Skocz do zawartości
WW

Kłopot z zamkiem centralnym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zbuntował sie zamek w prawych tylnych drzwiach.

Czasami przestaje sie gniewać i sie otwieraj ale częściej nie.

Co ciekawe, po zamknieciu nie mruga czerwona dioda w przednich drzwiach.

Dotychczas migała.

Czy istnieje jakies sprzeżenie zwrotne ?

Co z tym zrobić ?. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wilku

ja bym obstawial przetarcie kabli ktore ida do centrala,mozna rozebrac tapicerke i sprawdzic czy nie sa przetarte gdzies bo to akurat zajmie 15min,

a co do diody to u mnie jest chyba przetarty kabel od wlacznika krancowego i nie zawsze zaskakuje i dioda tez sie wtedy nie pali (mozliwe ze niema wtedy obiegu)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kłopot się zwiekszył. tzn oba tylne zamki przestały sie otwierać :mur:

Drzwi też nie dają sie otworzyć. :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Entranger

Jest to typowy problem w Passacie B5, u mnie wystąpił w lewych tylnych drzwiach - za kierowcą. Objawy: zamykanie kluczykiem od zewnątrz - zamek działa, bolce chowają się w drzwiach, ale w 85% przypadków nie włącza się migająca czerwona dioda w drzwiach kierowcy - jest ona o tyle ważna, że odpowiada za odcięcie zasilania urządzeń pokładowych (zabezpiecza to w pewien sposób pojazd przed kradzieżą). Do tego nie paliła się lampka w drzwiach. Dodam, że czasami (te 15%) wszystko działało poprawnie. Kiedy zamykałem auto podczas jazdy od wewnątrz, często wypadał bolec drzwi tylnych lewych (dokładnie za mną). Doryglowywałem więc go ręcznie. Jeśli chodzi o zamykanie pilotem, to mój system zamykał drzwi, ale sygnalizował ich niedomknięcie. Mając chwilę wolnego czasu, zająłem się problemem.

 

Jako, że nie należę do ludzi, którzy lubią grzebać w swoich samochodach, postanowiłem zmienić zamek tylnych drzwi (koszt z montażem w serwisie DAKOL 510,00 zł czyli tyle co za fiata 126p rocznik 1991; czas wymiany 2h 47m). Problem zniknął od razu. Dioda pali się, jest oświetlenie.

 

Wszystkiemu winien jest mikroczujnik umieszczony w zamku, który połączony jest z lampką opóźnienia czasowego zamknięcia drzwi (kilka razy lampka paliłą się całą noc) oraz z diodą w drzwiach. Na forum pojawiają się różne "domowe" sposoby poradzenia sobie z tym defektem, nie twierdzę, żę są złe. Wiem jednak, że nie ma nic lepszego niż wymiana zepsutego modułu na nowy - w tak wrażliwej kwestii jaką są zamki nie zamierzam podcierać (wiadomo czego) szkłem.

 

Oczekuję tego samego problemu z pozostałymi drzwiami. Taki już "urok" tego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Entranger, a oddali Ci ten zamek? Można spróbowac go podrasowac i bedziesz miał na później...

Pozostawianie niektórych "nieodwracalnie zużytych" elementów w serwisie to dodatkowy zarobek dla mechanika :-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Entranger

Zawsze zabieram części ze sobą. Zamek mam, elektryk go obejrzał i jak znajdzie czas, to mi go podrasuje, tak aby działał. Będzie jako zapas, bo te zamki psują się notorycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kayrol

A sprawdzałeś czy konfortem da się otwozyc ? ( otwozyc i przytrzymać klucz w zamku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że moje zamki w przednich drzwiach otwieraja się i zamykają z pilota.

A tylne nie. Są zamkniete i ani drgną. :mur:

Nie można też otworzyć ich klamka od środka. :przestraszony:

Są zamkniete i mam coupe :mur:

 

Czy wyrwanie modułu z przyciskiem opuszczania szyby da dostęp do zamka ?.

Czy jest możliwe, że coś tam nie stykuje, bo jakby cuś w tych drzwich brzęczało metalicznie na wybojach.

Czy oba tylne zamki są na wspólnej lini?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość criscom24

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum i nie wiem jak założyć swój temat.

Mam problem z moim Passatem

Mianowicie. Pilot w moim kluczyku kompletnie nie działa a potem zauważyłem ze tez swiatełko w aucie jak ustawie w pozycji kiedy drzwi sa otwarte powino swiecic a gdy sie je zamknie powinno zgasnac - swieci sie caly czas. nie mam pojecia dlaczego tak jest. Miał ktoś mże juz taki problem. Nie wiem gdzie udeżyć o pomoc. Kupiłem auto z takim problemem. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mianowicie. Pilot w moim kluczyku kompletnie nie działa

Sprawdź baterię

potem zauważyłem ze tez swiatełko w aucie jak ustawie w pozycji kiedy drzwi sa otwarte powino swiecic a gdy sie je zamknie powinno zgasnac - swieci sie caly czas

w tych autach przełącznik oświetlenia działa w trzech pozycjach 1 świecenie ciągłe niezależnie od tego czy drzwi otwarte czy zamknięte 2 świecenie przy otwarciu drzwi i zgaszenie po zamknięciu (tylko tu jest taki myk że one gasną z opóźnieniem ) 3 off

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Jestem tu nowy i dość dużo czytałem i tak mam namieszane w głowie,że nie wiem do czego się dobrać,aby usunąć moje usterki.

Proszę o pomoc i wytłumaczenie co mam robić.

A więc tak:

kupiłem mojego paska i cieszyłem się do chwili,gdy nawalił zamek od kierowcy.Zawsze otwierałem poprzez pilota scyzoryk,bo tak wygodniej a do zamka od kierowcy nie mogę włożyć klucza,siedzi coś w środku(próba włamu???zamek od pasażera jest cały)

przy próbie zamykania wszystkie drzwi pracują,a od kierowcy-rygiel chowa się,dobija do końca jakby pływał, a następnie odbija do góry i nie blokuje .

Zauważyłem też że przestał działać zamek w tylnej klapie:wsciekly: .nie zamyka ani nie otwiera.kluczyk mogę włożyć i przekręcić w lewo w pozycję otwierania i wtedy słychać 2x syrenkę alarmu i otwarcie zamków ,ale w drugą stronę ni cholery!!!:633:nie da się w ogóle przekręcić.

Wczoraj chyba rozkodowałem jakimś cudem oba kluczyki i szlak mnie trafił na miejscu.Teraz nic nie działa! Alarm,centralny,dioda migająca przy ryglu,a nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się oświetlenie wnętrza,choć zawsze było i przygasało potem.

Co mam robić:zakrecony:?

Jakieś porady?

Jak mam przywrócić działanie pilota?

Proszę pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam problem z zamkami. Gdy zamykam z pilota zawsze zamykaja sie wszystkie dzwi podkreslam ZAWSZE.

Gdy chce je zamknac ryglowaniem w z przednich dzwi to nieraz zamkna sie wszystkie, nieraz nie zamkna mi sie przednie kierowcy albo tylnie po stronie kierowcy. Co moze byc problemem ? gdyby byly kable poprzecierane to nie zamykalyby sie sie zawsze z pilota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Ja także podłącze się do tematu.

W moim pasku, od samgo początku kiedy go kupiłem zauważyłem, że nie świeci się dioda w drzwiach kierowcy. Jakoś specjalnie się tym nie przejołem tym bardziej, że instrukcja mówi, iż jeżeli auto nie było użytkowane dłużej niż 4 tygodnie dioda się wyłącza coby nie rozładować akumulatora. Tak więc pomyślałem sobie, że może Szwajcar zrobił sobie przerwę i nie jeździł i dlatego dioda nie świeci.

 

Niedawno pojawił się problem z otwieraniem auta pilotem. Dodam, że nie jest to klucz typu scyzoryk, tylko pilot był dorobiony przez poprzeniego włascicela.

Otóż, kiedy jest rosa, deszcz ogólnie mówiąc dość wilgotno auto pilotem się otwiera, kiedy jest sucho otwieranie pilotem nie działa. Muszę otworzyć kluczem.

Otwierają się wszystkie drzwi i klapa bagażnika.

Dodam, że przestała mi świcić lampka oświetlenia bagażnika. Żarówka jest dobra.

 

Od czego zacząć aby dioda w drzwiach kierowcy zaczęła znowu się świecić i żeby otwieranie pilotem działało w każdej sytuacji??

 

Dodam jeszcze że bolec w drzwiach kierowcy po zamknięciu nie chowa się całkiem do końca jak w pozostałych drzwiach tylko wystaje ponad tapicerkę ok. 1 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

Jestem tu nowy i dość dużo czytałem i tak mam namieszane w głowie,że nie wiem do czego się dobrać,aby usunąć moje usterki.

Proszę o pomoc i wytłumaczenie co mam robić.

A więc tak:

kupiłem mojego paska i cieszyłem się do chwili,gdy nawalił zamek od kierowcy.Zawsze otwierałem poprzez pilota scyzoryk,bo tak wygodniej a do zamka od kierowcy nie mogę włożyć klucza,siedzi coś w środku(próba włamu???zamek od pasażera jest cały)

przy próbie zamykania wszystkie drzwi pracują,a od kierowcy-rygiel chowa się,dobija do końca jakby pływał, a następnie odbija do góry i nie blokuje .

Zauważyłem też że przestał działać zamek w tylnej klapie:wsciekly: .nie zamyka ani nie otwiera.kluczyk mogę włożyć i przekręcić w lewo w pozycję otwierania i wtedy słychać 2x syrenkę alarmu i otwarcie zamków ,ale w drugą stronę ni cholery!!!:633:nie da się w ogóle przekręcić.

Wczoraj chyba rozkodowałem jakimś cudem oba kluczyki i szlak mnie trafił na miejscu.Teraz nic nie działa! Alarm,centralny,dioda migająca przy ryglu,a nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się oświetlenie wnętrza,choć zawsze było i przygasało potem.

Co mam robić:zakrecony:?

Jakieś porady?

Jak mam przywrócić działanie pilota?

Proszę pomocy!

Centralny zadziałał!Wiem co było przyczyną!Dziś zmieniłem radio na Alpine i przypomniałem sobie,że majstrowałem przy kostce,by radyjko można było słuchać bez potrzeby wkładania kluczyka do stacyjki.Moja wina.na szczęście wszystko wróciło do normy,kluczyki działają,światło,alarm,imobilaizer,oprócz pływania rygla w drzwiach od kierowcy.Czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie,dlaczego tak się stało?Zna ktoś odpowiedz?
.... Edytowane przez macio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z centralnym gdy zamykam od srodka wszystkie drzwi sie zamykaja tylko w tych od kierowcy wyskakuje grzybek spowrotem. A jak zamykam od zewnatrz to nie zapali sie dioda w drzwiach za pierwszym przekreceniem kluczyka tylko za drugim. Co moglo sie stac???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:23 ----------

 

MAM kilka problemów

a wiec tak najpierw przestały działac lampki w drzwiach od lewej strony potem gdy otwierałem drzwi lewe przód tył to niezapalało sie światło w środku ,nastepnie gdy zamykam z pilota to prawa strona zamyka sie a lewe tylne drzwi niezamykają sie wcale a przednie rygiel chowa sie ale po chwili sie otwiera no i dzisiaj niechodzi elektryka szyby w lewych tylnych drzwiach POMMOCY BO ZWARJUJE.

 

---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:29 ----------

 

dodam ze z prawej strony chodzi wszystko ok

 

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:32 ----------

 

Z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luty poszły, miałem to samo. Rozbieraj i lutuj, od razu radze ścieżki kabelkami poprawić, bo odpadają czasami od płytki. Poszukaj tematu, jest chyba w dziale warsztat. tam masz opisane co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp ale gdzie te luty poprawic ,jestem tu nowy i niewiem jak i co gdzie tego szukac dokładnie .dzieki wielkie za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Chętnie podepnę się pod temat. Urwał mi się kabel odpowiedzialny od centralnego w kostce która wychodzi z drzwi.dsc0024malep.jpg

Czy jest jakiś sposób aby wyjąć pina z kostki a później przylutować kabel, czy trzeba wymienić całą kostkę z kablami.

http://img193.imageshack.us/i/dsc0024malep.jpg/

 

dsc0024malep.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki za odp ale gdzie te luty poprawic ,jestem tu nowy i niewiem jak i co gdzie tego szukac dokładnie .dzieki wielkie za odp

 

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

 

Czy jest jakiś sposób aby wyjąć pina z kostki a później przylutować kabel, czy trzeba wymienić całą kostkę z kablami.

Sposób jest. Musiałbyś mieć dwie szpilki w przekroju prostokątne i wsadzasz od czoła w odpowiednie kanaliki. W ten sposób odbezpiecza sie zapadki. Musisz jeszcze wyjąć zabezpieczenie które wsadzone jest w poprzek kostki. U Ciebie na ono kolor fioletowy.

 

Kiedyś wyjmowałem te piny z kostek a że nie miałem specjalnych narzędzi kułem dwie igły szewskie żeby miały odpowiednie kształty. Dużo zabawy z tym więc jeśli masz możliwość odciąć na szrocie cała kostkę to będzie to chyba łatwiej. Może i w ASO coś dostaniesz.

Edytowane przez ziaaiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności