Skocz do zawartości
nokias

wymiana klocków ham. tył a cylinderki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcę wymienić klocki hamulcowe tylne ale do tego musże jakos cofnąc cylinderek wie ktos moze jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij je na siłe . ( na allegro są specjalne przyrzady do tłoczków)

ps doczytałem że tak jak w poldku trzeba wkręcić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie zrobiłem przyrząd do tego... przewierciłem stary klocek na wylot i wóżyłem grubą, długą śrubę M10. Na przemian dokonujesz jeden obrót tłoczka (pasuje klucz do przykręcania tarcz do kątówki boscha :P), a później dwa-trzy obroty śruby...

 

...mozolnie kręcąc na przemian jednym i drugim wepchniesz tłoczek. na siłę nie wejdzie :P tzn. chyba, że jesteś turbodymomen ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uzywalem scisk stolarski wkrecajac kreci sie razem z tloczkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z autopsji pamiętam tylni tłoczek się wkręca polecam do tego takie kombinerki lub szczypce wybierz sobie nazwę która najbardziej Ci odpowiada ;)

 

2069.jpg&w=475&h=400

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zdjąłem tarcze, sam zacisk przykręciłem na miejsce i użyłem do wkręcenia i dociskania tłoczka najzwyklejszych w świecie płasko-szczypiec. wkładasz końcówki płasko-szczypiec w te otwory w tłoczku, dociskasz i przekręcasz. sprawdzone na dwóch autach. na 100% nie uszkodzisz gumek i "idzie jak po maśle":D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz wymnieniłem wszystko ok zrobiłem sobię sprzęcik i poszlo idealnie temat mozna zamknąc/kosz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odkopię trochę temat co sądzicie o takim przyrządzie

Jedna nakrętka jest luźna druga przyspawana i na końcu wspawany płaskownik

Myślicie że to zda egzamin ?

img0732r.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślicie że to zda egzamin ?

 

Myslę że zda jeżeli skok nakrętki przyspawanej w miarę pokrywa się ze skokiem gwintu wkręcanego tłoczka (i też pod warunkiem że ten płaskownik jest na tyle cienki - by wcisnąć się w tłoczek i na tyle gruby by dał radę obrócić tłoczek, który czasami jest ciężko ruszyć).

Tylko nie wiem do czego ma służyć ta luźna nakrętka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myslę że zda jeżeli skok nakrętki przyspawanej w miarę pokrywa się ze skokiem gwintu wkręcanego tłoczka (i też pod warunkiem że ten płaskownik jest na tyle cienki - by wcisnąć się w tłoczek i na tyle gruby by dał radę obrócić tłoczek, który czasami jest ciężko ruszyć).

Tylko nie wiem do czego ma służyć ta luźna nakrętka?

śruba ma zwykły gwint a jaki ma tłoczek pewnie drobnozwojny? płaskownik na końcu ma grubość4mm nakrętka na klucz19

Edytowane przez mielke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
śruba ma zwykły gwint a jaki ma tłoczek pewnie drobnozwojny?

Gwint jest :ok: fabryczne "cofacze" mają podobny gwint albo nawet taki sam. a gwint w tłoczku jest taki jak na fotce nr5 pierwszego posta tutaj =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242&highlight=regeneracja+tylnego+zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gwint jest :ok: fabryczne "cofacze" mają podobny gwint albo nawet taki sam. a gwint w tłoczku jest taki jak na fotce nr5 pierwszego posta tutaj =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242&highlight=regeneracja+tylnego+zacisku
czyli to może zatrybić ? znasz może szerokość wcięcia w tłoczkach ?bo długość płaskownika mam taką jak szerokość klucza do boszki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli to może zatrybić ? znasz może szerokość wcięcia w tłoczkach ?bo długość płaskownika mam taką jak szerokość klucza do boszki

Myślę że zatrybi, obawiam się jedynie o twardość/wytrzymałość użytych materiałów do skonstruowania tego przyrządu.

Nie pamiętam średnicy tłoczka, ale zawsze można skrócić ten płaskownik żeby nie uszkodził osłony przeciwpyłowej przy wkręcaniu, a szerokość rowka to jest co najmniej 6 mm (takiej średnicy mam bolce w moim przyrządzie) i o ile dobrze pamiętam są luźne w tym nacięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że zatrybi, obawiam się jedynie o twardość/wytrzymałość użytych materiałów do skonstruowania tego przyrządu.

Nie pamiętam średnicy tłoczka, ale zawsze można skrócić ten płaskownik żeby nie uszkodził osłony przeciwpyłowej przy wkręcaniu, a szerokość rowka to jest co najmniej 6 mm (takiej średnicy mam bolce w moim przyrządzie) i o ile dobrze pamiętam są luźne w tym nacięciu.

aha ok dzięki za info za nie długo zobaczymy jak to się sprawi bo czeka mnie wymiana klocków tył :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha ok dzięki za info za nie długo zobaczymy jak to się sprawi bo czeka mnie wymiana klocków tył :/

 

Ja użyłem klucza od szlifeirki kątowej bosch (nie mój pomysł - ale zaczerpniety z forum). Do tego płaskownik z nagwintowanym otworem (made in ja ;-) ) ze śrubą M10 i podkłądką wyciętą z pręta pod klucz ze szlifierki no i tłoczek też. I tak: obrót kluczem (od szlifierki) i później obrót kluczem śrubę M10. Poszło bardzo szybko (miło i przyjemnie ;-) ). Kiedyś męczyłem się "żabką" hydrauliczną, ale ta metoda z kluczem od szlifierki bardziej skuteczna.

 

EDIT.:

A może jednak ten płaskownik nie zatrybić. Nie pamiętam dokładnie czy tłoczek ma rozcięcie, ale jak jest taki sam jak ten:

http://allegro.pl/tloczek-zestaw-naprawczay-audi-a3-skoda-seat-vw-i1590384616.html

to konieczne będzie jego "wybranie" od środka - by wszedł w te otworki.

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja użyłem klucza od szlifeirki kątowej bosch (nie mój pomysł - ale zaczerpniety z forum). Do tego płaskownik z nagwintowanym otworem (made in ja ;-) ) ze śrubą M10 i podkłądką wyciętą z pręta pod klucz ze szlifierki no i tłoczek też. I tak: obrót kluczem (od szlifierki) i później obrót kluczem śrubę M10. Poszło bardzo szybko (miło i przyjemnie ;-) ). Kiedyś męczyłem się "żabką" hydrauliczną, ale ta metoda z kluczem od szlifierki bardziej skuteczna.

 

EDIT.:

A może jednak ten płaskownik nie zatrybić. Nie pamiętam dokładnie czy tłoczek ma rozcięcie, ale jak jest taki sam jak ten:

http://allegro.pl/tloczek-zestaw-naprawczay-audi-a3-skoda-seat-vw-i1590384616.html

to konieczne będzie jego "wybranie" od środka - by wszedł w te otworki.

no właśnie :/ zobaczymy co z tego wyjdzie jak sięza te klocki wezmę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ściskiem stolarskim ściskałem tłoczek a kluczem do szlifierki kręciłem (tylko trzeba ścisk co chwila skręcać). Z jednym tłoczkiem 5 min schodzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy do czego w klockach tylnych sa takie blaszki które daja w komplecie z klockami ? przy starych klockach ich nie widze zeby były zamontowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności