Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie B5 mają Torsena i tyłu odłączyć się nie da.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to już wiem niestety metodą prób. Głupie to trochę bo wydaje się że w przypadku który opisałem czyli ściętym wieloklinie w półosi tylnej ten napęd przestaje działać , wyobraźmy sobie sytuację , że akurat to koło ugrzęzło w błocie lub wisi w powietrzu i auto stoi mieląc kołem , mamy zero napędu a raczej powinien załączyć się napęd gdzie przyczepność jest lepsza czyli przód chyba , że u mnie jest coś jeszcze skopane. Ciężki temat. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,sprzedałem swojego czarnucha 2.8,chwilowo zbłądziłem kupując toyotę w dieslu,ale szybko się nawrocilem,kupilem superba z zacnym przebiegiem 90 tys,i muszę wymienić olej jaki dobry koledzy polecacie,z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul 9100 x-cess ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też to już wiem niestety metodą prób. Głupie to trochę bo wydaje się że w przypadku który opisałem czyli ściętym wieloklinie w półosi tylnej ten napęd przestaje działać , wyobraźmy sobie sytuację , że akurat to koło ugrzęzło w błocie lub wisi w powietrzu i auto stoi mieląc kołem , mamy zero napędu a raczej powinien załączyć się napęd gdzie przyczepność jest lepsza czyli przód chyba , że u mnie jest coś jeszcze skopane. Ciężki temat. Pozdrawiam

 

Dobrze piszesz ale ja to sprawdzałem u siebie. Większość passatów b5 4motion (myśle że wszystkie bo ten system był od 110 kw w benz.) posiada EDS czyli elektroniczną blokade. Sprawdzałem to na lodzie i stając 2 kołami na asfalcie i 2 na lodzie oraz 3 na asfalcie i 1 na lodzie auto spokojnie dawało rade. U Ciebie jeżeli było ścięcie na wieloklinie to niestety nie dało się jechać gdyż EDS korzysta z ABSu (ilośc obrotów) i porównuje z innymi kołami i przyhamowuje te koło które ma właśnie słabą przyczepność za pomoca hamulców wtedy moment trafia do tych z lepszą. Niestety jeżeli koło sie nie kręci EDS nie działa. Znajomemu pękła półośka i niestety wtedy auto nie pojedzie to wada tego napędu.

Edytowane przez Prezes007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To brzmi logicznie , tylko czy roczniki 98 miały EDS tego nie wiem nigdy sie tym nie interesowałem ale teraz warto , warto poznać budowę i zasady działania naszych Passacików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak ? miał może ktoś już taki problem z tym Visco?? Co może być przyczyną ułamywania łopatek wiatraka?

 

Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi

 

Ja mialem w B5 FL, zrypane łożysko wiskozy spowodowało u mnie dość spore szkody, a mianowicie wiatrak kręcił sie pod innym kątem i łopaki rozerwały mi chłodnice. Do wymiany : pasek, wiatrak, wiskoza, chłodnica i robocizna :(

 

w B5 uniknąłem podobnej akcji i przy rozrządzie wymieniłem wszystko co marnie wyglądało, w tym i wiskozę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro o rozrządzie mowa....

 

jakiej firmy polecacie rozrząd? Ina, Ruville? co warto wymienić jeszcze przy okazji rozrządu oprócz wszystkich rolek, pasków, pompy wody i termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze biorę INA i jestem zadowolony. Wypadało by jeszcze wszystkie uszczelniacze na wałkach powymieniać - koszt śladowy przy całej operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Passata 2004 4-motion i taki o to problem, przy prędkości 120km/h+ i wrzucając na luz obroty momentalnie spadają w dół i samochód gaśnie. przy mniejszych prędkościach i na postoju samochód pracuje jak trzeba. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd o ubogiej mieszance paliwa.

 

Teraz inna rzecz podpinając pod komputer da sie tylko podpiąć go na zapłonie i przy wyłączonym radiu, gdy silnik sie odpala komputer nie działa z powodu zakłóceń. Co może robić takie zakłócenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpinając pod komputer da sie tylko podpiąć go na zapłonie i przy wyłączonym radiu

 

Podpiąć wtyczkę do gniazda możesz zawsze. Zapewne chodzi Ci o uruchomienie aplikacji na komputerze ( notebooku ) - tylko połączy się z włączonym zapłonem lub uruchomionym silnikiem.

 

 

gdy silnik sie odpala komputer nie działa z powodu zakłóceń.

 

Rozwiń myśl...

 

 

przy prędkości 120km/h+ i wrzucając na luz obroty momentalnie spadają w dół i samochód gaśnie.

 

A po co wrzucać na luz ? To nie jest samochód z gaźnikiem tylko wtryskiem paliwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpiąć wtyczkę do gniazda możesz zawsze. Zapewne chodzi Ci o uruchomienie aplikacji na komputerze ( notebooku ) - tylko połączy się z włączonym zapłonem lub uruchomionym silnikiem.

 

 

 

 

Rozwiń myśl...

 

 

 

 

A po co wrzucać na luz ? To nie jest samochód z gaźnikiem tylko wtryskiem paliwa ;)

 

gdy komputer chce podłączyć u mechanika to sie nie da po prostu rozłącza a chciałbym sprawdzić czemu gaśnie mi. Mówisz po co na luz, chodzi też o to że gdy wciskam sprzęgło samochód traci momentalnie na obrotach i gaśnie Co do komputera .... włączony zapłon jest okej skanuje czyści błędy, samochód odpalony nie da się podłączyć rozłącza komputer, nie łączy się z samochodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję że masz problem z którymś podciśnieniem , a jeszcze większa szansa że odpiął się plastikowy wąż od odmy przy przepustnicy - pomyśl czy nie było coś robione , albo czy nie pchał tam ktoś swoich rączek ;)

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to zrobiłem takie coś że odpiłem wlot od powietrza (czy jak to tam sie zwie) jedną część plastiku co to idzie do filtra powietrza teraz jakby nie zasysa powietrza aż tyle i problem znikł ale tak chyba za bardzo jezdzić nie można. Aha mechanik mi powiedział żeby zmienić filtr powietrza na inny ale tam idzie ten Manowski a mechanik mówił o jakimś takim z filcem pod spodem że niby nie przepuszcza aż tyle powietrza, ale takiego dostać nie można a może wiecie jaki tam szedł orginalny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powietrza ma iść tyle ile potrzeba, nie potrzeba cudów z filcami i ograniczaniem powietrza. Sprawdź tak jak mówiłem tą rurkę pod przepustnicą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powietrza ma iść tyle ile potrzeba, nie potrzeba cudów z filcami i ograniczaniem powietrza. Sprawdź tak jak mówiłem tą rurkę pod przepustnicą .

z tym nie próbowałem jeszcze ogólnie przepustnice chce przeczyścic to tą rurke sprawdze jeszcze przy okazji.

 

A macie pomysł na to czemu komputer nie chce się podłączyć ?? Bo elektryk to naprawdę kozak jest i ogarnia dużo rzeczy ale z tym że nie chce sie podłączyć pod samochód to już nie jeden mechanik ma problem bo nigdy sie nie udaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie chce się podłączyć pod moduł silnika tylko czy pod pozostałe mduły też się nie da ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oglnie nie chce sie pod nic podłączyć ;/ już czego nie próbowałem z mechanikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A macie pomysł na to czemu komputer nie chce się podłączyć ?? Bo elektryk to naprawdę kozak jest i ogarnia dużo rzeczy ale z tym że nie chce sie podłączyć pod samochód to już nie jeden mechanik ma problem bo nigdy sie nie udaje.

A może masz walnięty ABS, a konkretnie sterownik pompy ABS? Jeżeli tak jest to masz duże prawdopodobieństwo, że nie będziesz mógł się połączyć z komputerem. Sprawdzone na własnym przykładzie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności