RADEK Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2009 chciałbym sobie sam wymienić pompowtryski silnik 1,9TDI 131KM AVF. może koledzy napisaliby po kolei co i jak by było dobrze zrobione :635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2009 a po co pompki wymieniac chcesz ty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2009 zaczeło się tak. Podczas jazdy stanął alternator, zerwało pasek wielorowkowy podwineło pod rozrząd przestawiło o trzy zęby i poleciała głowica. Dostałem drugą kompletną z pompkami (te same nr pompek) i ją założyłem teraz pali 2 litry więcej na 100km, wyraźny spadek mocy, szarpie silnikiem wyraźnie na 5 i 6 biegu przy 1700 - 2100 obr tylko przy dodawaniu gazu i i ciężej odpala. Sądzę że jak założe poprzednie pompki to tego nie będzie bo nie było palił 5 na 100km (trasa) 6,5 miasto wyraźnie przyspieszał i palił od dotknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2009 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161 zajrzyj tutaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2009 no to do roboty dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris39 Zgłoś #6 Napisano 19 Września 2009 Witam. Jestem laikiem w kwestii naprawy auta, więc opiszę mój problem może ktoś się wypowie. Objaw jest taki: szarpanie na 2 i 3 biegu przy 1500-2000 obr gdy lekko się przyśpiesza-jak na maxa to idzie dobrze. Wizyta u mechanika; mówi że jedna pompka niedomaga i to jest powód-że jedna leje paliwem a druga to koryguje ale już to nie wystarcza. na kompie wyszło tak 1. -2,6 2.-1,2 3.+0,8 4.+2,6 i teraz pytanie; czy to może być prawda i czy moge wymienic jedną pompke-jak tak to jakiej firmy? no i jaki koszt model jak pod moim logo. dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #7 Napisano 19 Września 2009 Witam. Jestem laikiem w kwestii naprawy auta, więc opiszę mój problem może ktoś się wypowie.Objaw jest taki: szarpanie na 2 i 3 biegu przy 1500-2000 obr gdy lekko się przyśpiesza-jak na maxa to idzie dobrze. Wizyta u mechanika; mówi że jedna pompka niedomaga i to jest powód-że jedna leje paliwem a druga to koryguje ale już to nie wystarcza. na kompie wyszło tak 1. -2,6 2.-1,2 3.+0,8 4.+2,6 i teraz pytanie; czy to może być prawda i czy moge wymienic jedną pompke-jak tak to jakiej firmy? no i jaki koszt model jak pod moim logo. dzięki. warto by było dokładniej obejrzeć dwie pompki: 1 i 4, któraś z nich jest słabsza, oby nie obydwie. Podłączenie pod kompa może więcej powiedzieć, nie chodzi tylko o dawkę. Jesteś z pomorskiego, możesz podjechać do tune-up, i ja mogę też coś niecoś zobaczyć ... ceny pompek ?? .... po woli zacznij patrzeć na alledrogo lub w serwisie cenę pompki możesz sprawdzić poniżej: http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2009 wymienione pompki (jedna była padnięta) - teraz śmiga jak prawie nówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #9 Napisano 24 Września 2009 na kompie wyszło tak 1. -2,62.-1,2 3.+0,8 4.+2,6 z tego co się orientuję 4 pompka jest w najgorszej kondycji. Komputer zwiększa dawkę na 4 pompce aby wyrównać pracę silnika. Może to być wina samej pompki bądź niższego ciśnienia na 4 garze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2015 Po szybkiej może nie kompletnej diagnostyce wyszło coś takiego. podobno słabe turbo. Są problemy z kopceniem , odpalaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2015 Parametry z grupy 013 wyglądają tak cały czas - ciągle w granicach +/- 0,5? Jeśli tak, to o jakimkolwiek uszkodzeniu tych pompek nie ma mowy i ktoś chce Cię namówić na totalnie bezsensowną wymianę pompowtryskiwaczy. Warto zmienić tylko uszczelki(koszt ~30zł na jeden pompowtryskiwacz) jeśli nie były wymieniane albo wymieniane dawno temu. Jak została zdiagnozowana turbina? Tylko na podstawie tego screena? Problem z odpalaniem może być spowodowany źle ustawionym rozrządem a kopcić może przez nieszczelność w dolocie(być może przez to mechanik też doszedł do wniosku że turbo jest słabe...) Polecam zrobić KOMPLET logów zanim wydasz jakiekolwiek pieniądze bo istnieje duże ryzyko że wyrzucić je w błoto - instrukcję dot. robienia logów masz w odpowiednim dziale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2015 Te parametry są robione na postoju , na zagrzanym silniku , nie było diagnostyki podczas jazdy więc nie wiem co o tym myśleć. Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek. Ale czemu 1 i 4 różni się znacznie od 2 i 3 .Nie wiem czy to się zachowuje tak cały czas bo nie było mnie przy tym. Wiem że koleś podpioł kompa na postoju i sprawdzał , parę razy przegazował i przesłał to co wyżej z diagnozą ze 1 i 4 wtrysk do regeneracji/ wymiany i słabe turbo zdiagnozowane na podstawie tego screena. Oznajmił że to nie pełna diagnostyka , że musi miec autko na chwilę itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2015 Te parametry są robione na postoju , na zagrzanym silniku , nie było diagnostyki podczas jazdy więc nie wiem co o tym myśleć. To o kant wiesz czego jest ta diagnoza o regeneracji/ wymianie pompowtryskiwaczy oraz wymianie turbiny. Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek. Ale czemu 1 i 4 różni się znacznie od 2 i 3 . Po pierwsze, to pompowtryskiwacz #1 jest "najlepszy"(ma najlepsze warunki do pracy - ciśnienie, szczelność, itd) ze wszystkich, ponieważ jest na tyle sprawny, że ECU może mu odejmować (stąd korekcja na minusie) dawkę, aby pracował tak samo jak inne. Po drugie. Znaczna różnica jest wtedy, kiedy pompki mają korekcje w całym zakresie (od -2,8 do +2,8) a nie w takim przypadku jak u Ciebie... Po trzecie. Nikt o zdrowych myślach nie będzie się nawet dotykał do tych pompowtryskiwaczy, bo Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ(jeśli parametry ze screena są utrzymywane przez cały czas) nie są w najmniejszym stopniu uszkodzone i dotykanie się do nich to wydawanie pieniędzy w błoto. Jedynie warto wymienić uszczelniacze, jeśli nikt tego dotychczas nie robił. Przymierzam się do wymiany najtańszego czyli uszczelniaczy ,ale każdy (oprócz Mic15chal) sugeruje regeneracje lub wymianę pompek Czas najwyższy zmienić fachowców, poważnie Tak w ogóle to co z tym autem jest nie tak, że oddałeś go do mechnika? Jakie sa objawy? słabe turbo zdiagnozowane na podstawie tego screena :lol2 :haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) W innym wątku opisywałem wszystko co sie dzieje ale tutaj jeszcze raz na szybko -kopci (lekko-nie piszcie że klekot tak powinien bo mój w takim razie kopci znacząco-robiłem porównanie) na postoju -podczas jazdy na biegu ,jak popuszczę mu gaz kopci- jak wcisnę sprzęgło przestaje -cięższe odpalanie- rano go muszę kręcić niekiedy parę razy. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez karlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2015 Jeśli masz możliwość zrobienia logów, to uwierz mi na słowo, ale razem z innymi użytkownikami będziemy wstanie określić co tak naprawdę jest nie tak z autem - tylko potrzebny jest komplet logów Koszt kabla KKL to ~20zł i będziesz w stanie wykonać kompletną diagnostykę oraz przede wszystkim żaden mechanik nie naciągnie Cię na zbędne koszta, skoro będzie czarno na biały, co jest nie tak Objawy które opisałeś sugerują na zużyte uszczelki pod pompowtryskiwaczami Wymienić na pewno warto, ale tak jak pisałem wcześniej - nie ma tutaj najmniejszej potrzeby robić regeneracji/ kupować nowych To samo z turbiną - jej działanie można sprawdzić tylko wykonując komplet logów, bo ona ma pompować podczas przyśpieszania a nie na postoju. Z logów wynikłoby też, czy faktycznie problem dotyczy samej turbiny czy może przepływomierz zaniża wartość albo zawór N75 źle steruję. Przyczyn może być naprawdę kilka, ale żeby porywać sie od razu na wymianę to - według mnie, a wiesz co możesz z moim zdaniem zrobić - zbyt duże ryzyko, że wymieni się nie to co potrzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #16 Napisano 27 Kwietnia 2015 Kat synchro sprawdz, stan krzywek walka i szklanek również. Nie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skladak998 Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) @Mic15hal moim zdaniem ma rację. Ja niedawno też męczyłem się bo po czasie dochodziło do tego, że w trakcie jazdy auto gasło. Też trzeba bylo czasami z 5-6 razy pokręcić żeby odpalił. Wzrastało spalanie chwilowe i wtedy auto zaczynało lekko dymić i czułem nieprzepalony olej napędowy. Zrobiłem logi i okazało się, że na 1 czy 4 pompowtrysku im silnik cieplejszy zaczynał bardziej "lać" i wtedy pojawiał się też dymek. Wymiana uszczelniaczy pompowtrysków rozwiązała miesięczną mordęgę. Dodam, że uszczelniacze były "wystukane" i twarde. Nawet przy delikatnym wyjmowaniu z innego pompowtrysku jeden poprostu pękł... Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez skladak998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #18 Napisano 12 Lipca 2015 Kat synchro sprawdz, stan krzywek walka i szklanek również. Nie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu?? możesz napisać coś więcej o buczeniu z filtra powietrza, wujas ma taki przypadek a samochód nie ma mocy i wywala błędy od wtrysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach