dawid19vd Zgłoś #1 Napisano 30 Sierpnia 2009 Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Dolałem oleju(mam cieknącą wiązke myślałem ze z tąd ten brak) i to samo. W pewnej chwili zgrzyt silnik zgasł, i co dalej. Co mogło się tam posypać? Silnik jak bym kupił to czy musi być o tym samym symbolu co mój? Jeżeli nie co trzeba by było zmieniać? Czym dokładniej się one różnią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #2 Napisano 30 Sierpnia 2009 Czyżby zatarty silnik? Najlepiej kupić silnik z tym samym symbolem itd. Mniej problemów ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #3 Napisano 30 Sierpnia 2009 Jezeli juz to kup silnik dokładnie z takim samym symbolem. Trzeba by tez sprawdzic czy data produkcji ma znaczenie. Próbowałes go odpalac ? Mógł strzelic rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid19vd Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2009 Rozrząd ok. Nie próbowałem odpalać. Czym te silniki z różnymi symbolami będą się różniły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #5 Napisano 30 Sierpnia 2009 Np oprogramowaniem silnika, dodatkowo czesc jest 8v a druga czesc 16v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2009 Jak wsadzis silnik z innym symbolem to mogą byc z nim jakies jaja. Np komputer nie pasuje i inne pierdoły. Najtaniej i bezproblemowo jest kupic z tym samym symbolem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShOcK Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2009 A to nie przypadkiem pompa olejowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 31 Sierpnia 2009 Zatarł się... kolejny http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60383 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40909 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid19vd Zgłoś #9 Napisano 31 Sierpnia 2009 Przepraszam za mały OT ale czy na silniku bedzie wytłoczone jaki to symbol i ewentualnie gdzie go szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #10 Napisano 31 Sierpnia 2009 jaki to symbol i ewentualnie gdzie go szukać? na wlepce w kole zapasowym lub na wlepce w ksiażce serwisowej, będzie albo BMP (8V) albo BKP (16V) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor28 Zgłoś #11 Napisano 2 Września 2009 Ja miałem to samo 2 tygodnie temu (ale silnika nie zatarłem) W pompie olejowej jest taki łącznik co ją napędza. Wygląda jak długopis BIC i ma sześcio czy ośmiokątny profil. Profil zrobił się okrągły i przestał napędzać pompę, zero ciśnienia. Element kosztuje w VW 15 zł a strat robi na kilka tysięcy. Tak było w moim przypadku, ale weź to pod uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #12 Napisano 2 Września 2009 Mam pytanie czy ten napęd (za 15 zeta ) można wymienić samemu (może jakaś wskazówka do wymiany), jeśli nie to jaka cena w serwisie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #13 Napisano 2 Września 2009 Również przyłączam się do pytania czy można wymienić sam łącznik. Może warto to zrobić profilaktycznie i nie czekać aż nastąpi awaria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor28 Zgłoś #14 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) No napisałem, ze kosztuje 15 zl. Silnik trzeba od dołu rozebrać, wyjąc pompę olejową i ten łącznik. Sam tego nie robiłem, nie znam się na tym Wiem, że te elementy bardzo często padają. Więc może warto profilaktycznie sprawdzić jego stan. Zawsze to będzie taniej niż remont silnika czy zakup nowego. Edytowane 2 Września 2009 przez Sikor28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2009 Potwierdzam wypowiedź kolegi wyżej. Mój kolega wymienił taką samą część w Audi tylko że jego kosztowała 18zł. ale to szczegół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #16 Napisano 3 Września 2009 A przy jakim przebiegu kolego Sikor28 nastąpiła ta awaria. Pytam ponieważ ja mam 152tkm. i dopiero przy następnej wymianie oleju zdecyduję się na wymianę tego łącznika. Rozmawiałem właśnie z mechanikiem który stwierdził że dużo roboty przy tym nie ma. Wystarczy spuścić olej, odkręcić miskę i mamy już pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor28 Zgłoś #17 Napisano 3 Września 2009 Przy 149 tysiacach. Silnik BKP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid19vd Zgłoś #18 Napisano 3 Września 2009 Dziś dzwoniłem do mechanika. Okazało się, że turbina padła można ją wymienić na większą bez ingerencji w elektronike i silnik. Poprostu wsadzić większą tak na 170km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #19 Napisano 3 Września 2009 A więc padła turbina. A co z pompą oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #20 Napisano 4 Września 2009 <rotfl> to ty sobie kup jak będziesz miał zarówke do wymiany. Przepraszam, juz nie będe A co do wymiany tego łącznika imbusika to lepiej to zrobic. Pytanie czy ta wada występowała na sto procent tylko w silniku BKP ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach