majkel001 Zgłoś #921 Napisano 22 Czerwca 2010 raczej wszystko wiem co kiedy było robione, auto od nowości w firmie, jeździł nim jeden z dyrektorów. Co do rozrządu, był wymieniany przy przebiegu 120000, następna wymiana według serwisu przy 240000 lub nie dłużej niż 5 lat - czy taki okres jest OK, czy raczej należy skrócić czas do wymiany (poprzedni właściciel jeździł raczej spokojnie) Nie zalewa się oleju 'gorszego'... jeśli masz wlany 10w40 czy 5W10 nie jest lepszym olejem ??? lecz raczej zostawię ten 10W40. Passat jest według mojej opinii w bardzo dobrym stanie, na przeglądzie, który robiłem aby zmienić typ pojazdy z ciężarowego na osobowy, kolega który robił przegląd nie zauważył nic niepokojącego, żadnych wycieków, jedynie to do wymiany prawy przedni górny wahacz. Ja tylko będę miał chwilę czasu, to zrobię prezentację w odpowiednim dziale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #922 Napisano 22 Czerwca 2010 Oj sory, mój błąd... oczywiście chodziło mi o to że jak masz zalany 'gorszy' to nie zalewasz 'lepszego' Jeśli jesteś pewien że był przy 120kk to spokojnie do 240kk możesz jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilops Zgłoś #923 Napisano 23 Czerwca 2010 Przeglądając allegro natknąłem się na to o to aukcje http://moto.allegro.pl/item1084038741_ladny_passat.html i jak myślicie dlaczego taka niska cena? powiem tak aktualnie za taką pojemnosc płacimy 18% akcyzy od wartości samochodu plus tłumaczenia wszytskich dokumnetów i inne sprawy związane z przygotowaniem samochodu do rejestracji, instalacja gazowa i wyjdzie troszeczke niższa cena jak na allegro. takie jest moje zdanie:) pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #924 Napisano 29 Czerwca 2010 Mam pytanie dotyczace ubytku oleju Gdy wymienialem swiece jakis czas temu, przy sciaganiu kabli ze swiec zauwazylem ze jest niewielka ilosc oleju kolo swiec... Troche pojezdzilem i postanowilem zajzec tam znowu i olej poraz kolejny byl... Olej wymienilem przy przebiegu 134 400 teraz mam przejechane 137 850 i mam minimum oleju na bagnecie... Czy to mozliwe ze tyle oleju mi ucieka tamtedy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #925 Napisano 29 Czerwca 2010 Torreto niestety to normalna przypadłość tych silników - masz do wymiany uszczelki pod pokrywa zaworów i dlatego masz olej w gniazdach świec (mnie tez to niedługo czeka ASO koszt 1 szt uszczelki to 180 pln) wymiana dosyć prosta. A co do ubytku oleju to te silniki tak maja, że lubią wypijać sobie olej - co prawda jest gdzieś ta granica. Także nie przejmuj się zbytnio wymień uszczelki i sprawdź dokładnie ile pobiera oleju na 10 lub 15 tyś km. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #926 Napisano 29 Czerwca 2010 Dzieki za informacje do tej pory oleju nie dolewalem, a auto mam 3 lata, i ze dwa lata temu juz wymienialem ze uszczelki, tylko wtedy nie bylo oleju w swiecach tylko olej lecial gdzies na kolektor chyba bo w aucie smierdzialo spalonym olejem... i po jakims czasie bylo to samo czuc w aucie i wymieniona zostala druga uszczelka, no i mechanik co wspominal ze to jest najslabszy punkt tego silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #927 Napisano 29 Czerwca 2010 Kolejnym słabszym punktem są uszczelki napinaczy łańcuchów. na prawej stronie ( od pasażera) olej kapie na wydech i dlatego czuć w kabinie bo po tej samej stronie jest również filtr kabinowy, typowa usterka, niedługo przymierzam się do wymiany tych uszczelek oraz łańcuchów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #928 Napisano 1 Lipca 2010 dziś wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza. Filtr oleju założyli mi Filtrona, czy możliwie że po wymianie oleju silnik jakby głośniej pracował. ?? Olej zalałem taki sam jak poprzednik, czyli castrol 10W40, tylko filtr poprzednio był oryginalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #929 Napisano 1 Lipca 2010 Już bardziej podejrzewałbym ten polski Castrol niż filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #930 Napisano 1 Lipca 2010 Kolejnym słabszym punktem są uszczelki napinaczy łańcuchów. na prawej stronie ( od pasażera) olej kapie na wydech i dlatego czuć w kabinie bo po tej samej stronie jest również filtr kabinowy, typowa usterka, niedługo przymierzam się do wymiany tych uszczelek oraz łańcuchów. To moze ja mialem wymieniane te uszczelki Bo to wymienial mi kuzyn w USA i ja tylko stawialem mu auto a on sprawdzal i robil co trzeba bylo, a olejem ostro wtedy dawalo w srodku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #931 Napisano 1 Lipca 2010 ten polski Castrol niż filtr Ale poprzednio także był Castrol, tyle że w ASO lany. Celowo wybrałem wersję oleju z bańki, bo w jednym warsztacie proponowali mi olej z beczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tweeg Zgłoś #932 Napisano 2 Lipca 2010 miałby ktoś pomysł jak w łatwy sposób zlikwidować ten wyciek, czy ten pojemnik od filtra jest w jakis sposób rozbieralny po zdjeciu filtra jeśli tak poprosiłbym o wskazówki zdjecie ponizej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #933 Napisano 2 Lipca 2010 majkel001, krąży bardzo wiele opinii o tym że Castrol który idzie na Polskę jest po prostu lipny - często zauważalne jest to że silniki pracujące na nim mają podwyższoną temperaturę pracy nawet do 10 stopni. W Passacie ciężko to zauważyć ponieważ nie mamy wskaźnika temperatury oleju jak np było w starszych Passatach, Golfach czy Corrado. Podobno jeśli Castrol to tylko z importu z Niemiec w butlach 5L. W ASO być może dysponują Castrolem nie z polskiej dystrybucji a właśnie prosto z Niemiec. Piszę "podobno" ponieważ sam nie eksperymentowałem z Castrolem - używam Mobila i sobie go chwalę. Moja opinia wywodzi się z bardzo często spotykanymi wypowiedziami na temat "polskiego" Castrola. Tweeg, sama chłodniczka oleju ("pojemnik") nie jest rozbieralny jednak wydaje mi się (na 99%), że pomiędzy tą owalną częścią a samą chłodniczką powinna być uszczelka. Moim zdaniem wystarczy ją wymienić i po kłopocie. Z tego co widzę w ETCE, są dwa rodzaje tych uszczelek. Jedna to koszt około 10zł, druga około 30zł. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tweeg Zgłoś #934 Napisano 2 Lipca 2010 (edytowane) bonk mógłbys przesłać linka lub screna tej uszczelki żebym wiedzial o co pytać z góry dziekuję a jeżei chodzi o castrola to podobne opinie słyszałem jeśli chodzi o olej do motocykli, ogólnie cała gama produktów starciła swoją jakość, kiedys smar do łaćucha był naprawde porządny a teraz już tej firmy bym nie kupił Edytowane 2 Lipca 2010 przez Tweeg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #935 Napisano 2 Lipca 2010 Tweeg, nie ma problemu: Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimas79 Zgłoś #936 Napisano 3 Lipca 2010 witam pytanko: ile jest cylindrow na cewke w naszych silnikach (ACK) potrzebne mi to w programie do usawiania gazu. dzieki za odp. ---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 19:36 ---------- a tak z innej beczki czy ktos probowal utwardzic i obnizyc nasze paski jak tak to jaki koszt i co wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #937 Napisano 3 Lipca 2010 witam pytanko:ile jest cylindrow na cewke w naszych silnikach (ACK) potrzebne mi to w programie do usawiania gazu. są 3 cewki czyli 2 cyl. na cewke. dziś wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza. Filtr oleju założyli mi Filtrona, czy możliwie że po wymianie oleju silnik jakby głośniej pracował. ?? Olej zalałem taki sam jak poprzednik, czyli castrol 10W40, tylko filtr poprzednio był oryginalny. radzę zmienić jak najszybciej filtr oleju na KNECHTa, z FILTRONEM od jakiegoś czasu są problemy, ciekną, rozlatują się w środku i ogólnie NIE POLECAM jako mechanik. Montuję zawsze KNECHTa i nigdy niema problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #938 Napisano 3 Lipca 2010 A co do zawieszenia, musisz wymienić amortyzatory oraz sprężyny na odpowiednio krótsze oraz twardsze. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #939 Napisano 3 Lipca 2010 radzę zmienić jak najszybciej filtr oleju na KNECHTa, z FILTRONEM od jakiegoś czasu są problemy, ciekną, rozlatują się w środku i ogólnie NIE POLECAM jako mechanik. Montuję zawsze KNECHTa i nigdy niema problemu. dobra, tylko jak zmienić, jak odkręcę filtr, to cały olej "zleci". W mercedesie montowali mi zawsze filtron, ew mann i nie było nigdy problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #940 Napisano 10 Lipca 2010 Wyleje się tylko tyle i jest w oleju w filtrze który jest duży i może jest w nim 100-200ml , nie odkręcasz przecież korka spustu w misce szybki temat do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach