zbirr Zgłoś #4761 Napisano 17 Lipca 2018 (edytowane) Passat 2001 amx 2.8v6 4motion. Zaczął szarpać podczas jazdy zarówno na gazie jak i benzynie. po podpięciu pod vcds błąd wtryskiwacza nr1. Błąd skasowany kilkukrotnie i po chwili się pojawia ponownie. Czy nr 1 to stojąc z przodu auta to najbliżej po lewej? Zmierzyłem rezystancje i wychodzi 15ohm, na pozostałych 14,5ohm czy te 0,5 ohma świadczy o zużytym wtryskiwaczu? Czy może też błąd ten wyskakiwać z powodu świec, kabli WN bądź zespolonej cewki na pierwszym cylindrze, a info jest w postaci błędu wtryskiwacza? Pytam bo auto kupiłem dość niedawno. Sprzedawca zapewniał że wymienił, ale to jego tajemnica naprawdę kiedy. Nr wtryskiwacza 07813355 potem coś jeszcze prawdopodobnie "I" i coś jeszcze, nie idzie dojrzeć by bezbłędnie przeczytać, trzeba ściągać listwę. Podpowie coś ktoś? Aha, na jałowym też nierówno chodzi, kontrolka check albo świeci cały czas albo mruga. Edytowane 17 Lipca 2018 przez zbirr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbirr Zgłoś #4762 Napisano 22 Lipca 2018 Pozwolę sam sobie odpowiedzieć, może komuś się przyda. Na początku to był błąd wtryskiwacza potem, błędów było sporo więcej bo: 17645 P1237 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 – obwód otwarty A 16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B 16685 P0301 Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) A 16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 16690 p306 Cylinder #6 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 16686 P0302 Cylinder #2 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 16519 P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1) A 16539 P0155 O2 obwód ogrzewania czujnika – usterka (bank 2 czujnik 1) A 17831 P1423 System wtrysku wtórnego powietrza (B1) – przepływ za słaby A Wczoraj się zabrałem za auto. Wymieniłem wtryskiwacz nr 1 na taki z rezystancją 14,5ohma, aczkolwiek nie wiem czy miało to znaczenie, ale miałem to podmieniłem dla świętego spokoju. Wszystkie wtryskiwacze miały już 14,5 ohma więc identyczną. Coś mnie podkusiło by zmierzyć przy okazji napięcie idące na każdy wtryskiwacz. Wyszło mi wszędzie około 8,5v, jedynie na wtryskiwaczu nr1 miałem 11,5v. po obmacaniu wiązki i widząc na multimetrze namierzyłem miejsce gdzie była obtarta instalacja. Wynik? Auto jeździ, pali, w miarę równo chodzi. Chceck zapala się na chwile przy przyspieszaniu, potem kilka razy mrugnie i gaśnie. Czuć delikatne "drgawki" - lekarstwem prawdopodobnie jest wywalenie przewodów WN i cewki. Chciałem to też zrobić przy weekendzie ale walnąłem się z wtyczkami do cewek, nowe już zamówione więc w tym tygodniu dokończę i będzie widać efekt. Póki co sprawdzając nieprofesjonalnie czyli delikatną mgiełką o 2 w nocy widać zarys wszystkich kabli WN. Obstawiam że to one wprowadzają resztę zakłóceń i nic więcej. Dziś jadę na noc do pracy, więc zrobię kawałek trasy to podepnę do kompa i zobaczę jakie błędy. Wczoraj jeżdżąc wkoło komina nie wywaliło żadnych, dopiero jak wyskoczyłem na trasę to check mrugnął kilka razy przy przyśpieszaniu, ale auto jechało normalnie. Przy okazji, zakupiłem świeczki NGK BKR6EKUB i zamontowałem w miejsce Denso K02TT, które nie do końca chyba trafione. Pytanie. Czy świeczki nadają się do gazu, wszędzie info że do benzyny(przynajmniej na stronie NGK). I tu pytanie, co przerwą? Na LPG trzeba zmniejszyć. Na stronie jakiegoś sprzedawcy napisali "Położenie elektrod 3,5mm", na stronie NGK "Odstęp elektrod 0,5 mm" - świeczki już założyłem. Jak to jest trzeba przerwę ustawiać czy nie? Jeśli zmniejszyć to jak to zrobić z dwuelektrodową. Jakis poradnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baggio Zgłoś #4763 Napisano 25 Lipca 2018 @mariorypin wracając do tematu ezektora. Patrzyłem u siebie w silnki amx z roku 2002r. Tez niby u mnie nie występuje ezektor. Wiec juz sam juz nie wiem pisze tak do informacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1989 Zgłoś #4764 Napisano 2 Października 2018 Witam, nabyłem passata b5 2.8 v6 193km 1997 być może był taki temat ale nie znalazłem tam odpowiedzi. otóż mój silnik ma oznaczenie ack a upatrzyłem dobry silnik taki sam z takiego samego auta tylko roku 1999 silnik o oznaczeniu amx. Moje skromne dwa pytania czy bedzie pasował? osprzet przekładam ze swojego starego. I czy do mojego manuala będzie pasował silnik amx który pochodzi a z automata. to tylko dwa pytanka, jesli juz o tym było z góry przepraszam i czekam na pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziobak900 Zgłoś #4765 Napisano 11 Października 2018 Witam mianowicie mam problem z dyferencjał przy skręcie maksymalnie i delikatnym dodaniu gazu czuć drgania dochodzące z tylu auta na przód patrzyłem na podnośniku i ma również luz ciężko jest zmienić bieg bez takiego jakby uderzenia . Mam okazje kupić używany dyfer oznaczenie silnika takie samo i skrzynia ta sama 5 biegowa oznaczenia nie znam moje pytanie czy podejdzie ten dyfer czy tez wychodziły różne oznaczenia a i dyfer pochodzi z kombi ja posiadam sedana . Jestem tutaj nowy i przepraszam jeżeli dodałem jakoś złe temat próbowałem znaleźć coś podobnego lecz niestety nie mogłem z góry dziekuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziobak900 Zgłoś #4766 Napisano 11 Października 2018 Witam mianowicie mam problem z dyferencjał przy skręcie maksymalnie i delikatnym dodaniu gazu czuć drgania dochodzące z tylu auta na przód patrzyłem na podnośniku i ma również luz ciężko jest zmienić bieg bez takiego jakby uderzenia . Mam okazje kupić używany dyfer oznaczenie silnika takie samo i skrzynia ta sama 5 biegowa oznaczenia nie znam moje pytanie czy podejdzie ten dyfer czy tez wychodziły różne oznaczenia a i dyfer pochodzi z kombi ja posiadam sedana . Jestem tutaj nowy i przepraszam jeżeli dodałem jakoś złe temat próbowałem znaleźć coś podobnego lecz niestety nie mogłem z góry dziekuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4767 Napisano 11 Października 2018 Dnia 25.07.2018 o 17:38, Baggio napisał: @mariorypin wracając do tematu ezektora. Patrzyłem u siebie w silnki amx z roku 2002r. Tez niby u mnie nie występuje ezektor. Wiec juz sam juz nie wiem pisze tak do informacji. Dokładnie kolego mam taki układ w swojej skodzie. A co lepsze wymieniłem całą odmę, na nową, i mi nadal wydawała dziwne odgłosy, wyjąłem sprężynę ze starego separatora założyłem do nowego i od tego czasu cisza ;). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4768 Napisano 11 Października 2018 A teraz koledzy kolejna sprawa która zaczęła się jakiś czas temu, nigdy dość napraw starszych aut ;). Otóż wyskakuje mi na czerwono alarm " kółko z wykrzyknikiem w nawiasie" do tego opis STOP BREMSEN FEHLER BETRIEBS-ANLEITUNG oraz trzykrotny sygnał dźwiękowy Dziwny jest moment wyskakiwania tego błędu. Otóż wczoraj było ciepło, po południu nie wyskoczył mi ani razu, z rana cały czas wyskakuje. dzieje się to tylko przy skręcie w prawo, opiszę kilka sytuacji: * jadę prosto, skręcam w lewo nic się nie dzieje, wracam kierownicą w prawą stronę aby znów jechać prosto również nic się nie dzieje * skręcam w prawo, po chwili wyskakuje mi błąd, wystarczy mały ruch w prawo również wyskakuje * gdy z rana jest chłodniej wyskakuje przy najmniejszym ruchu kierownicą w prawą stronę, ale tylko gdy auto choć delikatnie zareaguje i pojedzie w prawo, nie ma tego znów tylko przy skręcie w lewo * po wymianie mam pompę wspomagania, czasami wydaje ona dziwny dźwięk jak ruszam kierownicą, niezależnie od kierunku skrętu, najbardziej na parkingu, wyskakiwanie błędu miałem przed wymianą, jak również jest po wymianie pompy Naprawdę nie wiem za co się zabrać, może ktoś kiedyś mierzył się z takim problemem przy jakimś aucie, będę wdzięczny za wskazówki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #4769 Napisano 11 Października 2018 Sprawdź czy nie jest przełamany kabel od czujnika ABS. Przy niższych temperaturach kable są sztywniejsze i może stąd taka sytuacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4770 Napisano 13 Grudnia 2018 Posiadam u siebie w aucie lusterka zewnętrzne bez kierunkowskazów a chcę zmienić na wersję z kierunkowskazem więc moje pytanie brzmi z iloma pinami kostki potrzebuje ażeby można było je bez problemu podłączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tumek2 Zgłoś #4771 Napisano 5 Stycznia 2019 Witam, Kupiłem nie dawno passata b5 2.8 v6 4x4 z 1998 na LPG z przebiegiem 245 000 km (w tym 120 tys. km na gazie 8 lat). Chciałbym wymienić olej. Nie wiedzieć czemu zalał ostatniej wiosenki 15w40. Twierdzi, że mechanik mu doradził a że brał olej to będzie tańszy w utrzymaniu. Dodam, że po silniku nie widać zużycia czy braku mocy. Ładnie chodzi nie kopci gdy odkręci się korek wlewu oleju. Brak oznak zużycia. Nie pozostawia żadnych plam oleju. Samochód wydziela jednak dość sporo dymu. Dym jest raczej normalnej barwy, a zapach jest dość intensywny. Myślę, że co 1000 km literek spokojnie można do niego wlać może nawet więcej. Chce zrobić płukankę silnika i przejść na 10w40 dodając Liquy Moly Stop wyciekom oleju silnikowego oraz Liqui Moly Ceratec. Znajomy mechanik ma audi a8 quatro v6 i u niego przy wymianie oleju te specyfiki zdały egzamin i przestał brać mu olej. Moje pytanie co sądzicie o tym, ile wasze v6 bierze oleju ?. Myślę, że podzielicie opinię, że trzeba jak najszybciej przejść na 10w40 a że był zalany mineralny trzeba by zrobić płukankę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4772 Napisano 5 Stycznia 2019 (edytowane) Ty chcesz chyba dobić ten silnik Do tego silnika tylko norma 502/504/507. W polskich warunkach najlepiej sprawdzi się 5w40 lub 5w30 (trzeba dobrać eksperymentalnie którego mniej przepala). Specyfiki w rodzaju "stop wyciekom" zamordują Ci zmienną fazę rozrządu, która jest sterowana hydraulicznie. Ceratec/AR9100/AR9200 można zaaplikować, nie słyszałem aby komuś zaszkodził. Ja bym zrobił tak (bo wygląda na to że silnik jest zaszlamiony): 0. Poświęcił chwilę czasu lub parę zł na mechanika i przy pierwszej wymianie, zrzucenie miski olejowej w celu kontroli czystości smoka. 1. Zalać go jakimś mocno myjący olej np shell helix ultra 5w40 2. Wymiana po max 5000 km i ocena co dalej. 3a. Jak jeszcze syf to świeży olej i nowy filtr, można przed zrzutem starego zrobić płukankę (np. LM) + i powrót do pkt. 2 3b. Jak cacy to świeży olej i wymiany już normalnie co 10 000 km. 4. Cieszyć się jazdą Mój 2.8 AMX bierze (a raczej wykapuje) ok 100-200 ml/1000 km przy czy ciekną mi pokrywy zaworów (mechanior źle poskładał). Edytowane 5 Stycznia 2019 przez piotraskbw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4773 Napisano 13 Stycznia 2019 dostanę gdzieś rurkę od chłodzenia skrzyni biegów? Ewentualnie można tą rurkę zamienić na gumowy przewód? pilnie bo pod koniec tygodnia daje auto na serwis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4774 Napisano 22 Stycznia 2019 Mogę kupić okazyjnie radio nawigacje MCD ale bez kodu. Jest jakiś sposób na rozkodowanie radia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ako1987 Zgłoś #4775 Napisano 26 Lutego 2019 Hej. Mam pytanko , zbliża mi się wymiana sprzęgła w Passacie 2.8 v6 4 motion, manual, przedlift. 1999 rok. Na aukcjach znalazłem 2 rodzaje kompletów sprzegieł firmy SACHS, jeden zestaw za 439 zł drugi ponad 300 zł droższy. Z opisu wynika ze zestawy różnią się dociskiem. Jaka jest faktyczna różnica w docisku? Czy te zestawy są zamienne? Czy podczas produkcji passata 2.8 v6 modyfikowano docisk? Czy jest ten sam dla wszystkich aut. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4776 Napisano 15 Kwietnia 2019 Czy końcówki wydechu z aukcji jak poniżej będą pasować pod rury wydechu z Passata? https://allegro.pl/oferta/koncowka-tlumika-nakladka-na-tlumik-nierdzewna-7402247308?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare https://allegro.pl/oferta/koncowka-nakladka-na-tlumik-stal-nierdzewna-7532221898?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare https://allegro.pl/oferta/koncowka-wydechu-nakladka-tlumika-stal-nierdzewna-7402207858?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Renvi123 Zgłoś #4777 Napisano 22 Kwietnia 2019 Panowie, pomoże ktoś z wyjącą pompa wsomagania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pejzasz Zgłoś #4778 Napisano 23 Maja 2019 Witam panowie moze miał z Was ktoś podobny problem. Mianowicie ostatnio auto w drodze ze sklepu stanęło i za cholerę nie dało sie go zapalić scholowalem go do domu po czym sprawdziłem pompę paliwa bo juz raz poleciała w kulki. I sie okazała juz padła na dobre. Wymieniłem pompę auto zagadało pięknie podłączyłem kompa i właśnie takie błędy mi wyskoczyły. Juz wszystko co moglem chyba sprawdziłem. Błędy da sie skasować ale tylko do momentu odpalenia auta. Auto nie ma mocy obroty schodzą do około 500-600 i po odpieciu węża zasilającego z pompy która podaje paliwo na silnik jest tam ciśnienie a nie powinno go być. Pacjent to 2.8 v6 amx 2002r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4779 Napisano 27 Maja 2019 Koledzy potrzebuje pomocy diagnostyki. Ostatnio po uruchomieniu silnika słychać dziwny odgłos który próbowałem uchwycić na filmiku....co to może oznaczać bo nie pokoi mnie to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżymek Zgłoś #4780 Napisano 26 Września 2019 Witam! A w zasadzie dobry wieczór. Jestem świerzym użytkownikiem forum oraz świerzym posiadaczem paska 2.8 w wersi usa (nie wiem czy to ważne czy nie). Moj problem dotyczy odmy lub przewodów podciśnienia a mianowicie mębrana odmy niemiłosiernie piszczy (wymieniona na nowa), a po odkreceniu korka oleju silnik go zasysa zamiast wypychać, podobnie jest po wypięciu przewodu odmu tego z przodu po lewej stronie stojąc przed samochodem. Problemnpojawił sie po wymianie uszczelek pod deklami i świec- były skąpane w oleju. Niestety nie znalazłem pomocy do tej pory więc proszę o pomoc tutaj. Z góry dziękuje za wszystkie porady. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach