Skocz do zawartości
marcin9962

Obroty Silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie na jakich obrotach się powinno trzymać TDI-ka bo kolega mi mówił dziś że ktoś mu tam powiedział że biegi powinien zmieniać przy 3 tyś obrotów i że nie mogą spaść poniżej 1500 obrotów on ma Passata z 2003 TDI, on dziś jechał ze mną i pokazałem mu że mojemu się nic nie dzieje jechałem wolno i wrzuciłem 3ci bieg i nic go nie szarpało ani nic, a on mówił że tak nie wolno robić ? dlaczego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ci bzdury opowiada, zakres 1800 -2000 a nawet niżej jest jak najbardziej ok. Nie ma potrzeby deptać tego silnika - chyba że ktoś tak " lubi ".

 

 

Jeden z kolegów na forum fajnie to określił - Jeśli chcesz się pościgać to kup proszę jakieś inne auto :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega ci bzdury opowiada, zakres 1800 -2000 a nawet niżej jest jak najbardziej ok. Nie ma potrzeby deptać tego silnika - chyba że ktoś tak " lubi ".

 

też tak myślałem że to coś nie tak, miałem też paska z 99 też TDI i też tak jeździłem i jakoś się mu nic nie działo a co dopiero w takich silnikach jak teraz są. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no trzeba korzystac z gornych zakresow tez, bo diesel bardziej od butowania nienawidzi PSJ, ale bzdura ze nie wolno ponizej 1500, obroty musza byc takie by silnik przy dodaniu gazu nei szarpal, ale nei wolno tez jezdzic non stop nei przkeraczajac 2000.

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie no trzeba korzystac z gornych zakresow tez, bo diesel bardziej od butowania nie nawidzi PSJ

 

owszem też trzeba niekiedy przypieprzyć po garach żeby się "przedmuchał" ale nie codziennie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przeglądzie (serwis), człowiek, który przyjmuje auto, stwierdził z autopsji, że ci, którzy jeżdżą agresywniej, mają mniej kłopotów z turbiną, czyli, jeżdzą na niej dłużej.

 

banalne, ale potwierdza 10 przykazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pocisnac turbine i owszem ale gdy temp min 80 stopni no i po wychodzic ok 30 sek slyszalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak jak kolega pisze. Po odpaleniu auta powinno się odczekać choć 30s zanim się ruszy. Turbina smarowana jest olejem z ukł. smarowania więc zanim dotrze do turbiny od startu silnika mija jakiś czas. Wiadomo też, że zimny olej jest bardziej gęsty od rozgrznego więc nie zaleca się duszenia silnika przy jego niskiej temp.

Co do awarii turbin najczęstszą jego przyczyną jest gaszenie silnika zaraz po zatrzymaniu auta. Turbina kręci się z ogromnymi prędkościami (nawet do 170 tys obr/min) a bezwładnośc łopatek nie pozwoli jej zatrzymać się po paru sekundach. Dodatkowo turbina łożyskowana jest na łożyskach ślizgowych a nie tocznych to też jest bardziej czuła na brak smarowania. Co do obrotów to ja wychodze z założenia, że tak jak wszędzie potrzebny jest rozsądek. Rozkręcanie silnika do 4000 obr/min czy też jazda na 1200 obr/min przez dłuższy czas nie jest wskazana. Pamietajmy, że niskie obroty na dłuższą metę nie tylko szkodzą silnikowi ale i układowi przeniesienia napędu.

 

A tak przy okazji pytanko : czy w Passatach B6 2.0 TDI turbosprężarki posiadają łopatki o zmiennej geometrii ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już wszystko było.

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności