tdi1982 Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2009 Witam.Poszukuje imfo o tym ustrojstwie.Nie chodzi mi o zasadę działania o lokalizację tylko o wartości napięciowe.Mam tempomat i nie działa-licznik na linkę więc i impulsator w liczniku.Posiadam też radio Gamma które się podgłasza ale tylko przy mniejszych prędkości więc może ten czujnik mam walnięty i dlatego tempomat nie ma sygnału o wystarczającej prędkości?.Jak stoje to napięcie 0,02v a jak jadę obojętnie czy szybko czy wolno pokazuje 2,6v.Czy nie powinno się to płynnie zwiększać i zmniejszać?.Jak można sprawdzić ten czujnik?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2009 Jeżeli jest to czujnik halla, to powinien generować impulsy napięciowe-próbówka powinna Ci mrugać szybciej lub wolniej zależnie od obrotów. Najlepiej sprawdzić na oscyloskopie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2009 Sprawdzałem to miernikiem.A to mam jakąś żarówkę podpiąć czy jak?. ---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 21:28 ---------- Może jakiś schemat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2009 Czy do tego czujnika wchodzą trzy przewody? Jakie mają kolory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 10 Października 2009 Czujnik daje impulsy prostokątne, tak jak napisał lechu - sprawdzenie najlepiej oscyloskopem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #6 Napisano 10 Października 2009 Czy idą tam trzy przewody?Hmm nie wiem ale mam stary licznik i tam własnie jest miejsce na coś na trzy nóżki i pisze Hall coś tam.Ja podłączałem miernik to niebiesko białego kabelka w kostce ISO na dole któryś skrajny przewód.Jak to mozna sprawdzić diodą czy próbnikiem?.Czy wystarczy że delikatnie wsadze koniec probówki we wtyczkę i będzie mrugać czy coś innego?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #7 Napisano 11 Października 2009 Wystarczy, że wsadzisz koniec próbówki do kostki. Ale mrugnięcia będziesz widział, tylko na wolnych obrotach, później się to wszystko zleje i nie zauważysz różnicy. Wtedy najlepszy jest oscyloskop. Co do podłączenia, to jeden przewód to "+", drugi to masa( prawdopodobnie dwa skrajne, i trzeci to przewód sygnałowy. Daje on impulsy masowe- czyli drugi koniec próbówki podpinasz pod stały "+". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2009 Rozebrałem ten licznik znalazłem ten czujnik wyciągnąłem i pomierzyłem ścieżki i nie ma przejścia między żadną z nóżek.2 są ze sobą razem złączone chyba jakimś kondesatorem.Czy da sie kupić sam czujnik Halla i sobie go samemu wlutować?.Szukałem na allegro są takie małe czujniki po parę złoty tylko czy to podejdzie?.Za oryginał w serwisie krzyknęli...340zł!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2009 Pomiędzy pinem 1 i 3 powinien być duży opór (zasilanie - pin 1, masa - 3), natomiast na pinie 2 pojawia się napięcie 5-9V (sygnał) w momencie kiedy linie pola magnetycznego przechodzące przez czujnik są prostopadłe do czujnika. Sygnał jest bardzo krótki i nie wiem czy bez oscyloskopu go wybadasz. Na 1 obrót linki jest 6 lub 7 sygnałów. Generalnie te czujniki raczej rzadko się psują. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 15. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2009 Nie sprawdzałem go gdy była podłączona kostka do licznika szeroka.Wyciągnąłem go i sprawdziłem w ,,ręce,, nie było żadnego oporu między którymkolwiek pinem-a powinien być raczej bo piny 1i2 lub 2i3 są połączone jakimś kondensatorkiem lub opornikiem.Ciężko będzie zmierzyć to z podpiętą wtyczką i linką.Żeby to zrobić pomogło by tylko wyciągnięcie kabelków na zewnątrz licznika poskładanie wszystkiego i analiza w czasie jazdy.Innego sposobu nie wiedzę bo nie posiadam oscyloskopu żeby sprawdzić to np. na kablu przy tempomacie czy radiu. Ormi a od czego jest ten bezpiecznik 15?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2009 Nie sprawdzałem go gdy była podłączona kostka do licznika szeroka Ta duża kostka nie gra roli, ma byćpodłączona ta mała, 3 kabelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2010 Ormowiec a nie orientujesz się czy takie coś by podeszło http://www.allegro.pl/item948850582_tle49353l_czujnik_halla_siemens_dobra_cena_2_szt.html bo już nawet radio się nie podgłasza a już nie mówię o tempomacie.W zasadzie to ostatnia deska ******* dla tempomatu bo jeszcze tylko to może być przyczyną.Może ktoś ma taki licznik i może przeczytać oznaczenia na tym hallotronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2010 Licznik masz na linkę, impulsator w liczniku kup licznik i przełóż. Licznik bez obrotka z b3 kupisz za 20-30 zł i temat rozwiązany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #14 Napisano 11 Marca 2010 Licznik bez obrotka z b3 kupisz za 20-30 zł i temat rozwiązany. tylko żeby impulsator był sprawny i za 30zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #15 Napisano 11 Marca 2010 nie pamiętam jak jest w pasku ale w moim golfie problem był z ścieżkami w doprowadzeniach do hallotronu. a sprawdzałeś czy coś nie jest z magnesem?? np szczelina powietrzna czy coś- ogólnie przy obracaniu linki jak podłaczysz miernik pod wyprowadzenia powinieneś zmierzyć impulsy.Może masz gdzieś "przyziemiony" kabelek od sygnału gaussa..tzn może w którymś z układów robi się zwarcie i sygnał się gubi. wszystkie te kabelki z sygnałem gausa spotykają się w niebieskiej kostce nad skrzynką bezpieczników. ja bym tam po rozpinał i po mierzył czy któryś nie ma zwarcia do masy.. chyba że to już wykluczyłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 11 Marca 2010 Nie mam pojęcia czy podejdzie ten czujnik. To jest VW więc pewnie spinacz odpowiednio wsadzony też by załatwił sprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach