ToFu Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2009 Witam Moj problem polega na tym ze jakies 2 dni temu zostawilem autko pod domem na troche wiecej niz 24h po czym rano chcialem go odpalic. Na poczatku nie chail sie otworzyc z pilota 1 sygnal ze cos jest nie tak ok jestem w srodku, kluczycz przekrecam kontrolki ok sie zapalily nagle dzwiek ostrzegawczy i czerwona kontrolka (!). Radio nie chce sie odpalic ogolnie aku padl. Probowalem przekrecic ale tylko sie wszystko zresetowalo... Prostownik troche ladowania i na rozruch:) odlip normalnie ale i tu sie zaczelo wrzucam wteczny cofam sprzeglo a tu obroty silnika do 700 i wracaja faluje tak ok 3-5sek. bez jakich kolwiek wlaczonych urzadzen. Odpalm swiatla jest ok 1 bieg na droge 2 i td. jest wporzadku. po ok 3 km zamkniety przejazd luz i znow to samo falowanie przez chwile i tak za kazdym razem. nawet po dlugim ladowaniu aku ciagle to samo. Auto mi nie gasnie nie szarpie tylko na jalowym biegu jak spadaja obroty to do 600 i wracaja i tak faluje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2009 Może to być spowodowane padem akumulatora, bo w starszych 1.8T o ile pamiętam, jak się odpięło aku na kilka godzin, to potem jakieś adaptacje trzeba było robić, ale zasadniczo, to komputer powinien za jakiś czas wszystko sam sobie wyustawiać. Dużo już tak jeździłeś, czy tylko chwile? Falowanie takie wiązałbym z przepustnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2009 Ewidentnie, bieg jałowy wariuje po odpięciu aku. Możesz tak trochę pojeździć - wyreguluje się samo. Albo odpiąc go jeszcze raz i poszukać na forum jak postępować po odpięciu aku. Ale to nie jest konieczne...wróci samo do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2009 Niemniej, w AWT nie ma czegoś takiego, możesz odpiąć aku na ile chcesz, a ten skurczybyk i tak nie faluje ani nie robi innych scen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2009 Niektóre tak mają...mój też po odpięciu aku musi sobie wyregulować jałowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #6 Napisano 2 Października 2009 (edytowane) jezdzilem tylko chwile czyli jest szansa ze komputer sam sie poprawnie ustawi czyli na ten czas pozostaje mi tylko jezdzic tylko zastanawia mnie jedno czemu aku w ciagu 24h padl praktycznie do ZERA? swiatla na off cb tez moze radio zostawilem... PS. takie pytan ie nie do tego tematu czy ten rodzaj silnika co ja posiadam jest 20v? na plastiku pod maska 20v turbo a tutaj wybierajac model silnika jest 1,8T 150km aeb Edytowane 2 Października 2009 przez ToFu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #7 Napisano 2 Października 2009 Komputer sam się ustawi na 100%. Co do rozładowania aku - jeżeli nie zostawiłeś nic włączonego to znaczy, że coś zabiera Ci prąd - trzeba poszukać i zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #8 Napisano 2 Października 2009 a jakas podpowiedz co do tego jak sprawdzic czy cos mi zjada prad z aku? w sumie auto kupilem juz z tym aku i do tej pory nie bylo takich sytuacji auto potrafilo stac na swiatelkach pozycyjnych przez 6h i nie bylo problemow. Narazie nie ma sensu wydawac kasy na nowy aku lepiej sprawdzic przyczyne upadku tej bateryjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #9 Napisano 2 Października 2009 Tak, każde 1.8T jest 20 zaworowcem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #10 Napisano 2 Października 2009 komputer adaptacyjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2009 po jakis 50-60km obroty wrocily do normy ale juz mialem obawy ze cos padlo bo kilka razy zgasl silnik ;/ szyby tez trzeba bylo nauczyc zamykania no i na klimie bledy sie pojawily pewnie z braku zasilania ale reset i jak do tej pory all ok:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2009 No widzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #13 Napisano 4 Października 2009 Czyli tak jak mówiłem - rozregulowanie biegu jałowego po odpięciu aku. Częsty objaw. Cieszymy się, że wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2009 U mnie zaczęły się znów cyrki.Strasznie faluje,gdy jest zimny.Przepływka wymieniona(nadal tak samo),sytuacja ta sama przy ruszaniu obroty na 600obr.Dojazd do świateł 600obr.Kiedy się rozgrzeje trochę się sytuacja stabilizuje.Przepustnica czyszczona jakieś 7tkm,wtryski LPG szczelne,reduktor nie leje podciśnieniem,czujnik temperatury cieczy wskazuje właściwie.Zrobiliśmy z kolegą zima18 reset wszystkich adaptacji,później adaptację przepustnicy jeszcze tylko "po emerycku" się przejechać i zebrać mapy.Podpowiedzcie coś bo ja mam dość tego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2009 zdejmij prawe przednie koło, odkręc nadkole i koło drzwi bedzie zamocowany filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika. Wyjmij go, rozetnij dolną częśc (tylko węgla nie wysyp ), w miejsce tej dziury są takie specjalne wkładki filcowe do włożenia. u mnie po takim zabiegu - skonczyły się wszelkie problemy z falowaniem obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2009 Skąd zawziąć te wkładki,takie jak do odkurzacza?czy jakieś specjalne dedykowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2009 Może być i taka z odkurzacza. byle przepuszczała powietrze i żeby się węgiel nie wysypywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #18 Napisano 18 Grudnia 2009 Danek,czy można to sprawdzić poprzez odkręcenie korka wlewu paliwa?Bo wydaje mi się ze to na tej zasadzie polega.No chyba ze znasz dokładne działanie tego ustrojstwa,wiec wyłóż -"pokazuje i objaśniam" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 18 Grudnia 2009 Można. Włączasz silnik i odkręcasz korek wlewu. Na odpalonym to najlepiej widać, bo jak falują obroty i odkręcisz korek, to powinna byc zauważalna zmiana Jak zasysa ci powietrze poprzez wlew, tzn, że filtr jest zapchany. Najwięcej przypadków falowania obrotów jest przy pełnym baku. Wiec jeśli to też zauważyłes, ze tak sie dzieje po zatankowaniu - to już wiesz co robić. A w sumie to nic nie kosztuje. Jedynie niecałą godzinę roboty. Odkręcasz koło, odkręcasz osłonę, odkręcasz filtr, rozkrecasz w dolnej części filtra przewody, wypruwasz starą wkładke na spodzie, wkladasz nową i reszta wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2009 Tylko jeszcze zastanawiam się nad filtrem powietrza,i czyszczeniem przepustnicy bo jakieś 7tkm temu było to samo a po wymianie i czyszczeniu ustało.Niestety nie mam garażu więc tę operację z ściąganiem nadkola sobie daruję.Puki co dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach