Skocz do zawartości
Lcf

Samodzielna wymiana rozrzadu 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj wymienilem rozrzad w swoim Passacie, wymienialem wczesniej w silnikach 1.9TDi i dawalem rade, a tu zonk. KOla rozrzadu blokuje w pozycji w jakiej nalezy, a ze nie mam przyzodu do ustawienia kola na wale korbowym, to ustawiam znacznik pionowo do gory (pokrywa sie z miescem osadzenia klucza do ustawienia), ale w takiej pozycji nie moge obrocic walem. Jak przestawie o 1 zabek rozrzad do przodu to obracam walem bez problemu. Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Nie robisz tego na blokadach podstawowy blad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robie tak

wkladam blokady w otwory w kolach rozrzadu, oczywiscie po wczesniejszym ustawieniu ich w odpowiedniej pozycji, chyba ze chodzi ci o jeszcze jakis inny rodzaj blokad. A nie mam tego klucza, ktorym ustawia sie kola na wale korbowym. Na kole jest ten trojkatny znacznik i w tej chwili mam go ustawiony o 1 zabek do przodu, tak jak na rysunku w przypadku B

Edytowane przez Lcf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ?

A na skrzyni nie blokujesz ja u siebie mam otwor na bolec ktory wpadnie jesli wszystko ustawisz .Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A na skrzyni nie blokujesz ja u siebie mam otwor na bolec ktory wpadnie jesli wszystko ustawisz .Pozdro

 

A mozesz cos wiecej na ten temat, gdzie szukac tego otworu ? Od gory czy trzeba wejsc pod auto ? Moze jakies foto pogladowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos ma schemat ustwienia rozrządu do silnika 8V 2.0 BMM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ?

Powiem ci tylko tyle, że albo ty jesteś bardzo odważny, albo bardzo bogaty, (hmm:hmm, tylko jak bogaty to czemu auto z 2007)

(chyba że nie swoje auto naprawiasz:ups:)

 

Bo nikt normalny kto nie wie jak zablokować koła rozrządu nie zabiera się za to. Wymiana rozrządu to jedna z bardziej odpowiedzialnych prac jakie dotyczą silnika (mam nadzieję że to wiesz), a efekt spieprzonej pracy może przewyższyć wartość samochodu. Nie pomne nerwów, telefonów i nie przespanych nocy że by wyprostować to co się spieprzyło. Nie twierdze ze wymieniać w ASO, ale jest tylu fajnych chłopaków co wiedza i co ważne potrafią to zrobić, za naprawdę nie wielkie pieniądze.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia. (dodam że nie odważył bym się moje TFSI ruszyć samemu) a cena za rozrząd w Irlandii to 750euro

 

Jak masz blisko to kontaktuj sie z romeo9999 on ci to obskoczy.

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łukasz jak kto jest kumaty i robił to w inych autach to nie ma zadnego problemu ja u siebie wymieniałem rozrząd po wymianie 9 miesiecy temu juz mam napykanie 10 tys i wszystko działa 2 godzinki roboty i jakieś 300 zł w kieszeni !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, różnica jest tylko jedna, że byłeś pewny co robisz, a myślę że jeśli już na początku są problemy z niewiedza znalezienia otworów serwisowych i założeniem blokady ... to czy jest sens brnięcia dalej...?

 

Pozdrawiam Wojtek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pacjenta, 2.0 tdi BLB w Audi A6. Zgasł podczas jazdy, okazało się, że rolka napinacza się poluzowała, rozrząd się przestawił. Chciałem ustawić rozrząd na znaki, wałki rozrządu zablokowane wiertłem 6 mm, teraz tylko pytanie jak ustawić wał korbowy. Szukałem okienka w skrzyni biegów, żeby znaleźć znak na kole zamachowym, ale niestety nie znalazłem. Mam tylko taki podgląd na dwumas, ale czy to służy do ustawienia koła zamachowego ? A może nie ma żadnego znaku na kole i skrzyni, tylko trzeba ściągać przód, żeby ustawić?

[ATTACH=CONFIG]134727[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pożycz sobie blokade wału do 2.0 lub kup http://allegro.pl/blokada-kol-rozrzadu-grupa-vw-1-2-1-4-1-9-2-0-tdi-i5572592784.html Jak ustawisz na blokadach to bedziesz mieć idealną synchronizację wałka rozrządu.Bo to nie stare tdi ażeby ustawiać chybił trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mozesz cos wiecej na ten temat, gdzie szukac tego otworu ? Od gory czy trzeba wejsc pod auto ? Moze jakies foto pogladowe.

 

Panowie, jak i czym obrócić wałek rozrządu aby ustalić luz na dźwigienkach PW (pompowtryskiwaczy)

 

skrzynia DSG sik BKP .

 

czy pokręcić kołem rozrządu, czy koniecznie śrubą wału korbowego zdejmując koło jezdne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej zdejmij koło i kręć śrubą na kole pasowym wału. BKP to diesel z dużą kompresją, cieżko sie kręci i nie wiadomo czy nie zaszkodzisz paskowi kręcąc kołem rozrządu a zdjecie koła i osłony to 5 min roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej zdejmij koło i kręć śrubą na kole pasowym wału. BKP to diesel z dużą kompresją, cieżko sie kręci i nie wiadomo czy nie zaszkodzisz paskowi kręcąc kołem rozrządu a zdjecie koła i osłony to 5 min roboty.

 

Dzięki za podpowiedź. To jest bardzo poprawne działanie. Należy dodać że, przy DSG ustawić na" N" oraz ciasną 19 12kątna trzpieniową. Faktycznie ma dużą kompresję , to obracać po woli- nie ma powodu do gwałtownego sprężania.

 

POmpowtryski najlepiej ustawiać na czujnik zegarowy w dolnym ich położeniu . Wszystko zrobiłem dzisiaj ale i tak nie odpalił widocznie lubi jak koło niego chodzę. Nawet trudno go sprzedać bo taka to złota konstrukcja niemiecka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpala bo przy wymianie pompowtryskiwacza szyna sie zapowietrzyla, trzeba trochę pokręcić żeby odpalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,to jest konieczne.Jednak po wymianie PW dalej rozrusznik nie dziala.Slynny Terminal 15 plt

potrafi zgasic silnik w czasie jazdy a vcds pokazuje bzdury.Sprawdze stare PW.ale ich wymiana byla chyba nie celowa.Blokada ich cewek miala na celu wykluczyc zalanie silnika.Po PW ciemna strona VW jest lipa z Terminalem 15.Jak na jednej listwie mozna dac zasilanie do ECU,kazde jej zwarcie do masy spksoduje IZDED_HALT. Taki fenoment tylko w klasie vw.Obecnie jest u elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazł się magik z Brwinowa co nic nie zrobił a przytulił 800,- opowiadał rożne pie..doły.

coś z rozrusznikiem- poprawiał serownik Ecu -pytałem co zrobił nie potrafił powiedzieć którą mapę - nawet nie pokazał spalonego szczotko-trzymacza Czyli nie wiedział co ale widział gdzie i za ile.

Taka naprawa to kpiny z pacjenta. Radzę omijać cały BRWINÓW- żałosny i arogancki !!!

Lepiej do serwisu VW I WYMAGAĆ. Prostak zawsze pozostanie prostakiem stówa czy dwie to żadna sprawa przy takim chamstwie.

Radzę posiadaczom B6 omijać Brwinów w tym prostaków.

Jeśli nie określi kosztu diagnozy oraz nie ustali wspólnie kosztu części i naprawy to po prostu zwykły cwaniak !!!!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności