Skocz do zawartości
god

passat b4 szarpie na 4 i 5 biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze jest to temat jak ich wiele ale ja w moim przypadku już zrobiłem chyba wszystko.

A wiec tak wymieniony został przepływomierz na nowy oryginalny bo szarpało jak w tytule i uspokoiło sie na tyle ze praktycznie trzebabyło sie mocno wczuwać żeby odczuć szarpanie potem przyszedł czas na wirusa (zmiana softu) i znów sie zaczeło wtryski sprawdzone nastawnik czyściutki zero błędów a on szarpie po odłączeniu czyjnika przedkościomierza na skrzyni zero szarpania i tak sie z tym problemem borykam!

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę śmiało pisać wiem ze z mojej wypowiedzi wynika ze to zły najprawdopodobniej soft ale wolałbym sie przekonać , bo jeśli mnie pamięć nie myli to przed zmianą softu a po wymianie przepływomierza szarpanie było tylko ze było ono w bardzo małym zakresie wiec to chyba nie soft.

a i jeszcze jedno autko jak sie nagrzeje do 90 stopni to przy ruszaniu szarpie wrazenie jak by sprzęgło nierówno trzymało. poza tym autko ładnie sie zbiera turbo dmucha egr działa prawidłowo, dawka paliwa prawidłowa , kąt wtrysku prawidłowy , wtryski sprawdzone wyregulowane, i brak jakichkolwiek błędów

I to już chyba wszystko proszę o pomoc

 

---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

 

Przyszła mi jeszcze jedna opcja oszukania tego problemu (nie naprawy) chodzi mi tu o przewód z czujnika predkości czy ma ktoś może opis który to pin lub kolor przewodu mój passat to 1.9tdi 1996 classic line czyli klima, tempomat, skury,pełna elektryka, srebrne zegary. Zastanawiam sie tylko czy po odłączeniu tego przewodu bedzie działał tempomat.

Pozdrawiam

I prosze o pomoc

 

 

ps ma ktoś moze rozpiske przewodów wchodzących do komputera silnik 1Z 1.9tdi 1996rok

Edytowane przez god

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest to szarpanie? Przy dodawaniu gazu, zmianie biegu, czy przy stałej prędkości obrotowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem tak jeśli się dodawało gazu było wszystko ok.ale jeśli się chciało jechać z ustaloną prędkością powiedzmy 3000 obrotów to szarpało, po wielu perypetiach z mechanikami okazało się że to sonda lambda.ale to było w benzynie generalnie chodziło o to że była zbyt wysoka dawka paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało się że to sonda lambda

 

Sondę można od razu wykluczyć, bo poprostu w 1z jej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc wygląda to tak ze przy spokojnym rozpedzaniu auta w przedzaiale 1500 do 2000 samochód poszarpuje gdy dodam wiecej gazu jest to praktycznie nieodczuwalne i tak wystepuje to bardzo słabo na 3 biegu na 4 srednio a na 5 jest najgorzej bo aż do 85km\h potem zanika

 

---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

 

wystepuje gdy spokojnie rozpedzam auto jak robie to energicznie to jest ok ale to dla tego ze omijam ten zakres obrotów. aha zauwazyłem ze zanika wtedy gdy załancza sie turbo tak jak by miał za mało powietrza ale to tylko moje gdybanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak poczujesz szarpanie, lekko wysprzegl. jak na moment ustanie szapanie, ja obstawiam sprzeglo, mam to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozumiem ze wtedy pomorze wymiana sprzegła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego,

mój B4 1Z też lekko szarpie tylko na 4 i 5 biegu w okolicy 1200obr/min i w dół podczas hamowania silnikiem, podczas przyśpieszania wszystko jest ok, narazie radzę sobie wysprzęglając wcześniej bieg. Jak Ktoś ma jakiś pomysł, co może to powodować będę wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też myslałem o sprzęgle, ale zanim zaczniesz rozbierać skrzynię podjedź na analizator spalin. Może zanim włączy się turbo, po porostu przelewa go paliwo i nie daje sobie z tym rady, szczególnie przy spokojnym przyspieszaniu. Sprzęgło dawało by się raczej odczuć również przy szybkim dodawaniu gazu, ale różnie się one kończą, więc różnie bywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twoje auto szarpie przy lekkim przyspieszaniu na wysokich biegach(4 i 5)

a po odłączeniu kostki czujnika predkości auta problem całkowicie zanika znalazłem sposób który nie jest naprawą tylko można to tak nazwać oszukaniem komputera i tu troche teorii.

Dlaczego auto przestaje szarpać przy odłączonym czyjniku przedkości auta bo wtedy komputer przestawia sie na fabryczne ustawienia czyli takie jakie według jego charakterystki powinny być i tu cała filozofia. I wszystko było by ok gdyby po odłączeniu tej kostki działał predkościomierz i MFA ale niestety tak niejest.

I tu znalazłem na to sposób mianowicie przewód z predkościąq obrotową auta idzie najpierw do licznika a potem z licznika do ECU i tu wystarczy znać kolor przewodu lub numer pinu kostki ECU. Wystarczy ze go odłączymy i problem mamy za sobą(i tu nadmieni ze nie jest to naprawa tylko oszukanie komputera i zmuszenie do pracy na ustwieniach fabrycznych ) jestem posiadaczem takiego auta i borykałem sie z problemem szrpania przez długi czas i tu historia sprawdzeniu nastawnika pompy i jego wyczyszczeniu, sprawdzeniu wtrysków w serwisie boscha i ustawieniu ich ciśnień i informacji ze nic im nie dolega , po wymianie przepływomierza na nowy orginalny I sprawny , po sprawdzeniu wszelkich ustawień typu kont wyprzedzenia wtrysku dawka paliwa, sprawdzeniu zaworka n75, sprawdzeniu czujnika predkości obrotowej wału,sprawdzeniu ciśnienia poszczególnych cylindrów ,sprawdzeniu turbiny i tu chyba koniec poddałem sie. dopiero odłączenie pinu o numerze 43 i kolorze przewodu niebiesko białego auto przestało szarpać. Nadmienie tylko ze przy odłączeniu tego przewodu MFA dział czyli pokazuje wszystkie dane predkościomierz działa autko nie straciło na mocy nie dymi w moim przypadku nawet po wymianie softu, odpala bez zmian czyli zachowuje sie bez zmian poza dwiema informacjami nie mającymi wpływu na komfort jazdy czyli błąd czyjnka predkości auta oraz braku przedkości obrotowej przy sprawdzaniu przez złącze obd podczas jazdy i na tym koniec.

 

Osoby posiadające TEMPOMAT po odłączeniu przewodu jak wyzej tempomat przestanie działać wszystki inne funkcje pozostaną tak ja były.

 

Mam nadzieje ze komuś ten obszerny temat pomoze chociażby czasowo aż któraś z mądrych głów nie wymyśli prawdziewego powodu tego uporczywego szarpania

Pozdrawiam

wszystkich i jeszcze raz przypominam ze nie jest to naprawa tylko oszukanie komputera które cały czas testuje na własnym aucie .DOdam jeszcze ze chodzi tu o auta 1.9Tdi silniki 1Z i AFN z wyczyszczonym uprzednio nastawnikiem co niepomogło

Edytowane przez god

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem i prosz eo pomoc.

mialem ostatnio wymieniona sonde lambda bo mialem szarpanie.

jakis czas temu zmienilem tez swiece,kable,palce,kopulke.

ale zauwazylem od tyg ze szarpie na 1 i 2 jak dodaje gazu.jak wcisne sprzeglo ustaje.najgorsze ze oboty silnika wariuja i szarpie silnikiem z tego co czuje.dzieje sie tak i na cieplym i na zimnym silniku.zauwazyelm ze na cieplym rzadziej ale sie to dzieje.

koledzy co to moze byc?pomozcie prosze

 

Pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj znalazlem przyczyne.

uczelka na przepustnicy przy monowtrysku pekla i lapala lewe powietrze.

jutro bedzie zrobione i przy okazji beda zrobione uszczelniacze zaworow i oleje z filtrami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy spokojnym rozpedzaniu auta w przedzaiale 1500 do 2000 samochód poszarpuje gdy dodam wiecej gazu jest to praktycznie nieodczuwalne i tak wystepuje to bardzo słabo na 3 biegu na 4 srednio a na 5 jest najgorzej bo aż do 85km\h potem zanika
Mam podobnie, a nastawnik był czyszczony. Ale przed czyszczeniem było o wiele gorzej. Teraz tylko poszarpuje lekko. Ale ostatnio miałem odłączony akumulator na cały dzień i przestało na jakiś czas(kilka godz). Widocznie komputer się zresetował i fabryczne ustawienia wskoczyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobnie, a nastawnik był czyszczony. Ale przed czyszczeniem było o wiele gorzej. Teraz tylko poszarpuje lekko. Ale ostatnio miałem odłączony akumulator na cały dzień i przestało na jakiś czas(kilka godz). Widocznie komputer się zresetował i fabryczne ustawienia wskoczyły.
Jesli szarpie po czyszczenieu to są dwie wersje pierwszy to ze zle jest nastawnik ustawiony do tego odpowiedni sprzet a druga zecz to przepływka sprawdz ja na jakimś szrocie podkładając jakąś inną i nie poddawaj sie przy jednej podmianie bo te ze szrotu mogą być na wykończeniu jak twoja jeśli to ona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do kol. GOD otóż w swoim Pasku B5 TDI 90km AHU też mam szarpanie na 4 i 5 biegu. Odpiełem kostke od prędkościomierza i przestało szarpać, nie działa prędkościomierz i tu pytanie za co jest odpowiedzialny owy przewód który należy wypiąć z kostki aby licznik działał prawidłowo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do kol. GOD

1. dlaczego akurat do niego?? :P

2. nie ten dział...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odpiełeś kostkę to oznacza to ze albo masz zabrudzony nastawnik zbieraja sie w nim opiłki albo Przepływomierz jest na wykończeniu. W tych silnikach nic innego nie pada tylko te dwie rzeczy. I wlaśnie w ten sposób najcześciej dają o sobie znać .

Jeśli masz troche chęci to sam wyczyścisz sobie ten nastawnik jest w necie instrukcja z fotkami to naprawde nic trudnego, a to wypięcie jednego kabelka to zadziała na jakiś czas, poza tym gdy ja wypiełem kabelek autko zaczeło palic wiecej. więc nie polecam ( owy kabelek to ten sam który idzie do kompa i predkościomierza trzeba go wypiąć z komputera SZCZERZE NIE POLECAM)

 

A co do mojego przypadku to miałem kompa 6 bitowego w którym czesto po wirusie wychodza takie rzeczy jak poszarpywanie wiem co mówię, wymieniłem na kompa od seata z silnikiem vw z roku 1998 komp 16bit dorzuciłem wirusika i ZERO SZARPANIA dziasiaj auto śmiga aż miło

 

Pozdrawiam

god

 

1. dlaczego akurat do niego?? Bo chętnie pomogę!!!:dobrze

zamiast pisać bzd.......:P

Edytowane przez god

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamiast pisać bzd.......

co masz na myśli pisząc to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomóż nie pouczaj bo nic nie wniosłeś !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomóż nie pouczaj bo nic nie wniosłeś !

na pewno więcej razy pomogłem od Ciebie na tym forum. jak ma pytanie do ciebie to niech napisze na pw. a pouczam bo jak jest dział b5 to niech pisze w dziale b5. w końcu na forum od wczoraj nie jest a robi zamieszanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności