale po kilku kilometrach powinno wszystko już działać jak należy. Otrzymałem sygnał od jednego z forumowiczów, że u niego zaczęło działać jak należy dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika po takiej jeździe. Może jest to różnica w oprogramowaniu komputera...

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalezione w sieci autor udostępnił swoją pracę dyplomową myśle że to niezła kopalnia na temat 2E

 

nie mogę znaleść pdfa z opisem digi i diagnostyki coś koło 100 stron

 

jak sie chce wsadziś digi do 9A i zrobić cos z niczego wiedzieć trzeba coś

Vento 2e.rar

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P-Bolo1

 

możesz przy okazji nurkowania pod samochodem zobaczyć gdzie masz sondę lambda?

 

interesuje mnie informacja:

sonda znajduje się 5 cm za osłoną od lewej strony patrząc od przodu.

 

bo ja nie znalazłem może ślepy jestem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgupialem ale nie całkiem, dużo ludzi pisze ze nie ma sondy ale nie znalazłem schematu digi bez sondy. Wyczytałem że zwarcie sugnału sondy do masy oszukuje kompa tak robili ffachowcy jak padła sonda. Jak ktoś tu wklei schemat digi bez sondy to bedziem wierzyć ze tak jest i ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
interesuje mnie informacja:

sonda znajduje się 5 cm za osłoną od lewej strony patrząc od przodu.

 

Samochód ma jedną lewą stronę, podobnie jak człowiek ma jedną lewą (podobnie, bo są tacy, co mają dwie lewe ręce ;) )

 

Sonda (nie sąda) jest umieszczona w przedniej części katalizatora w jego lejkowatej części, widać ją patrząc z góry z prawej strony samochodu (u mnie nie było osłon, może jak jeszcze są, to jej nie widać).

 

JACU6X6 napisał, że jak to nie jest automat, to ma min. 200 polecieć. Prawda, ale z automatem też daje radę.

 

Sprawdź też (tak na wszelki wypadek) poprawność ustawienia zapłonu - często pojawiał się z tym problem po samodzielnej wymianie paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JACU6X6

Cytat

Znalezione w sieci autor udostępnił swoją pracę dyplomową myśle że to niezła kopalnia na temat 2E

 

nie mogę znaleść pdfa z opisem digi i diagnostyki coś koło 100 stron

 

jak sie chce wsadziś digi do 9A i zrobić cos z niczego wiedzieć trzeba coś

Załączone Pliki rar.gifVento 2e.rar (542.4 KB, 12 wyświetleń)

 

Cóż ten plik jest mojego autorstwa, podobny do 2e leży sobie na tym Forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21955

więc warto poczytać,kilka innych dla różnych silników też jest w sieci.

Co do silnika 2e bez sondy Lambda nie widziałem żadnego, a i przeglądając zapiski i schematy w każdym jest sonda, nie w każdym natomiast katalizator.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności