czarnuch Zgłoś #21 Napisano 24 Września 2009 Kolego, z tego co wyczytalem to mam prawie dokladnie ten sam problem co ty. Wszystko sie zaczyna od zaplania, gdzies za bardzo go trzęsie. Takze radzono sprawdzic podzuszki przy silniku ale są ok, ale jeszcze u mnie przy jezdzie ze stała predkoscia zacynająca sie od 120 wzwyz przenosi drgania na kierownice i troche na samochód, idzie to odczuc. No i przy gaszeniu go troche trzesie. Co do kierownicy tez czasami idzie odczuc lekkie stuki przy wolnych predkosciach gdy sie skreci i najedzie na jakas dziure to słychac takie pukanie, przy jezdzie po normalnej drodze i skrecaniu nie ma tego. I mechanik mój tez nie wiem co to moze byc, moze ktos z was sobie z tym poradził albo wie gdzie moze byc przyczyna?? Po weekendzie będę wymieniał przegub wewnętrzny, jak uda mi się go kupić firmy spidan. Jak wymienię to na pewno podzielę się spostrzeżeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #22 Napisano 17 Listopada 2009 Już jest nieco jaśniej,ale sytuacja nie jest rozwiązana. Opony były trochę do dupy i po zmianie przestało trzepać kierownica i przez chwilę myślałem że sprawa rozwiazana. jest tak: przy przyspieszaniu tak na 3,4 i 5 biegu w zakresie obrotów 1800 - 2200obr/min czuć drgania na pedałach i troszkę mniejsze na aucie, kierownica nie bije w zasadzie. Można wnioskować że dzieje się tak na już troszkę rozgrzanym silniku, ale nie mogę tego na 100% potwierdzić. ja mam takie podejrzenia, że może to być coś związane z turbina, bo jak rozrząd miałem zrobiony i regenerację pompy to mechanik stwierdził że z turbiną jest tak, że jak silnik ma temp. poniżej 70 stopni to gdy wkręci się powyżej 3500 obr/min to turbina się wiesza i trzeba zgasić i odpalić silnik ponownie. Kiedy temp jest 70 stopni i powyżej to wszystko gra, po prostu ze ona ma jakiś luzik lekki czy coś ale definitywnie to nie kwalifikuje jej do robienia. Co sądzicie o tym koledzy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #23 Napisano 17 Listopada 2009 a byłeś w sprawie drgań u jakiegoś innego mechaniora czy tylko podejrzewasz po słowach osoby wymieniającej rozrząd?? teraz z końcówek i tłumika drgań przeszło na turbo - wymiękam i już nic nie powiem bo nie wiem pojedź do kogoś rozeznanego w paskach i niech sprawdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #24 Napisano 17 Listopada 2009 a byłeś w sprawie drgań u jakiegoś innego mechaniora czy tylko podejrzewasz po słowach osoby wymieniającej rozrząd?? teraz z końcówek i tłumika drgań przeszło na turbo - wymiękam i już nic nie powiem bo nie wiem pojedź do kogoś rozeznanego w paskach i niech sprawdzi jeszcze tylko musze namierzyć kogoś w swojej okolicy Lubelskie i podkarpackie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #25 Napisano 18 Listopada 2009 jeszcze koledzy zauważyłem że właśnie w przedziale 1800 - 2200 obr/min na biegu jałowym na postoju tez sa wyczuwalne drgania na pedałach i budy ale słabiej niż podczas jazdy i tak nasuwa mi się stwierdzenie, że to własnie coś z turbina bo na postoju jest nie obciążona i mniej czuć, natomiast podczas jazdy jest obciążona i bardziej czuć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #26 Napisano 18 Listopada 2009 kolego podłącz znowu VAG ale u kogoś kto ma dobrej jakości sprzęt i sprawdź błędy oraz dane wbloku 13 i 23 dla wyeliminowania układu napędowego typu pompki! Nie jestem zoorientowany ale może zawiesz się turbinka i musisz przeczyścić kierowniczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #27 Napisano 18 Listopada 2009 kolego podłącz znowu VAG ale u kogoś kto ma dobrej jakości sprzęt i sprawdź błędy oraz dane wbloku 13 i 23 dla wyeliminowania układu napędowego typu pompki! Nie jestem zoorientowany ale może zawiesz się turbinka i musisz przeczyścić kierowniczki chyba tak trzeba będzie zrobić, bo innego sposobu nie ma raczej. A takie czyszczenie kierownic czy całej turbinki bo nie wiem jak to z tym jest to w jakich granicach sie waha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol_126 Zgłoś #28 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) Stawiam na pompowtrysk. Miałem identyczny problem: zaświecona kontrolka ESP, silnik chodzi jak bez jednego cylindra(albo bez dwóch),gaszę go ,ponownie zapalam- jest ok. Nadmienić muszę ,ze problem ów narastał stopniowo-najpierw krótkie(półsekundowe) wręcz nie zauważalne zawahania pracy sil. bez kontr. ESP, potem nieco dluższe ok. 1-2sek. czasami z kontr. ESP a na końcu praca jakby bez jednego cylindra (silnik sie trzęsie jak snopowiązałka u chłopa w stodole, nie ma jazdy). Nijak nie mogłem skojarzyć ESP z trzęsącym sie silnikiem(potem sprawa sie wyjaśniła). Podpięcie pod kom.-diagnoza uszkodzony pompo wtrysk .Załamka(koszty, koszty i jeszcze raz koszty).Powiem Ci tak, i tobie kolego dzięki Forum zaoszczędziłem sporo kasy, gdyż dowiedziałem sie jaki jest lek na wyżej opisana przypadłość (pewnie nie we wszystkich przypadkach ale w większości z nich).Chodzi mianowicie o slaby styk na wtyczce pompowtryskiwacza(nie są one hermetyczne i cały czas zalane w pracującym oleju silnikowym). Zdjołem pokrywę zaworów, powypinałem wtyczki(pożal sie Boże mogli wymyślić jakiś inny rodzaj tego wtyku) po przyginałem lekko konektorki ( zwykły mały żeński), powtykałem na miejsca i po kłopocie .Naprawę wykonałem prawie rok temu przy przebiegu około 190 tys. km i do tej pory wszystko jest ok. Dowiedziałem sie, ze pompowtryskiwacz powinien "wytrzymać" około pół miliona km. Na koniec rada dla Wszystkich, których dotknie ten problem sprawdzcie najpierw wyżej wymieniony styk(koszt naprawy zero złotych) nie słuchajcie "speców" w jakimś tam "warsztatach " o wymianie pompo wtrysków .(koszt parę ładnych setek).Właściwe zdiagnozowanie tej usterki wymaga DOSWIADCZENIA I UCZCIWOSCI ze strony mechanika. O moim problemie rozmawiałem z ASO -"proszę przyjechać sprawdzimy, naprawimy, najprawdopodobnie pompowtrysk". Myślicie ,ze nie wiedza co w trawie piszczy(a właściwie stuka)-wiedza ale jak sie wezmą za robotę to nas tak szybko nie wypuszcza, wymienia pompo wtrysk (niepotrzebnie)a my wydamy zarobione parę, parę setek(a tak na marginesie ciekwę ile za wymianę "pompki" w ASO?)W granicach możliwości brońmy sie sami czytając ROZUMNIE Forum..Nie dajcie się. UWAGA: Post ten został skopiowany i zmodyfikowany z posta innego użytkownika - tomnika. Oryginalny post. Edytowane 14 Września 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #29 Napisano 18 Listopada 2009 Stawiam na pompowtrysk.Miałem identyczny problem: zaświecona kontrolka ESP, silnik chodzi jak bez jednego cylindra(albo bez dwóch),gaszę go ,ponownie zapalam- jest ok. Nadmienić muszę ,ze problem ów narastał stopniowo-najpierw krótkie(półsekundowe) wręcz nie zauważalne zawahania pracy sil. bez kontr. ESP, potem nieco dluższe ok. 1-2sek. czasami z kontr. ESP a na końcu praca jakby bez jednego cylindra (silnik sie trzęsie jak snopowiązałka u chłopa w stodole, nie ma jazdy). Nijak nie mogłem skojarzyć ESP z trzęsącym sie silnikiem(potem sprawa sie wyjaśniła). Podpięcie pod kom.-diagnoza uszkodzony pompo wtrysk .Załamka(koszty, koszty i jeszcze raz koszty).Powiem Ci tak, i tobie kolego dzięki Forum zaoszczędziłem sporo kasy, gdyż dowiedziałem sie jaki jest lek na wyżej opisana przypadłość (pewnie nie we wszystkich przypadkach ale w większości z nich).Chodzi mianowicie o slaby styk na wtyczce pompowtryskiwacza(nie są one hermetyczne i cały czas zalane w pracującym oleju silnikowym). Zdjołem pokrywę zaworów, powypinałem wtyczki(pożal sie Boże mogli wymyślić jakiś inny rodzaj tego wtyku) po przyginałem lekko konektorki ( zwykły mały żeński), powtykałem na miejsca i po kłopocie .Naprawę wykonałem prawie rok temu przy przebiegu około 190 tys. km i do tej pory wszystko jest ok. Dowiedziałem sie, ze pompowtryskiwacz powinien "wytrzymać" około pół miliona km. Na koniec rada dla Wszystkich, których dotknie ten problem sprawdzcie najpierw wyżej wymieniony styk(koszt naprawy zero złotych) nie słuchajcie "speców" w jakimś tam "warsztatach " o wymianie pompo wtrysków .(koszt parę ładnych setek).Właściwe zdiagnozowanie tej usterki wymaga DOSWIADCZENIA I UCZCIWOSCI ze strony mechanika. O moim problemie rozmawiałem z ASO -"proszę przyjechać sprawdzimy, naprawimy, najprawdopodobnie pompowtrysk". Myślicie ,ze nie wiedza co w trawie piszczy(a właściwie stuka)-wiedza ale jak sie wezmą za robotę to nas tak szybko nie wypuszcza, wymienia pompo wtrysk (niepotrzebnie)a my wydamy zarobione parę, parę setek(a tak na marginesie ciekwę ile za wymianę "pompki" w ASO?)W granicach możliwości brońmy sie sami czytając ROZUMNIE Forum..Nie dajcie się. Ciekawy problem i może pomóc,ale mi nie pomoże ponieważ nie mam pompowtrysków tylko pompę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #30 Napisano 18 Listopada 2009 gdzie jest ten tłumik drgań.jak to wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #31 Napisano 18 Listopada 2009 gdzie jest ten tłumik drgań.jak to wygląda? to jest za turbiną taka metalowa plecionka o długości około 20cm... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #32 Napisano 11 Lutego 2010 turbina zrobiona a drgania pozostały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #33 Napisano 11 Lutego 2010 turbina zrobiona a drgania pozostały... Szczerze współczuję.Koledzy dużo pisali o przegubach ,poduszkach łącznikach itd.To i ja dodam coś od siebie,morze tu wina leży po stronie sprzęgła(tak mi się wydaje ,ale mogę się mylić),bo chyba o tym nie pisali chyba ,że nie doczytałem.U mnie przy przyśpieszaniu też czyć lekkie wibracje ,powodem tego prawdopodobnie jest ślizgające się sprzęgło wymiana nie długo to dam znać czy pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #34 Napisano 11 Lutego 2010 Szczerze współczuję.Koledzy dużo pisali o przegubach ,poduszkach łącznikach itd.To i ja dodam coś od siebie,morze tu wina leży po stronie sprzęgła(tak mi się wydaje ,ale mogę się mylić),bo chyba o tym nie pisali chyba ,że nie doczytałem.U mnie przy przyśpieszaniu też czyć lekkie wibracje ,powodem tego prawdopodobnie jest ślizgające się sprzęgło wymiana nie długo to dam znać czy pomogło. będę wdzięczny za wszelkie sugestie... na razie jeżdżę i nie przejmuje się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIABLOPAT Zgłoś #35 Napisano 23 Marca 2010 A nie masz czasem automatu? bo jeżeli tak to na bank konwerter sprzęgła, ja to miałem i po naprawie wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #36 Napisano 24 Marca 2010 A nie masz czasem automatu? bo jeżeli tak to na bank konwerter sprzęgła, ja to miałem i po naprawie wszystko ok Mam manuala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb1986 Zgłoś #37 Napisano 4 Grudnia 2011 witam mam taki problem ze w zakresie 1600-1800obr czuć drgania w aucie zarówno na biegu jałowym jak i na wszystkich biegach dodam ze jest to passat b5 fl 130KM i 6-cio biegową skrzynia. czy może ktoś po może pomóc od czego mogą być spowodowane te drgania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach