nokias Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2009 Witam chcę wymienić klocki hamulcowe tylne ale do tego musże jakos cofnąc cylinderek wie ktos moze jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19529&highlight=klocki+ty%B3 Czytałeś to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2009 Wciśnij je na siłe . ( na allegro są specjalne przyrzady do tłoczków) ps doczytałem że tak jak w poldku trzeba wkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2009 ... było, trzeba je wkręcić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 9 Października 2009 ja sobie zrobiłem przyrząd do tego... przewierciłem stary klocek na wylot i wóżyłem grubą, długą śrubę M10. Na przemian dokonujesz jeden obrót tłoczka (pasuje klucz do przykręcania tarcz do kątówki boscha ), a później dwa-trzy obroty śruby... ...mozolnie kręcąc na przemian jednym i drugim wepchniesz tłoczek. na siłę nie wejdzie tzn. chyba, że jesteś turbodymomen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #6 Napisano 9 Października 2009 ja uzywalem scisk stolarski wkrecajac kreci sie razem z tloczkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiofazi Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2009 z autopsji pamiętam tylni tłoczek się wkręca polecam do tego takie kombinerki lub szczypce wybierz sobie nazwę która najbardziej Ci odpowiada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2009 a ja zdjąłem tarcze, sam zacisk przykręciłem na miejsce i użyłem do wkręcenia i dociskania tłoczka najzwyklejszych w świecie płasko-szczypiec. wkładasz końcówki płasko-szczypiec w te otwory w tłoczku, dociskasz i przekręcasz. sprawdzone na dwóch autach. na 100% nie uszkodzisz gumek i "idzie jak po maśle":D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokias Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2009 juz wymnieniłem wszystko ok zrobiłem sobię sprzęcik i poszlo idealnie temat mozna zamknąc/kosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2011 Witam Odkopię trochę temat co sądzicie o takim przyrządzie Jedna nakrętka jest luźna druga przyspawana i na końcu wspawany płaskownik Myślicie że to zda egzamin ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2011 Myślicie że to zda egzamin ? Myslę że zda jeżeli skok nakrętki przyspawanej w miarę pokrywa się ze skokiem gwintu wkręcanego tłoczka (i też pod warunkiem że ten płaskownik jest na tyle cienki - by wcisnąć się w tłoczek i na tyle gruby by dał radę obrócić tłoczek, który czasami jest ciężko ruszyć). Tylko nie wiem do czego ma służyć ta luźna nakrętka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) Myslę że zda jeżeli skok nakrętki przyspawanej w miarę pokrywa się ze skokiem gwintu wkręcanego tłoczka (i też pod warunkiem że ten płaskownik jest na tyle cienki - by wcisnąć się w tłoczek i na tyle gruby by dał radę obrócić tłoczek, który czasami jest ciężko ruszyć). Tylko nie wiem do czego ma służyć ta luźna nakrętka? śruba ma zwykły gwint a jaki ma tłoczek pewnie drobnozwojny? płaskownik na końcu ma grubość4mm nakrętka na klucz19 Edytowane 4 Maja 2011 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2011 śruba ma zwykły gwint a jaki ma tłoczek pewnie drobnozwojny? Gwint jest fabryczne "cofacze" mają podobny gwint albo nawet taki sam. a gwint w tłoczku jest taki jak na fotce nr5 pierwszego posta tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242&highlight=regeneracja+tylnego+zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2011 Gwint jest fabryczne "cofacze" mają podobny gwint albo nawet taki sam. a gwint w tłoczku jest taki jak na fotce nr5 pierwszego posta tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242&highlight=regeneracja+tylnego+zacisku czyli to może zatrybić ? znasz może szerokość wcięcia w tłoczkach ?bo długość płaskownika mam taką jak szerokość klucza do boszki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 4 Maja 2011 czyli to może zatrybić ? znasz może szerokość wcięcia w tłoczkach ?bo długość płaskownika mam taką jak szerokość klucza do boszki Myślę że zatrybi, obawiam się jedynie o twardość/wytrzymałość użytych materiałów do skonstruowania tego przyrządu. Nie pamiętam średnicy tłoczka, ale zawsze można skrócić ten płaskownik żeby nie uszkodził osłony przeciwpyłowej przy wkręcaniu, a szerokość rowka to jest co najmniej 6 mm (takiej średnicy mam bolce w moim przyrządzie) i o ile dobrze pamiętam są luźne w tym nacięciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 4 Maja 2011 Myślę że zatrybi, obawiam się jedynie o twardość/wytrzymałość użytych materiałów do skonstruowania tego przyrządu.Nie pamiętam średnicy tłoczka, ale zawsze można skrócić ten płaskownik żeby nie uszkodził osłony przeciwpyłowej przy wkręcaniu, a szerokość rowka to jest co najmniej 6 mm (takiej średnicy mam bolce w moim przyrządzie) i o ile dobrze pamiętam są luźne w tym nacięciu. aha ok dzięki za info za nie długo zobaczymy jak to się sprawi bo czeka mnie wymiana klocków tył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) aha ok dzięki za info za nie długo zobaczymy jak to się sprawi bo czeka mnie wymiana klocków tył Ja użyłem klucza od szlifeirki kątowej bosch (nie mój pomysł - ale zaczerpniety z forum). Do tego płaskownik z nagwintowanym otworem (made in ja ) ze śrubą M10 i podkłądką wyciętą z pręta pod klucz ze szlifierki no i tłoczek też. I tak: obrót kluczem (od szlifierki) i później obrót kluczem śrubę M10. Poszło bardzo szybko (miło i przyjemnie ). Kiedyś męczyłem się "żabką" hydrauliczną, ale ta metoda z kluczem od szlifierki bardziej skuteczna. EDIT.: A może jednak ten płaskownik nie zatrybić. Nie pamiętam dokładnie czy tłoczek ma rozcięcie, ale jak jest taki sam jak ten: http://allegro.pl/tloczek-zestaw-naprawczay-audi-a3-skoda-seat-vw-i1590384616.html to konieczne będzie jego "wybranie" od środka - by wszedł w te otworki. Edytowane 4 Maja 2011 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 4 Maja 2011 Ja użyłem klucza od szlifeirki kątowej bosch (nie mój pomysł - ale zaczerpniety z forum). Do tego płaskownik z nagwintowanym otworem (made in ja ) ze śrubą M10 i podkłądką wyciętą z pręta pod klucz ze szlifierki no i tłoczek też. I tak: obrót kluczem (od szlifierki) i później obrót kluczem śrubę M10. Poszło bardzo szybko (miło i przyjemnie ). Kiedyś męczyłem się "żabką" hydrauliczną, ale ta metoda z kluczem od szlifierki bardziej skuteczna. EDIT.: A może jednak ten płaskownik nie zatrybić. Nie pamiętam dokładnie czy tłoczek ma rozcięcie, ale jak jest taki sam jak ten: http://allegro.pl/tloczek-zestaw-naprawczay-audi-a3-skoda-seat-vw-i1590384616.html to konieczne będzie jego "wybranie" od środka - by wszedł w te otworki. no właśnie zobaczymy co z tego wyjdzie jak sięza te klocki wezmę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert10 Zgłoś #19 Napisano 4 Maja 2011 Ja ściskiem stolarskim ściskałem tłoczek a kluczem do szlifierki kręciłem (tylko trzeba ścisk co chwila skręcać). Z jednym tłoczkiem 5 min schodzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #20 Napisano 29 Lutego 2012 koledzy do czego w klockach tylnych sa takie blaszki które daja w komplecie z klockami ? przy starych klockach ich nie widze zeby były zamontowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach