szkielu Zgłoś #1 Napisano 14 Września 2009 Witam podczas jazdy poczułem dziwny zapach - zjechałem na pobocze zajrzalem pod maskę i okazało się,że wszystko jest zapierdzielone olejem. Dokładnie prawa część wokół chłodniczki oleju,część bloku silnika.Przy przegazowaniu okazało się,że olej jest również na kolektorze wydechowym - stąd smród. uzupełniłem olej w skrzyni ( po jej wystygnięciu) odpaliłem. i jechał ok. do pierwszego ostrego zakrętu. miał problem ze zmianą biegu i olej znów zaczął smierdziec bo wesoło tryskał po silniku... Ma ktoś może pomysł co za diabeł? PS. przeszukałem forum i nie znalazłem nic pasującego do mojego problemu. PS2. ostatnio robiłem w nim głowicę ---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 18:15 ---------- naprawde nikt nie ma pomysłu? bo mechanik bedzie wymyslał pewnie cuda wianki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 15 Września 2009 Dokładnie prawa część wokół chłodniczki oleju,część bloku silnika Leci z chłodniczki silnika czy skrzyni? Jeśli ze skrzyni to sprawdź oringi pod chłodniczką, sprawdź też czy chłodniczka jest szczelna. i jechał ok. do pierwszego ostrego zakrętu. miał problem ze zmianą biegu i olej znów zaczął smierdziec bo wesoło tryskał po silniku... Olej z silnika czy ze skrzyni? skrzynia nie zmieni prawidłowo biegu jeśli chłodniczka jest nieszczelna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #3 Napisano 15 Września 2009 olej zdecydowanie ze skrzyni. ponoć to jakiś oring. dokładne miejsce wycieku niestety nie do ustalenia:( wylądował u mechnika specjalizującego się w automatycznych skrzyniach już mnie portfel boli ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2009 Koledzy co to morze być jak silnik pali olej?zrobiłem po wymianie oleju 4000 tyś.km i mam mniej niż połowe stan,wycieku żadnego nie ma bo nie widać.??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2009 Jezeli auto z twojego podpisu to proponowalbym sprawdzic turbine. Z reszta nie ten dzial i temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #6 Napisano 24 Września 2009 (edytowane) problem wycieku zostal usuniety. Ponoc wina konwertera + jakis oring. Niestety po wymianie w pozycji D samochod stacza sie do tylu. Przy zapalonym silniku. Po wcisnieciu hamulca wlozeniu N i ponownym włożeniu D przez chwile jest dobrze. Nie ma tez 4. Mechanik przez tel. Zapewnia, ze to kwestia regulacji linek. Co o tym myslicie? Edytowane 24 Września 2009 przez szkielu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2009 Jak dla mnie ze skrzynia jest cos nie tak, bo pracuje w trybie awaryjnym, stad nie ma 4 biegu. O staczaniu sie nie wypowiem bo nie wiem, ale na pewno nie powinno tak byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2009 Regulacja linki to prosty temat - dźwignię w pozycję "P" , luzujesz śrubę (klucz 13mm) na lince, która łączy koniec linki z dźwignią wychodzącą ze skrzyni. Następnie ciągniesz tę dźwignię ku przodowi auta aż do oporu, i w tej pozycji dociągasz śrubę. Sprawdź też, czy pancerz linki jest dobrze zablokowany w uchu na obudowie skrzyni - jest tam taka dziwna spinka-blaszka. Musi być na sztywno, bez luzu. Moim zdaniem regulacja nie rozwiąże problemu, skoro skrzynia na chwilę łapie... bo pracuje w trybie awaryjnym, stad nie ma 4 biegu Kolega niezbyt dokładnie opisał brak 4 biegu, bo: - może to być tryb awaryjny i jest wtedy tylko 3 bieg, - może być tak, że zmienia biegi tylko do 3 i nie chce włączyć 4 (tak jak jest dźwignia w pozycji "3" ) - może być tak, że chce włączyć 4 bieg, ale go nie ma - tak jak by luz. Miałem wszystkie przypadki w swojej B3 i jeszcze kilka innych kombinacji. Jak dla mnie ze skrzynia jest cos nie tak, moim zdaniem też. Na początek sprawdzić wszystkie wtyczki, OLEJ, sprawdzić czy pokarze jakieś błędy i walczyć dalej... Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2009 skrzynia zmienia biegi tylko d 3 tak jakby był zablokowany lewarek w pozycji 3. walczył będzie teraz mechanik. bo gdy oddawałem samochód z powodu wycieku oleju ze skrzyni to skrzynia pracowała prawidłowo. także nieodpuszcze tylko samochód będzie u niego tak długo aż naprawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2009 teraz mam wszystkie biegi. z tym,że na rozgrzanym silniku w pozycji "D" samochod toczy się do tyłu przy minimalnym wzniesieniu. Po wyrzuceniu na luz ("N") i ponownym włożeniu "D" wszystko jest ok - przez jakiś czas. Został zmieniony olej - mechanik twierdził,że może to być właśnie jego wina. I kazał jeździć - skrzynia się zaadaptuje i problem zniknie. niesttety nie znikł. mam wrażenie,że się nasilił. dodatkow zaczął szarpać strasznie przy zmianie biegów. Ma może ktoś pomysł co to za diabeł? w poniedzialek odstawiam gop do 3 już poprawki. Może będzie prościej jak powiem mechanikowi co ma zrobić? teoretycznie gość specjalizuje się w automatycznych skrzyniach biegów, ale coraz bardziej narasta w mnie podejrzenie,że tylko teoretycznie. bo ze skrzynią b3 juz 3 tygodnie trwa zabawa ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach