Łysy Zgłoś #1 Napisano 28 Września 2009 Mam pytanie. Czy da radę poznać po czymś czy używka felga była prostowana?? Dodam że pytanie zadaje laik felgowy Da radę czy nie da rady ?? Ps. Oczywiście chodzi o fele alum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2009 przynajmniej moje w miejscu gdzie byly prostowane maja lekkie wglbienia po miejscu, w ktorym koles rozpieral felge silownikiem hydraulicznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2009 przynajmniej moje w miejscu gdzie byly prostowane maja lekkie wglbienia po miejscu, w ktorym koles rozpieral felge silownikiem hydraulicznym Chodzi o miejsce gdzie przylega opona? tam miales slady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2009 a co za różnica czy prostowana czy nie? Aluminium nie oddaje po czasie - jak wyprostowana to będzie prosta do następnego dzwona... tzn. z mojego punktu widzenia - jeśli prostowana, to prosta, a nieprostowana i używana = jest szansa, że krzywa - więc i tak trzeba będzie wyprostować, albo nawalić po 50gramów na stronę, żeby wyważyć... a po równym i tak będzie tłukło i tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2009 Marecek to nie chodzi oto jaka ona będzie czy prosta czy krzywa. Chodzi mi oto żeby nie kupić prostowanej za sporą kasę, żeby się przed takim zakupem ustrzec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych81 Zgłoś #6 Napisano 2 Października 2009 Jak felga jest profesjonalnie wyprostowana to ciężko poznać,gorzej jak jest jeszcze spawana wtedy dopiero lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #7 Napisano 7 Października 2009 zależy jak była skrzywiona, czy miała bicia góra-dół czy boczne. Po drugie - jeśli była mocno skrzywiona, ale nie pęknięta to czasem żeby łatwiej ją naprostować najpierw się ją nagrzewa. Po nagrzaniu zostają widoczne ślady. Jeśli była spawana to też zobaczysz < mogą być małe wgłębienia, szczeliny. Wszystko zależy od umiejętności spawacza>. Czasem felgi są przetaczane - jak zdejmiesz oponę to środek felgi jest zrysowany. Czasem mają nawalone pełno odważników, to też jest sygnał, że nie są idealnie proste. Podsumowując : jeśli felgi były naprawiane w stodole i byle jak na sztukę to nawet dziecko zobaczy, że jest coś nie halo z nimi. Natomiast jeśli były naprawiane w porządnym warsztacie który się tym zajmuje to nawet felgi po prawdziwych katastrofach wyglądają jak nowe. A co do zakupu felg - ceny na allegro itp biorą się z kosmosu chyba Jeżeli kupujecie felgi od jakiegoś kolesia to podjedźcie z nim do wulkanizacji, albo warsztatu który naprawia felgi. Niech sprawdzą na wyważarce czy są proste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gawin82 Zgłoś #8 Napisano 7 Października 2009 Jeżeli kupujecie felgi od jakiegoś kolesia to podjedźcie z nim do wulkanizacji, albo warsztatu który naprawia felgi. Niech sprawdzą na wyważarce czy są proste. kolega ma rację. ja kupiłem swoje 17-tki wierząc na słowo i bez sprawdzania ich w zakładzie oponiarskim. jechałem po nie 100km w jedną stronę, zapakowałem do bagażnika i do domu... potem jadę u siebie je wyważyć a tu zonk:mad: 3 felgi krzywe:mad: by to piorun strzelił!!! sprzedający zapewniał że tylko jedna jest do lekkiego podprostowania...za wyprostowanie 3 oryginalnych 17-tek, wyważenie wszystkich 4-rech i ich założenie musiałem zapłacić 200zł (w Puławach - wydaje mi sie że i tak tanio bo jak dzwoniłem do Lublina to powiedzieli od 100 do 150 zł za sztukę) dobrze że oryginalne i nie spawane więc "fachowcy" je doprowadzili do porządku ( a klęli że takich twardych to jeszcze nie mieli ) jeżdzę na nich 2 miesiące i jest ok. zatem jak będziesz kupował używane to jedź ze sprzedającym na wulkanizację i sprawdź czy Ci nie wciska jakiegoś gówna:mad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2009 za wyprostowanie 3 oryginalnych 17-tek, wyważenie wszystkich 4-rech i ich założenie musiałem zapłacić 200zł (w Puławach - wydaje mi sie że i tak tanio bo jak dzwoniłem do Lublina to powiedzieli od 100 do 150 zł za sztukę) dobra cena a co do wyboru felg : rozmiar każdy niech sobie sam wybiera. Jeden lubi 16" , a drugi lubi od 17" wzwyż. A co do wzoru - im więcej ramion tym lepiej. Felga jest bardziej odporna na wgniecenia/odkształcenia. Na rynku jest wiele "masywnych" felg np. z 5 ramionami, a często jest tak, że odcinek między tymi ramionami się poddaje i krzywi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach