pozycjoner Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2009 Witam zapchał mi się filtr cząsteczek stałych i byłem u mechanika i niby go zregenerował ale jak załanczam stacyjkę to pokazuje mi się ta kontrolka oprócz napisu check naprzeciw kontrolki z hamulcem ręcznym i nie gaśnie dopiero jak uruchamiam silnik to gaśnie ta kontrolka według instrukcji jest to problem z wydechem a poza tym wszystko działa poprawnie. Czy jest to normalne, czy coś jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość VW misio Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2009 jak nie świeci podczas jazdy to jest ok ...musi zgasnąc po uruchomieniu silnika...potem juz nie moze sie zapalic podczas jazdy!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pozycjoner Zgłoś #3 Napisano 27 Sierpnia 2009 Ok dzięki za informację myślałem ze jest coś nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2010 Witam czy jest ktoś w okolicy Rudy Śląskiej żeby mnie podpiął do kompa i zobaczył co jest grane,bo też dziś rano zaświeciła mi się ta kontrolka czyli problem układu wydechowego ale nie jest to DPF bo do niego mam osobną.Był bym bardzo zobowiązany bo terminy w serwisie dali mi na piątek w przyszłym tygodniu:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2010 pewnie turbo albo lewe powietrze łapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2010 Nie ma żadnych oznak spadku mocy,dławienia itp.Wątpię kolego "mielke"by to był powód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2010 pewnie turbo albo lewe powietrze łapie Ten koleś tak pisze " na sztukę ". Duże prawdopodobieństwo, że padł któryś z czujników(temperatury lub ciśnienia spalin). Musisz się niestety podłączyć pod kompa bo teraz to jak wróżenie z fusów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2010 Dzięki "lolo"właśnie doczytałem że to może być czujnik różnicy ciśnień,wymiana banalna ale bez kompa nic na sto procent sie nie dowiem.Ale z tym kompem to jak pisałem wyżej...kapota,tydzień czekać.Chyba czas sobie sprawić jakiegoś Vaga bo widzę że bez tego ani rusz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2010 Ani rusz. Jak masz żyłkę majsterkowicza to wręcz niezbędny. Odezwij sie na PW mam coś dla ciebie w sam raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2010 Witam. Mi również zapaliła się ta kontrlka, z tym, że nie mam żadnego napisu obok ani na FIS. Przejechałem ok. 90km i zatrzymałem się, po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka już się świeciła. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, silnik pracuje w/g mnie normalnie. Podłączać pod kompa u jakiegoś magika, czy jechać do ASO? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2010 Witam.Mi również zapaliła się ta kontrlka, z tym, że nie mam żadnego napisu obok ani na FIS. Przejechałem ok. 90km i zatrzymałem się, po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka już się świeciła. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, silnik pracuje w/g mnie normalnie. Podłączać pod kompa u jakiegoś magika, czy jechać do ASO? pzdr Jedź do ASO wymienią ci czujnik i wypalą filtr w trybie serwisowym cała operacja to godzina czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2010 No to jeszcze jak możesz, to podaj cenę takie operacji, ale w ASO to chyba będzie drogawo cosik... pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2010 Wymiana czujnika,wgranie nowego softu dla niego,wypalanie filtra to jest koszt w granicy 400 zł.:fajny.Tak mnie skasowali w ASO:doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2010 Ja pierdziu :doh, do tego jeszcze diagnostyka i jakieś pierdółki i wyjdzie z 700zeta :wsciekly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2010 Ja pierdziu , do tego jeszcze diagnostyka i jakieś pierdółki i wyjdzie z 700zeta Nie no nic raczej bez twojej wiedzy nie będą robić,jak coś jeszcze wyskoczy to na pewno zapytają o twoją decyzję:fajny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2010 Pozycjoner u mnie to samo. Przy włączonej stacyjce (bez silnika) świeci się taki symbol (ale bez CHECK). Po włączeniu silnika gaśnie. W ASO telefonicznie powiedzieli że to jest normalne i ten typ tak ma (czyt pasek)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #17 Napisano 5 Maja 2010 Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny że należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną (w sterowniku silnika brak błędów), co do jazdy pod kątem regeneracji to wszystko opisane w instrukcji użytkownika. Po przekroczeniu granicy zapełnienia 40-50% następuje spadek mocy, pojawia się sprężynka i wtedy jest zapis usterki - filtr cząstek stałych - brak działanie lub podobne i wtedy już nie ma możliwości przeprowadzenia regeneracji samemu tylko tzw regeneracja serwisowa - w ASO ok. 250zł. Po przekroczeniu 90% zapełnienia nie ma możliwości już przeprowadzenia regeneracji - tylko wymiana filtra - od 4 nawet do 7 tys zł nowy. To co napisałem czasem sie różni +/- 10% w zależności od typu silnika i sterownika. Jak ktoś jest z okolic NS to moge pomóc w takich problemach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #18 Napisano 5 Maja 2010 Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny... Doprecyzuj: czy masz na myśli paląca się kontrolkę przy włączonej tylko stacyjce czy przy włączonym silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #19 Napisano 5 Maja 2010 Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny że należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną (w sterowniku silnika brak błędów), co do jazdy pod kątem regeneracji to wszystko opisane w instrukcji użytkownika. Po przekroczeniu granicy zapełnienia 40-50% następuje spadek mocy, pojawia się sprężynka i wtedy jest zapis usterki - filtr cząstek stałych - brak działanie lub podobne i wtedy już nie ma możliwości przeprowadzenia regeneracji samemu tylko tzw regeneracja serwisowa - w ASO ok. 250zł.Po przekroczeniu 90% zapełnienia nie ma możliwości już przeprowadzenia regeneracji - tylko wymiana filtra - od 4 nawet do 7 tys zł nowy. To co napisałem czasem sie różni +/- 10% w zależności od typu silnika i sterownika. Jak ktoś jest z okolic NS to moge pomóc w takich problemach. Ale jak masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnień to przeważnie zapala się kontrolka silnika i to jest błąd sporadyczny.Skutkuje to tym że nie działa system diagnozy i wypalania filtra,i gdy zaświeci się kontrolka filtra DPF a czujnik jest nie sprawny to sobie możesz jeżdzić ile chcesz według instrukcji a filtra nie wypalisz i wtedy to jest już kapota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #20 Napisano 5 Maja 2010 Doprecyzuj: czy masz na myśli paląca się kontrolkę przy włączonej tylko stacyjce czy przy włączonym silniku? ja pisałem o kontrolce filtra cząstek stałych ... nie mam pod ręką rysunku ale każdy wie o co chodzi . Co do twojego pytania z pierwszego postu to otrzymałeś już odpowiedź w drugim. Ale jak masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnień to przeważnie zapala się kontrolka silnika i to jest błąd sporadyczny.Skutkuje to tym że nie działa system diagnozy i wypalania filtra,i gdy zaświeci się kontrolka filtra DPF a czujnik jest nie sprawny to sobie możesz jeżdzić ile chcesz według instrukcji a filtra nie wypalisz. każdy ma swoje teorie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach