Skocz do zawartości
Damianowski

czujnik temperatury cieczy tylko 2 piny problem

Rekomendowane odpowiedzi

aha no plynu jest ok to pewnie czujnik jest walnietu jutro bede grzebal i zrobie fotki to wstawie dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to pewnie czujnik jest walnietu jutro bede grzebal i zrobie fotki to wstawie dzieki!

Na 100% pewny nie jestem, ale o ile dobrze pamiętam to właśnie ta kontrolka tez jest odpowiedzialna za stan płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha no jutro sprawdze wielkie dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie bylem dzisiaj w samochodzie i szukalem tak jak pisal Gural znalazlem cos takiego jak na zdjeciach czy to jest ten czujnik?

DSC07899.jpg

DSC07901.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie dałem ciała z tą wymiana czujnika. Mechanik powiedział że wymieniłem czujnik temperatury ale ten który sprawdza inny czujnik który defacto jest 4 pinowy z lewej strony a ja wymienilem ten z prawej strony silnika umiejscowiony w gumowej rurce.

narobiłem zamieszania z dwoma pinami. Sorry. Idąc za rada forumowiczów sprawdziłem na Vagu kanał Engine kanał 03 i instruments kanał 07 i temperatura była podobna wiec wykluczyłem czujnik. Zabraliśmy sie za termostat który okazał sie trafiony. Po wymianie wskazówka płynnie podnosi sie do 90 i stoi w miejscu. Mechanika jednak lekko zdziwiło to że dolna rura od chłodnicy sie nie nagrzewa tak bardzo jak górna i że nie widać jak płyn sie przelewa w zbiorniczku. Padło podejrzenie na pompę wody. Ale skoro auto sie nie przegrzewa i trzyma równo 90 stopni to możliwe że pompa nawaliła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej problem z opadająca wskazówką powraca co jakiś czas opada do 70 ale bardzo rzadko.

jak mechanik wymieniał termostat to taka część okrągła na koncu bolca leżała oddzielnie pod pompą, a ponieważ woda w zbiorniczku sie nie przelewała podejżewał że wirnik od pompy mógł sie uszkodzić. Woda nadal mi sie nie przelewa. silnik nagrzewa sie do 90 prawidłowo -po jakichś 6km jazdy trzyma 90. Jednak czasami jak włączę cieple ogrzewanie to podrafi spaść do 70. Czy to wina felefnego termostatu czy może rzeczywiście pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik nagrzewa sie do 90 prawidłowo -po jakichś 6km jazdy trzyma 90. Jednak czasami jak włączę cieple ogrzewanie to podrafi spaść do 70. Czy to wina felefnego termostatu czy może rzeczywiście pompa?

Raczej termostat. Kup WAHLER-a, wymień a jak dalej będzie to samo to dopiero weź się za pompę. Trzeba zaczynac zawsze od prostszych i tańszych rzeczy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nie jasno to określiłem ale termostat był właśnie wymieniony przedtem wskazówka wogóle sie nie ruszała. czy brak przelwającej się wody w zbiorniczku to jakis powazny stan?

u mnie wskazanie płynu jest na minimum jak zimny silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Od roku komp mi wywala blad 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus.

 

Kupilem nowy czujnik zielony 4 pinowy.

Teraz trudny orzech, gdzie on jest? Dowiedzialem sie, ze powinien byz z prawej strony od glowicy na tyle silnika. I tak jak kolega Damian napisal, jest tam czujnik 2 pinowy. Na dole chlodnicy mam 4 pinowy, ale niebieski kolor. Z tylu silnika z prawej strony tez jest jakis 4 pinowy ale czarny.

 

Wiec gdzie jest ten prawidlowy? Silnik AVB 101 km, 2002

 

oprocz tego bledu co mi komp wywala innych problemow nie zauwazyelm. Jedynie tylko raz w czasie jazdy zauwazylem, ze wskazowka spadla do 70st i od razu sie podniosla do 90.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale termostat był właśnie wymieniony . czy brak przelwającej się wody w zbiorniczku to jakis powazny stan?

u mnie wskazanie płynu jest na minimum jak zimny silnik

To, że był wymieniony to nie znaczy, że jest sprawny lub właściwie założony - kumasz?

 

 

Podepne sie pod temat. Od roku komp mi wywala blad 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus.

 

Kupilem nowy czujnik zielony 4 pinowy.

Teraz trudny orzech, gdzie on jest?

Nie kombinuj. Ten czujnik masz z tyłu silnika - przy samej grodzi silnikowej. Z góry wchodzi w ten czujnik kostka 4-o pinowa. Zajrzyj za silnik i ją na pewno zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a mam takie głupie pytanie. Czy jak silnik ma 90stopni to płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być mocno ciepły czy miec temp. otoczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak silnik ma 90stopni to płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być mocno ciepły czy miec temp. otoczenia?

Wszystko zależy od tego, jaka jest temperatura na zewnątrz i na jakim obiegu krązy woda. Ale temperatura płynu w zbiorniczku nie będzie taka jak temperatura zewnętrzna :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajrzyj za silnik i ją na pewno zobaczysz.

 

Zagladalem i za diabla nic nie moglem zobaczyc. Wrzucam 2 fotki:

Na jednej co to jest te zlacze okragle?

Na drugiej znalazlem to za silnikiem patrzac z lewej strony? Co to za czujnik?

 

Bede probowal dalej szukac tego zielonego w niedziele. dzis jestem na nockach, jutro odsypiam by sie przestawic na tryb nocnego marka.

 

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.

CIMG4041_1024x768.jpg

CIMG4040_1024x768.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zagladalem i za diabla nic nie moglem zobaczyc.

No jak stoisz przed autem i zaglądasz za silnik to przypatrz się takiej czarnej rurce, wychodzącej z silnika. W tej rurce właśnie będzie siedział czujnik 4-o pinowy. Policz kabelki na wtyczce - jeśli pewny nie jesteś :hyhy:

Troche już dziś wypiłem i niedowidzę, ale... to będzie TO na focie nr 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, ale ot czarny kolor czujnika, nie zielony.

 

Na zdrowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, ale ot czarny kolor czujnika, nie zielony.

 

To czemu kupiłeś zielony? Najpierw się sprawdza na silniku - jaki się ma - dopiero potem się kupuje. Mi proponowali czarny a mam jednak żółty :D I żółty sobie kupiłem i wszycho jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo mi diler vw sprzedal. Zerkal w Etke wpisujac VIN i stwierdzil, ze to ten.

Pojade wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No bo mi diler vw sprzedal. Zerkal w Etke wpisujac VIN i stwierdzil, ze to ten.

No właśnie w przypadku czujników to jest najczęstszy błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ten na zdjeciu jest ulozony w poziomie, jak go wyciagne to pewnie caly plyn chlodniczy splynie. I czy to jest napewno ten, hm

 

Znalazlem cos takiego na angielskim forum

Following a long time fault code stored in the ECU;

 

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

 

I decided to change the older less reliable (Black 078.919.501.C) version of the Coolant Temperature Sensor with the updated (Green 059.919.501.A ) version.

 

The results have been noticeable;

 

  • The car seems to start slightly more easily, with a lot less smoke produced on start up (ASZ engine).
  • Generally, the car appears to be smoother and more economical when driving
  • The 17664 fault code, hasn't recurred

Wiec moze ok, mozna zrobic swapa?

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest w pionie a też sporo płynu wyleciało. Trzeba to po prostu szybko zrobić i umiejętnie :D Lub uprzednio spuścić trochę płynu do wiadra czy miski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności