Skocz do zawartości
szkielu

olej na silniku [automat]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

podczas jazdy poczułem dziwny zapach - zjechałem na pobocze zajrzalem pod maskę i okazało się,że wszystko jest zapierdzielone olejem. Dokładnie prawa część wokół chłodniczki oleju,część bloku silnika.Przy przegazowaniu okazało się,że olej jest również na kolektorze wydechowym - stąd smród.

uzupełniłem olej w skrzyni ( po jej wystygnięciu) odpaliłem. i jechał ok. do pierwszego ostrego zakrętu. miał problem ze zmianą biegu i olej znów zaczął smierdziec bo wesoło tryskał po silniku... Ma ktoś może pomysł co za diabeł?

PS. przeszukałem forum i nie znalazłem nic pasującego do mojego problemu.

PS2. ostatnio robiłem w nim głowicę

 

---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 18:15 ----------

 

naprawde nikt nie ma pomysłu? bo mechanik bedzie wymyslał pewnie cuda wianki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie prawa część wokół chłodniczki oleju,część bloku silnika

Leci z chłodniczki silnika czy skrzyni?

Jeśli ze skrzyni to sprawdź oringi pod chłodniczką, sprawdź też czy chłodniczka jest szczelna.

 

i jechał ok. do pierwszego ostrego zakrętu. miał problem ze zmianą biegu i olej znów zaczął smierdziec bo wesoło tryskał po silniku...

Olej z silnika czy ze skrzyni? skrzynia nie zmieni prawidłowo biegu jeśli chłodniczka jest nieszczelna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej zdecydowanie ze skrzyni. ponoć to jakiś oring. dokładne miejsce wycieku niestety nie do ustalenia:( wylądował u mechnika specjalizującego się w automatycznych skrzyniach :( już mnie portfel boli ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co to morze być jak silnik pali olej?zrobiłem po wymianie oleju 4000 tyś.km i mam mniej niż połowe stan,wycieku żadnego nie ma bo nie widać.???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli auto z twojego podpisu to proponowalbym sprawdzic turbine.

 

Z reszta nie ten dzial i temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem wycieku zostal usuniety. Ponoc wina konwertera + jakis oring. Niestety po wymianie w pozycji D samochod stacza sie do tylu. Przy zapalonym silniku. Po wcisnieciu hamulca wlozeniu N i ponownym włożeniu D przez chwile jest dobrze. Nie ma tez 4. Mechanik przez tel. Zapewnia, ze to kwestia regulacji linek. Co o tym myslicie?

Edytowane przez szkielu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ze skrzynia jest cos nie tak, bo pracuje w trybie awaryjnym, stad nie ma 4 biegu.

O staczaniu sie nie wypowiem bo nie wiem, ale na pewno nie powinno tak byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja linki to prosty temat - dźwignię w pozycję "P" , luzujesz śrubę (klucz 13mm) na lince, która łączy koniec linki z dźwignią wychodzącą ze skrzyni. Następnie ciągniesz tę dźwignię ku przodowi auta aż do oporu, i w tej pozycji dociągasz śrubę. Sprawdź też, czy pancerz linki jest dobrze zablokowany w uchu na obudowie skrzyni - jest tam taka dziwna spinka-blaszka. Musi być na sztywno, bez luzu.

 

Moim zdaniem regulacja nie rozwiąże problemu, skoro skrzynia na chwilę łapie...

 

bo pracuje w trybie awaryjnym, stad nie ma 4 biegu

 

Kolega niezbyt dokładnie opisał brak 4 biegu, bo:

- może to być tryb awaryjny i jest wtedy tylko 3 bieg,

- może być tak, że zmienia biegi tylko do 3 i nie chce włączyć 4 (tak jak jest dźwignia w pozycji "3" )

- może być tak, że chce włączyć 4 bieg, ale go nie ma - tak jak by luz. Miałem wszystkie przypadki w swojej B3 :) i jeszcze kilka innych kombinacji.

 

 

Jak dla mnie ze skrzynia jest cos nie tak,
moim zdaniem też. Na początek sprawdzić wszystkie wtyczki, OLEJ, sprawdzić czy pokarze jakieś błędy i walczyć dalej...

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia zmienia biegi tylko d 3 tak jakby był zablokowany lewarek w pozycji 3.

walczył będzie teraz mechanik. bo gdy oddawałem samochód z powodu wycieku oleju ze skrzyni to skrzynia pracowała prawidłowo. także nieodpuszcze tylko samochód będzie u niego tak długo aż naprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz mam wszystkie biegi. z tym,że na rozgrzanym silniku w pozycji "D" samochod toczy się do tyłu przy minimalnym wzniesieniu. Po wyrzuceniu na luz ("N") i ponownym włożeniu "D" wszystko jest ok - przez jakiś czas. Został zmieniony olej - mechanik twierdził,że może to być właśnie jego wina. I kazał jeździć - skrzynia się zaadaptuje i problem zniknie. niesttety nie znikł. mam wrażenie,że się nasilił. dodatkow zaczął szarpać strasznie przy zmianie biegów. Ma może ktoś pomysł co to za diabeł? w poniedzialek odstawiam gop do 3 już poprawki. Może będzie prościej jak powiem mechanikowi co ma zrobić? teoretycznie gość specjalizuje się w automatycznych skrzyniach biegów, ale coraz bardziej narasta w mnie podejrzenie,że tylko teoretycznie. bo ze skrzynią b3 juz 3 tygodnie trwa zabawa ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności