Lcf Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2009 Witam, wczoraj wymienilem rozrzad w swoim Passacie, wymienialem wczesniej w silnikach 1.9TDi i dawalem rade, a tu zonk. KOla rozrzadu blokuje w pozycji w jakiej nalezy, a ze nie mam przyzodu do ustawienia kola na wale korbowym, to ustawiam znacznik pionowo do gory (pokrywa sie z miescem osadzenia klucza do ustawienia), ale w takiej pozycji nie moge obrocic walem. Jak przestawie o 1 zabek rozrzad do przodu to obracam walem bez problemu. Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2009 Nie robisz tego na blokadach podstawowy blad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lcf Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) Robie tak wkladam blokady w otwory w kolach rozrzadu, oczywiscie po wczesniejszym ustawieniu ich w odpowiedniej pozycji, chyba ze chodzi ci o jeszcze jakis inny rodzaj blokad. A nie mam tego klucza, ktorym ustawia sie kola na wale korbowym. Na kole jest ten trojkatny znacznik i w tej chwili mam go ustawiony o 1 zabek do przodu, tak jak na rysunku w przypadku B Edytowane 2 Września 2009 przez Lcf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #4 Napisano 7 Września 2009 Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ? A na skrzyni nie blokujesz ja u siebie mam otwor na bolec ktory wpadnie jesli wszystko ustawisz .Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lcf Zgłoś #5 Napisano 10 Września 2009 A na skrzyni nie blokujesz ja u siebie mam otwor na bolec ktory wpadnie jesli wszystko ustawisz .Pozdro A mozesz cos wiecej na ten temat, gdzie szukac tego otworu ? Od gory czy trzeba wejsc pod auto ? Moze jakies foto pogladowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2626 Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2012 A czy ktos ma schemat ustwienia rozrządu do silnika 8V 2.0 BMM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2012 (edytowane) Ktos moze mi podpowiedziec co robie zle ? Powiem ci tylko tyle, że albo ty jesteś bardzo odważny, albo bardzo bogaty, (hmm:hmm, tylko jak bogaty to czemu auto z 2007) (chyba że nie swoje auto naprawiasz:ups:) Bo nikt normalny kto nie wie jak zablokować koła rozrządu nie zabiera się za to. Wymiana rozrządu to jedna z bardziej odpowiedzialnych prac jakie dotyczą silnika (mam nadzieję że to wiesz), a efekt spieprzonej pracy może przewyższyć wartość samochodu. Nie pomne nerwów, telefonów i nie przespanych nocy że by wyprostować to co się spieprzyło. Nie twierdze ze wymieniać w ASO, ale jest tylu fajnych chłopaków co wiedza i co ważne potrafią to zrobić, za naprawdę nie wielkie pieniądze. Pozdrawiam i życzę powodzenia. (dodam że nie odważył bym się moje TFSI ruszyć samemu) a cena za rozrząd w Irlandii to 750euro Jak masz blisko to kontaktuj sie z romeo9999 on ci to obskoczy. Edytowane 5 Września 2012 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #8 Napisano 5 Września 2012 łukasz jak kto jest kumaty i robił to w inych autach to nie ma zadnego problemu ja u siebie wymieniałem rozrząd po wymianie 9 miesiecy temu juz mam napykanie 10 tys i wszystko działa 2 godzinki roboty i jakieś 300 zł w kieszeni ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #9 Napisano 5 Września 2012 Wojtek, różnica jest tylko jedna, że byłeś pewny co robisz, a myślę że jeśli już na początku są problemy z niewiedza znalezienia otworów serwisowych i założeniem blokady ... to czy jest sens brnięcia dalej...? Pozdrawiam Wojtek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2015 Panowie mam pacjenta, 2.0 tdi BLB w Audi A6. Zgasł podczas jazdy, okazało się, że rolka napinacza się poluzowała, rozrząd się przestawił. Chciałem ustawić rozrząd na znaki, wałki rozrządu zablokowane wiertłem 6 mm, teraz tylko pytanie jak ustawić wał korbowy. Szukałem okienka w skrzyni biegów, żeby znaleźć znak na kole zamachowym, ale niestety nie znalazłem. Mam tylko taki podgląd na dwumas, ale czy to służy do ustawienia koła zamachowego ? A może nie ma żadnego znaku na kole i skrzyni, tylko trzeba ściągać przód, żeby ustawić? [ATTACH=CONFIG]134727[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2015 Pożycz sobie blokade wału do 2.0 lub kup http://allegro.pl/blokada-kol-rozrzadu-grupa-vw-1-2-1-4-1-9-2-0-tdi-i5572592784.html Jak ustawisz na blokadach to bedziesz mieć idealną synchronizację wałka rozrządu.Bo to nie stare tdi ażeby ustawiać chybił trafił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #12 Napisano 1 Maja 2017 A mozesz cos wiecej na ten temat, gdzie szukac tego otworu ? Od gory czy trzeba wejsc pod auto ? Moze jakies foto pogladowe. Panowie, jak i czym obrócić wałek rozrządu aby ustalić luz na dźwigienkach PW (pompowtryskiwaczy) skrzynia DSG sik BKP . czy pokręcić kołem rozrządu, czy koniecznie śrubą wału korbowego zdejmując koło jezdne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_mal Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2017 Raczej zdejmij koło i kręć śrubą na kole pasowym wału. BKP to diesel z dużą kompresją, cieżko sie kręci i nie wiadomo czy nie zaszkodzisz paskowi kręcąc kołem rozrządu a zdjecie koła i osłony to 5 min roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2017 Raczej zdejmij koło i kręć śrubą na kole pasowym wału. BKP to diesel z dużą kompresją, cieżko sie kręci i nie wiadomo czy nie zaszkodzisz paskowi kręcąc kołem rozrządu a zdjecie koła i osłony to 5 min roboty. Dzięki za podpowiedź. To jest bardzo poprawne działanie. Należy dodać że, przy DSG ustawić na" N" oraz ciasną 19 12kątna trzpieniową. Faktycznie ma dużą kompresję , to obracać po woli- nie ma powodu do gwałtownego sprężania. POmpowtryski najlepiej ustawiać na czujnik zegarowy w dolnym ich położeniu . Wszystko zrobiłem dzisiaj ale i tak nie odpalił widocznie lubi jak koło niego chodzę. Nawet trudno go sprzedać bo taka to złota konstrukcja niemiecka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_mal Zgłoś #15 Napisano 7 Maja 2017 Nie odpala bo przy wymianie pompowtryskiwacza szyna sie zapowietrzyla, trzeba trochę pokręcić żeby odpalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #16 Napisano 8 Maja 2017 Tak,to jest konieczne.Jednak po wymianie PW dalej rozrusznik nie dziala.Slynny Terminal 15 plt potrafi zgasic silnik w czasie jazdy a vcds pokazuje bzdury.Sprawdze stare PW.ale ich wymiana byla chyba nie celowa.Blokada ich cewek miala na celu wykluczyc zalanie silnika.Po PW ciemna strona VW jest lipa z Terminalem 15.Jak na jednej listwie mozna dac zasilanie do ECU,kazde jej zwarcie do masy spksoduje IZDED_HALT. Taki fenoment tylko w klasie vw.Obecnie jest u elektryka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #17 Napisano 11 Maja 2017 Znalazł się magik z Brwinowa co nic nie zrobił a przytulił 800,- opowiadał rożne pie..doły. coś z rozrusznikiem- poprawiał serownik Ecu -pytałem co zrobił nie potrafił powiedzieć którą mapę - nawet nie pokazał spalonego szczotko-trzymacza Czyli nie wiedział co ale widział gdzie i za ile. Taka naprawa to kpiny z pacjenta. Radzę omijać cały BRWINÓW- żałosny i arogancki !!! Lepiej do serwisu VW I WYMAGAĆ. Prostak zawsze pozostanie prostakiem stówa czy dwie to żadna sprawa przy takim chamstwie. Radzę posiadaczom B6 omijać Brwinów w tym prostaków. Jeśli nie określi kosztu diagnozy oraz nie ustali wspólnie kosztu części i naprawy to po prostu zwykły cwaniak !!!!. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach