Skocz do zawartości
RADEK

wymiana pompowtrysków

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym sobie sam wymienić pompowtryski silnik 1,9TDI 131KM AVF.

może koledzy napisaliby po kolei co i jak by było dobrze zrobione :635:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co pompki wymieniac chcesz ty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczeło się tak. Podczas jazdy stanął alternator, zerwało pasek wielorowkowy podwineło pod rozrząd przestawiło o trzy zęby i poleciała głowica. Dostałem drugą kompletną z pompkami (te same nr pompek) i ją założyłem teraz pali 2 litry więcej na 100km, wyraźny spadek mocy, szarpie silnikiem wyraźnie na 5 i 6 biegu przy 1700 - 2100 obr tylko przy dodawaniu gazu i i ciężej odpala. Sądzę że jak założe poprzednie pompki to tego nie będzie bo nie było palił 5 na 100km (trasa) 6,5 miasto wyraźnie przyspieszał i palił od dotknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to do roboty dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem laikiem w kwestii naprawy auta, więc opiszę mój problem może ktoś się wypowie.

Objaw jest taki: szarpanie na 2 i 3 biegu przy 1500-2000 obr gdy lekko się przyśpiesza-jak na maxa to idzie dobrze.

Wizyta u mechanika; mówi że jedna pompka niedomaga i to jest powód-że jedna leje paliwem a druga to koryguje ale już to nie wystarcza.

 

na kompie wyszło tak 1. -2,6

2.-1,2

3.+0,8

4.+2,6

i teraz pytanie; czy to może być prawda i czy moge wymienic jedną pompke-jak tak to jakiej firmy? no i jaki koszt model jak pod moim logo. dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem laikiem w kwestii naprawy auta, więc opiszę mój problem może ktoś się wypowie.

Objaw jest taki: szarpanie na 2 i 3 biegu przy 1500-2000 obr gdy lekko się przyśpiesza-jak na maxa to idzie dobrze.

Wizyta u mechanika; mówi że jedna pompka niedomaga i to jest powód-że jedna leje paliwem a druga to koryguje ale już to nie wystarcza.

 

na kompie wyszło tak 1. -2,6

2.-1,2

3.+0,8

4.+2,6

i teraz pytanie; czy to może być prawda i czy moge wymienic jedną pompke-jak tak to jakiej firmy? no i jaki koszt model jak pod moim logo. dzięki.

warto by było dokładniej obejrzeć dwie pompki: 1 i 4, któraś z nich jest słabsza, oby nie obydwie.

Podłączenie pod kompa może więcej powiedzieć, nie chodzi tylko o dawkę.

Jesteś z pomorskiego, możesz podjechać do tune-up, i ja mogę też coś niecoś zobaczyć ;)

... ceny pompek ?? :eek: .... po woli zacznij patrzeć na alledrogo ;) lub w serwisie :)

pompka.th.jpg

cenę pompki możesz sprawdzić poniżej:

http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienione pompki (jedna była padnięta) - teraz śmiga jak prawie nówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na kompie wyszło tak 1. -2,6

2.-1,2

3.+0,8

4.+2,6

 

z tego co się orientuję 4 pompka jest w najgorszej kondycji. Komputer zwiększa dawkę na 4 pompce aby wyrównać pracę silnika. Może to być wina samej pompki bądź niższego ciśnienia na 4 garze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po szybkiej może nie kompletnej diagnostyce wyszło coś takiego.20150423_120031.jpg podobno słabe turbo.

Są problemy z kopceniem , odpalaniem.

20150423_115634.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parametry z grupy 013 wyglądają tak cały czas - ciągle w granicach +/- 0,5? Jeśli tak, to o jakimkolwiek uszkodzeniu tych pompek nie ma mowy i ktoś chce Cię namówić na totalnie bezsensowną wymianę pompowtryskiwaczy. Warto zmienić tylko uszczelki(koszt ~30zł na jeden pompowtryskiwacz) jeśli nie były wymieniane albo wymieniane dawno temu.

Jak została zdiagnozowana turbina? Tylko na podstawie tego screena?

Problem z odpalaniem może być spowodowany źle ustawionym rozrządem a kopcić może przez nieszczelność w dolocie(być może przez to mechanik też doszedł do wniosku że turbo jest słabe...)

 

Polecam zrobić KOMPLET logów zanim wydasz jakiekolwiek pieniądze bo istnieje duże ryzyko że wyrzucić je w błoto - instrukcję dot. robienia logów masz w odpowiednim dziale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te parametry są robione na postoju , na zagrzanym silniku , nie było diagnostyki podczas jazdy więc nie wiem co o tym myśleć.

Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek.

Ale czemu 1 i 4 różni się znacznie od 2 i 3 .Nie wiem czy to się zachowuje tak cały czas bo nie było mnie przy tym. Wiem że koleś podpioł kompa na postoju i sprawdzał , parę razy przegazował i przesłał to co wyżej z diagnozą ze 1 i 4 wtrysk do regeneracji/ wymiany i słabe turbo zdiagnozowane na podstawie tego screena. Oznajmił że to nie pełna diagnostyka , że musi miec autko na chwilę itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te parametry są robione na postoju , na zagrzanym silniku , nie było diagnostyki podczas jazdy więc nie wiem co o tym myśleć.

 

To o kant wiesz czego jest ta diagnoza o regeneracji/ wymianie pompowtryskiwaczy oraz wymianie turbiny.

 

Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek.

Ale czemu 1 i 4 różni się znacznie od 2 i 3 .

 

Po pierwsze, to pompowtryskiwacz #1 jest "najlepszy"(ma najlepsze warunki do pracy - ciśnienie, szczelność, itd) ze wszystkich, ponieważ jest na tyle sprawny, że ECU może mu odejmować (stąd korekcja na minusie) dawkę, aby pracował tak samo jak inne.

Po drugie. Znaczna różnica jest wtedy, kiedy pompki mają korekcje w całym zakresie (od -2,8 do +2,8) a nie w takim przypadku jak u Ciebie...

Po trzecie. Nikt o zdrowych myślach nie będzie się nawet dotykał do tych pompowtryskiwaczy, bo Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ(jeśli parametry ze screena są utrzymywane przez cały czas) nie są w najmniejszym stopniu uszkodzone i dotykanie się do nich to wydawanie pieniędzy w błoto. Jedynie warto wymienić uszczelniacze, jeśli nikt tego dotychczas nie robił.

 

Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek

 

Czas najwyższy zmienić fachowców, poważnie :)

Tak w ogóle to co z tym autem jest nie tak, że oddałeś go do mechnika? Jakie sa objawy?

 

słabe turbo zdiagnozowane na podstawie tego screena

 

:lol2 :haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W innym wątku opisywałem wszystko co sie dzieje ale tutaj jeszcze raz na szybko

-kopci (lekko-nie piszcie że klekot tak powinien bo mój w takim razie kopci znacząco-robiłem porównanie) na postoju

-podczas jazdy na biegu ,jak popuszczę mu gaz kopci- jak wcisnę sprzęgło przestaje

-cięższe odpalanie- rano go muszę kręcić niekiedy parę razy.

Edytowane przez karlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość zrobienia logów, to uwierz mi na słowo, ale razem z innymi użytkownikami będziemy wstanie określić co tak naprawdę jest nie tak z autem - tylko potrzebny jest komplet logów ;) Koszt kabla KKL to ~20zł i będziesz w stanie wykonać kompletną diagnostykę oraz przede wszystkim żaden mechanik nie naciągnie Cię na zbędne koszta, skoro będzie czarno na biały, co jest nie tak :)

 

Objawy które opisałeś sugerują na zużyte uszczelki pod pompowtryskiwaczami ;) Wymienić na pewno warto, ale tak jak pisałem wcześniej - nie ma tutaj najmniejszej potrzeby robić regeneracji/ kupować nowych :) To samo z turbiną - jej działanie można sprawdzić tylko wykonując komplet logów, bo ona ma pompować podczas przyśpieszania a nie na postoju. Z logów wynikłoby też, czy faktycznie problem dotyczy samej turbiny czy może przepływomierz zaniża wartość albo zawór N75 źle steruję. Przyczyn może być naprawdę kilka, ale żeby porywać sie od razu na wymianę to - według mnie, a wiesz co możesz z moim zdaniem zrobić :P - zbyt duże ryzyko, że wymieni się nie to co potrzeba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kat synchro sprawdz, stan krzywek walka i szklanek również. Nie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mic15hal moim zdaniem ma rację. Ja niedawno też męczyłem się bo po czasie dochodziło do tego, że w trakcie jazdy auto gasło. Też trzeba bylo czasami z 5-6 razy pokręcić żeby odpalił. Wzrastało spalanie chwilowe i wtedy auto zaczynało lekko dymić i czułem nieprzepalony olej napędowy. Zrobiłem logi i okazało się, że na 1 czy 4 pompowtrysku im silnik cieplejszy zaczynał bardziej "lać" i wtedy pojawiał się też dymek. Wymiana uszczelniaczy pompowtrysków rozwiązała miesięczną mordęgę.

Dodam, że uszczelniacze były "wystukane" i twarde. Nawet przy delikatnym wyjmowaniu z innego pompowtrysku jeden poprostu pękł...

Edytowane przez skladak998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kat synchro sprawdz, stan krzywek walka i szklanek również. Nie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu??

 

możesz napisać coś więcej o buczeniu z filtra powietrza, wujas ma taki przypadek a samochód nie ma mocy i wywala błędy od wtrysków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności