Los22 Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2009 Witam, Chciałem dzisiaj podłączyć VAGa do swojego auta i okazało się, że nie można nawiązać komunikacji ze sterownikiem. Ustawiena są OK, robię TEST komunikacji kabla też wyskakuje że jest OK, a po przejściu w sterownik silnika czy ABSu wyskakuje brak komuniacji. Dodam, że kilka dni temu wszystko było OK, podłączałem kompa i banglało aż miło. Pojechałem do znajomego elektronika u niego też nie można było wejść w sterownik, potem pojechałem do ASO i oni też nie mogli. Dodam, że autko pali jak paliło i jeździ też jak jeździło. Proszę o pomoc, gdzie i co sprawdzać bo cycki mi już opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #2 Napisano 7 Października 2009 Czy z każdym sterownikiem nie możesz się połączyć? Jeśli tak, to może masz spalony bezpiecznik od OBD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #3 Napisano 7 Października 2009 tak, z żadnym ze sterowników nie mogę się połaczyć, a gdzie znajduje się bezpiecznik OBD?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #4 Napisano 7 Października 2009 Posprawdzaj bezpieczniki wszystkie, które masz po lewej stronie pod plastikową pokrywką. Dorzucam Ci plik z rospiską bezpiecz. i przekaź.. Jeśli tam będzie OK., to sprzwdź samo gniazdo OBD2. Bezpieczniki i przekazniki B5(3B).doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2009 (edytowane) OK. dzięki, a jeszcze jedno pytanko, na których pinach powinno być napięcie w OBD?? Rozpocznę od tego czy jest napięcie. ---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 13:45 ---------- Sprawdziłem dzisiaj gniazdo OBD II - prąd do gnizada dochodzi jednym pinem a po włączeniu zapłonu jest w dwóch pinach. Prąd dochodzi do przkeźnika 109 ale nie dochodzi do bezpiecznika 20-- Sterowanie silnikiem. Proszę o pomoc co mam dalej sprawdzać, bo bez możliwości diagnozy przez OBD to du... blada. Edytowane 7 Października 2009 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2009 Odpinałeś klemę od akumulatora w czasie kiedy nie możesz połączyć się ze sterownikami. Jeśli nie to odłącz na kilka minut, podłącz i spróbój połączyć się Vagiem z którymś ze sterowników. Bezpicznik nr 20 -- 10 A -- Światło mijania prawe, regulacja zasięgu świateł, a nr 32 --20 A -- Sterowanie silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2009 na których pinach powinno być napięcie w OBD?? pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #8 Napisano 8 Października 2009 Los22, ciebie interesuje bezpicznik nr 12-- 10 -- Zasilanie napięciem układu samodiagnozy. Jak masz Sam naprawiam Passata to na stronie 374 masz schemat elektryczny podłączenia gniazda diagnostycznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #9 Napisano 8 Października 2009 Jak masz Sam naprawiam Passata a jak nie masz to możesz mieć http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63360 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2009 bezpieczniki są OK, wszystkie, prąd dochodzi do gniazda OBDII, diodka miga gdy chcę połączyć się ze sterownikiem (obojętnie którym) ale nie można nawiązać połączenia z kontrolerem. W sumie to nie wiem już gdzie i czego szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2009 A jest masa (-) w gdnieździe OBD2? Może, któryś z przewodów się oberwał, no oprócz (+), bo to sprawdziłeś że jest. Do OBD2 jest doprowadzonych 4 lub 5 przewodów - chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2009 A jest masa (-) w gdnieździe OBD2?Może, któryś z przewodów się oberwał, no oprócz (+), bo to sprawdziłeś że jest. Do OBD2 jest doprowadzonych 4 lub 5 przewodów - chyba. a spojrzałeś parę postów wyżej ?? pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2009 OK., napięcie jest na jednym przewodzie, potem na dugim po włączeniu zapłonu, ale nie wiem skąd kolega Los22 brał masę (-). I oprócz tych 3 wymienionych przewodów jest jeszcze 4 przewód, może on ma przerwę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #14 Napisano 11 Października 2009 Jutro jeszcze raz wymontuje gnizado i sprawdzę gdzie jest masa, bo podczas poprzedniego sprawdzania masę wziąłem ze stacyjki. Więc rzeczywiście może być z tym problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2010 (edytowane) Odgrzewam temat bo nie było czasu żeby rozwiązać ten problem. W załączniku jest zdjęcie kostki i tego co mi wyszło z pomiarów. Sprawdziłem na których pinach i kiedy jest napięcie. Okazuje się, że przy wyłączonym zapłonie jest tylko na pinie 16 a na 4, 5 i 1 masa. Po włączniu zapłony prąd pojawia się w pinie 1 i 16 a masa 4 i 5. Dla mnie nic to nie znaczy - tylko tyle, że komunikacji jak nie było tak nie ma. Proszę o podpowiedź czego szukać dalej. Edytowane 22 Stycznia 2010 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajaceek Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2010 ja mam trochę inny problem - po podłączeniu vag mam komunikację z sterownikiem licznika ale nie mogę połączyć się z żadnymi innymi sterownikami, próbowałem połączyć się ze sterownikiem silnika oraz modułu komfortu ale nie udało się ustanowić komunikacji. W lato natomiast miałem komunikację ze tymi sterownikami. Macie może jakiś pomysł co mogło się sp....lić. wielkie dzięki za pomoc. jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2010 Jeszcze raz przejrzałem wszystkie bezpieczniki i są OK. Wyjąłem złącze i pin po pinie okazuje się że nie mam prądu na linii K. W złączu są też dwie linie can +/- i tam też nie ma prądu. Generalnie to chyba ASO mi zostało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-s Zgłoś #18 Napisano 3 Lutego 2010 (edytowane) ASO mi mialem ten sam problem tutaj nikt mi nie umial pomoc, a posta mojego po kilku dniach wyrzucono widocznie ktos uznal ze trudne pytania bez odpowiedzi nalezy kasować? U mnie zgnila jedna z wtyczek po stronie pasazera (pod zaslepką przy progu sa zgromadzone te wszystkie wiazki z wtyczkami) obejzyj je dokladnie bo na 99% obstawiam ze masz to samo dodatkowo ustaw "farelkę" w kierunku tych wiązek i dokladnie je osusz pozdrawiam wszystkich a szczegolnie moderatorow ktorzy usuwają bez powodu czyjes posty Edytowane 3 Lutego 2010 przez c-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość klimasss Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2010 (edytowane) Witam. Mam pytanie czy ktos spotkal sie moze z takim przypadkiem: Po podlaczeniu interfejsu diagnostycznego VAG OBDII na USB( http://allegro.pl/item831536996_kabel_vag_usb_obd_ii_kkl_vw_skoda_audi_seat.html ) do w/w auta nie ma mozliwosci przeprowadzenia diagnozy bloku 01-engine, 17-instruments, i airbags( przy czym przy probie sprawdzenia tego ostatniego zapala sie kontrolka poduszek ale nadal wyskakuje komunikat "no response from controler". Inne bloki jak klima, moduk komfortu abs radio dzialaja bezproblemowo.sprawdzilem bezpiecznik, oprogramowanie(vag4.09 i 3.11), predkosci rs232,odlaczalem akumulator-bezskutecznie. dodam ze przy uzyciu tego samego sprzetu bezproblemowo polaczylem sie z ECU w AFN 98r, 1Z 96r. przeczytalem dziesiatki postow na forum i szczerze mowiac skonczyly mi sie pomysly. Moze ktos sie borykal z takim problemem, prosze o pomoc i rozwazne opinie. sory ze podpialem sie pod czyjs temat ale to tylko dlatego ze nowych nie moge jeszcze zakladac Edytowane 3 Lutego 2010 przez klimasss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2010 Kolego c-s dzięki, sprawdzę to. Do wtyczek jest dostęp z zewnątrz czy wewnątrz auta. Jak możesz podać dokłądną lokalizację to będę wdzięczny. Jeśli okaże się to prawdą do masz mega plucha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach