Skocz do zawartości
Gość 2glen1

Ogniwo Wodorowe w Passacie B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 2glen1

Witam!

Zainstalowałem ogniwo wodorowe w Passacie B-4 2.0 benz '94.

Samochód zachowuje się świetnie, silnik jest elastyczniejszy i obniża sie spalanie o ok litr na 100km.

Ogniwo wodorowe to urządzenie dość łatwe w montażu nie ingerujemy w konstrukcję silnika(jak w przypadku gazu) łatwo je mozna przełozyc np do innego samochodu(w wypadku sprzedaży). Ważne jest że wodór nigdzie nie jest magazynowany(co jest niebezpieczne) a to co zostaje wytworzone bezpośrednio dostarcza sie do silnika. Urządzenie działa tylko w czasie pracy silnika.Manufakturę tego systemu założyli moi znajomi i wiem że również instalowano to na probę w VW Transoprter 2,4 D i tez efekty były dobre.

Pozdrawiam

JB:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o hydrogen?

 

Bo to dość intrygujący temat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2glen1

Ogniwo działa na zasadzie elktrolizy. W skład urzadzenia wchodzi ogniwo,zbiornik na elektrolit i sterownik który reguluje przepływy prądu. Wodór wytwarzany w procesie elektrolizy doprowadzamy bezpośrednio za filtrem powietrza i nie magazynujemy go.W momencie wyłaczenia silnika ogniwo przestaje dzialac(ma jeszcze dodatkowy włacznik którym mozemy go wyłaczyć. Ogniwo podłaczone jest do +akumulatora(przez bezpiecznik) i do masy przez sterownik. Cała sztuka tego urzadzenia to sterowanie przepływami prądu.

Temat zaczyna się robić dość popularny( z tego powodu też zainteresowanie moje i przyjaciół).Mogę poprzesyłać schematy podłączeń zainteresowanym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2glen1

Wyglada to wszystko w sposób następujący:

Rozważając to teoretycznie i wyliczając bilans energetyczny urządzenie nie powinno działać(tzn.przynosić efektów) bo energia potrzebna włożenia jest wieksza niż uzyskana mniej więcej tak jak rozprawy naukowe dowodzą że trzmiel nie ma prawa latać:).

Cała historia wzięła się stąd że mój znajomy sprowadził takie urzadzenie z USA, założyliśmy to w moim Passacie dokładnie wegług instrukcji i..... przez mniej wiecej trzy tygodnie działało jak należy spadło spalanie o ok 15% silnik pracował lepiej i koniec na tym, przestało działać. Okazało się że z zalecanego przez amerykanów elektrolitu czyli roztworu octu i wody destylowanej zaczął się wytracać osad który powoduje zwarcie na płytach które oprócz tego błyskawicznie korodują. amerykańskie urzadzenie nie posiada również regulacji prądu którego pobór rosnie wraz ze wzrostem temp i gęstnieniem elektrolitu. Pobory rosły do 40A!!!!!

Po wielu doświadczeniach zwiazanych z nową konstrukcja ogniwa i sterownika elektronicznego oraz zastosowaniem unikatowego materiału na płyty i nowego elektrolitu na bazie nieorganicznej urzadzenie działa właściwie.

Cała idea tego polega na poprawieniu procesu spalania mieszanki poprzez dodanie wodoru nie jest to zasada silnika hybrydowego. Prąd który do tego procesu pobieramy musi mieścić się w "zapasie" jakim dysponuje alternator .Poprawa elestyczności silnika automatycznie wymusza zmianę stylu jazdy. Używanie ogniwa np. stojac w korku nie ma sensu najlepiej sprawdza się to w trasie. Oszczędności nie są duże bo tak realnie 10-15% ale to zawsze coś i choćby ze wzgledu na zmniejszenie również Co2 w spalinach warto o tym mówić.

Nie jestem naukowcem ( w przeciwieństwie do moich przyjaciół) i opisuje to co wiem i widzę na swoim przykładzie.

Eksploatacja jest prosta wymaga tylko jednego zabiegu a mianowicie wymiany elektrolitu (można to spokojnie zestroić z wymianą oleju).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

handlujesz tym czy jak?

 

jak dobrze rozumiem, silnik pracuje na coś, co określasz mianem "ogniwa paliwowego" po to, żeby wytwarzać wodór, który później spala... mi to pachnie trochę tymi wynalazkami z usa, np. electricsupercharger (elektryczna turbinka) czy inne magnetyzery ;)

 

...widocznie przespaliśmy jakąś rewolucję naukową, że ogniwa paliwowe teraz można bezpiecznie przewozić w autach - generować sobie znaczące ilości wodoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2glen1

Forum Passata tak? mam Passata tak? wątek ciekawostki tak?

Uważam że ciekawe to piszę po prostu, jak będę tym handlował to dam znać rzecz jasna kto wie może to i jakiś pomysl.

Żadna to wielka nowość raczej mała nowinka i jak pisałem to dodatek który poprawia pracę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie nie ma co się denerwować. Nie jestem ścisłym umysłem, ale na wszelkie nowinki patrzę przez pryzmat swojego wieku. Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Przeszedłem nowinki typu turbinka Kowalskiego, Banfi Hajszesz, ceramizery, magnetyzery, dodatki do aku., dodatki do paliwa i innego typy nowinki. Może jak to wszystko razem zastosować to auto nie tylko będzie oszczędnie jeździć ale i jeszcze wytwarzać jakieś ilości paliwa. :D Trochę sobie podrwiłem. Tutaj na forum jest klub ludzi lejących do auta jakieś polepszacze, i twierdzą że auta jeżdżą ciszej i oszczędniej. Dlatego kolejne cudo techniki, które w ameryce (te magiczne słowo - ameryka) powinno przynosić niezłe dochody a o nim nic nie słychać. Pierwszy raz dowiaduję się o nim na forum. Jarek wybacz nie uwierzę dopóki nie dotknę chyba mnie rozumiesz bo jesteśmy wiekowo zbliżeni. Ale jeśli wymyślono perpetum mobile i to w Polsce to moje gratulacje. Trzeba to opatentować i zająć się produkcją. Mogę przetestować jako pierwszy no może drugi (zapomniałem o tobie) jeden z pierwszych egzemplarzy. Ale dopiero jak mój syn dostanie od dziadka samochód (ma obiecanego Fiata Uno). Dziadek mu obiecał że jak skończy 18 lat to odda mu auto. Wybacz że ja się nie oferuję bo po pierwsze mam diesla ato już problem, ciśnienie może powodować małe wybuchy wodorowe a nie chcę być posądzony o powiązania z alkaidą. Poza tym moje auto mnie kosztowało tyle nerwów w czasie zakupu że szkoda by mi jego było. Wybacz Jarku nie wierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2glen1

"jak dla mnie maja duze braki z chemii i fizyki.... albo wciskaja ludziom ciemnote..".

:) :) :)

 

Przepraszam, zapomniałem że żyjemy w kraju mistrzostwa rozważań teoretycznych.

Pojawiło się coś co uważam za ciekawe i mimo wielu negatywnych opini teoretycznych(patrz wyżej) i nie tylko, miałem odwagę spróbować "na sobie" po to żeby się przekonać a nie zagłebiać się dywagacje co by było gdyby....(patrz np.polityka..tfu..)

U mnie działa i założę ogniwo w następnym samochodzie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniol2000

a ja chciałbym bliżej poznać tą ciekawostkę, napisz jaki zastosowałeś elektrolit? jaki zbiornik ?? jak anoda i katoda? dodaj parę fotek. chętni bedę próbować to u siebie, być może coś da się ulepszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka to może i jest. Jakby ktoś Ci pomógł w sensie udoskonalenia tego i zrobienia testów z prawdziwego zdarzenia to byłoby super. Twoje oszczędności są pozorne bo nie wiadomo jak to będzie działało za kilka tyś km i w jakim stanie będzie silnik.

 

Reasumując pomysł fajny ale brak testów i jakiś wyników potwierdzonych naukowo.

Czekam na dalsze prace związane z tym urządzeniem. Kto wie może piszemy z wynalazcą :)

 

P.S Daj jakieś fotki jak możesz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę w necie i co wygrzebałem klik i dalej co do tematu

Greccy naukowcy od dłuższego już czasu pracują nad paliwem przyszłości, którym ma być wodór. Zanim on jednak powstanie trzeba opracować tanie technologie produkcji, dystrybucji i przechowywania w ogniwach paliwowych pojazdów.

 

Amerykański Departament Energii informuje, że obecnie najdoskonalsze materiały wykorzystywane do produkcji ogniw paliwowych są w stanie pzrechowywać jedynie 2% wodoru. Samochodowe ogniwo paliwowe będzie jednak opłacalne dopiero wówczas, gdy wodór będzie stanowił 6% jego wagi.

 

Naukowcy informują, że z symulacji komputerowych wynika, iż ogniwo zbudowane z warstw grafenu połączonych za pomocą węglowych nanorurek byłoby w stanie przechowywać 6,1% wodoru.

Obecnie, Dimitrios Gournis z holenderskiego uniwersytetu w Groningen zaczął konstruować takie ogniwo. Stworzył już strukturę składającą się z 40 warstw grafenu połączonych za pomocą fullerenów.

 

Do końca bieżącego roku fullereny zostaną zastąpione nanorurkami, po czym struktura napełniona zostanie wodorem i zbadana. Jeśli badania wypadną pomyślnie, pokonamy jedną z najpoważniejszych barier na drodze do samochodów o napędzie alternatywnym wobec paliw kopalnych.

 

Źródło: Kopalnia Wiedzy

I na tej podstawie śmiem wątpić że wynalazek powyżej przedstawiony jest w stanie działać w warunkach domowych. A dlaczego? gdyż

Niezwykła ulotność - wodór z ogromną łatwością przenika przez ciało stałe.
jak go zatrzymujesz w naczyniu no chyba że jest od razu spalane. Albo jesteś fantastą albo twój kolega zakupił jeden z wynalazków których tysiące jest osiągalne na rynkach świata jak wymienione przeze mnie cudowne turbinki czy magnetyzery. Poza tym nie poparłeś swojej ciekawostki żadnymi zdjęciami. Kolego przynajmniej fotki które nam pokażą tę ciekawostkę zamontowaną w silniku. No chyba ze to jest tajemnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniol2000

wcześniej pisał ze jest od razu dostarczane i spalane. - tak jak tu-

 

jak widać w drugiej próbie podpalenia uzyskał zapłon.

 

a tutaj niezły test , ciekawy jestem czy prawdziwy?.

 

Ale , ja jestem taki, że jak sam nie spróbuję, to nie uwierzę.- dlatego jeśli ktoś ma więcej informacji to piszcie, jak jeszcze poczytam o temacie to będę sam próbować coś takiego zrobić.

Edytowane przez aniol2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że to do beznzyny tylko.. Bo jakbym 6 załozył, to pasiu byłby samowystarczalny, a przy 7 to jeszcze coś by zostało....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest nie tylko do benzyny, dizelki doskonale a nawet i lepiej nadaja sie aby dodawac do powietrza gaz HHO (nazwa handlowa;))

 

Kto zainteresowany niech wpisze generator gazu HHO i kilkaset stron bedzie miec do dyspozycji.

Polecam tez forum http://www.hho-generator.com/

 

Na krotko testowałem to w swoim starym B4 1Z , faktycznie silnik ciszej pracował, bardziej miekko i miał znacznie lepsza dynamikę na niskich obrotach, niestety ze wzgledu na brak odpowiednich materiałow takich jak stal 316L i problemy z elektryką oraz brakiem kasy zaniechałem projekt. niestety zwykła nierdzewka sie nie nadaje...

jeśli ktos chce robic cos takiego to tylko porządnie i na odpowiednich materiałach co niestety troszkę kosztuje, a najlepiej zainwestowac w tzw "suchą celę"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , co słychac w temacie , ktoś jeżdzi na tym???? Niedawno nabyłem gofra syncro 1z i chętnie poddam go wszelakim experymentom. Może ktoś testował taki profesjonalny zestaw HHO .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, tylko że jedno ogniwo wodorowe to koszt ponad 2,5tyś zł. Za kilka lat w każdym bądź razie będzie to najprawdopodobniej najlepsza alternatywa dla paliw płynnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coraz więcej tego typu zestawów się pojawia. Też sięnad tym zastanawiam, ale jak na razie jeszcze wiele niepewności czeka osobę inwestującą w takie rozwiązanie. Znalazłem spośród wielu ofert różne materiały z których wykonane są suche cele i ich sprawność. nie wiem czy jest ktoś, kto mógłby sporządzić porządną fotodokumentacje takiej instalacji z jakimiś danymi odnośnie spalania, pracy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat - testował ktoś porządny zestaw do silnika tdi? Planuje założyć generator, póki co instaluję UKP Telwis do dokładnego pomiaru spalania :) Ile gazu optymalnie powinno się wytworzyć dla takiego silnika? Co się stanie gdy generator będzie produkował większą niż zalecaną dawkę? Czy przy tym silniku trzeba korzystać z EFIE czy jakiegoś innego sterownika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności