Skocz do zawartości
Stochastic

[OPIS] Przepływomierz w 1.8T AWT- gdzie się znajduje, jak wyczyścić.

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przeszedłem przez etap czyszczenia przepływomierza w moim 1.8T 20V wersja AWT. Wziąłem się za to, ponieważ robiąc logi vag-comem, okazało się, że przepływomierz mierzy nieprawidłowo (zbyt mało), a dodatkowo silnikiem szarpało na ssaniu, gdy był zimny, nie wiem, czy ten objaw akurat ustąpił, ale to sprawdzę jutro. Nie zmienia to faktu, że przepływomierz i tak mierzył zbyt mało. Po zabiegu okazało się, że przepływomierz zaczął mierzyć lepiej, o 25 g/s wiecej niż przed operacją.

 

Postanowiłem zrobić ten temat, gdyż pewnie przyda się mniej lub bardziej doświadczonym użytkownikom 1.8T awt

Tu logi przed operacją:

 

http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzI4MC5jc3YsMiwxNCw4LDQyLDE4LCwsLCwsb2ZmLCwsLCxvZmYsLCwsLDEuOEwgUjQsRU5E

 

A tu po:

 

http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzI5NS5jc3YsMiwxNCw4LDQyLDE3LCwsLCwsb2ZmLCwsLCxvZmYsLCwsLDEuOEwgUjQsRU5E

 

 

Gdzie znajduje się przepływomierz w awt i jak sie do niego dobrać?

 

1. Zaczynamy od ściągnięcia części dolotu powietrza:

 

img7713f.th.jpg

 

2. Następnie podnosimy i wyciągamy gumową uszczelkę, w którą wchodzi przewód, a pod nim jest wtyczka do przepływomierza:

 

img7715i.th.jpg

 

3. Odpinamy węże; do turbo (gruby) i ten drugi, karbowany, oraz 4 zatrzaski, które są na dole i trzymają górną część airboxu, ściągamy też przewody, które są wokół airboxu, także rurkę, która idzie koło airboxu od strony silnika:

 

img7718k.th.jpg

 

4. Podnosimy górną cześć airboxu, zaczynamy od strony grodzi i podnosimy od tej strony do siebie (gdy stoimy przed maską), chyba najlepiej wtedy wychodzi.

 

Tak wygląda przepływomierz jeszcze zamontowany do górnej części airboxu:

 

img7719q.th.jpg

 

Tak jest podpięty:

 

img7730s.th.jpg

 

Tak wygląda (na pierwszym planie cześć wlotowa, która jest w airboxie, z drugiej strony część wylotowa, do której dochodzi waż do turbo):

 

img7735j.th.jpg

 

Tak wygląda wkład w cylindrze przepływomierza:

 

img7736cw.th.jpg

 

A tak sam wkład:

 

img7742.th.jpg

 

img7743.th.jpg

 

5. Czyścimy te druciki, które widać na poniższym zdjęciu (znajdują się na dole, a wtyczka u góry):

 

img7753.th.jpg

 

Jak je wyczyścić? Musimy się zaopatrzyć w preparaty Kontakt S (usuwa osady) oraz Kontakt U (zmywa po Kontakcie S). Następnie spryskujemy bardzo obficie te druciki i czekamy parę minut, a potem jak lekko odcieknie preparat, to powtarzamy sekwencję. Potem spryskujemy to Kontaktem U i on rozpuści tłusty Kontakt S. Musimy odczekać kilkadziesiąt minut tak by nie montować tego mokrego do samochodu. można też posłużyć się suszarką i wysuszyć i dopiero potem zamontować.

 

Należy uważać, by nie dotknąć palcami tych drucików, ani tez niczym innym.

 

6. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, a przy okazji wyciągamy filtr powietrza i sprawdzamy jego stan, a przynajmniej przetrzepujemy lub odkurzamy.

 

Mam nadzieje, że pomoże to Wam w jakiś sposób.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Stochastic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukam i zarzucę 3 schematy, probowałem umieścić grafiki na forum i nie mogę. jeden schemat- jak podłączyć pierburga zamiast boscha. drugi - na odwrót, trzeci wzmacniacz sygnału do przepływki boscha, służy to do korekcji wskazań przy większych przepływach - słowem da się zrobić tak, by na starej przepływce jechało jak na nowej.

 

ale - probowałem dać fotki - i nie działają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale - probowałem dać fotki - i nie działają...

spróbujemy pomóc, jeśli napiszesz co konkretnie "nie działa"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AWT widze proste jest wymontowanie przepływki... w AEB inaczej wyglada pokrywka filtra powietrza i wtyczka jest na zewnątrz.. + jakies przewody doprowadzajace ida do filta powietrza :/ mam nadzieje ze sobie poradze :D

 

tak czy inaczej w AWT to jest proste jak kopanie ziemniaków :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czyściłem dzisiaj przepływomierz i na benzynie jest lepiej ale na gazie jest do bani strasznie zrywa na małych obrotach jak jadę i wciskam sprzęgło to gaśnie, nie wiem o co chodzi

czy trzeba dokonać adaptacji przepływomierza po czyszczeniu ?

proszę o radę

 

Pozdrawiam Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy trzeba dokonać adaptacji przepływomierza po czyszczeniu ?
Przepływomierza się nie adaptuje. Adaptuje się np. przepustnicę, ale tu nie ma potrzeby. To co opisujesz, to może być spowodowane tym, że gaz (instalacja) jest źle ustawiona i udałbym się z tym do gaziarza, skoro na benzynie jest ok.

 

tak czy inaczej w AWT to jest proste jak kopanie ziemniaków
Gdybyś to robił, to zapewne zmieniłbyś zdanie, bo nie wiesz jak to wszystko jest spasowane i jak ciasno tam jest. No, ale wszystko da się zrobić. Niemniej, trochę się nawkurzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz mam jeszcze pytanie

jak zdjąłem wtyczkę to zobaczyłem że jeden kabelek jest krutszy i nie jest nigdzie przyczepiony czy tak powinno być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak zdjąłem wtyczkę to zobaczyłem że jeden kabelek jest krutszy i nie jest nigdzie przyczepiony czy tak powinno być?
Tak, też to mam u siebie. Myślałem, że gdzieś go urwałem, ale jak zobaczysz do wtyczki, to tam jest tylko miejsce na te, co wchodzą. ten jest do niczego. Nie wiem po co tak zrobili.

 

---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:35 ----------

 

Shadock, u Ciebie airbox wygląda identycznie jak w awt? Przepływka też jest taka sama? Robiłeś to z tej instrukcji, czy samemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samemu ale u mnie przeczyszczenie przepływki tylko przyśpieszyło jej agonię

i w warsztacie gazownik nie mógł ustawić mi gazu podpiął vag-a i wywaliło że przepływka jest uszkodzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie było już tam co zbierać.

 

---------- Post added at 12:12 ---------- Previous post was at 12:12 ----------

 

Koszt nowej, to około 400 zł - oryginalna- bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy wilgotną podłączyć do zasilania... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro mam mieć nową boscha i zobaczymy co sie będzie działo tylko pewnie będę musiał pojechać na komputer żeby wykasować błędy i do gazownika ustawić gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będę musiał pojechać na komputer żeby wykasować błędy
A nie masz kabla vag? Za jedną wizytę, gdzie kasują Ci błąd miałbyś swój kabel na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano nie mam masz może jakieś namiary gdzie mogę taki kabel zamówić tak tanio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za link kabelek już zamówiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

w moim Passacie po przeczyszczeniu przpływki w komputerze wyświetliła się informacja "ABGAS WERKSTATT!"(pali się kontrolka usterki) kutra nie gaśnie. Oprócz tego auto na początku jest strasznie przymulone, dopiero po osiągnięciu 3000 obr. odblokowuje się i jest wszystko ok. Przy ponownym uruchomieniu dzieję sie to samo.

Co zrobić??:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak jakby przepływomierz w ogóle był niesprawny. Robiłeś logi? Jak tak, to pokaż je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie robiłem.
No to zrób i pokaż, bo inaczej niewiele będzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności