Skocz do zawartości
czarnuch

Drgania samochodu i pedałów 1800-2200 obr/min, turbina,

Rekomendowane odpowiedzi

Od 40km/h przy przyspieszaniu zaczyna drżeć całe auto i w miarę nabierania prędkości tak od około 60km/h coraz mniej.

Najbardziej to właśnie tak przy 40.

Co to może być - pojadę oczywiście najpierw wyważyć koła chociaż nie podejrzewam żeby to było to chociaż to tak czuć jakby to było od prawego koła??

Mniej więcej to się zaczęło po tym jak gość wjechał mi w tył, z uszkodzeń to był praktycznie tylko zderzak ale w momencie uderzenia nogę trzymałem na hamulcu.

 

Proszę o jakieś rady lub spostrzeżenia.

 

Mechanik który robił mi niedawno rozrząd też to zauważył i nie zagłebiając się specjalnie stwierdził że to moze być przegub?

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele. Poczynając od poduszek silnika i skrzyni biegów przez urwany tłumik drgań oraz koło dwumasowe a także wyważenie kół i koło dwumasowe. Przegub daje znaki przez stukot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Poduszki silnika raczej odpadają bo przy rozrządzie teraz mechanik z grubsza prześwietlał samochód.

 

Tak jak napisałem musze jechać na wyważanie kół, tak sobie myślę że to może też być jakiś defekt opony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc pewnie końcówki kierownicze też sprawdzone...? Tak jak kolega Jacek powiedział ja stawiałbym na na tłumik drgań!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a tłumik drgań to droga wymiana, ogólnie koszt i jak to sprawdzić?

 

Cos czytałem tez że może być przegub wewnętrzny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kola to raczej odpadaja bo drgania kol to zaczynaja sie od 80 km/h do 120km/h. Co do poduszek to musialbys zrobic test trzymajac go na hamulcu dodajac gas puszczac powoli sprzeglo i druga osoba niech patrzy jak bardzo sie silnik podnosi. tzrba to obserwowac na wstecznym i na 1 biegu. Wtedy okreslisz czy poduszki silnika sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tłumik drgań to droga wymiana, ogólnie koszt i jak to sprawdzić?

z tego co się zorientowałem wcześniej to tłumik drgań sam w sobie kosztuje ok. 540zł (trochę drogo, no ale takie uroki passata)

Cos czytałem tez że może być przegub wewnętrzny...

powem ci szczerze ale nie wiem jak objawiają się zużyte przeguby wewnętrzne- zewnętrzne terkoczą na skręconych kołach???a wewnętrzne nie wiem.....ale podjedź na stację diagnostyczną tam to sprawdzą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co się zorientowałem wcześniej to tłumik drgań sam w sobie kosztuje ok. 540zł (trochę drogo, no ale takie uroki passata)

 

 

mówisz o oryginalnym w serwisie bo w zwykłym sklepie ksztuje jakieś 50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ziewal taką cene zawołali mi w warsztacie na podzespołach serwisowych! A zamiennik znalazłem za 120zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cięzko jest koledzy z wymianą tego tłumika drgań - czyt czy dużo roboty i rozbierania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ziewal taką cene zawołali mi w warsztacie na podzespołach serwisowych! A zamiennik znalazłem za 120zł

 

no to zaje... masz mechaników http://www.allegro.pl/item730293231_lacznik_elastyczny_tlumik_drgan_audi_vw_bmw_alfa.html

 

ja na takim juz rok śmigam chłopaki pisali na forum że wspawanie kosztuje cos między 100 a 200 zł mi znajomy zrobił to za 40 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ziewal powiem tak jeżeli chcesz to kupuj na allegro ja nie kupowałem i nie mam najmiejszego zamiaru tego robić!!!!!!!

ps. ale to była inna część niż ten łącznik elastyczny:confused::confused::confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem jadąc dzisiaj do pracy: jadę 40km/h na 3 biegu zaczyna drżeć, przyspieszam koło 60 km/h mniej drży, wrzucam przy tych 60km/h 4 bieg i drży bardziej niż na 3 biegu???

 

Więc wyważenie kół niestety odpada moim zdaniem, może to poduszka jakaś, co sądzicie koledzy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 60km/h - i czwórka:confused::P

czyli stosujesz tzw - psj (jak nie wiesz to znaczy piz...aty styl jazdy

czyli 80km/h i piątka i jak to mówią dzida i 120!!!!!:D:D:D:D:D;)

 

mogą być poduszki ale obstawiałbym te dwie na połączeniu silnika ze skrzynią!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy 60km/h - i czwórka:confused::P

czyli stosujesz tzw - psj (jak nie wiesz to znaczy piz...aty styl jazdy

czyli 80km/h i piątka i jak to mówią dzida i 120!!!!!:D:D:D:D:D;)

 

mogą być poduszki ale obstawiałbym te dwie na połączeniu silnika ze skrzynią!!!

 

to kolego w ramach testów tak zrobiłem i takie zaobserwowałem rzeczy.

 

Można w takim wypadku wykluczyć koła, no bo przy takiej samej prędkości na 3 biegu i 4 są różne drgania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czarnuch1982 powiem tak

jedz autkiem na diagnoze do jakiegos dobrego fachowca niech sprawdzi tlumik drgan i poduszki i bedziz sytuacja jasniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarnuch1982 powiem tak

jedz autkiem na diagnoze do jakiegos dobrego fachowca niech sprawdzi tlumik drgan i poduszki i bedziz sytuacja jasniejsza

 

No masz w sumie rację, trzeba tak bedzie zrobić.

 

Najbardziej wkurza mnie to ze dopiero co odebrałem auto po rozrzadzie i remoncie praktycznie całego silnika, ale może nie będzie to nic strasznego, zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wyważeniu kół.

 

Niestety to nie koła, wprawdzie leciutkie bicie obony maja bo to jakaś chińszczyzna ale to nie to.

 

Wczoraj zrobiłem 500km i z moich obserwacji wynika że drgania przenoszone sa głównie na układ kierowniczy a troche tez na auto.

 

Przy powolnym ruszaniu da się wyczuć takie chrobotnięcie na kierownicy tak jakby to może ja wiem z przegubu było??

 

Jakiś tuk ze 2 razy słyszałem z przodu i z tyłu, pewnie to zawieszenie po 3000km jazdy w Polsce się odzywa??

 

Nie ma ktoś jeszcze jakichś pomysłów co by tu sprawdzić i jak.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, jak jest zbudowane zawieszenie z tyłu samochodu bo z przodu to wiem ze jest wielowahaczowe a tył, drogi remont??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś może jakąś dobra firmę i pewna z allegro lub z netu ogólnie w której można by było nabyć przegub wewnętrzny firm Spidan lub Lobro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, z tego co wyczytalem to mam prawie dokladnie ten sam problem co ty. Wszystko sie zaczyna od zaplania, gdzies za bardzo go trzęsie. Takze radzono sprawdzic podzuszki przy silniku ale są ok, ale jeszcze u mnie przy jezdzie ze stała predkoscia zacynająca sie od 120 wzwyz przenosi drgania na kierownice i troche na samochód, idzie to odczuc. No i przy gaszeniu go troche trzesie. Co do kierownicy tez czasami idzie odczuc lekkie stuki przy wolnych predkosciach gdy sie skreci i najedzie na jakas dziure to słychac takie pukanie, przy jezdzie po normalnej drodze i skrecaniu nie ma tego. I mechanik mój tez nie wiem co to moze byc, moze ktos z was sobie z tym poradził albo wie gdzie moze byc przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności