Hatakeka Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2009 Mam passata b3 ze silnikiem 2.0 benzyna jest problem ze spalaniem bo w mieście bierze 25lgazu na 100 kilometrów, a w trasie 11l Jest pierwsza generacja gazu. Instalacja jest brc po wymianie nembram w reduktorze i filtra gazu i powietrza. Pomocy!! Byłem ustawić gaz lecz powiedzieli że to jest instalacja gaźnikowa a nie wtryskowa i ma tyle palić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2009 Faktycznie, pierwsza generacja szału w tym silniku nie zrobi. Jedź jeszcze do innego gazownika, pomimo wszystko 25 litrów po mieście to przesada. I warto pomyśleć o sterowaniu tej instalacji kompem, koszt koło 300-400 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2009 (edytowane) Mam passata b3 ze silnikiem 2.0 benzyna jest problem ze spalaniem bo w mieście bierze 25lgazu na 100 kilometrów, a w trasie 11lJest pierwsza generacja gazu. Instalacja jest brc po wymianie nembram w reduktorze i filtra gazu i powietrza. Pomocy!! Byłem ustawić gaz lecz powiedzieli że to jest instalacja gaźnikowa a nie wtryskowa i ma tyle palić. zmień gazownika bo to kompletny idiota...Jest to stary model motoru więc może trzeba ustawić dobrze zapłon??? Edytowane 8 Października 2009 przez autozibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2009 Mam nadzieję że masz register , być może jest od odkrecony aż do przesady, przykrecaj go i dodawaj gazu, jak silnik zacznie sie przydławiać to wtedy odkreć z 180 stopni, przejdź się aby sprawdzić czy auo nie przymulana każdym biegu i obrotach, jeśli przymula odkreć następne 180 stopni, jesli jednak register dobrze ustawiony to w BRC jest taka śruba na imbus -regulacyjna i nią trzeba tak samo regulować jak registerm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2009 No wiem ale dużego wyboru niema a jego uważają za lepszego. Jest mam problemy z odpaleniem na gazie nawet jak jest ciepły, ale na benzynie pali na dotyk. Zapomniałem jeszcze powiedzieć że zrobiłem taki test że: Zrobiłem 100km w trasie prędkością 80-90 na godzinę i wyszło mi 14l a gdy powtórzyłem test w ten sam dzień tylko prędkością 120-130 to wyszło 10,5l I pad mi taka myśl czy on niema ustawioną dawkę godzinną czyli czym szybciej przejadę tym mniej spali. nie wiem co to jest ten register i gdzie może być zamontowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2009 Jest mam problemy z odpaleniem na gazie nawet jak jest ciepły, ale na benzynie pali na dotyk. No właśnie tak jest w gaźniku,że wszystko jest mechaniczne więc jak pali na benzynie na dotyk to na gazie źle i na odwrót.Na wtrysku wszystkim steruje komputer.Na gaźniku ustawiasz wszystko ręcznie więc przestaw zapłon będzie dobrze palił na gazie gorzej będzie na benzynie.Zapytaj się jeszcze dobrego gazownika czy mam rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2009 Tylko ja mam wtrysk wielopunktowy i nie sądzę że przy złym zapłonie by tyle palił ale sprawdzę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #8 Napisano 9 Października 2009 Kolego w twojej instalacji nie ma możliwości regulacji dawki gazu w zależności od obciążenia silnika. Komputer nie jest połączony z instalacją gazową (I generacja). Jedyna regulacja jest na parowniku i na "śrubie" regulacyjnej na wężu idącym do miksera. Według przepisów jeżeli silnik oryginalnie ma elektronicznie dawkowaną porcje paliwa – wtrysk elektroniczny to instalacja gazowa też musi mieć taką możliwość. Dlatego w naszych silnikach w 90% montuje się IIgen. Elementem wykonawczym jest silniczek krokowy tam gdzie ty masz śrube. Jeżeli moge to radze ci kupić blosa ok.300zł i go zamontować. Mam ten sam silnik i IIgen gazu miałem problemy, i wsadziłem blosa. To taki gaźnik gazowy, dawkuje ilość gazu w zależności od ilości zasysanego powietrza. W efekcie silnik dużo żwawszy na gazie, spalanie w normie tzn.: przy spokojnej jeździe (żona) pali ok. 10,5l ale jak się postaram (tzn przewaznie) to zeźre nawet 19l. Nie przejmuj się tym że na gazie nie pali w końcu bene dostaje od razu do cylindra a gaz ma o wiele dłuższą drogę no i mieszanka też nigdy nie będzie odpowiednia na samym początku. Ale zaplon oczywiście i tak musi być ustawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #9 Napisano 9 Października 2009 Witam Coście się tak do tego zapłonu przypieli. Miałem gaz w gaźniku i we wtrysku wielopunktowym i jakś nikt nigdy nie dotykał zapłonu , a o spalaniu jakim tu się pisze nigdy nie było mowy. Tak jak napisano wyżej zamontuj BLOS-a, tylko u kogoś kto to potrafi wyregulować (przypominam że do regulacji gazu nie używamy wzroku, słuchu , nosa i innych szklanych kul....). Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2009 Mam passata b3 ze silnikiem 2.0 benzyna jest problem ze spalaniem bo w mieście bierze 25lgazu na 100 kilometrów, a w trasie 11l Przy jakiej prędkości wyszło to 11L, może nieźle pogoniłeś. Co do tych 25 litrów w mieście to faktycznie dużo, ale może to wina korków i ciężkiej stopy, bo 11 litrów w trasie to nie jest tragiczny wynik. Mój pasio (1,6) w trasie pali 9 litrów przy prędkości 110-120km/h. Co do gazownika to zmień, bo ten nie ma pojęcia o gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77gienek Zgłoś #11 Napisano 10 Października 2009 ja bym zmienił gazownika takie spalanie to stanowczo za dużo,najlepiej przerobić to na 2 generacje koszt niewielki chyba ze będzie chciał wymienić reduktor na inny.ja mam najprostszy sterownik jakiś polski i na butli 28 litrów robię od 240 do 310 kilometrów i niema z gazem żadnych problemów.wymień filtr powietrza może dlatego tak dużo pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #12 Napisano 16 Października 2009 Zacznij od zmiany sterowania gazem załóż stag-a 100 to ci pomoze ograniczyc zuzycie gazu,ja jak kupiłem swojego tez miał śrubę palił jak smok teraz pali 8,5-11 trasa 12-15 miasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szef_ff Zgłoś #13 Napisano 16 Października 2009 ale sie uczepiliście tej śruby... Skoro wymyślili instalacje na śrubę i jeździło to 15 lat temu to teraz też będzie. We wszystkich autach miałem regulacje n aśrubę. Każde auto ustawiłem tak aby paliło mało i było w miarę dynamiczne. W pierwszej ibi ustawiłem bogatą mieszankę (8.5l gazu na 100km miasta. w trasie 8l.) ale za to szła 185km/h przy silniku 1.2 Drugą ibi ustawiłem tak ze spaliła 7l w trasie i max 160km/h. Honda przy 13l/100 zasuwała prawidłowo. (2l 140KM). Kumpla Scierre 2.0L 120KM DOHC ustawiłem na śrubce i pali 11l i nie zamula. Wszystko da się ustawić tylko trzeba umieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #14 Napisano 16 Października 2009 Ustawiałem go wczoraj na imbusie czyli odkręciłem śrubę na wężu tak żeby swobodnie leciał gaz i skręcałem go imbusem. wyszło że w mieście zeszedł do 17l na 100km lecz w trasie zaczął być muławy lecz gazu mu nie brakowało bo na postoju gdy dawałem cały gaz to go nie dławiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szef_ff Zgłoś #15 Napisano 17 Października 2009 (edytowane) zalep dobrze silikonem wokół dolotu. Stawiam ze łapie lewe powietrze. Pokręć też śrubą z boku parownika. Prawdopodobnie plastikowa czarna, ale może być też miedziana/mosiężna na płaski i klucz 10 chyba. Wykręcanie jej to zmniejszanie podciśnienia. wkręcanie zwiększanie podciśnienia. Wkręcasz dajesz więcej LPG, wykrecasz dajesz mniej LPG. Ze śrubą na węzu robisz na odwrót. Za duże lub za małe ciśnienie powoduje zamulanie auta i duże spalanie. Regulujesz kombinujesz. Edytowane 17 Października 2009 przez szef_ff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #16 Napisano 18 Października 2009 (edytowane) A ile powinno być ciśnienie gazu przy wylocie z reduktora ? Bo ja mam tą śrubę na kluczyk wkręconą do końca. Edytowane 18 Października 2009 przez Hatakeka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2009 Zacznij od registera, zrób mu prześwit około 6- 8 mm, potem odpal silnik przełącz na gaz, i ustaw sobie najpierw wolne obroty(śruba wystająca z reduktora) metoda dławienia silnika, wkręcasz do momentu dławienia i wykręcasz też do momentu dławienia,ustawiasz śrubę na połowie tych wartości(przed tym warto wykręcić tą srube z reduktora i sprawdzić czy na iglicy nie ma smoły, czasem ta śruba może być wkręcona do końca-silnik po prostu pobiera sobie wystarczającą ilość gazu z zaworu membrany, potem wykręcaj sobie tą śrubę na imbus i dodawaj gazu , rób tak do momentu gdy silnik zacznie sie przydławiać przy gwałtownym dodawaniu gazu wtedy wkręć ja o 180 stopni, i zrób jazde próbna jeśli silnik przy obciążeniu będzie sie przydławiał, odkręć delikatnie register i wkreć śrubę na imbus w reduktorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hatakeka Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2009 Po ustawieniu wyszło 11l spokojną jazdą w trasie, a w mieście 16l na 100km. To mnie zadowoliło lecz dalej go zamula. Sprawdzałem czy bierze lewe powietrze i nie bierze żadnego. Myślę co jeszcze z tym ciśnieniem gazu wychodzącym z reduktora! Ile powinno być ciśnienie przy wylocie z reduktora? Bo może bym ustawił jeszcze te ciśnienie optymalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TUREK (SP7GTU) Zgłoś #19 Napisano 19 Października 2009 Załuż BLOSA tak jak ci radzą!!!. Ja mam od 2 Lat w swoim i zero problemów, w mieście pali mi 10-11L a w trasie 8,5 do 10L w zależności jak go poganiam. Nie zapomnij o przestawieniu zapłonu o 2 stopnie do przodu i regulacji na analizatorze spalin a twoje problemy się skończą. Montaż blosa do tego silnika jest banalnie prosty i fotoporada znajduje się na Forum więc sobie napewno poradzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 19 Października 2009 Ciekawe że są 2E które jeżdżą na gazie i to bez blosa Zainwestuj w najprostsze sterowanie, będziesz miał spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach