dgasek Zgłoś #3401 Napisano 22 Października 2013 Wszystkie B5 mają Torsena i tyłu odłączyć się nie da. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kriss TD Zgłoś #3402 Napisano 22 Października 2013 Też to już wiem niestety metodą prób. Głupie to trochę bo wydaje się że w przypadku który opisałem czyli ściętym wieloklinie w półosi tylnej ten napęd przestaje działać , wyobraźmy sobie sytuację , że akurat to koło ugrzęzło w błocie lub wisi w powietrzu i auto stoi mieląc kołem , mamy zero napędu a raczej powinien załączyć się napęd gdzie przyczepność jest lepsza czyli przód chyba , że u mnie jest coś jeszcze skopane. Ciężki temat. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob82 Zgłoś #3403 Napisano 24 Października 2013 Witam,sprzedałem swojego czarnucha 2.8,chwilowo zbłądziłem kupując toyotę w dieslu,ale szybko się nawrocilem,kupilem superba z zacnym przebiegiem 90 tys,i muszę wymienić olej jaki dobry koledzy polecacie,z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3404 Napisano 24 Października 2013 Motul 9100 x-cess ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3405 Napisano 24 Października 2013 (edytowane) Też to już wiem niestety metodą prób. Głupie to trochę bo wydaje się że w przypadku który opisałem czyli ściętym wieloklinie w półosi tylnej ten napęd przestaje działać , wyobraźmy sobie sytuację , że akurat to koło ugrzęzło w błocie lub wisi w powietrzu i auto stoi mieląc kołem , mamy zero napędu a raczej powinien załączyć się napęd gdzie przyczepność jest lepsza czyli przód chyba , że u mnie jest coś jeszcze skopane. Ciężki temat. Pozdrawiam Dobrze piszesz ale ja to sprawdzałem u siebie. Większość passatów b5 4motion (myśle że wszystkie bo ten system był od 110 kw w benz.) posiada EDS czyli elektroniczną blokade. Sprawdzałem to na lodzie i stając 2 kołami na asfalcie i 2 na lodzie oraz 3 na asfalcie i 1 na lodzie auto spokojnie dawało rade. U Ciebie jeżeli było ścięcie na wieloklinie to niestety nie dało się jechać gdyż EDS korzysta z ABSu (ilośc obrotów) i porównuje z innymi kołami i przyhamowuje te koło które ma właśnie słabą przyczepność za pomoca hamulców wtedy moment trafia do tych z lepszą. Niestety jeżeli koło sie nie kręci EDS nie działa. Znajomemu pękła półośka i niestety wtedy auto nie pojedzie to wada tego napędu. Edytowane 24 Października 2013 przez Prezes007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kriss TD Zgłoś #3406 Napisano 24 Października 2013 To brzmi logicznie , tylko czy roczniki 98 miały EDS tego nie wiem nigdy sie tym nie interesowałem ale teraz warto , warto poznać budowę i zasady działania naszych Passacików. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panasonix82 Zgłoś #3407 Napisano 25 Października 2013 To jak ? miał może ktoś już taki problem z tym Visco?? Co może być przyczyną ułamywania łopatek wiatraka? Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi Ja mialem w B5 FL, zrypane łożysko wiskozy spowodowało u mnie dość spore szkody, a mianowicie wiatrak kręcił sie pod innym kątem i łopaki rozerwały mi chłodnice. Do wymiany : pasek, wiatrak, wiskoza, chłodnica i robocizna w B5 uniknąłem podobnej akcji i przy rozrządzie wymieniłem wszystko co marnie wyglądało, w tym i wiskozę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3408 Napisano 25 Października 2013 skoro o rozrządzie mowa.... jakiej firmy polecacie rozrząd? Ina, Ruville? co warto wymienić jeszcze przy okazji rozrządu oprócz wszystkich rolek, pasków, pompy wody i termostatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3409 Napisano 27 Października 2013 Ja zawsze biorę INA i jestem zadowolony. Wypadało by jeszcze wszystkie uszczelniacze na wałkach powymieniać - koszt śladowy przy całej operacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skiinek Zgłoś #3410 Napisano 30 Października 2013 Witam mam Passata 2004 4-motion i taki o to problem, przy prędkości 120km/h+ i wrzucając na luz obroty momentalnie spadają w dół i samochód gaśnie. przy mniejszych prędkościach i na postoju samochód pracuje jak trzeba. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd o ubogiej mieszance paliwa. Teraz inna rzecz podpinając pod komputer da sie tylko podpiąć go na zapłonie i przy wyłączonym radiu, gdy silnik sie odpala komputer nie działa z powodu zakłóceń. Co może robić takie zakłócenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3411 Napisano 30 Października 2013 podpinając pod komputer da sie tylko podpiąć go na zapłonie i przy wyłączonym radiu Podpiąć wtyczkę do gniazda możesz zawsze. Zapewne chodzi Ci o uruchomienie aplikacji na komputerze ( notebooku ) - tylko połączy się z włączonym zapłonem lub uruchomionym silnikiem. gdy silnik sie odpala komputer nie działa z powodu zakłóceń. Rozwiń myśl... przy prędkości 120km/h+ i wrzucając na luz obroty momentalnie spadają w dół i samochód gaśnie. A po co wrzucać na luz ? To nie jest samochód z gaźnikiem tylko wtryskiem paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skiinek Zgłoś #3412 Napisano 30 Października 2013 Podpiąć wtyczkę do gniazda możesz zawsze. Zapewne chodzi Ci o uruchomienie aplikacji na komputerze ( notebooku ) - tylko połączy się z włączonym zapłonem lub uruchomionym silnikiem. Rozwiń myśl... A po co wrzucać na luz ? To nie jest samochód z gaźnikiem tylko wtryskiem paliwa gdy komputer chce podłączyć u mechanika to sie nie da po prostu rozłącza a chciałbym sprawdzić czemu gaśnie mi. Mówisz po co na luz, chodzi też o to że gdy wciskam sprzęgło samochód traci momentalnie na obrotach i gaśnie Co do komputera .... włączony zapłon jest okej skanuje czyści błędy, samochód odpalony nie da się podłączyć rozłącza komputer, nie łączy się z samochodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3413 Napisano 30 Października 2013 Zgaduję że masz problem z którymś podciśnieniem , a jeszcze większa szansa że odpiął się plastikowy wąż od odmy przy przepustnicy - pomyśl czy nie było coś robione , albo czy nie pchał tam ktoś swoich rączek Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skiinek Zgłoś #3414 Napisano 30 Października 2013 ogólnie to zrobiłem takie coś że odpiłem wlot od powietrza (czy jak to tam sie zwie) jedną część plastiku co to idzie do filtra powietrza teraz jakby nie zasysa powietrza aż tyle i problem znikł ale tak chyba za bardzo jezdzić nie można. Aha mechanik mi powiedział żeby zmienić filtr powietrza na inny ale tam idzie ten Manowski a mechanik mówił o jakimś takim z filcem pod spodem że niby nie przepuszcza aż tyle powietrza, ale takiego dostać nie można a może wiecie jaki tam szedł orginalny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3415 Napisano 30 Października 2013 Powietrza ma iść tyle ile potrzeba, nie potrzeba cudów z filcami i ograniczaniem powietrza. Sprawdź tak jak mówiłem tą rurkę pod przepustnicą . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3416 Napisano 31 Października 2013 Zmień mechanika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skiinek Zgłoś #3417 Napisano 31 Października 2013 Powietrza ma iść tyle ile potrzeba, nie potrzeba cudów z filcami i ograniczaniem powietrza. Sprawdź tak jak mówiłem tą rurkę pod przepustnicą . z tym nie próbowałem jeszcze ogólnie przepustnice chce przeczyścic to tą rurke sprawdze jeszcze przy okazji. A macie pomysł na to czemu komputer nie chce się podłączyć ?? Bo elektryk to naprawdę kozak jest i ogarnia dużo rzeczy ale z tym że nie chce sie podłączyć pod samochód to już nie jeden mechanik ma problem bo nigdy sie nie udaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3418 Napisano 31 Października 2013 A nie chce się podłączyć pod moduł silnika tylko czy pod pozostałe mduły też się nie da ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skiinek Zgłoś #3419 Napisano 1 Listopada 2013 oglnie nie chce sie pod nic podłączyć ;/ już czego nie próbowałem z mechanikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #3420 Napisano 1 Listopada 2013 A macie pomysł na to czemu komputer nie chce się podłączyć ?? Bo elektryk to naprawdę kozak jest i ogarnia dużo rzeczy ale z tym że nie chce sie podłączyć pod samochód to już nie jeden mechanik ma problem bo nigdy sie nie udaje. A może masz walnięty ABS, a konkretnie sterownik pompy ABS? Jeżeli tak jest to masz duże prawdopodobieństwo, że nie będziesz mógł się połączyć z komputerem. Sprawdzone na własnym przykładzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach