Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Moze nie jest konieczne nie wiem ale po co ma sie pobrudzic !to jest minuta a nic nie wisi przy czyszczeniu !ehhehe

dzieki za pochwale Ja osobiscie wzorowalem sie na opisie

kolegi margorz DZIEKUJE i pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od paru dni mam problem ze swoim paskiem.Jezdze nim od roku i wszystko było w porzadku. Ostatnio trudno mi osiognac 120 na liczniku. Na 5 biegu tak do 3 tys. obrotow ciagnie a powyrzej jakby sie cos wyłaczało i muł kompletny. powymieniałem juz wszystkie przewody podcisnieniowe i dalej to samo. Kolega podłaczył mi go pod komputer ale zaznaczył ze za duzo mi nie powie bo sie nie zna. Ja zauwazyłem dwa błedy tzn. 575 jakas roznica doregulowania i 519 czujnik g71 zwarcie do plusa. W dalszych opcjach wyczytałem ze cisnienie doładowania zadane było 1200 a aktualne 1700 trzymałem wcisniety pedał gazu ale juz nie wiem na ilu obrotach. Jakis egr procentowo malał po wciskaniu gazu. Prosze o rady bo nie wiem co z tym zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich. Od paru dni mam problem ze swoim paskiem.Jezdze nim od roku i wszystko było w porzadku. Ostatnio trudno mi osiognac 120 na liczniku. Na 5 biegu tak do 3 tys. obrotow ciagnie a powyrzej jakby sie cos wyłaczało i muł kompletny. powymieniałem juz wszystkie przewody podcisnieniowe i dalej to samo. Kolega podłaczył mi go pod komputer ale zaznaczył ze za duzo mi nie powie bo sie nie zna. Ja zauwazyłem dwa błedy tzn. 575 jakas roznica doregulowania i 519 czujnik g71 zwarcie do plusa. W dalszych opcjach wyczytałem ze cisnienie doładowania zadane było 1200 a aktualne 1700 trzymałem wcisniety pedał gazu ale juz nie wiem na ilu obrotach. Jakis egr procentowo malał po wciskaniu gazu. Prosze o rady bo nie wiem co z tym zrobic.

skasowaliście te błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak skasowalismy ale za kazdym razem sie pojawiaja gdy tylko znow traci moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam pytanie czy ta turbina na tym zdjęciu ma zmienną geometrie łopatek czy nie ma? z auta passat b5 97rok silnik AHU, również mam pytanie odnośnie gruchy która sie znajduje na dole turbiny i jest tam taki cyngiel który zaznaczyłem niebieską strzałką który podobno przy dodawaniu gazu powinien się przesuwać u mnie niestety stoi w miejscu,zdjąłem również wężyk zaznaczony czerwonym kolorem i próbowałem lekko pokręcić turbinką,dawała lekki opór przy kręceniu,teraz pytanie,czy ta turbina wymaga czyszczenia? jesli tak to które sruby musze odkręcić,dzięki za pomoc

 

fotka

turbina1.jpg

 

link do zdjecia

http://yfrog.com/0tturbina1j

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem silnik AHU w Golfie III i z tego co pamiętam, to ta turbina nie ma zmiennej geometrii (VNT). Tutaj sterowanie ciśnieniem jest realizowane przez zawór upustowy w turbinie tzw. Waste Gate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem to te turbiny są nie do zdarcia,ale czy ten cyngiel ma byc ruchomy?przy dodawaniu gazu,no i ciekaw jestem czy ta turbina jest sprawna,ja nie odczuwam za bardzo mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobić logi dynamicze VAG'iem, wstawić na forum w dziale diagnostyka, a koledzy na pewno pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żebym to jeszcze wiedział jak to zrobic kabel z lapkiem i vag com mam tylko troszke jeszcze nie czaje vaga bo nie dawno go zainstalowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukać na forum, popróbować, pomyśleć itd ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko zobacze z tym wagiem jak uda mi sie zrobic logi to zapodam ,jesli ktos bedzie mi mogł pomoc w sprawie tej turbiny to bede szczęśliwym człowiekiem ,nie wiem co mam z tym zrobic,po ostatniej pomyślnej naprawie nastawnika mam chęci zrobic tą turbine zwłaszcza że mam teraz troszke więcej czasu

 

prosze jeszcze o podpowiedz ,mam kabel do kompa polski vag obd II czy tym kablem da rade zrobić logi dynamiczne za pomocą VAG-COM

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosze jeszcze o podpowiedz ,mam kabel do kompa polski vag obd II czy tym kablem da rade zrobić logi dynamiczne za pomocą VAG-COM

jasne wszystko masz opisane na forum tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert Nice - trance

W przypadku AHU

Do czyszczenia może być WG (mogło się tam nagaru nazbierać - mało prawdopodobne) albo są problemy ze sztangą!

Ale na 90% obstawiam N75 który za pewne jest w oleju! dodatkowo sprawdź wężyki :)

 

Jeżeli chcesz odkręcać TURBO to...

turbina111.th.jpg

 

ale jak pisali poprzednicy najpierw logi - VAG :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak powiedział jarucki, zobacz N75, podmień jeśli masz od kogo i zobacz czy jest różnica. Turbiny w silnikach AHU nie mają zmiennej geometrii, natomiast czyszczenie na pewno jej nie zaszkodzi.

Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o której równiez wspomniał Jarucki. Sprawdź wężyki elastyczne (wyglądają jakby były z materiału), bo jeśli od 97 roku nie były zmieniane, to również już na pewno lata świetności mają za sobą.

Pozdrawiam

Piter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem u siebie trzpień który rusza łopatkami chodzi max na ok 1 cm tak więc czyszczenie mnie nie ominie ale to dopiero jak się cieplej zrobi bo zabieg będzie robiony pod chmurką :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mnie też czeka czyszczenie kierowniczek ??

(post wkleiłem z innego tematu może tu szybciej mi ktoś odpowie :) )

Mam problem z migającą spiralą i wchodzenie silnika w tryb awaryjny przy ostrym deptaniu gazu

byłem na u mechanika zobaczył błędy i powiedział że chodzi o turbo przekroczyłem jakąś górną granice czegoś ble ble ble i powiedział żebym nim nie jeździł jak emeryt tylko go troszeczkę przegonił na dobrym paliwie.

Mechanior powiedział że tak się może dziać jak auto długo stoi a później się mu daje na odcięcie a właśnie w moim przypadku tak było nie palone 3 dni później wsiadłem i jeździłem jak ci... i zachciało mi się pościgać z s40 gaz do podłogi prawie na odcięcie i ...... ZONK ehhh.

 

---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 08:38 ----------

 

no i się zesrało chciałem autko przegonić no i przegoniłem przy ok 150km/h znowu migająca spiralka i silnik w trybie awaryjnym wyłączyłem silnik przestała mrugać to znowu próba prędkości i znowu lipa to samo teraz troszkę wcześniej. Powtórzyłem tak 3 razy i przy 3 razem zapaliła się jeszcze żółta kontrolka pompy czy silnika ?? sam nie wiem w instrukcji " symbol niesprawności w układzie wydechowym - udać się do specjalistycznego serwisu" nno myślałem że mnie trafi na miejscu pomóżcie co to może być ?? miał już tak ktoś ?? bo się zacząłem martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszytkich

Ostatnio miałem taki problem jak inni: brak mocy, wiecej niz 120km/h nie mogłem sie rozpedzić, odcinało mi turbine przy 3 tys obr/min a czasami wgl sie nie właczyła a czasami smigała jak głupia.

Poczytałem troche na tym forum i zacząłem od tych najprostrzych czynnosci:

1. wyczysciłem zawór EGR - troche pomogło tzn na parenascie km;/

2. wyjąłem zawor N75 -sterujacy turbina- i wymieniłem wężyki sterujące- zrobilem moze 100km i znowu zaczeły sie objawy w/w. Fakt, ze zaworek mialem bardzo brudny wiec przydalo sie to czyszczenie. Według tego postu czyściłem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

3. aż sie w koncu wkurzyłem i zabrałem sie za czyszczenie turbiny. Miałem zapieczona obudowe a kierownice to juz byla masakra pół dnia sie moczyły a i tak na koncu czyściłem papierem 600. Robiłem według wskazówek :http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 i http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508

Miałem jeden problem tzn nie moglem zalac turbiny tzn olej nie chciał wpłynąć do turbiny, więc sobie odpusciłem i 2-3 razy odpalilem samochod i zgasiłem a potem odpalilem na jakies 5 min na wolnych obrotach. Nie wiem czy to przez to ze obracałem na wszytkie strony turbiną, po odkreceniu zaden olej nie wypłynał.

Teraz auto sie zbiera jak by mial jeszcze raz tyle koni:D

 

Tylko jest jedno ale ;/ silnik zaczął twardo i głośno pracować taki metaliczny dźwięk. Nie wiem czy to moga być problemy ze smarowaniem turbiny czy "łańcuszek" sie nie urwał i dalej sie coś psuje.;/ oleju nie bierze i olej jest w silniku takze sam juz nie wiem co to moze być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert Nice - trance

W przypadku AHU

Do czyszczenia może być WG (mogło się tam nagaru nazbierać - mało prawdopodobne) albo są problemy ze sztangą!

Ale na 90% obstawiam N75 który za pewne jest w oleju! dodatkowo sprawdź wężyki :)

 

Jeżeli chcesz odkręcać TURBO to...

turbina111.th.jpg

 

ale jak pisali poprzednicy najpierw logi - VAG :P

a mógłbys w moim przypadku tez tak zobrazować jak wyciągnąć turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności