Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sonde niestety mialem inna. Teraz mam problem bo autkiem telepie - co moze byc tego przyczyna ? Wymienic swiece, kable ?

 

To telepanie przerabiałem. Powodów może być naprawdę dużo. Od prostych, takich jak świece - kable do utraty kompresji na garach co też powoduje telepanie.

Mi to aż tak nie przeszkadza - chociaż czasem telepie bardziej czasem mniej. Szkoda mi pieniędzy i czasu żeby naprawiać tego typu rzeczy w 11sto letnim aucie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Średnio pięknym, niedzielnym popołudniem zerknąłem pod spód mojego autka i z nieskrywanym smutkiem zauważyłem że w układzie wydechowym zaczęły pojawiać się nieszczelności a co więcej, cały układ (a dokładniej rury łaczące tłumiki) są w mocno średnim stanie.

 

Stąd pomysł na "wystruganie" jakiegoś fajnego układu wydechowego. Co myślicie żeby od kolektorów po tylne tłumiki poprowadzić rury, połączone ze sobą poprzeczną "rurką" w miejscu tłumika środkowego a na końcu dać tylko i wyłącznie końcowe tłumiki, które akurat są w eleganckim stanie?

 

Katalizatory mam i tak wyprute więc nie "żal" wyciąć, sond lambda za katalizatorami nie mam, sprzęt do zabawy by się znalazł, pomocna dłoń też jak również i chęci :) Gorzej z czasem ale coś by się wymyśliło :)

 

Tylko teraz nasuwają się pytania co do materiału... "Kwasówka"? Jakiej średnicy? Jakiej grubości ścianki?

 

Ogólnie ciężko znaleźć jakieś info co do układu wydechowego do tego silnika. Jedyne co udało mi się wyszperać po ebayach i innych stronach to to że gotowe układy sportowe mają średnicę w granicach 2,25-2,5".

 

Co w ogóle sądzicie o takim czymś? Bo nie wiem czy się za to zabierać/planować czy "połatać" trochę wydech i machnąć na to ręką. Tyle że za jakiś czas znów zacznie się rozpadać i znów będzie ten sam problem...

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=pf88tDws5s4[/ame]

 

pytałem gościa co tutaj miał zrobione i właśnie dokładnie tak jak piszesz. Od kolektorów rury a na końcu oryginalne tłumiki. Jak zatrzymasz sobie w 19. sekundzie to widać układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ma ktos moze kable zaplonowe i swiece platynowe na sprzedanie - moga byc uzywane ze swojego passata ? Ale zeby byly sprawne i nie telepalo autkiem :) Bo nie chce narazac sie na koszta nowych i wole sprawdzic na starych czy przez to telepie autkiem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy do naszego autka muszą być te platynowe świece?? czy konieczne są?? ponieważ jak wrzuce na luz to na benzynie i gazie traci obroty i gaśnie mi autko...:( czy zaczynając od świec i kabli to dobry trop??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podłącz się pod kompa i obadaj czy nie ma błędów - może one będą jakąś podpowiedzią.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a czy do naszego autka muszą być te platynowe świece?? czy konieczne są?? ponieważ jak wrzuce na luz to na benzynie i gazie traci obroty i gaśnie mi autko... czy zaczynając od świec i kabli to dobry trop??

ja kiedys kupilem nie platynowe przejechalem na nich 5km i odrazu wywalilem, bo pracowal na nich fatalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy do naszego autka muszą być te platynowe świece?? czy konieczne są?? ponieważ jak wrzuce na luz to na benzynie i gazie traci obroty i gaśnie mi autko... czy zaczynając od świec i kabli to dobry trop??

 

Odłącz aku na kilka minut (kilkanaście dla pewności, nie wiem po jakim czasie się resetuje komp - w każdym razie licznik powinien sie wyzerować). Jeżeli to na jakiś czas pomoże to najprawdopodobniej masz rozjechaną mape benzyny - spowodowane to jest złym ustawieniem kompa gazowego - jedziesz wtedy na regulacje, mówisz ocb i małym kosztem problem rozwiązany.

Ja bym zaczął w tym miejscu, proste i szybkie do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przy jednoczesnym skręcie w prawo i przyspieszaniu (wyjeżdżanie z bocznej ulicy, ronda itp, nie musi być to agresywne przyspieszanie) coś gruchocze, zdaje się od strony prawego tyłu.

 

Jak myślicie? Przegub? Miał ktoś coś podobnego? Drogi biznes? Oczywiście chodzi mi o cenę części bo wymienię sam.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przegub to około 320 zł (przynajmniej tyle zapłaciłem za swój, jak sprzedawca określił coś jak oryginał) plus Twój czas na wymianę (bardzo dobra instrukcja jest na forum). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

azjata odnośnie gaśnięcia sprawdź przewody podciśnieniowe - mogą powodować takie akcje. w pierszej kolejności zajrzyj za przepustnicę i zobacz czy nie spadł taki plastikowy waż z krućca przy przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie obróciła mi sie panewka :/ mam silnik APR i zastanawiam się czy można go zastosować zamiennie z ACK, oba nie posiadają SAS różnią się kompresją i miejscem odcięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie obróciła mi sie panewka :/ mam silnik APR i zastanawiam się czy można go zastosować zamiennie z ACK, oba nie posiadają SAS różnią się kompresją i miejscem odcięcia.

 

Ja szukałem jakiś czas temu informacji na ten temat i nic nie znalazłem.

Z tego co pamiętam parametry nie różniły się tak bardzo. Nie spotkałem się jeszcze z częścią, która pasowała by do APR a do ACK nie... lub odwrotnie.

Miałeś jakieś objawy przed awarią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, znalazłem się w awaryjnej sytuacji!

 

Jestem za granicą i mam problem z moim Passatem. Zrobiła mi się dziurka w misce olejowej skrzyni automatycznej z tiptronic. Olej powoli wycieka. Mam w planach pospawać i "wzmocnić" miskę olejową.

 

Dzwoniłem do salonu i pytałem o olej. Pan powiedział że olej do skrzyni to "G 052 102 A2" i że wchodzi go 9 litrów - ale nie wydawało się żeby znał się na rzeczy :/ Więc proszę o potwierdzenie, albo radę co mam tam wlać i ile.

 

Druga sprawa to w jaki sposób sprawdza się poziom oleju i jak się go wymienia. W ogóle wszelkie informacje na temat skrzyni będą mi bardzo pomocne! Bardzo proszę o pomoc ponieważ muszę jakoś jeździć do pracy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ogóle wszelkie informacje na temat skrzyni będą mi bardzo pomocne! Bardzo proszę o pomoc ponieważ muszę jakoś jeździć do pracy.

 

Proszę bardzo tu znajdziesz wszystko na temat tiptronic :-)

http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm

 

 

Ja szukałem jakiś czas temu informacji na ten temat i nic nie znalazłem.

Z tego co pamiętam parametry nie różniły się tak bardzo. Nie spotkałem się jeszcze z częścią, która pasowała by do APR a do ACK nie... lub odwrotnie.

Miałeś jakieś objawy przed awarią?

 

kompresja 10.1 -10.6 i odcinka 6800 - 6500. przelozyl bym sterownik silnika ale ja mam juz CAN i przepustnice elektroniczna.

 

Tak miałem objaw jeden... pożyczyłem samochoód koledze, a ten zrobil ponad 500km z olejem grubo ponizej minimum z zapaloną kontrolką... potem bylo slychac lekkie stukanie i w koncy walenie jak młotem pneumatycznym w blok silnika :-)

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... i Panie ^^

 

czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy ETKI lub z innego źródła jest w stanie mi podać rodzaj/wymiar śruby blokującej wkładkę w drzwiach od strony kierowcy?

 

..z tego co widzę po śrubach obok to chyba torx M8 - ale jaka długość??

Nie chciałbym tam wkręcić jakiegoś dziwoląga i czegoś uszkodzić... ;)

 

Problem mam taki, że gdzieś ta śrubka wypadła i przy otwieraniu drzwi można przy okazji wyciągnąć całą wkładkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro kolego zrobie Ci zdjecie tej śrubki i podam wymiary bo mam drzwi wyjęte ale z tego co pamiętam to jej sie nie da wykręcić całkiem. Jeżeli Ci sie nie śpieszy to podeślij adres na priv to Ci wyśle tę śrubke jak będe na poczcie bo mam kilka sztuk drzwi :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powitać ...

 

Interesuje mnie sprawa wymiany oleju w tylnim moście

- jaki olej jest zalecany / jaki jest najlepszy zeby wlać

- jak wygląda wymiana oleju technicznie

 

... facet w ASO Pikul Puławy powiedział zeby dzwonic do servisu VW bo może być tak ze olej w tylnim dyfrze 4motion jest " dożytowni " i nie podlega wymianie ?

 

Temat dotyczy tdi z ciekawosci ... w V6 jak robił sie olej w skrzyni to mechanik powiedział ze dolał oleju w tylnim moscie 100ml i oczywiscie za to skasował kase..

ktoś może mi to wyjaśnic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Mi mechanik wymieniał olej w moście (koszt coś 120pln), ale robił to dlatego że wymieniali uszczelniacze na półosiach. Olej zdaje się był oryginał z ASO i weszło teo jedno opakowanie , max litr.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności